Ralliketju

  • 1 700 014
  • 13 485

Sambody

Jäsen
Evgeny Novikoville pitää edelleen nostaa hattua. Loeb ei ole vieläkään hirveästi saanut kiinni ja ei taida ehtiä saamaankaan. Novikov on ihan eri mies kuin viime kaudella!

Minä kyllä ihmettelen, jos puhutaan edes samasta henkilöstä kuin viime kaudella. Olisin voinut lyödä vasemmasta kiveksestäni vetoa ettei Novikov selviä Monten maaliin asti ehjin nahoin, mutta niin vaan on nyt taiteillut kaksi rallia putkeen ilman ongelmia joista toinen vielä Monte, joka on vaikeudessaan ihan omassa kastissaan. Eikä tuota nyt voi oikein laittaa senkään piikkiin, että Evgeni tulisi ihan sukkasillaan pätkät läpi vaan ihan hyvin kyytiäkin löytynyt. Toivottavasti jatkaa tällä tiellä. Pian saadaan vielä oligarkit kiinnostumaan ja Lada MM-sarjaan. *Tähän valitsemasi hymiö*

Hieno voitto Latvalalta. Ei hädän päivää koko viikonloppuna eikä kenelläkään oikein mitään palaa hänen vauhtiinsa, joten pystyi jopa kontrolloimaan. Plussaa siitä, että Loeb jäi mihin jäi vaikka vieläkin on aika reilusti kirimistä Latvalalla.

Pistetilanne:

1.Loeb 39p
2. Hirvonen 32p
3. P.Solberg 29p
4. Latvala 26p
5. Novikov 21p
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvin onnistui J-M kokoamaan itsensä Monten epäonnistumisen jälkeen, ja tästä on taas paljon helpompi jatkaa MM-taistelua vaikka piste-eroa Loebiin onkin vielä. Mutta jälleen kerran Loeb osoitti ruotsissa että hänkään ei ole virheetön ja jos J-M pystyy pitämään pään kasassa ja keskittymisen kunnossa niin mitään ei olla menetetty vielä.

Tästä on hyvä jatkaa Meksikossa. Saas nähdä miten pieneksi jää WRC-edustus Meksikossa. Jo viime vuonna näissä kaukomaiden kisoissa oli vähänlaisesti osanottajia ja veikkaisin että määrät ei välttämättä ainakaan lisäänny. Tällä hetkellä näyttää olevan 11 WRC-autokuntaa ilmoittautunut eikä tuohon enää välttämättä tule ainakaan kovin paljoa lisää nimiä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ouninpohja Power Stagena! Mahtavaa!
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän lättähatuille Power Stagen mallia... Hieno homma tuokin että Surkeen ja Leustun ajosuunta käännetty... Muuttaa tien luonnetta mukavasti...
 

Sambody

Jäsen
Kyllä on upean reitin lykännyt Neste Ralliin. Joka päivälle jotain herkkua. Keskiviikkona jo aika-ajot legendaarisessa Ruuhimäessä. Torstaina ainakin Mynnilä on todella hieno ek. Perjantaina sitten vielä tutumpaa reittiä rallin seuraajille viime vuosilta, kun kurvaillaan Urria, Mökkiperä ja Lankamaa. Hienoja pätkiä kaikki. Palsankylältäkin löytyy melkoisia hyppyjä ja yksi varsin upea alamäki risteys. Lauantaista tuskin tarvitsee sanoa mitään muuta kuin Ouninpohja kahteen kertaan. Väittäisin, että oikein toteutettuna tuo poweri on parasta mainosta mm-sarjalle, mitä vain voi olla. Paljon vaan in-car kuvaa siitä, miten varsinkin kärkimiehet paiskoo autoaan mutkasta toiseen, kun tie tuntuu häviävän alta.
 

scholl

Jäsen
Hyvin onnistui J-M kokoamaan itsensä Monten epäonnistumisen jälkeen, ja tästä on taas paljon helpompi jatkaa MM-taistelua vaikka piste-eroa Loebiin onkin vielä.

Itseluottamukselle toi oli ainakin hyvä. Ei tartte ehkä yliyrittää, jos huomaa, että normaaliajo ja Fordin auto riittää voittamaan. Sen sijaan Hirvonen taitaa olla nyt nähty, hänen vauhtinsa ei yksinkertaisesti riitä voittamaan. Ainoa joka voi estää Loebin maailmanmestaruuden, on kyllä J-M.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllä on upean reitin lykännyt Neste Ralliin. Joka päivälle jotain herkkua. Keskiviikkona jo aika-ajot legendaarisessa Ruuhimäessä. Torstaina ainakin Mynnilä on todella hieno ek. Perjantaina sitten vielä tutumpaa reittiä rallin seuraajille viime vuosilta, kun kurvaillaan Urria, Mökkiperä ja Lankamaa. Hienoja pätkiä kaikki. Palsankylältäkin löytyy melkoisia hyppyjä ja yksi varsin upea alamäki risteys. Lauantaista tuskin tarvitsee sanoa mitään muuta kuin Ouninpohja kahteen kertaan. Väittäisin, että oikein toteutettuna tuo poweri on parasta mainosta mm-sarjalle, mitä vain voi olla. Paljon vaan in-car kuvaa siitä, miten varsinkin kärkimiehet paiskoo autoaan mutkasta toiseen, kun tie tuntuu häviävän alta.

Ihan jees, mutta veikkaan että tuo Jokimaan ajelu on vielä tuhoon tuomitumpi homma kuin vuosi sitten. Lahden suunnan ajamista on perusteltu sillä että saadaan ralli lähemmäs Helsinkiläisiä, mutta en oikein usko että Kehä3:n sisäpuolelta jaksetaan lähteä tunkemaan Lahden seudulle tänäkään vuonna, varsinkin kun seuraavana päivänä on vielä työpäivä. Ilmeisesti Lahden kaupungin hommasta maksamat kymmenet tuhannet eurot painoivat vaakakupin tämän ratkaisun puolelle.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Ihan jees, mutta veikkaan että tuo Jokimaan ajelu on vielä tuhoon tuomitumpi homma kuin vuosi sitten. Lahden suunnan ajamista on perusteltu sillä että saadaan ralli lähemmäs Helsinkiläisiä, mutta en oikein usko että Kehä3:n sisäpuolelta jaksetaan lähteä tunkemaan Lahden seudulle tänäkään vuonna, varsinkin kun seuraavana päivänä on vielä työpäivä. Ilmeisesti Lahden kaupungin hommasta maksamat kymmenet tuhannet eurot painoivat vaakakupin tämän ratkaisun puolelle.
Viime vuonna noita "etelän" pätkiä oli liikaa kysyntään nähden. Nyt sieltä jää Hyväneula (ajettiin vuosi sitten kahdesti) ja Koivukehä pois. Itse olin Koukunmaalla ja väljää oli. Ei sillä että kiva joskus niinkin. Luultavasti tulee tänäkin vuonna lähdettyä katsomaan Koukunmaa. Ei ole pahan kaukana ja selviää vaikka puolikkaalla lomapäivällä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itseluottamukselle toi oli ainakin hyvä. Ei tartte ehkä yliyrittää, jos huomaa, että normaaliajo ja Fordin auto riittää voittamaan. Sen sijaan Hirvonen taitaa olla nyt nähty, hänen vauhtinsa ei yksinkertaisesti riitä voittamaan. Ainoa joka voi estää Loebin maailmanmestaruuden, on kyllä J-M.

Sen verran pitää odottaa, että nähdään Hirvonen soralla. C4 ei ole ollut lumella oikein kotonaan ja Fordilla on ollut tässä pieni etu viime vuosina.
 

scholl

Jäsen
Sen verran pitää odottaa, että nähdään Hirvonen soralla. C4 ei ole ollut lumella oikein kotonaan ja Fordilla on ollut tässä pieni etu viime vuosina.

Joo mutta Hirvosella on ollut 10 vuotta aikaa näyttää. Ensin hän oli hitaampi kuin Grönholm ja esim. viime vuonna oli mielestäni hitaampi kuin Latvala. Hän ei yksinkertaisesti ole nopea.

edit. eikös C4 poistunut jo pari vuotta sitten, kun tuli uudet, pienemmät autot
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Joo mutta Hirvosella on ollut 10 vuotta aikaa näyttää. Ensin hän oli hitaampi kuin Grönholm ja esim. viime vuonna oli mielestäni hitaampi kuin Latvala. Hän ei yksinkertaisesti ole nopea.

Kehtaan kyllä väittää toisin, Hirvonen oli paikoitellen häikäisevän nopea viime vuonna ja puristi 2 päivää lähes minuutin kärkeä nopeammin(muistetaan tosin että Mynnilässä kärki taktikoi), tosin täytyy muistaa että ensimmäisen päivän epäonni oli poistanut suurimmat paineet ja 2010kin Hirvonen repi aika kovan johdon ennen keskeyttämistään. Grönholmin kanssa tilanne kuitenkin oli se että Mikko oli kakkoskuski ja hänen tehtävänään oli varmistella tallipisteet.

EDIT: Niin, itse puhuin nyt Neste Oil Rallista, enkä MM-sarjasta.
 

Sambody

Jäsen
Ihan jees, mutta veikkaan että tuo Jokimaan ajelu on vielä tuhoon tuomitumpi homma kuin vuosi sitten. Lahden suunnan ajamista on perusteltu sillä että saadaan ralli lähemmäs Helsinkiläisiä, mutta en oikein usko että Kehä3:n sisäpuolelta jaksetaan lähteä tunkemaan Lahden seudulle tänäkään vuonna, varsinkin kun seuraavana päivänä on vielä työpäivä. Ilmeisesti Lahden kaupungin hommasta maksamat kymmenet tuhannet eurot painoivat vaakakupin tämän ratkaisun puolelle.

Joo en tuon kannattavuudesta tiedä hölkäsen pöläystä, mutta jos vain mahdollista niin lähden itse katselemaan tuonne Mynnilään pätkän alkuun. Löytyy lähes Uuden-Seelannin tyylistä baanaa, jossa käännetään jatkuvasti, mutta kurveissa on aika raakasti kallistusta, joten pirun ajettavaa se tie on. Lisäksi, kun mökki sattuu osumaan parin kymmenen kilsan päähän tuosta ek:sta, niin osuu omalle rallille starttipaikka aika hyvin kohdilleen.
 

scholl

Jäsen
EDIT: Niin, itse puhuin nyt Neste Oil Rallista, enkä MM-sarjasta.

joo mutta se asuu siellä. Ajanut yötä päivää miljoona kertaa ne tiet läpi niin pärjää siksi. Jos hän olisi ollut alunperin valtavan nopea niin ei häntä olisi laitettu välillä kotiin kasvamaan silloin, kun tuli ekan kerran mm-sarjaan, vaan hän olisi heti napannut paikan kuten J-M. Hirvonen on hyvä kakkoskuski, mutta nopeus ei riitä mm-titteleihin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
joo mutta se asuu siellä. Ajanut yötä päivää miljoona kertaa ne tiet läpi niin pärjää siksi. Jos hän olisi ollut alunperin valtavan nopea niin ei häntä olisi laitettu välillä kotiin kasvamaan silloin, kun tuli ekan kerran mm-sarjaan, vaan hän olisi heti napannut paikan kuten J-M. Hirvonen on hyvä kakkoskuski, mutta nopeus ei riitä mm-titteleihin.

Millä sinä perustelet Latvalan olevan nopeampi kuljettaja? Oli viime kaudella kakkoskuski ja ihan aiheesta. Laskepas huviksesi montako pätkää Latvalalla jäi ajamatta. Sitten pieni vilkaisu pistetaulukkoon ja tadaa... Kyllä Hirvonenkin pystyy olemaan ylinopea itselleen. Hän vaan tykkää mieluummin kerätä pinnoja kuin pohja-aikoja. Kumpikos näistä muuten on tiimipelaaja? Se joka kakkoskuskina tekee valtavasti virheitä, vai se joka ykköskuskinakin ajaa kisat maaliin?

Edit. Ouninpohjan paluu Neste Ralliin oli odotettu, mutta suuri iloinen yllätys oli se paikka. Sarjan vaikein pätkä ajetaan kahtena viimeisenä ja uskallan väittää, että kilpailu ratkaistaan niiden aikana. Toinen kun vielä on Power Stage, niin herkkua on luvassa.

Tässä pikkuhiljaa voikin jo alustavat suunnitelmat vetää. Ensimmäiseen päivään mahtunee samat kaksi pätkää kuin viime vuonnakin. Koukunmaa ja Mynnilä. Viime vuonna tosin olin vielä Hassissa ennen niitä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
joo mutta se asuu siellä. Ajanut yötä päivää miljoona kertaa ne tiet läpi niin pärjää siksi. Jos hän olisi ollut alunperin valtavan nopea niin ei häntä olisi laitettu välillä kotiin kasvamaan silloin, kun tuli ekan kerran mm-sarjaan, vaan hän olisi heti napannut paikan kuten J-M. Hirvonen on hyvä kakkoskuski, mutta nopeus ei riitä mm-titteleihin.

No en nyt ihan allekirjoita tätä lausetta ainakaan kokonaan. Toki tämä on "kotikilpailu" joten Suomessa tottakai pitää hyvin ajaa, mutta kyllä jotai nopeudestakin kertoo jos kuski on kolme kertaa jäänyt kakkoseksi MM-taulukossa ja kaksikertaa kolmanneksi. Ei ihan hidas kuljettaja noin paljon pisteitä kerää. Toki enemmän myös varmuutensa takia sijoittunut hyvin, mutta tuossa se suurin ero vaikkapa Latvalaan on että Mikko on tasaisen nopea ollut. Ikävä kyllä muutaman kerran liankin tasainen ja sen takia mestaruutta ei ole tullut, mutta ei se kovin kaukanakaan ole ollut että Mikko olisi pystin jo napannut. Melkein vieläkin voisi veikata Hirvosen vievän ennen Latvalaa pystin jos Latvala ei pysty tasaisesti napsimaan pisteitä jokaisesta kilpailusta. Toki Hirvosen tilannetta häiritsee se että on selvä kakkoskuski, mutta siitä huolimatta sanoisin näin.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Siis kyllähän Hirvonen ja Latvala ovat kummatkin todella nopeita, mutta kyllä Latvalalla on rahkeet nousta aina mestaruuten asti. Hirvosesta en sitä usko. Hirvonen on ollut monta kertaa siinä ihan hollilla ja aina käynyt samalla tavalla, eikä ole pystynyt puristamaan niitä kauden viimeisiä kisoja, että Loebille olisi pärjännyt tai sortunut virheeseen. Latvala taas on saanut varmuutta kokoajan ja on tälläkaudella jo näyttänyt, että voi olla kisasta toiseen jopa Loebia nopeampi. Monten kaltaiset keskeytykset kun jäävät pois niin Latvala on todellakin tosissaan haastamassa Loebia. Hirvosen tilanne on muutenkin nykyään mielenkiintoinen, koska Citroenilla hän on selvä kakkoskuski ja mestaruuden voi unohtaa jo oikeastaan olemalla Loebin tallikaveri. Jos ensikaudeksi menisi Volskille voisi olla Ogierin kanssa sama tilanne ja itse ainakin pidän Ogieria nopeampana kuskina kuin Hirvonen. Eli Hirvosen tilanne on aika kinkkinen, että missä hän edes voi tosissaan tulevaisuudessa taistella siitä.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Millä sinä perustelet Latvalan olevan nopeampi kuljettaja? Oli viime kaudella kakkoskuski ja ihan aiheesta.
Varmasti näin, mutta samalla Mikko sai antaa näyttöjä muutaman vuoden Fordin ykkösenä, tuloksena potkut, ja nyt J-M on Fordin ykkönen. Ja Ruotsin rallissa Latvala oli nopeampi kuski.
Sitten pieni vilkaisu pistetaulukkoon ja tadaa... .
Monessako kisassa loppukaudesta Latvala antoi kisan lopussa tilaa hitaammalle Hirvoselle? Tämä vaikutti loppupisteisiin.
Kyllä Hirvonenkin pystyy olemaan ylinopea itselleen. Hän vaan tykkää mieluummin kerätä pinnoja kuin pohja-aikoja.
Soralla ja lumella kyllä, välillä jopa häikäisevän nopea. Toki helposti unohtuu, että Hirvosen kaksi viimeistä Jyskälää on ollut omien tyhmien virheiden takia sössittyjä. Silloin ei hyvät pätkä-ajat riitä.

Ja myös asfaltilla ajetaan rallia. Siinä Latvala on tänä päivänä selkeästi Mikkoa nopeampi.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Latvala taas on saanut varmuutta kokoajan ja on tälläkaudella jo näyttänyt, että voi olla kisasta toiseen jopa Loebia nopeampi. Monten kaltaiset keskeytykset kun jäävät pois niin Latvala on todellakin tosissaan haastamassa Loebia.
Tässä se Latvalan mahdollisuus juuri onkin. J-M on todellinen uhka tulevaisuudessa Loebille myös asfaltilla, kuten viime kauden loppu osoitti. Tähän ei ole Hirvosesta koskaan ollut.

Ja sitten se sama, joo joo Latvala tarvitsee lisää varmuutta ja pisteitä joka kisasta, mutta viime vuodet on opettanut, että Loebia ei voi voittaa pelkällä varmojen pisteiden keruulla. Pitää olla saatanan nopea joka alustalla ja joka kisassa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Toki helposti unohtuu, että Hirvosen kaksi viimeistä Jyskälää on ollut omien tyhmien virheiden takia sössittyjä. Silloin ei hyvät pätkä-ajat riitä.

Pakko tähän väliin on taas heittää omana näkemyksenäni että toissavuoden laskeminen sössimiseksi on vähän kyseenalaista, ainakin itse pidän todennäköisenä iskarin pettämistä hypyn alastulossa jota sinällään ei voi kuskin piikkiin laittaa. Fordilla kun on aiemminkin ollut tapana hiukan alimitoittaa Jyskälään jousitusrakenteitaan, kerranhan Grönholmkin soitti kesken testien Fordin pääsuunnittelijalle "päätit sitten rakentaa iskarien yläpään suklaasta", kun yläpäät löivät hyppyjen alastuloissa läpi suoraan konehuoneeseen.


Jatkan Hirvosen puolustamistani muistuttamalla siitä että verrattuna Loebiin, Mikko(sekä Bosse) saivat aika minimaalista tukea saman valmistajan muilta autoilta. Pieni Citroen-armada TOP10:ssä on vähän turhan usein tehnyt Loebille mahdolliseksi nousta "ansiottomasti" sijoja(ja kerätä ratkaisevia pisteitä) helkkaristi paljon useammin kuin mitä Fordin autot ovat pystyneet antamaan silloiselle ykköskuskilleen. Siinä mielessä Mari-Jatti on helpommassa asemassa että Ford näyttäisi suhteelisen hyvin onnistuneen nyt varustamaan oikeat kuskit omilla autoillaan jolloin Loeb ei pääse enää tätä hyötyä käyttämään. Tietysti VW:n tulo ensi vuonna mukaan auttaa vielä vähän lisää tässä asiassa.

Tosin näin jälkihuomautuksena pelkään kyllä että VW:n tullessa mukaan isolla rahalla ja Loebin todennäköisesti lopettaessa, on vaara että PSA näyttää Citikan ralliohjelmalle kirvestä. Tämänhetkisessä tilanteessa on vielä suht helppoa pärjätä tallin budjetin ollessa kaksinkertainen Fordiin nähden, mutta VW:n mukaantulo todennäköisesti asettaa paineita merkittäville lisäpanostuksille, eikä ole varmaa että rallin nykytilassa PSA sitä haluaa tehdä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Varmasti näin, mutta samalla Mikko sai antaa näyttöjä muutaman vuoden Fordin ykkösenä, tuloksena potkut, ja nyt J-M on Fordin ykkönen. Ja Ruotsin rallissa Latvala oli nopeampi kuski.
Monessako kisassa loppukaudesta Latvala antoi kisan lopussa tilaa hitaammalle Hirvoselle? Tämä vaikutti loppupisteisiin.
Soralla ja lumella kyllä, välillä jopa häikäisevän nopea. Toki helposti unohtuu, että Hirvosen kaksi viimeistä Jyskälää on ollut omien tyhmien virheiden takia sössittyjä. Silloin ei hyvät pätkä-ajat riitä.

Ja myös asfaltilla ajetaan rallia. Siinä Latvala on tänä päivänä selkeästi Mikkoa nopeampi.

Ensinnäkin Mikko ei saanut potkuja, vaan valitsi Citroenin taatakseen itselleen duunipaikan. Etukäteen ajatellen lähti kakkoskuskiksi, mutta jos hän on nopeampi alkukauden kuin Loeb, niin ei ranskalaistalli tule väkisin Hirvosta pudottamaan Sebin taakse. Loeb on tehnyt viimeaikoina paljon virheitä.

Kyllä. Ruotsissa Latvala oli Mikkoa nopeampi. Citroen ei ole ikinä ollut likimainkaan yhtä hyvä lumella kuin Ford. Hirvosen näytöt lumeltakin ovat kovemmat kuin Latvalan. Toki näyttää helposti unohtuvan sekin, ettei esimerkiksi toissavuotinen Jyskälän ulosajo ollut ajovirhe. *virn* Viimevuotisesta ei edelleenkään ole varmuutta johtuiko teknisestä viasta vai ajovirheestä. Se oli kummallinen tilanne. Latvala luovutti siis Hirvoselle vähintään 42 pistettä viime kaudella?

Jokatapauksessa heitän suuren kertoimen veikkauksen sille, että Petterillä on kauden päätteeksi enemmän pisteitä kuin Latvalalla. Olen mieluusti väärässä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Latvala ajoi viime vuonna eniten pätkäpohjia kaikista kuljettajista. Eli kyllä JM nopea on ja on ollut aina. Mutta myös Mikko on osoittanut olevansa asioiden ollessa kohdallaan voittaja vauhdissa. Se kuskin vauhti ei yleensä mihinkään häviä ja syy vahdin hiipumiseen on monien asioiden summa. Syystä tai toisesta Mikon luottamus autoon/talliin/itseensä ei ole ollut kohdillaan parin viime vuoden aikana. Kun/jos nuo asiat natsaavat kohdalleen, on Mikolla edellee mahdollisuudet nousta vaikka maailman mestariksi... Helppoa se ei ole mutta sitä se ei ole kenellekkään. Ja kun katsoo rallin menestyjiä niin harvassa ovat nuoret maailman mestarit. Yleensä kuskit ovat parhaimmillaan vasta reilu kolmekymppisenä...

Stage wins 2011

Latvala, Jari-Matti (FI) 67 (25.1% of stages)
Loeb, Sebastien (FR) 65 (24.3% of stages)
Ogier, Sebastien (FR) 56 (21.0% of stages)
Hirvonen, Mikko (FI) 36 (13.5% of stages)
Solberg, Petter (NO) 30 (11.2% of stages)
Sordo Castillo, Daniel (ES) 5 (1.9% of stages)
Andersson, Per-Gunnar (SE) 4 (1.5% of stages)
Ostberg, Mads (NO) 4 (1.5% of stages)
Meeke, Kris (GB) 2 (0.7% of stages)
Ketomaa, Jari (FI) 1 (0.4% of stages)
 
Viimeksi muokattu:

TJ MACKEY

Jäsen
Ensinnäkin Mikko ei saanut potkuja, vaan valitsi Citroenin taatakseen itselleen duunipaikan. Etukäteen ajatellen lähti kakkoskuskiksi
Yves Matton kertoi Monte Carlo rallin aikaan, että Citroen hankki Mikko Hirvosen heille alun alkaen kolmoskuskiksi, mutta sitten Ogierin yllättävä loikka Volkkarille muutti asetelmaa.
Ja siis taatakseen duunipaikan? Tämähän tarkoittaa sitä, että Fordilla ei Mikolle enään olisi ollut tilaa. Potkut, päättivät yhteistyön.. voihan sitä kaunistellakin.
Hirvosen näytöt lumeltakin ovat kovemmat kuin Latvalan.
Lumellakin? Molemmilla kaksi voittoa Ruotsista. Mitenkäs se asfaltilla köröttely?

Keskustelu on menossa tähän juupas eipäs suuntaan, Mikko on nopea, sitä en kiellä. Ja toivon todella Hirvoselle voittoa Citroenin ratissa. On silti aika erikoista, että vuosia täälläkin on porattu Citikan ylivoimaa, mutta nyt kun Mikko on Citikalla niin yhtäkkiä Fordilla onkin vähintään yhtä hyvä kalusta, ellei joissakin olosuhteissa jopa parempi.

Itse olen vakuuttunut Latvalan vauhdista Montessa ja Ruotsissa, sekä viime kauden lopun kilpailuissa, niin soralla kuin asfaltilla. Tämän hetken nopein kujettaja.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Yves Matton kertoi Monte Carlo rallin aikaan, että Citroen hankki Mikko Hirvosen heille alun alkaen kolmoskuskiksi, mutta sitten Ogierin yllättävä loikka Volkkarille muutti asetelmaa.
Ja siis taatakseen duunipaikan? Tämähän tarkoittaa sitä, että Fordilla ei Mikolle enään olisi ollut tilaa. Potkut, päättivät yhteistyön.. voihan sitä kaunistellakin.
Lumellakin? Molemmilla kaksi voittoa Ruotsista. Mitenkäs se asfaltilla köröttely?

vuosia täälläkin on porattu Citikan ylivoimaa, mutta nyt kun Mikko on Citikalla niin yhtäkkiä Fordilla onkin vähintään yhtä hyvä kalusta, ellei joissakin olosuhteissa jopa parempi.

Ja sinä olet saletti siitä, että Fordin täyden sarjan ajaminen oli varmaa ennen siirtoa. Sopimus Citroenille oli jo kesällä selvä. Tässä tapauksessa siirto Citroenille takasi työpaikan seuraavaksi kaudeksi, kun taas J-M oli hetken aikaa jännäkakka aukon suulla.

Mikko on voittanut enemmän MM-sarjan lumiralleja. Se on se ja sama montako niistä Ruotsissa. Hirvonen ei ole myöskään kertaakaan kerännyt vähemmän pisteitä kuin Latvala. Tämä taas johtuu siitä, että on pysynyt tiellä. Eli ollut kilpailun lopussa nopeampi kuljettaja. Asfaltilla köröttelystä sen verran, että tällä kaudella asfalttipisteet taitavat olla aika selvästi Hirvoselle. Se kun pysyi tiellä. Nopeampi J-M on taatusti tiettyyn rajaan asti. Se raja vaan on turhan usein muuta kuin maalilinja, vai voitko kiistää asian?

Kuka on väittänyt Fordin kaluston olevan nyt vähintään yhtä hyvä kuin Citroenin? Itse sanoin Citroenin olleen aina huonommin käyttäytyvä auto lumella. Tai siis huonompi. Asfaltilla ja soralla se taas on ollut parempi. Hirvosen ensimmäiset kisat uudella autolla ovat olleet todella lupaavia, enkä millään jaksa uskoa Latvalan keräävän enemmän pisteitä. Ellei sitten pysy tiellä jatkossakin. Jostain kumman syystä siihen ei oikein usko riitä.

Oliko riittävät selvennökset ja perustelut mielipiteilleni?
 

CamNeely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
Kyllä on upean reitin lykännyt Neste Ralliin. Joka päivälle jotain herkkua. Keskiviikkona jo aika-ajot legendaarisessa Ruuhimäessä. Torstaina ainakin Mynnilä on todella hieno ek. Perjantaina sitten vielä tutumpaa reittiä rallin seuraajille viime vuosilta, kun kurvaillaan Urria, Mökkiperä ja Lankamaa. Hienoja pätkiä kaikki. Palsankylältäkin löytyy melkoisia hyppyjä ja yksi varsin upea alamäki risteys. Lauantaista tuskin tarvitsee sanoa mitään muuta kuin Ouninpohja kahteen kertaan. Väittäisin, että oikein toteutettuna tuo poweri on parasta mainosta mm-sarjalle, mitä vain voi olla. Paljon vaan in-car kuvaa siitä, miten varsinkin kärkimiehet paiskoo autoaan mutkasta toiseen, kun tie tuntuu häviävän alta.

Juu, toisaalta ihan jees reitti. Palsankylä ja Ouninpohja takaisin, on hieno juttu. Ouninpohja vielä x2 loppuun, siellä on jengiä varmaan ihan perkeleesti joka paikassa. Perjantai on aika odotetun ja normaalin oloinen. Lauantai vaikuttaa tyngältä toisaalta, vain 3 eri pätkää. Tosin haastetta löytyy kun Leustu ja Surkee ajetaan väärin päin. Täytyy käydä ajamassa pätkät alkukesästä nuin päin. Ainakin muutamien hyppyjen luonne muuttuu, esim. "Novikovin" ja Leustun loppuhypyt (eikun siis alku). Mynnilä ajetaan ilmeisesti kanssa eri suuntaan kuin viime vuonna.

Ja tuolla Power stagella on tasan 4:llä kaverilla mahdollisuus lisäpisteisiin. :) J-M, Mikko, Loeb ja Solberg.

Mutta täytyy myös todeta että kyllä on ralli kuihtunut vuosien saatossa. Enää 10 eri pätkää metsäteillä... Ehkä joku tykkää mutta minä en.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös