Kohta jää haastattelut tekemättä pätkien maalissa, kun tuollaiseksi on mennyt.Fourmaux'lle kymppitonnin sakot kiroilusta pätkän maalissa. Kyllä tämä FIA:n touhu on mennyt bin Sulayemin aikana aivan pelleilyksi.
Kohta jää haastattelut tekemättä pätkien maalissa, kun tuollaiseksi on mennyt.Fourmaux'lle kymppitonnin sakot kiroilusta pätkän maalissa. Kyllä tämä FIA:n touhu on mennyt bin Sulayemin aikana aivan pelleilyksi.
Kohta jää haastattelut tekemättä pätkien maalissa, kun tuollaiseksi on mennyt.
Ogier itse puhui Monten jälkeen pitkästä tauosta, joka antaisi ymmärtää, että Safari jäisi väliin ja kenties Kanarian rallikin. No aika näyttää, pianhan nuo Safarin ilmoittautumiset tulevat julki.
Juurikin näin. Sopiva olisi vaikka aamu sekä ilta lenkkien jälkeen.Melkein voisikin ottaa pois tuntuu että aika vähän niissä lopulta mitään kerrotaan juuri tuon takia kun ei saa mistään kritisoida, lisäksi ovat vain pois itse rallin näyttämisestä jos kamera siirtyy haastattelun kuvaan. Paremmin voisi niputtaa sitten 2-3 pätkän jälkeen yhdessä haastattelussa tauolla.
Kyllä. Lisäksi mieleen jäi yksi Kallen haastattelu jossa vastasi kysymykseen renkaista toteamalla ettei hänellä ole niistä mitään sanottavaa. Jokainen varmasti osaa päätellä tuosta mitä mieltä Kalle renkaista tuossa vaiheessa oli. Ihanko oikeasti tällaisesta nyt sitten jollekulle on jotain hyötyä? Se voi olla että tällä kaudella kommenteissa tullaan näkemään vielä aikamoisia asioiden rivien väleihin piilottelun taidonnäyteitä.Fourmaux'lle kymppitonnin sakot kiroilusta pätkän maalissa. Kyllä tämä FIA:n touhu on mennyt bin Sulayemin aikana aivan pelleilyksi.
Niin, aika vähän tuossa pätkän maalissa yleensäkin saa kuljettajista irti, ja nyt varmasti vielä entistäkin vähemmän. Itse tykkään katsella Dirtfishiltä Colin Clarkin tekemiä haastattelupätkiä. Ne kun on tehty siirtymillä niin on yleensä paremmin jo juttutuulella kaikki kuljettajat.Melkein voisikin ottaa pois tuntuu että aika vähän niissä lopulta mitään kerrotaan juuri tuon takia kun ei saa mistään kritisoida, lisäksi ovat vain pois itse rallin näyttämisestä jos kamera siirtyy haastattelun kuvaan. Paremmin voisi niputtaa sitten 2-3 pätkän jälkeen yhdessä haastattelussa tauolla.
Sebastian Vettel piti tästä muutama vuosi sitten hyvän luennon lehdistötilaisuudessa, kun joku draamanhakuinen toimittaja yritti kysellä muistaakseni Hamiltonilta jostakin tilanteesta, jossa tämä oli radiossa sanonut toisesta kuljettajasta jotain vähän epäasiallisempaa. Vettel syytti toimittajia turhan draaman hakemisesta ja muistutti, että kun käydään kisaa niin adrenaliinitaso on korkealla ja silloin reagoi kaikkiin tilanteisiin voimakkaammin, ja sen takia radioon tulee sanottua jotain sellaista jota ei välttämättä normaalitilanteessa sanoisi. Ja kun kisa on ohi ja adrenaliinitaso palautunut normaaliksi, niin tilanne on jo tasaantunut omassa päässä ja ei ole välttämättä enää mitään ongelmaa tuon toisen kuljettajan suhteen. Että noista radiokeskusteluista ei kannata lähteä aina hakemaan mitään draamaa, vaikka se kuulostaisikin rajulta että kutsut kilpakumppaniasi joillakin haukkumanimillä.Kirjoitin tästä jo tuonne F1-ketjun puolelle, ettei kiroilun vähentäminen ei itsessään ole vastustettava tavoite, mutta itsehän promoottori itse haluaa tunkea mikin kuskien naaman eteen joka erikoiskokeen jälkeen. Tuolloin tunteet voivat olla joskus pinnassa, ja tuolloin pitäisi mielestäni hyväksyä satunnaisesti suusta tulevat voimasanat.
Toisaalta eikös tuo viime kaudella saavuttanut Portugalissa jonkun ennätysmäärän voittoja? On tainnut muutenkin tuosta rallista tykätä, joten sikäli voisi kuvitella sen olevan ohjelmassa tänäkin vuonna.No tuo kommentti tietysti voi vähän siihen viitata mutta pianhan tuo selviää. En kyllä muista edes nähneeni mitään tietoa siitä määrästä mitä Ogier tulee tällä kaudella ajamaan.
Toki oma veikkaus on se että jos ajaa Sardinian sekä Akropoliksen, niin Portugali jää väliin. Ja tuskin pitää lähes viiden kuukauden taukoa ja tulee ajamaan sitten joko Safarin tai Kanarian.
Toisaalta eikös tuo viime kaudella saavuttanut Portugalissa jonkun ennätysmäärän voittoja? On tainnut muutenkin tuosta rallista tykätä, joten sikäli voisi kuvitella sen olevan ohjelmassa tänäkin vuonna.
Ogier taisi itseä puhua maksimissaan puolikkaasta kaudesta tälle vuodelle, eli sehän tietäisi seitsemää rallia sitten. Ei kuulemma missään nimessä yhtä montaa rallia kuin viime kaudella.
Paras maaliintulo on varmaan Grönholmilla, Peugeotissa oli kolme rengasta, neljäs saattoi roikkua mukana ja menon suuntaa katsottiin sivuikkunasta. Eikö siinä joku tohelo tunkenut mikin tai kameran kanssa melkein alle, ovi auki ja "MENE NY VITTUUN SIITÄ!" Oi niitä aikoja, tuostahan saisi nykypäivänä sadan tonnin sakot ja maasta riippuen mahdollisesti raippoja.Rallissakin kuljettajat on vielä tuossa pätkän maalissa usein vähän "kierroksilla" joten siinä saattaa tulla näitä "Up in the ass of Timo" -kommentteja, joita saattaa itsekin jälkikäteen ihmetellä ja naureskella. Sen takia ihan naurettavaa, että aletaan yksittäisistä kirosanoista jakelemaan rangaistuksia, koska tuo tulee johtamaan vaan siihen, että kuljettajat ei anna kohta enää ollenkaan haastatteluja.
Safarissa lähtöpaikka olisi myös erinomainen koska Keniassa kuukauden päästä sadekausi parhaimmillaan ja lähtökohtaisesti Kärkipäästä parempi lähteä, tosin jos on kuivaa niin, sitten kärkipää tulee kärsimään. Mutta eiköhän Seb aja sen 5-6 rallia vielä.Ainakin jo ihan lähtöpaikkojen takia voisi olettaa että jättää ainakin Safarin ja Kanariansaaret väliin että pääsee noihin sorakisoihin hyvältä paikalta lähtemään. Suomi ja Viro varmaan ainakin jää välistä, Japaniin varmaan halutaan 5 autoa alle. Halutaanko myös Saudeissa lähteä varman päälle 5 autolla.
Paras maaliintulo on varmaan Grönholmilla, Peugeotissa oli kolme rengasta, neljäs saattoi roikkua mukana ja menon suuntaa katsottiin sivuikkunasta. Eikö siinä joku tohelo tunkenut mikin tai kameran kanssa melkein alle, ovi auki ja "MENE NY VITTUUN SIITÄ!" Oi niitä aikoja, tuostahan saisi nykypäivänä sadan tonnin sakot ja maasta riippuen mahdollisesti raippoja.
Vaikka Kallen olemuksessa ehkä vähän pientä virkamiesmäisyyttä on havaittavissa, niin kyllä hänessä sen verran kilpailijaa on sisällä että en usko luonteen antavan periksi vaan roikkua mukana velvollisuudesta. Tai että tämä vaisumpi kauden avaus johtuisi siitä, ettei oikein kiinnosta. Kyllä tuo aika selväksi on käynyt sekä Kallen itsensä, että viimeksi Timo Jouhkin kertomasta, että ongelmana on nyt ennen kaikkea nämä uudet Hankookin renkaat. Kallen ajotyyli on sellainen, että pidon puute ja aliohjaava auto on sille myrkkyä, ja nuo Hankookit käyttäytyvät nyt sillä tavalla että Kalle ei pysty ajamaan tuolla omalla tyylillään vaan joutuu muuttamaan sitä. Ja se ei ikinä käy ihan käden käänteessä, koska siinä joutuu opettelemaan ensin vanhasta irti ja sitten uutta. Evans kuulemma on aina viihtynyt paremmin aliohjaavan auton ratissa, joten hänelle tämä muutos on ollut nyt etu.Vai mahtaakohan Kalle vain ajella kauden pois alta ja siirtyä rata-autoilun puolelle? Ei Kallen tarvitse todistaa enää mitään, 2 mestaruutta nuorimpana kuljettajana, ennätys jota kukaan ei ikinä tule päihittämään. Voi ihan hyvin tehdä comebackin vaikka 3 vuoden päästä jos siltä tuntuu. Toivon olevani väärässä ja Kalle nähdään ralliauton ratissa vielä pitkään.
Kaks mestaruuthei, mutta nolla grandslam-kisan voittoa. Paitsi jos Portugali lasketaan sellaiseksi.Vai mahtaakohan Kalle vain ajella kauden pois alta ja siirtyä rata-autoilun puolelle? Ei Kallen tarvitse todistaa enää mitään, 2 mestaruutta nuorimpana kuljettajana, ennätys jota kukaan ei ikinä tule päihittämään. Voi ihan hyvin tehdä comebackin vaikka 3 vuoden päästä jos siltä tuntuu. Toivon olevani väärässä ja Kalle nähdään ralliauton ratissa vielä pitkään.
Jouhki minun mielestä muotoili asian hienosti. Sanoi ettei kukaan rallikuljettaja tykkää aliohjaavasta autosta, mutta Evansille se ei ole niin iso ongelma. Ehkä suurin uhkakuva Kallelle on se ettei Jouhkin sanojen mukaan se assurengaskaan ollut hyvä Kallelle vaan sorti myös. Ei lupaa kovin hyvää kauden assukisoihin. Jos vielä sorapyörän kanssa on ongelmia niin tulee piiiitkä kausi. Ilmeisesti kukaan ei ole vielä viimeisimmällä versiolla Hankookin sorapyörästä päässyt ajamaan vaan se on muuttunut aiemmista rengastesteistä. En ole ekspertti ralliauton säätämisessä, mutta kuulostaa lähes mahdottomalta korjata asiaaa auton säätämisellä, jos rengas antaa periksi alta.Evans kuulemma on aina viihtynyt paremmin aliohjaavan auton ratissa, joten hänelle tämä muutos on ollut nyt etu.
Niin, ei auton säädöilläkään loputtomiin voi renkaan ominaisuuksia kompensoida, vaan niiden kanssa joutuu sitten vaan elämään ja sopeuttamaan tarvittaessa ajotyyliään. Enkä minä kyllä näe tuossa Kallen kohdalla välttämättä mitään kovin pitkäaikaista ongelmaa. Tuolla lahjakkuuden tasolla se ajotyylin sopeuttaminenkaan ei ole lainkaan tekemätön paikka, eikä välttämättä ota edes kovin montaa kisaa. Tuonkin talvirenkaan kanssa oli Tunturissa ja Ruotsin avauspäivänä suurissa ongelmissa, mutta lauantaina ja sunnuntaina jo huomattavasti lähempänä kärkeä.En ole ekspertti ralliauton säätämisessä, mutta kuulostaa lähes mahdottomalta korjata asiaaa auton säätämisellä, jos rengas antaa periksi alta.
Niinpä, tyytyväisyys on merkki pysähtyneisyydestä. Vai miten se vanha viisaus menikään.Voihan se tehdä Kallelle ihan hyvää, että aina ei mene kuin strömsössä.
Vai mahtaakohan Kalle vain ajella kauden pois alta ja siirtyä rata-autoilun puolelle? Ei Kallen tarvitse todistaa enää mitään, 2 mestaruutta nuorimpana kuljettajana, ennätys jota kukaan ei ikinä tule päihittämään. Voi ihan hyvin tehdä comebackin vaikka 3 vuoden päästä jos siltä tuntuu. Toivon olevani väärässä ja Kalle nähdään ralliauton ratissa vielä pitkään.