Mainos

Ralliketju

  • 1 839 634
  • 14 832

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ja bonarina vielä (maikkarin sivuilta), että FIA:n tuomari oli juuri ennen pätkän alkua laskeutunut liikenneympyrään helikopterilla ja poistanut lippusiiman, joka oikaisemisen esti. Että semmosta.

Tuplabonari, tästä lippusiiman poistosta ja liikenneympyrässä oikaisun mahdollisuudesta kerrottiin Citroenilla muttei Fordille. Reilu meininki.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
No nyt voi lopettaa jokainen itkemisen tuosta neljän sekunnin mutkasta.

Team Manager-kokouksessa on siis sovittu, että tuon mutkan voi ajaa lyhyempääkin kautta. Molemmat kärkitallit ovat tästä olleet sopimassa.

Ford nyt sitten ajoi kuitenkin pidempää kautta, mutta aika tyhmäähän tuo taas oli. Tyylikästä touhua myös surkutella sitä omaa hölmöyttään syyttämällä pahoja ranskalaisia huijaamisesta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Monte Carlo palaa rallin MM-sarjaan - MTV3.fi - Urheilu - Ralli - Uutiset

Välillä hyviäkin uutisia, eli Monte palaa ensi vuonna ja käännetty lähtöjärjestys päiville 2 ja 3(tietenkin tähän palattiin vasta kun Citroen huomasi että Fordkin oppi vihdoin vanhan systeemin edut). Seuraavaksi sitten Malcolm Wilson pihalle Fordilta, mies on onnistunut viimeisen kahden vuoden aikana tekemään itsestään kunnon aasin kahdesti uskomalla että Citroen todellakin tekisi niinkuin hän haluaa. Ehkä samalla saataisiin poika-Wilsonkin pois syömästä paremmilta kuskeilta ajomahdollisuuksia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmeen katkerana kyllä Loeb ollut kun tallikaveri taktikoi. Nyt kun tallikaveri ja talli ei ole 100% pelkästään hänen takanaan niin hermoilua selvästi näkyvissä.

Noh Ogier nousi voitolla viellä taistelemaan mestaruudesta vaikka onhan tuossa viellä pisteissä eroa. Ainakin tuli haastamaan Hirvosen jos ei muuta. Ymmärtäähän tuon sinällään, että on järkevää pitää kaksi kuskia kärkikamppailussa, jos nyt loeb keskeyttää yhdessä rallissa ja Hirvonen voittaa niin pisteet menee jo melko tasan ja tällöin järkevää jos siellä on kaksi kuskia kamppailemassa tallin sisällä mestaruudesta.. Toki alkaisihan tuo ero olemaan jo aika suuri jos tallikaveri auttaisi Loebia.. Toki tilanne olisi ihan sama jos Latvala pystyisi jotenkin auttamaan Hirvosta, mutta jos Latvala jotenkin edes vauhdillisesti pysyy kärkivauhdista niin ajaa ulos..

EDIT: Kimiltä ihan järkevää ajoa koko viikonlopun. Ei pystynyt haastamaan Wilsonia joka on se mittapuu jota vastaan vauhtia pitää verrata, mutta toi taas kerran auton maaliin. Tosin vauhti oli vaivoin noita S2000 autoja nopeampi joten parannettavaa toki oli.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki tilanne olisi ihan sama jos Latvala pystyisi jotenkin auttamaan Hirvosta, mutta jos Latvala jotenkin edes vauhdillisesti pysyy kärkivauhdista niin ajaa ulos..

Enemmän on kyllä tainneet Latvalan ongelmat tällä kaudella johtua tekniikasta kuin ulosajoista. Fordin kestävyys ei näytä olevan likimainkaan samaa tasoa kuin Citroenilla ja ikävä kyllä vauhtikaan ei näytä soralla olevan ihan yhtä kovaa.

Löppösestä näyttää kuoriutuvan aikamoinen itkupilli kun ensimmäistä kertaa urallaan on joutunut tilanteeseen jossa talli ei petaa kaikkea hänelle vaan siellä on nyt tallikaveri joka pistää tosissaan kampoihin ja on tallin sisällä tasavertaisessa asemassa. Loebin olemuksessa on tällä kaudella yleensäkin näkynyt ihan uudenlaista kireyttä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enemmän on kyllä tainneet Latvalan ongelmat tällä kaudella johtua tekniikasta kuin ulosajoista. Fordin kestävyys ei näytä olevan likimainkaan samaa tasoa kuin Citroenilla ja ikävä kyllä vauhtikaan ei näytä soralla olevan ihan yhtä kovaa.

Tai no lähinnä meinasin ettei ole ollut samanlaista mahdollisuutta kun Citroenilla aikaisemmin taktikoida noita kisoja Loebille. Tosin olisiko nyt ogierilla alkanut menemmään hermot olla" Barrichello" ja alkanut vaatimaan omia oikeuksia. Jokatapauksessa tehnyt nyt selväksi ettei tyydy ajamaan pelkkänä kakkosena kun alkanut voittamaankin kisoja. Voisiko tämä jopa enteillä sitä että Loeb saattaisi jossain kohti siirtyä johonkin toiseen talliin, mahdollisesti johonkin uuteen tallin, mutta veikkaan jomman kumman lähtevän jossain kohti jokatapauksessa..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minäkin vähän luulen että tuo Citikan sisäinen valtataistelu saattaa johtaa Loebin lähtöön. Joko lopettaa kokonaan tai sitten kiinnostaisikohan Loebia vielä lähteä hakemaan kunnon eläkerahat VW:ltä? Ogier ei varmasti tyydy Loebin apukuskiksi kun on nyt viimeinkin saanut ihan tasavertaisen kaluston Loebin kanssa ja huomannut että oma vauhti riittää tasavertaiseen taisteluun Loebin kanssa, ja Loeb taas on ihan uudessa ja oudossa tilanteessa kun kakkosmiehenä ei enää olekaan Sordon kaltainen kuljettaja joka suostuu aina tekemään kaiken Loebin edun mukaisesti. Loebista on tämän myötä löytynyt ihan uusia piirteitä ja se tuttu rentous ja hyväntuulisuus on ollut tällä kaudella tipotiessään.
 
Minäkin vähän luulen että tuo Citikan sisäinen valtataistelu saattaa johtaa Loebin lähtöön. Joko lopettaa kokonaan tai sitten kiinnostaisikohan Loebia vielä lähteä hakemaan kunnon eläkerahat VW:ltä? Ogier ei varmasti tyydy Loebin apukuskiksi kun on nyt viimeinkin saanut ihan tasavertaisen kaluston Loebin kanssa ja huomannut että oma vauhti riittää tasavertaiseen taisteluun Loebin kanssa, ja Loeb taas on ihan uudessa ja oudossa tilanteessa kun kakkosmiehenä ei enää olekaan Sordon kaltainen kuljettaja joka suostuu aina tekemään kaiken Loebin edun mukaisesti. Loebista on tämän myötä löytynyt ihan uusia piirteitä ja se tuttu rentous ja hyväntuulisuus on ollut tällä kaudella tipotiessään.

Edelleen se Loeb silti nopeimmin ajaa kunhan vaan ei auraamaan joudu! Se on monissa kisoissa nähty ja sitä Loeb olisi varmasti ollut tänäänkin. Hyvin erikoista jos Citroen todellakin jatkaa tällä linjalla; eikö Loebin viimeiset seitsemän vuotta merkitse tai paina yhtään mitään ja uusi tulokas nostetaan tallin sisäisessä järjestyksessä ykköseksi? Toki asia on selitettävissä sillä että Ogier on Loebin manttelin perijä suurena ja ylivoimaisena mestarina mutta näin aikainen sisäänajo kummastuttaa. Seurataan tilannetta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No en tiedä pelasiko Citroen tuossa erityisesti Ogierille mitään, Ogierhan teki vain sen mitä Loeb itse on harrastanut jo vuosikaudet. Näillä typerillä säännöillä taempaa päivään lähtevillä on aina mahdollisuus kontrolloida tilannetta hidastelemalla, joten minkä takia Ogier ei käyttäisi tuota hyväkseen? Ei se minusta ole sitä että Citroen erityisesti yrittäisi pelata Ogierin pussiin. Loeb on itse hyötynyt vuosikaudet siitä että hänellä on ollut pitkä liuta "apukuskeja" jotka ovat pedanneet mestarille mahdollisimman hyvät lähtöpaikat, ja nyt kun homma kalahtaa samalla tavalla omaan nilkkaan niin sitten alkaa itku siitä kuinka tiimi suosii tallikaveria.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin erikoista jos Citroen todellakin jatkaa tällä linjalla; eikö Loebin viimeiset seitsemän vuotta merkitse tai paina yhtään mitään ja uusi tulokas nostetaan tallin sisäisessä järjestyksessä ykköseksi?

Sehän on (kaikkien muiden paitsi Loebin kannalta) vain hyvä asia, että Citroen antaa kuskeilleen vapaat kädet kilpailla, eikä Ogieria ole valjastettu Loebin apukuskiksi. Autourheilussa on nähty aivan liikaa mielenkiintoa latistavia tallimääräyksiä, ja nyt on kehittymässä kunnon jännite tallin sisällä Loebin ja Ogierin leirien välille.

Mutta näköjään joku katsoja kaipaa vielä tallimääräyksiä. Kaikkea sitä kuuleekin.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Hyvin erikoista jos Citroen todellakin jatkaa tällä linjalla; eikö Loebin viimeiset seitsemän vuotta merkitse tai paina yhtään mitään ja uusi tulokas nostetaan tallin sisäisessä järjestyksessä ykköseksi?
Eihän Citroen ole ottanut tässä juuri mitään linjaa tai valinnut puolia, vaikka Loeb niin väittääkin. Quesnel on ilmoittanut, että molemmat kuljettajat saa tasavertaisen kohtelun. Tässä rallissa Loebilla ei ollut mahdollisuuksia taktikoida. Jos tilanne olisi kuljettajien välillä ollut toisinpäin, Cittikka olisi varmasti toiminut samoin kuin nyt. Sordon aikaan tilanne oli toisenlainen, koska Sordo ei missään olosuhteissa pysynyt Loebin vauhdissa.

Jyskälästä on tänä vuonna tulossa ihan hemmetin mielenkiintoinen. Loeb ja Ogier taistelevat tod. näk. verissäpäin voitosta ja ainakin siitä kumpi on tiimin nopeampi kaveri. Ford on ollut soralla hivenen hitaampi kuinm Citroen, mutta ei niin paljon kuin viime kaudella tässä vaiheessa. Eli J-M ja Mikko taistelevat varmasti voitosta. Oikeastaan kaikki nuo neljä voivat realistisesti voittaa kisan. Sohlberg on varmasti myös nopea, ainakin perjantaina. Mutta onhan tuo aika säälittävää, että Citroen vähentää kaverin asiakasversion tehoja paskat housussa aina lauantaille ja sunnuntaille.

Kimi tulee varmasti Jyväskylään hakemaan kokemusta, tuomaan autoa varmasti maaliin ja eiköhän sieltä ehkä yksi haastattelukin saada, jossa Kimi narisee, että ensi kauden kuviot ovat yhä auki.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän Citroen ole ottanut tässä juuri mitään linjaa tai valinnut puolia, vaikka Loeb niin väittääkin. Quesnel on ilmoittanut, että molemmat kuljettajat saa tasavertaisen kohtelun. Tässä rallissa Loebilla ei ollut mahdollisuuksia taktikoida. Jos tilanne olisi kuljettajien välillä ollut toisinpäin, Cittikka olisi varmasti toiminut samoin kuin nyt. Sordon aikaan tilanne oli toisenlainen, koska Sordo ei missään olosuhteissa pysynyt Loebin vauhdissa.

Juuri näin. Silloin Citikka nimenomaan olisi selvästi suosinut toista kuskiaan jos olisivat estäneet Ogierin taktikoinnin, koska niin typeriä kun nämä lähtöpaikkasäännöt ovatkin niin niiden mukaan mennään ja silloin takaa lähtevällä on aina taktikoinnin mahdollisuus. Loeb itse on harrastanut tätä vitutukseen asti mutta nyt ensimmäistä kertaa tallissa on tasavertainen kuljettaja joka myös kykenee Loebin vauhtiin, ja näin ollen kaikkea ei enää pedata Loebille. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä että Citikalla oltaisiin asetuttu Ogierin puolelle.

Kyllä tämä alkaa nyt pelottavasti näyttää siltä että Sebastien-kaksikko ratkaisee maailmanmestaruuden kohtalon tällä kaudella, ei vaan näytä riittävän taaskaan Fordien vauhti haastamiseen. Vika saattaa olla kuljettajissakin mutta minusta näyttää että Citikka on vaan taas juuri sen piirun verran nopeampi mikä pakottaa Ford-miehet ajamaan koko ajan ihan riskirajalla. Tästä seurauksena on koko ajan pieniä virheitä jotka tekevät lisää eroa, ja myös se että vehkeet eivät kestä. Hirvosen toivo lepää siinä että Seb-kaksikko alkaa taistelemaan toisiaan vastaan niin tiukasti että alkaa tulla pistesarakkeisiin nollia, silloin Hirvosella on mahdollisuudet koska hän kuitenkin ajaa koko ajan tasaisen varmasti maaliin ja kärkikolmikkoon.

Jyskälässä uskon että Ford-kaksikolla on paras mahdollinen tilaisuus napata tuo Fiestan ensimmäinen soravoitto. Molemmat kyllä pystyy vetämään Jyväskylässä niin kovaa että vaikka auto olisikin hitusen hitaampi niin pystyvät voitosta taistelemaan.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taisi tuo IRC-sarjan sarjan suorat televisioinnit Eurosportilla loppua kuin kananlento pelkkään alkukauteen? Itseltä ainakin mennyt ohi jos Monte Carlon jälkeen on suoria lähetyksiä tullut Eurosportin pääkanavalta.

Nytkin Juhannuksen pyhinä ajetaan Belgiassa Ypres-ralli niin Eurosport lähettää yöllä puolen tunnin koosteet muutaman uusinnan kera päiväsaikaan. Nyt kun ei Juhannuspyhinä ole oikein muitakaan live-lähetyksiä ko. kanavalla niin ainakin ohjelmakartassa olisi ollut tilaa.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Korsikalta tuli suoraa kuvaa, muuten ollut hiljaisempaa.

Legendaarinen Ypreskin jää televisioinnin osalta väliin. Suuri harmi. Aina ollut kisa jossa tapahtumia riittää. Ralliradio löytyy: IRC Intercontinental Rally Challenge. Loix kotikulmillaan nopein ekana päivänä, Garde seitsemäs. Pari paikallista sekoittaa kivasti pakkaa, joskin Neuville keskeytti jo ekalle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jyväskylässä nähdään useampikin suomalaiskuski WRC-laitteiden ratissa näiden MM-sarjan vakiokiertäjien lisäksi. Latvalan, Hirvosen ja Räikkösen lisäksi WRC-autoilla ajaa Matti Rantanen (Mini), Jari Ketomaa (Ford), Janne Tuohino (Ford) ja Mattias Therman (Mini). Muutenkin osanottajalista näyttää todella hyvältä kun mukaan on ilmoittautunut peräti 21 WRC-autoa ja yhteensä peräti 124 autoa. Ainakin näyttää paremmalta kuin Meksikon ja Jordanian reilut 20 autoa... Onhan tuolla tietysti WRC-autoilla liikenteessä näitä täysiä turisteja tyyliin Therman, vanhempi Kuipers jne. mutta sen verran on hyviäkin kuljettajia hyvällä kalustolla kisassa mukana että eiköhän tuosta saada kärjen taakse ihan hyvä taistelu lopuista pistesijoista, nämä tehdastallit tietenkin mennevät menojaan kuten yleensä. Erityisesti odotan Ketomaalta hyvää suoritusta koska ajoi viime vuonna vanhalla Subarulla erinomaisen hyvin ja nyt on M-Sportin Fiesta alla joten periaatteessa mahdollisuudet ovat vaikka mihin.

Pienemmässä luokassakin nähdään varmaan hyvää taistelua kun Volkswagen Motorsport on ilmoittanut pari kuljettajaa (Joonas Lindroos ja Norjan Andreas Mikkelsen) Skoda Fabioilla haastamaan Juho Hännistä ja kumppaneita.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
IRC-sarjassa kisat jatkuu azoreilla, mutta eipä tuu taaskaan live lähetyksiä. Nuo koosteet ovat suoraan sanottuna kaameita. Tulee kyllä todella heikosti seurattua sarjaa enää.

Mutta ~2 viikkoa ja jyskälä taas alkaa. WRC testeissä on pari suistumistakin jo saatu, kuinkahan ensi viikolla käy Fordin leirissä. Hienoa tietä Mini käytti Korpilahdessa (onko joku vanha jyskälä tie?), tubesta löytyy pari näyttävää videota: http://www.youtube.com/watch?v=ar0TDLT2dgw & http://www.youtube.com/watch?v=_4_l6vfIZC4
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ainakin Hirvosen Mikko on käyttänyt samaa tietä ja olen itsekin ollut siellä katsomassa. Erittäin hieno pätkä. Isoja hyppyjä ja kova vauhti.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joko Jatkiksen rallifanit on laittanut nokkansa kulkemaan kohti Jyväskylää? Itse tuli tänään käytyä Paviljongilla ihmettelemässä. Muualta tuleville tiedoksi, että Paviljongin alue on tällä hetkellä melkoinen rakennustyömaa. Rakennetaan hotellia, toimistorakennusta ja vielä useampaa kerrostaloa. Satamakadulla on rakennettu shikaani eli tässä tapauksessa kiertotie.

Paviljongilla tänään tajusin kuinka pieni tuo Citikan DS3 on luonnossa. Ensin ajattelin, että tuossa on noita Super1600-luokan autoja (tuota luokkaa taida enää ollakaan) ennenkuin tajusin, että ikkunassa lukee Solberg ja nurkan takana oli sitten Sebastienien+Kimin yhtä "pienet" pelit.

Jotenkin jäin njopa ihmettelemään, ettei Mini saanut luokitella tuota perusversiota liian pienenä vaan joutui luokittelemaan Countryman-versionsa joka näyttää suurinpirtein "valtamerilaivalta" DS3:een verrattuna. Kun ei nuo vierekkäin ollut niin suora vertailu tietenkään onnistunut, mutta tämä siis noin visuaalisesti, johon vaikuttaa myös Minin "laatikkomaisuus" Citikan pyöreisiin muotoihin nähden. Fiesta sopisi kokonsa puolesta sitten tuohon väliin.

Oma rallisuunnitelma olisi torstaina mennä Lankamaalle, perjantaina sitten ohjelmassa Evo, Koivukehä ja Mynnila. Lauantaita sitten katsellaan tilanteen mukaan, mutta kyllä sitä varmaan joko Leustussa tai Urrialla pitää käydä pyörähtämässä.

Tänään olisi Radio Suomessa kuudelta perinteinen Ralli-ilta. Itse en valitettavasti ehdi kuuntelemaan :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Radio Suomessa tänään ralli-ilta

Eli jos ralli kiinostaa niin tänään perinteinen ralli-ilta radio Suomessa. Paikalla tietenkin Mahonen ja myös Tommi Mäkinen. Ihan mukava ohjelma yleensä ollut ja pääsee jo vähän tunnelmaa haistelemaan kun torstainahan jo alkaa ralli, ihmeen vähän juttua tääläkin ollut rallista vaikka kohta jo ajetaan, huomenna taitaa jo olla testierikoiskoe. Linkin kautta myös löytyy mistä voi netin kautta kuunella tuota radiota eli on uutisen lopussa se linkki.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Radio Suomessa tänään ralli-ilta

huomenna taitaa jo olla testierikoiskoe..

Shakedown on torstai aamuna.

Duuni näyttää vihreää valoa ja huomenna sukulaisten mökille. Laukaalle torstaina, muuten täysin auki. Toivottavasti vettä ei tuu kovin paljoa niskaan ja saadaan hyvät kapinat. Ja Suomalainen voittajaksi : )

Nyt lenkille ja korviin "soimaan" ralli-ilta.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Itse tulee päräytettyä perjantaina Evolle ja Koukunmaalle. Tosi hienoa, että reitti palaa hieman etelämmäksi. Ei niinkään sen takia, että pääkaupunkiseudulta tulevat Kimi/Ferrari-fanit pääsevät metsiin ihmettelemään, mikä se sellainen ralliauto oikein on, vaan nostalgian takia. Itselle piirtyy mieleen 90-luvun alusta Tampereen ja Valkeakosken upeat kaupunkipätkät. Evolla olen ollut 84 tosi pienenä seuraamassa siihen aikaan maailman pelottavinta otusta, eli Lancia 037:a.

Aika hemmetin hienoa, että voitosta taistelee realistisesti 4 jätkää. Oma luotto on aika kova Latvalaan. Hirvonen vaikuttaa jotenkin vähän vaisulta, Loeb ajattelee MM-tilannetta ja sitten on tämä kaikkien hohdottama Ogier.

Kärjen takana Ketomaa menee varmasti kovaa ja Sohlberg ainakin torstain ja perjantain.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Kärjen takana Ketomaa menee varmasti kovaa ja Sohlberg ainakin torstain ja perjantain.

Itse uskon Matti Rantasen Minin kulkevan aika makoisaa vauhtia.

Eikä se Ferrari-Kiminkään kohtuullinen vauhti ihan puskista tulisi. Uskallan jopa vähän toivoa sellaista 5-6 sijoitusta. Suomessa aika moni löytää itsensä metsän puolelta, joten mielenkiintoinen ralli on joka tapauksessa tulossa.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Perjantaina mennään ja kohteena on Hyväneula. Tarkoitus olisi istua molemmat ek:t läpi. No jälkimmäiseltä kierrokselta voi tinkiä loppupäästä. Viime vuonna olin siellä katsomassa Lahti historic:iä, joten pari hyvää katselupaikkaa on tiedossa.

Räikkönenkin tulee varmaan nyt nähtyä. Viimeksihän kaveri veti Väärinmajalla pihalle n. 2 km ennen meidän tarkkailuasemia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse uskon Matti Rantasen Minin kulkevan aika makoisaa vauhtia.

Eikä se Ferrari-Kiminkään kohtuullinen vauhti ihan puskista tulisi. Uskallan jopa vähän toivoa sellaista 5-6 sijoitusta. Suomessa aika moni löytää itsensä metsän puolelta, joten mielenkiintoinen ralli on joka tapauksessa tulossa.

Eiköhän siellä pari kärkikuskia ainakin aja ulos jolloin se sijoittuminen sinne 6 joukkoon pitäisi olla ihan realistia. Eihän siellä kuitenkaan lopujen lopuksi niitä kärkiautoja paljon tuon enempää olekkaan vaikka osanottajaluettelo onkin mittava, toki huonommallakin autolla varmasti muutama kuski hätyyttelee ihan hyviä sijoja. Jokatapauksessa jos Kimi pysyy tiellä niin melko hyvä sijoitus voi tulla, uskoisin kiminkin vetävän nyt ihan täysillä.

Minin vauhti tosiaan on melkoisen kysymysmerkki, taitaa vain lähinnä asfaltilta olla hyviä näyttöjä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös