Ralliketju

  • 1 904 532
  • 15 295

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohta jää haastattelut tekemättä pätkien maalissa, kun tuollaiseksi on mennyt.

Melkein voisikin ottaa pois tuntuu että aika vähän niissä lopulta mitään kerrotaan juuri tuon takia kun ei saa mistään kritisoida, lisäksi ovat vain pois itse rallin näyttämisestä jos kamera siirtyy haastattelun kuvaan. Paremmin voisi niputtaa sitten 2-3 pätkän jälkeen yhdessä haastattelussa tauolla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ogier itse puhui Monten jälkeen pitkästä tauosta, joka antaisi ymmärtää, että Safari jäisi väliin ja kenties Kanarian rallikin. No aika näyttää, pianhan nuo Safarin ilmoittautumiset tulevat julki.

No tuo kommentti tietysti voi vähän siihen viitata mutta pianhan tuo selviää. En kyllä muista edes nähneeni mitään tietoa siitä määrästä mitä Ogier tulee tällä kaudella ajamaan.
Toki oma veikkaus on se että jos ajaa Sardinian sekä Akropoliksen, niin Portugali jää väliin. Ja tuskin pitää lähes viiden kuukauden taukoa ja tulee ajamaan sitten joko Safarin tai Kanarian.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Melkein voisikin ottaa pois tuntuu että aika vähän niissä lopulta mitään kerrotaan juuri tuon takia kun ei saa mistään kritisoida, lisäksi ovat vain pois itse rallin näyttämisestä jos kamera siirtyy haastattelun kuvaan. Paremmin voisi niputtaa sitten 2-3 pätkän jälkeen yhdessä haastattelussa tauolla.
Juurikin näin. Sopiva olisi vaikka aamu sekä ilta lenkkien jälkeen.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Fourmaux'lle kymppitonnin sakot kiroilusta pätkän maalissa. Kyllä tämä FIA:n touhu on mennyt bin Sulayemin aikana aivan pelleilyksi.
Kyllä. Lisäksi mieleen jäi yksi Kallen haastattelu jossa vastasi kysymykseen renkaista toteamalla ettei hänellä ole niistä mitään sanottavaa. Jokainen varmasti osaa päätellä tuosta mitä mieltä Kalle renkaista tuossa vaiheessa oli. Ihanko oikeasti tällaisesta nyt sitten jollekulle on jotain hyötyä? Se voi olla että tällä kaudella kommenteissa tullaan näkemään vielä aikamoisia asioiden rivien väleihin piilottelun taidonnäyteitä.

Kirjoitin tästä jo tuonne F1-ketjun puolelle, ettei kiroilun vähentäminen ei itsessään ole vastustettava tavoite, mutta itsehän promoottori itse haluaa tunkea mikin kuskien naaman eteen joka erikoiskokeen jälkeen. Tuolloin tunteet voivat olla joskus pinnassa, ja tuolloin pitäisi mielestäni hyväksyä satunnaisesti suusta tulevat voimasanat.
Ja sitten on vielä ne moraalisten loukkausten kieltäminen, mikä nyt sitten kaikesta päätellen järjestäjistä pahaa puhumisen lisäksi kattaa tässä tapauksessa myös renkaiden kritisoinnin.

En varsinaisesti kannata tai toivo " kaikki paitsi kusi on paskaa"-linjaa kuskeilta, mutta ihan yhtä ahterista on myös Fia suukapuloineen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Melkein voisikin ottaa pois tuntuu että aika vähän niissä lopulta mitään kerrotaan juuri tuon takia kun ei saa mistään kritisoida, lisäksi ovat vain pois itse rallin näyttämisestä jos kamera siirtyy haastattelun kuvaan. Paremmin voisi niputtaa sitten 2-3 pätkän jälkeen yhdessä haastattelussa tauolla.
Niin, aika vähän tuossa pätkän maalissa yleensäkin saa kuljettajista irti, ja nyt varmasti vielä entistäkin vähemmän. Itse tykkään katsella Dirtfishiltä Colin Clarkin tekemiä haastattelupätkiä. Ne kun on tehty siirtymillä niin on yleensä paremmin jo juttutuulella kaikki kuljettajat.

Kuten F1-puolellakin, niin tämä kiroilukieltohan on todellisuudessa keppihevonen, jolla saadaan estettyä kuljettajien puhuminen FIA:lle (ja bin Sulayemille) kiusallisemmista asioista. On tehty tuollainen tiukka kielto, jolla yritetään saada kuljettajat FIA:n hyväksyttyä jargonia suoltaviksi lausuntoautomaateiksi, niin ei tarvitse pelätä niin paljon että kukaan ottaisi kantaa esim. kisapaikkojen ihmisoikeusasioihin, jatkuvaan sekoiluun sääntöjen kanssa ja tuomaroinnin yleiseen heikkouteen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kirjoitin tästä jo tuonne F1-ketjun puolelle, ettei kiroilun vähentäminen ei itsessään ole vastustettava tavoite, mutta itsehän promoottori itse haluaa tunkea mikin kuskien naaman eteen joka erikoiskokeen jälkeen. Tuolloin tunteet voivat olla joskus pinnassa, ja tuolloin pitäisi mielestäni hyväksyä satunnaisesti suusta tulevat voimasanat.
Sebastian Vettel piti tästä muutama vuosi sitten hyvän luennon lehdistötilaisuudessa, kun joku draamanhakuinen toimittaja yritti kysellä muistaakseni Hamiltonilta jostakin tilanteesta, jossa tämä oli radiossa sanonut toisesta kuljettajasta jotain vähän epäasiallisempaa. Vettel syytti toimittajia turhan draaman hakemisesta ja muistutti, että kun käydään kisaa niin adrenaliinitaso on korkealla ja silloin reagoi kaikkiin tilanteisiin voimakkaammin, ja sen takia radioon tulee sanottua jotain sellaista jota ei välttämättä normaalitilanteessa sanoisi. Ja kun kisa on ohi ja adrenaliinitaso palautunut normaaliksi, niin tilanne on jo tasaantunut omassa päässä ja ei ole välttämättä enää mitään ongelmaa tuon toisen kuljettajan suhteen. Että noista radiokeskusteluista ei kannata lähteä aina hakemaan mitään draamaa, vaikka se kuulostaisikin rajulta että kutsut kilpakumppaniasi joillakin haukkumanimillä.

Rallissakin kuljettajat on vielä tuossa pätkän maalissa usein vähän "kierroksilla" joten siinä saattaa tulla näitä "Up in the ass of Timo" -kommentteja, joita saattaa itsekin jälkikäteen ihmetellä ja naureskella. Sen takia ihan naurettavaa, että aletaan yksittäisistä kirosanoista jakelemaan rangaistuksia, koska tuo tulee johtamaan vaan siihen, että kuljettajat ei anna kohta enää ollenkaan haastatteluja.

edit:
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No tuo kommentti tietysti voi vähän siihen viitata mutta pianhan tuo selviää. En kyllä muista edes nähneeni mitään tietoa siitä määrästä mitä Ogier tulee tällä kaudella ajamaan.
Toki oma veikkaus on se että jos ajaa Sardinian sekä Akropoliksen, niin Portugali jää väliin. Ja tuskin pitää lähes viiden kuukauden taukoa ja tulee ajamaan sitten joko Safarin tai Kanarian.
Toisaalta eikös tuo viime kaudella saavuttanut Portugalissa jonkun ennätysmäärän voittoja? On tainnut muutenkin tuosta rallista tykätä, joten sikäli voisi kuvitella sen olevan ohjelmassa tänäkin vuonna.

Ogier taisi itseä puhua maksimissaan puolikkaasta kaudesta tälle vuodelle, eli sehän tietäisi seitsemää rallia sitten. Ei kuulemma missään nimessä yhtä montaa rallia kuin viime kaudella.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta eikös tuo viime kaudella saavuttanut Portugalissa jonkun ennätysmäärän voittoja? On tainnut muutenkin tuosta rallista tykätä, joten sikäli voisi kuvitella sen olevan ohjelmassa tänäkin vuonna.

Ogier taisi itseä puhua maksimissaan puolikkaasta kaudesta tälle vuodelle, eli sehän tietäisi seitsemää rallia sitten. Ei kuulemma missään nimessä yhtä montaa rallia kuin viime kaudella.

Ainakin jo ihan lähtöpaikkojen takia voisi olettaa että jättää ainakin Safarin ja Kanariansaaret väliin että pääsee noihin sorakisoihin hyvältä paikalta lähtemään. Suomi ja Viro varmaan ainakin jää välistä, Japaniin varmaan halutaan 5 autoa alle. Halutaanko myös Saudeissa lähteä varman päälle 5 autolla.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Rallissakin kuljettajat on vielä tuossa pätkän maalissa usein vähän "kierroksilla" joten siinä saattaa tulla näitä "Up in the ass of Timo" -kommentteja, joita saattaa itsekin jälkikäteen ihmetellä ja naureskella. Sen takia ihan naurettavaa, että aletaan yksittäisistä kirosanoista jakelemaan rangaistuksia, koska tuo tulee johtamaan vaan siihen, että kuljettajat ei anna kohta enää ollenkaan haastatteluja.
Paras maaliintulo on varmaan Grönholmilla, Peugeotissa oli kolme rengasta, neljäs saattoi roikkua mukana ja menon suuntaa katsottiin sivuikkunasta. Eikö siinä joku tohelo tunkenut mikin tai kameran kanssa melkein alle, ovi auki ja "MENE NY VITTUUN SIITÄ!" Oi niitä aikoja, tuostahan saisi nykypäivänä sadan tonnin sakot ja maasta riippuen mahdollisesti raippoja.
 
Suosikkijoukkue
HPK,Dallas Stars&Dortmund
Ainakin jo ihan lähtöpaikkojen takia voisi olettaa että jättää ainakin Safarin ja Kanariansaaret väliin että pääsee noihin sorakisoihin hyvältä paikalta lähtemään. Suomi ja Viro varmaan ainakin jää välistä, Japaniin varmaan halutaan 5 autoa alle. Halutaanko myös Saudeissa lähteä varman päälle 5 autolla.
Safarissa lähtöpaikka olisi myös erinomainen koska Keniassa kuukauden päästä sadekausi parhaimmillaan ja lähtökohtaisesti Kärkipäästä parempi lähteä, tosin jos on kuivaa niin, sitten kärkipää tulee kärsimään. Mutta eiköhän Seb aja sen 5-6 rallia vielä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Paras maaliintulo on varmaan Grönholmilla, Peugeotissa oli kolme rengasta, neljäs saattoi roikkua mukana ja menon suuntaa katsottiin sivuikkunasta. Eikö siinä joku tohelo tunkenut mikin tai kameran kanssa melkein alle, ovi auki ja "MENE NY VITTUUN SIITÄ!" Oi niitä aikoja, tuostahan saisi nykypäivänä sadan tonnin sakot ja maasta riippuen mahdollisesti raippoja.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Kalle Kangas, Maso Lehtonen
Vai mahtaakohan Kalle vain ajella kauden pois alta ja siirtyä rata-autoilun puolelle? Ei Kallen tarvitse todistaa enää mitään, 2 mestaruutta nuorimpana kuljettajana, ennätys jota kukaan ei ikinä tule päihittämään. Voi ihan hyvin tehdä comebackin vaikka 3 vuoden päästä jos siltä tuntuu. Toivon olevani väärässä ja Kalle nähdään ralliauton ratissa vielä pitkään.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Vai mahtaakohan Kalle vain ajella kauden pois alta ja siirtyä rata-autoilun puolelle? Ei Kallen tarvitse todistaa enää mitään, 2 mestaruutta nuorimpana kuljettajana, ennätys jota kukaan ei ikinä tule päihittämään. Voi ihan hyvin tehdä comebackin vaikka 3 vuoden päästä jos siltä tuntuu. Toivon olevani väärässä ja Kalle nähdään ralliauton ratissa vielä pitkään.
Vaikka Kallen olemuksessa ehkä vähän pientä virkamiesmäisyyttä on havaittavissa, niin kyllä hänessä sen verran kilpailijaa on sisällä että en usko luonteen antavan periksi vaan roikkua mukana velvollisuudesta. Tai että tämä vaisumpi kauden avaus johtuisi siitä, ettei oikein kiinnosta. Kyllä tuo aika selväksi on käynyt sekä Kallen itsensä, että viimeksi Timo Jouhkin kertomasta, että ongelmana on nyt ennen kaikkea nämä uudet Hankookin renkaat. Kallen ajotyyli on sellainen, että pidon puute ja aliohjaava auto on sille myrkkyä, ja nuo Hankookit käyttäytyvät nyt sillä tavalla että Kalle ei pysty ajamaan tuolla omalla tyylillään vaan joutuu muuttamaan sitä. Ja se ei ikinä käy ihan käden käänteessä, koska siinä joutuu opettelemaan ensin vanhasta irti ja sitten uutta. Evans kuulemma on aina viihtynyt paremmin aliohjaavan auton ratissa, joten hänelle tämä muutos on ollut nyt etu.

Kalle on jo nuorella iällä oivaltanut sen, mitä mestaruudesta ajaminen vaatii. Hänhän kommentoi mm. Neuvillen mestaruutta viime kauden jälkeen, että "Lopultakin Thierry näytti ymmärtävän, mitä mestaruuden voittaminen vaatii". Eli ei tarvitse voittaa jokaista kisaa tai jokaista pätkää, mutta tärkeää on ottaa pisteitä niistäkin kisoista joissa on vähän vaikeampaa. Sitten isketään kun on paikka ja kulkee. Kalle on siinä mielessä aloittanut tämän kauden fiksusti, eikä ole lähtenyt yliyrittämään vaikka on ollut vaikeuksia pysyä kärjen kyydissä. Eiköhän hän suht' nopeasti opi pärjäämään tuon Hankookin kanssa, ja sitten näillä alkukauden varmoilla pisteillä voi olla isokin merkitys.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Vai mahtaakohan Kalle vain ajella kauden pois alta ja siirtyä rata-autoilun puolelle? Ei Kallen tarvitse todistaa enää mitään, 2 mestaruutta nuorimpana kuljettajana, ennätys jota kukaan ei ikinä tule päihittämään. Voi ihan hyvin tehdä comebackin vaikka 3 vuoden päästä jos siltä tuntuu. Toivon olevani väärässä ja Kalle nähdään ralliauton ratissa vielä pitkään.
Kaks mestaruuthei, mutta nolla grandslam-kisan voittoa. Paitsi jos Portugali lasketaan sellaiseksi.
 

Sambody

Jäsen
Evans kuulemma on aina viihtynyt paremmin aliohjaavan auton ratissa, joten hänelle tämä muutos on ollut nyt etu.
Jouhki minun mielestä muotoili asian hienosti. Sanoi ettei kukaan rallikuljettaja tykkää aliohjaavasta autosta, mutta Evansille se ei ole niin iso ongelma. Ehkä suurin uhkakuva Kallelle on se ettei Jouhkin sanojen mukaan se assurengaskaan ollut hyvä Kallelle vaan sorti myös. Ei lupaa kovin hyvää kauden assukisoihin. Jos vielä sorapyörän kanssa on ongelmia niin tulee piiiitkä kausi. Ilmeisesti kukaan ei ole vielä viimeisimmällä versiolla Hankookin sorapyörästä päässyt ajamaan vaan se on muuttunut aiemmista rengastesteistä. En ole ekspertti ralliauton säätämisessä, mutta kuulostaa lähes mahdottomalta korjata asiaaa auton säätämisellä, jos rengas antaa periksi alta.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
En ole ekspertti ralliauton säätämisessä, mutta kuulostaa lähes mahdottomalta korjata asiaaa auton säätämisellä, jos rengas antaa periksi alta.
Niin, ei auton säädöilläkään loputtomiin voi renkaan ominaisuuksia kompensoida, vaan niiden kanssa joutuu sitten vaan elämään ja sopeuttamaan tarvittaessa ajotyyliään. Enkä minä kyllä näe tuossa Kallen kohdalla välttämättä mitään kovin pitkäaikaista ongelmaa. Tuolla lahjakkuuden tasolla se ajotyylin sopeuttaminenkaan ei ole lainkaan tekemätön paikka, eikä välttämättä ota edes kovin montaa kisaa. Tuonkin talvirenkaan kanssa oli Tunturissa ja Ruotsin avauspäivänä suurissa ongelmissa, mutta lauantaina ja sunnuntaina jo huomattavasti lähempänä kärkeä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Evans taisi todeta Montessa kun siltä kysyttiin Kallen rengas ongelmasta että ei kannata tuudittautua kovin pitkäksi aikaa koska Kalle on pirun nopea oppimaan...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Voihan se tehdä Kallelle ihan hyvää, että aina ei mene kuin strömsössä.
Niinpä, tyytyväisyys on merkki pysähtyneisyydestä. Vai miten se vanha viisaus menikään.

Portugalista alkaa tosiaan sellainen sorarallien rypäs, että silloin aloitetaan MM-kullasta taistelu tosissaan mitenkään väheksymättä niitä pisteitä, joita on kerätty neljästä ensimmäisestä kisasta. Jos Kallella ei ole luottamusta renkaisiin Portugalissa, olen huolissani. En päivääkään aiemmin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai mahtaakohan Kalle vain ajella kauden pois alta ja siirtyä rata-autoilun puolelle? Ei Kallen tarvitse todistaa enää mitään, 2 mestaruutta nuorimpana kuljettajana, ennätys jota kukaan ei ikinä tule päihittämään. Voi ihan hyvin tehdä comebackin vaikka 3 vuoden päästä jos siltä tuntuu. Toivon olevani väärässä ja Kalle nähdään ralliauton ratissa vielä pitkään.

Itse veikkaan että näin hyvinkin voi käydä, mutta poistuu kauden jälkeen kolminkertaisena mestarina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös