Mainos

Ralliketju

  • 1 839 412
  • 14 830
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Renkaiden kulumisesta suomipojat kovasti puhuvat. Mutta siinä ihmetyttää se, miten Petter ajoi niin kovan ajan EK9:lle?

Petter Solberg kertoi edeltäneen pätkän maalissa ralliradiolle säästelleensä reilusti renkaita, koska tiesi mikä on seuraavan pätkän kunto. Mikko ja J-M painoivat täysiä taistellessaan kärkipaikasta.

Petter vei siis tämän taktisen väännön sata-muna.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Joo, järkevää touhua Petteriltä. Ja tuli sekin tarkistettua, että kahta vararengasta tuolla voi käyttää, joka siis selittää nämä hyvät ajat Petterille (myös EK10 meni hänelle).

Ja tuo Loebin aamuinen 10 sekunnin penalty tuli juurikin siitä syystä, että halusi vielä toisen vararenkaan mukaansa, kun huolto oli jo päättymässä. Huolto oli lähes tekemättömässä paikassa asentaessaan kiireellä renkasta, ja Loeb myöhästyi muutaman sekunnin AT-asemalta.

Jari-Matilla on hieno johto. Toivottavasti kestää koko kisan voittoon asti.
 

fakiiri

Jäsen
Tossahan olisi ollut Jouhkilla nyt iskun paikka istuttaa suomalaiskuski Miniin ja tehdä Ministä suomalaistalli. Veikkaan, että olisi löytynyt yrityksiä jo vanhojen Mini-aikojen takia, jotka olisivat lähteneet sponsoroimaan. Vaikkapa Nokia Team Mini Prodrive.

Fyrkasta kaikki on kiinni. Minin saa jo nyt vuokrattua WRC-mittapuulla aika edullisesti MM-ralliin suomalaiskuskille, se ei ole niinkään ongelma. Mutta ongelma on tiimin rahoitus. Autoa pitää kehittää jatkuvasti, jotta sen kilpailukyky suhteessa muihin pysyy edes ennallaan. Testaaminen vaatii fyrkkaa, ja paljon. Suomalaisten fyrkalla Mini ei pelastu, se vaatii autotehtaan tukea. Citroenin kausibudjetti on noin 60 miljoonaa euroa, Fordin noin puolet pienempi. Eli vähintään 30 miljoonaa euroa tarvittaisiin per vuosi, lisäksi tehtaan tuki jo pelkästään osien luokitteluiden vuoksi. Jos BMW lopullisesti taputtelee homman päättyneeksi, ei Ministä tule voittajaa MM-tasolle. Prodriven ja Motorsport Italian toimin Minillä voivat rahakkaat yksityiskuskit kurvailla kauden kaksi joukon jatkona, mutta menestykseen eväät eivät riitä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän tuo Mini, ikävä kyllä, on kuolemassa oleva talli koska ei tällainen kuvio vaan voi pidemmän päälle toimia ja auton kehittämisestä on turha edes puhua kun autot rakentaa tiimi jolla ei ole rahoitus kunnossa ja virallisena tehdastiiminä on harrastelijaporukka joka ei itse rakenna autoja. Jos tuon Minin projektin halutaan jatkuvan ja halutaan nostaa Mini oikeasti taistelemaan mestaruuksista, niin käytännössä vaihtoehdot ovat että joko BMW ja Prodrive tekevät sovinnon ja yhdessä keksivät ratkaisun tuohon projektin rahoitukseen, tai sitten BMW hommaa uuden yhteistyökumppanin (tai hoitaa homman itse) joka vastaa auton kehittämisestä ja rakentamisesta. Mutta ilmeisesti tuon jälkimmäisen vaihtoehdon toteutuminen vaatisi sen että Prodrivelle pitää maksaa N summa rahaa koska Prodrive omistaa jotain oikeuksia tuohon Minin WRC-autoon ja sen teknisiin ratkaisuihin.

Tälle kaudelle yksityis-Mini olisi varmaan vielä ihan hyvä vaihtoehto vaikkapa jollekin suomalaiselle mutta kyllä tuo talli auttamattomasti tippuu kelkasta jos autoa ei kehitetä.

---

Mutta sitten ruotsin ralliin: Hyvinhän tuo sujui suomi-pojilta ensimmäinen päivä, vaikka tuossa eilisen viimeisellä "oikealla" pätkällä Solberg saikin aika paljon kiinni kun molemmilla oli renkaat aivan loppu. Pää-kilpakumppani Loebin ulosajo oli tervetullut käänne MM-sarjaa ajatellen. Mutta kyllähän tuo Loeb tästäkin rallista pisteitä tulee keräämään jos ei uudelleen käy lumitöissä, joten MM-johto säilynee joka tapauksessa.

Lauantain ensimmäisellä pätkällä Hirvonen ainakin avasi hyvin. Melkein kymmenen sekuntia päihin Solbergille ja yli 12 sekuntia nopeampi kuin Loeb. Latvala ei ole vielä tullut pätkän maaliin. Östbergille todella kova aika rengasrikosta huolimatta, jäi vain viitisen sekuntia Hirvosesta.

EDIT: Latvala pistää vielä 2,2 sekuntia päihin Hirvoselle, eli hyvä alku suomalaisilta lauantaina.

Huvittavaa muuten tuo Minin ykköstiimin meno. Araujo jäi melkein minuutin pohjista ja on yli viisi minuuttia kärkeä jäljessä kokonaistilanteessa. Nobre taas keskeytti eilen jo ensimmäisellä pätkällä ulosajoon mutta on nyt mukana superrallisäännön turvin, ja jäi huimat 2 minuuttia Latvalan pohjista. Yksityistiimin autolla ajava Patrik Sandell on tällä hetkellä ylivoimaisesti nopein Mini kun Sordo joutui eilen keskeyttämään. Hyvän valinnan teki kyllä BMW ainakin noin urheilullisesti...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ketomaan ralli meni aivan perseelleen renkaiden takia. Ei mitään näyttöä hyvästä vauhdista ja vielä kaupan päälliseksi pusikkoon EK8:lla. Eikä jatka superrallin turvin, joten se laulu oli siinä. Eihän noilla renkailla isoa järkeä olisi ollut jatkaa, joskin ajokilometrejä Jari olisi tarvinnut tuntuman takia.

Ihan turha on tosiaan leikkiä kun renkaat ei ole yhtään samalla viivalla muiden kanssa. Ajat oli koko ajan kympin huonommalla puolen ja ajaminen ilmeisesti aika hankalaa kun renkaat ei vaan toimi.

Toivottavasti nuo kiinalaiskumit toimii paremmin muilla alustoilla, ettei menisi Ketomaan kausi ihan persiilleen huonojen renkaiden takia.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Huvittavaa muuten tuo Minin ykköstiimin meno. Araujo jäi melkein minuutin pohjista ja on yli viisi minuuttia kärkeä jäljessä kokonaistilanteessa. Nobre taas keskeytti eilen jo ensimmäisellä pätkällä ulosajoon mutta on nyt mukana superrallisäännön turvin, ja jäi huimat 2 minuuttia Latvalan pohjista.
Uskon että Araujo/Nobre kaksikko tulee olemaan aikamoista kulttikamaa kauden edetessä. Aika huimaa kyytiä Minin ykköstykeiltä! Ei siinä, aika huimaa on myös Citroenin "junnutiimissä" ajavan kohtuu kokeneen Nasser al Attiyahin meno. Huh huh, tehtaan Citikalla 10 minuuttia kärjestä! Joku viisaampi voisi valaista, onko Nasty ensimmäistä kertaa lumella?

Aika diplomaattisesti Ketomaa kommentoi tuota rengasasiaa, kun totesi vielä perjantaiaamuna heikon vauhdin johtuneen liian vähäisistä kilometreistä uuden Fiestan puikoissa. Vaikea tilanne käsillä, kuin aivan päin helvettiä toimiva rengasmerkki on samalla Ketomaan pääsponsori. viime vuonna Britannian mm-rallissa Tänak valitteli, että miltei sekunnin per/kierros noilla renkailla antoi tasoitusta muille.

Latvala vetää aika hienosti. onko vaan yksinkertaisesti niin, että Latvala on tiellä pysyessään nykyään niin nopea, että edes Mikko ei pärjää vauhdissa? Kuvittelin ennen rallia, että Mikko ja Citroen olisi aika lyömätön yhdistelmä Ruotsin lumille.

Maininnan arvoinen on myös Novikovin yllättävän hyvä vauhti. Ja vielä tähän mennessä virheetön ajo.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei siinä, aika huimaa on myös Citroenin "junnutiimissä" ajavan kohtuu kokeneen Nasser al Attiyahin meno. Huh huh, tehtaan Citikalla 10 minuuttia kärjestä! Joku viisaampi voisi valaista, onko Nasty ensimmäistä kertaa lumella?

Ei ole ihan ensimmäistä kertaa lumella, mutta edellinen kerta Ruotsissa oli neljä vuotta sitten ja silloin alla oli N-ryhmän Subaru. Tämä ralli on Nasserille ensimmäinen lumiralli WRC:llä, ja taitaapa itse asiassa olla yleensäkin ensimmäinen MM-ralli WRC:llä. On tuo Nasserin vauhti silti ollut pettymys koska kyllä minä odotin hyvällä autolla vähän parempaa tulosta, onhan tuo kaveri kuitenkin ihan rattimies jos verrataan vaikkapa Al Qassimiin. Mutta saas nähdä kun saa vähän kilometrejä Citikalla alle ja pääsee tutummille alustoille, että alkaako vauhtia löytymään enemmän.

Ott Tänakilla näyttää olevan Ruotsissa nyt vähän "Jari-Matti -ongelmaa" eli vauhtia löytyisi kyllä mutta auto ei pysy tiellä. Tosi hyviä aikoja on ajanut välillä mutta veti viimeisimmällä pätkällä ulos jo toistamiseen tässä kisassa.

Loebkin oli näköjään pyörähtänyt lauantain kakkospätkällä ja jäänyt tällä hetkellä pohjia pitävästä Hirvosesta 17 sekuntia. Hirvonen onnistui taas ottamaan pari sekuntia lisää eroa Solbergiin joten hyvin on aloittanut Mikko.

EDIT: Latvala pisti jälleen paremmaksi. Eroa ei ollut kuin 0,9 sekuntia Latvalan hyväksi mutta hänen kannaltaan onkin tärkeintä että Mikko ei saa yhtään kiinni.

Novikov ajaa jälleen erinomaista kilpailua. Mitähän tuolle kaverille on tapahtunut talven aikana? Giraudet on vetänyt koko talven turpiin vai mitä? Jo Montessa ajoi loistavan kilpailun ja nyt tulee jälleen hyvin. Viimeisimmällä pätkällä lähes tasatahtiin Östbergin kanssa ja nopeammin kuin mm. Solbergin veljekset.
 

TJ MACKEY

Jäsen
EDIT: Latvala pisti jälleen paremmaksi. Eroa ei ollut kuin 0,9 sekuntia Latvalan hyväksi mutta hänen kannaltaan onkin tärkeintä että Mikko ei saa yhtään kiinni.
Ja tässä uudessa lähtöjärjestyksessä on se hyvä puoli edellispäivän johtajalle, että pystyy tarkkailemaan väliaikoja. Nyt Latvala voi itsekin ottaa hieman vähemmän riskejä, jos huomaa että Mikkokin ottaa varman päälle jollakin pätkällä. Täytyy vain toivoa, että se on Miikka Anttila joka noita Mikon väliaikoja seurailee ja Jari-Matti keskittyy VAAN siihen ajamiseen ja nuotin kuulemiseen. Oli aika huvittava kohta eilen Maikkarin rallikkoosteessa kun Sohlberg totesi Latvalalla kohtuu tuimalla ilmeellä lauantain strategiasta, että hän antaa painetta Mikolle ja sinä Jari-Matti "stay focused!"

Anetella on noissa Maikkarin koosteissa ihan hyvän homma hallussa paikan päällä, mutta mitäs sitten tapahtuu kun Anette siirtyy keväällä Red Bullin leipiin? "Saadaanko" Tomi Tuominen paikan päälle tekemään legendaarisia haastatteluja itsestään? Nythän tuo aika nöyrästi Maikkarin netissä nimetty Rallitietäjä-blogi on Tuomisen omaa stooria vuosien varrelta. Raskas kaveri. Äkkiä se Olli koivusalo tai Marko Terva-aho takaisin!
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
..Anetella on noissa Maikkarin koosteissa ihan hyvän homma hallussa paikan päällä, mutta mitäs sitten tapahtuu kun Anette siirtyy keväällä Red Bullin leipiin? "Saadaanko" Tomi Tuominen paikan päälle tekemään legendaarisia haastatteluja itsestään? Nythän tuo aika nöyrästi Maikkarin netissä nimetty Rallitietäjä-blogi on Tuomisen omaa stooria vuosien varrelta. Raskas kaveri. Äkkiä se Olli koivusalo tai Marko Terva-aho takaisin!

Kappas vaan, siinähän tuli Toimarilta hyvää asiaa.
Aika moni on jäänyt vellomaan niihin Anetten bikinikuviin, mutta kyllähän fakta on se että mimmillä on rallijuonto hyvin hallussa. Vaikea tuohon on yhtä hyvää tilalle löytää. Onko tietoa tuosta Anetten RB-pestistä, että lopettaako se oikeasti rallijuonnot? Onhan nytkin jo yli puolet rallisirkuksesta tavalla tai toisella Red Bullin leivissä.

Tomi Tuomiselle vähän suitsia tosiaan tuohon itsensä rakastamiseen. Kaverista voisi olla iloakin, jos tuosta vaan pääsisi eroon. Ehtiikö Terva-Ahokaan Teknaroinniltaan? Koivusalolle nou tänks.

Hyvältä näyttää kisa nyt suomalaisittain, mutta J-M ja fiksu seiftaus samassa lauseessa? Niinpä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt on Mikolla Fredriksbergissä kova isku päällä. Citikalle huonoilla osuuksillakin ollut nopein ja parhaat osuudet edessä. Nyt pitää Latvalalla kiirettä. Me saataneen vielä hyvä vääntö suomalaisten kesken. Östbergin vauhti miellyttää meikäläistä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Petter Solberg ei ole kyllä tänään onnistunut ollenkaan. Turpaan tulee joka pätkällä niin Latvalalta kuin Hirvoseltakin ja on jäänyt tänään jo parikymmentä sekuntia molemmista. Ja kun Östberg tulee nyt todella hyvää vauhtia niin Petterillä onkin enää n. kuuden sekunnin johto Östbergiin.

Toinen joka tulee kyllä todella lujaa on tuo Ott Tänak, silloin kun pysyy vaan tiellä. Huonolta lähtöpaikalta on ajanut hyviä pätkäaikoja, nyt viimeisimmälläkin mm. nopeammin kuin Loeb ja Östberg.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kuten nyt nähtiin, ei kannata dumata liian aikaisin, Solberg säästeli ilmeisesti taas renkaitaan ja ajoi EK 14:sta reippaasti paremman ajan kuin suomalaiset.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kuten nyt nähtiin, ei kannata dumata liian aikaisin, Solberg säästeli ilmeisesti taas renkaitaan ja ajoi EK 14:sta reippaasti paremman ajan kuin suomalaiset.

Vältän miinan tiedostamalla, että tiedät kyseisen pätkän.. Eli läppä.

Tänakille taisi napsahtaa uran ensimmäinen pohja-aika. Hienoa duunia tehnyt niillä pätkillä kun on pysynyt tiellä. Tulee vahvasti eräs Latvala mieleen. Mikko oli tehnyt pari virhettä tuolla lyhyellä pätkällä ja voivotteli sitä maalissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuten nyt nähtiin, ei kannata dumata liian aikaisin, Solberg säästeli ilmeisesti taas renkaitaan ja ajoi EK 14:sta reippaasti paremman ajan kuin suomalaiset.

Tuo EK14 oli alle 2 km yleisöpyöritys, ja eipä tuota eroa ollut kuin alle sekunti Latvalaan ja vähän reilu sekunti Hirvoseen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nobre ajanut jälleen ulos, joten Tänak auraa loppupäivän.

Edit. Ja Nobren auto vaarallisesti tiellä ja Tänak on menettänyt aikaa siinä. Työnnetty on kuulemma kovasti, mutta saa nähdä kuinka turvalliseen paikkaan saavat.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Tänään tulee tuo mikkihiiripätkä livenä svt play:n kautta, mutta toimiiko suomesta niin sitä en osaa sanoa. Muut rallikoosteet ei toimi, mutta ainakin aikalaskurin se näyttää live pätkälle: Svenska rallyt 11/2 18:45 - Motor | SVT Play

Ja jos haluaa katsoa koosteen mutta ei omista maxia niin Yle FST5 kanavalta tulee ruotsalaisten puolen tunnin kooste klo 00.30

EDIT: Tai tiedä sitten mikä livelähetys tuo on kun mikkihiiripätkällä ensimmäinen auto on baanalla 17.51 paikallista aikaa...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
EDIT: Tai tiedä sitten mikä livelähetys tuo on kun mikkihiiripätkällä ensimmäinen auto on baanalla 17.51 paikallista aikaa...

Joo ei se suora voi olla. Aiemminkin on ajettu toki käännetyssä järjestyksessä, muttei nyt kyllä ole riittävää aikaa kokoomatauolle. Tuskin maltan olla seuraamatta nettiä niin pitkään. Kiitos infosta kuitenkin!

Edit. Voipas muuten sittenkin olla suora. Maikkarilla lukee pätkän alkamisajankohdaksi 18:51 muttei kyllä ole vielä alkanut. Voi alkaakin vasta tunnin päästä.

E2. Sanat takas. Onpas alkanut. Kun avasi radion, niin pärinät rupes kuulumaan.




EDIT.. VIIME hetkellä Stream
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näyttäisi siltä että Fordin autot pärjää aika hyvin lumella ja Citroen jää vähän nuolemaan näppejään. Minillä sitten ei oikein ole kuskitkaan ehkä sitä tasoa että menestystä voisi odottaa, mutta eipä taida autoa olla hirveästi lumiralleja varten testattu. Kuitenkin vauhti oli hyvää kauden ekassa rallissa joten asfaltikisoissa ainakin voisi odottaa myös loppukaudelta jotain tuloksia vaikka panostus voikin tuohon autoon olla heikkoa.. harmi tämä minin yhtälö kyllä. Olisi todella hyvä lisä ollut kun vauhtikaan ei heikkoa ole ollut.

Loeb hieman ollut ongelmissa ja olisi voinut olettaa että nousee vitostilalle tänään, mutta nyt tekeekin tiukkaa edes pitää kutospaikka.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minillä sitten ei oikein ole kuskitkaan ehkä sitä tasoa että menestystä voisi odottaa, mutta eipä taida autoa olla hirveästi lumiralleja varten testattu.

Minin kokonaissuoritusta heikentää se että hyvässä vauhdissa olleelta Sordolta moksahti kone jo eilen, ja loput kuskit on ihan noviiseja. Sandell on ensimmäistä kertaa WRC:n ratissa, Göransson on ratakuski jolla on varsin vähän kokemusta rallista ja hänelläkin oli teknisiä ongelmia vielä mistä keskeytyskin johtui, Araujon kokemus lumelta on varsin vähäinen ja Nobre on paitsi kädetön niin myös erittäin kokematon kun hän ajaa vasta toista ralliaan WRC-autolla ja ensimmäistä ralliaan lumella. Eipä siinä siis hirveästi kannata menestystä odotella. Tuo Sandellin kahdeksas sija on kuitenkin ihan OK suoritus ja on mm. Prokopin ja Brynildsenin edellä.

Suomalaisilta hyvä päivä tänään ja Petter taisi pudota jo sen verran kauas kärkikaksikosta että ei sieltä voittotaisteluun enää nouse jos ei suomalaisille tule jotain isompia ongelmia. Ja sama pätee myös voittotaisteluun, jos Latvala pitää auton tiellä eikä mitään teknisiä ongelmia tule niin ei Hirvonen häntä kiinni enää aja. Loebilla ollut yllättävän paljon ongelmia ja Henning on sen verran lähellä takana ettei enää saa tulla noita pyörähdyksiä jos meinaa tuon kutossijan pitää. Viidenneksi nouseminenkin on työn ja tuskan takana jos Novikov jatkaa hyviä suorituksiaan, ei Loeb esim. tänään niin hirveän paljon saanut Novikovia kiinni ja eroa on tällä hetkellä vielä 44 sekuntia.

S2000-puolelle Mikkelsen on muuten aika hyvin pysynyt Ogierin kyydissä ja on vain reilun 12 sekunnin päässä tallikaveristaan. Muut on jo sitten jääneet aika reilusti jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
S2000-puolelle Mikkelsen on muuten aika hyvin pysynyt Ogierin kyydissä ja on vain reilun 12 sekunnin päässä tallikaveristaan. Muut on jo sitten jääneet aika reilusti jälkeen.

Ehkä se oli se salainen ase, nimittäin suurikokoinen takasiipi. Mikkelsen ajeli tuon yleisö-ek:n takakontti auki. Vekkulinnäköistä menoa. Ei mukava huomata, että Mikkelsen on toipunut siitä yliajon jälkeisestä ihmishengen menetyksestä ja on pääsemässä vauhtiin jälleen. Olen aina pitänyt.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kärjen osalta jännitettävää sunnuntain ensimmäisen pätkän jälkeen riittää edelleen, vaikka Mikko luovutti luoton autoon puuttuessa. Pysyykö Latvala tiellä? Ehtiikö Östberg Solbergin ohi? Toivottavasti ehtii. Pystyykö Novikov pitämään Loebin takanaan? Todennäköisesti pystyy. Lisäksi viimeisistä pinnoista väännetään kivasti.
 
Viimeksi muokattu:

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Kyllähän tuo Minin touhu meni aika säälittäväksi lopulta. Harmi sinänsä, kun kuitenkin Sordo on pystynyt pitämään hyvää vauhtia kisasta toiseen ja taistellut ihan kärkisijoista. Toisen kuskin olisi pitänyt olla ehdottomasti joko Meeke tai sitten vaikka Östberg. Voisi odottaa edes jotain. Nyt kaikki on Sordon varassa menestyksen suhteen ja taitaa muutenkin olla Mini aika heikolla pohjalla. Ainakin kaikesta voisi niin kuvitella. MM-Sarja on ollut siinä mielessä hieman tylsähkö parin vuoden ajan, että siellä ei ole ollut kuin Citroen ja Ford. Nyt kuitenkin Volski tulee ja olisi Mini ja se olisi jo ihan hyvä määrä tehdastalleja, mutta saa nähdä miten Minin käy ja onko heillä tulevaisuutta rallissa. Toki positiivista olisi jos noiden neljän lisäksi tulisi vaikka se viides talli siihen, niin saisi jo ihan pätevät kisat.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Toki positiivista olisi jos noiden neljän lisäksi tulisi vaikka se viides talli siihen, niin saisi jo ihan pätevät kisat.

Neljälläkin jo isoissa määrin päästäisiin eroon taktikoinnista, joka nytkin on väistämättä edessä kolmannen sijan suhteen. Todennäköisesti Östbergiltä on pudotettu vähän tehoja "moottoria säästellen."

Edit. Petter menetti puoli minuuttia toiseksi kolmanneksi viimeisellä pätkällä rengasrikon takia. Näin Östberg nousi kolmanneksi.

E2. Homma menee jännäksi, kun J-M kärsi myös rengasrikon ja on vain 8 sekuntia Mikkoa edellä!
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minin ykköstiimin Paulo Nobrelta aika jäätävä suoritus tässä rallissa. Vasta kolme ulosajoa ja silloinkin kun on pysynyt tiellä niin pätkäajat on olleet minuutista reiluun kahteen minuuttiin hitaampia kuin kärjellä. Ensimmäinen kerta lumella on tietysti vaikea mutta on tuo kyllä silti umpisurkea suoritus.

Voittotaistelukin meni sitten vielä jännäksi Jari-Matin rengasrikon myötä. Toivottavasti J-M malttaa vain mielensä ja ajelee rauhallisesti, vauhti on ollut koko ajan parempaa kuin Hirvosella joten mitään yliyrittämistä ei nyt tarvita.

Evgeny Novikoville pitää edelleen nostaa hattua. Loeb ei ole vieläkään hirveästi saanut kiinni ja ei taida ehtiä saamaankaan. Novikov on ihan eri mies kuin viime kaudella!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minin ykköstiimin Paulo Nobrelta aika jäätävä suoritus tässä rallissa.

Minua ei haittaa. Symppaan täysillä kaveria. Toki ei tarvitsisi ykköstiimissä ajaa. On todella hauska persoona haastatteluiden perusteella.

Power Stagen voi katsoa Ralliradion facebook-sivujen kautta. Muutenkin hyvä yhdistelmä tämä fb-sivu - ralliradio - WRC.com.

---------------------------------

Edit. Hieno voitto suomalaisille ja MM-sarjalle yleensä. Valitettavasti Power Stagelle ei löytynyt kunnollista kuvaa, vaan piti tyytyä maaliin.

Joka tapauksessa hyvä suoritus Suomen kolmikolta. Mikko johtaa käsittääkseni sarjaa nyt, kuten viimeekin vuonna Ruotsin jälkeen.

Edit. Loebhan sitä sarjaa johtaakin. Eipä siinä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös