Ralliketju

  • 1 904 656
  • 15 295

Hexa

Jäsen
Josh McErlean alkaa tottua Fordiin ja alkaa haastamaan Gregoire Munsteria kunnolla jo toisessa rallissaan. Lumiset olosuhteet näyttää sopivan hänelle, ainakin toistaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Vaikeaa on Rovanperällä. Kipuilee selvästi eniten uusien renkaiden ja ehkä varmaan autonkin kanssa. Tai sitten henkisen puolen juttuja. Saa nähdä kuinka kausi kehittyy Rovanperän osalta.
Jotenkin tuntuu, ettei välivuosi välttämättä tehnyt Kallelle hyvää, hän oli ajoittain joissain kisoissa välinpitämättömän oloinen, taitaa olla välivuosi osin vieläkin päällä. No kausi on vasta alussa, vielä ehtii tapahtua, vaikka ja mitä.
Kauankohan menee, että joku lehti tarttuu Kauppisen rallienglantiin? Komean kuuloista oli kyllä.
Eikös se jo nostettu esiin jossain, olikohan iltapäivälehdissä tai maikkarilla.
Evans vaikuttaa kuin uudestisyntyneeltä kun hybridivehkeistä päästiin eroon,
Evansin vauhti laski, kun mentiin hybrideihin ja nyt, kun niistä päästiin pois, niin vauhti on taas parempaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin tuntuu, ettei välivuosi välttämättä tehnyt Kallelle hyvää, hän oli ajoittain joissain kisoissa välinpitämättömän oloinen, taitaa olla välivuosi osin vieläkin päällä. No kausi on vasta alussa, vielä ehtii tapahtua, vaikka ja mitä.

Kallen kehonkieli on viimeajat ja osittain viimekaudella ollut juuri semmoinen mitä monella on tuolla ihan normaalissakin työelämässä, tultava töihin että saa palkkansa mutta olisi mielellään ihan jossain muualla. Mieli kyllä varmaan muuttuu kun voittoja alkaa tulla, mutta jotenkin ei vaikuta siltä että kauan ralli olisi ainakaan kokonaan enää kuvioissa. En yllättyisi jos ensikaudella ajelee pari lempirallia (palkkan ja tuntuman takia) mutta muuten sitten muita sarjoja. Toki tuossa myös että kun tottuu siihen ettei Hybridiä ole, uusiin renkaisiin ja pääsee paukuttaan hyvältä lähtöpaikalta niin jossain kohti voi taas käydä että Rovanperä karkaa horisonttiin, jopa tässä rallissa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En olisi vielä Kallesta huolissaan. Viime kaudella sitä vauhtia oli kaikissa kisoissa. Nyt on ehkä totuttelemista renkaisiin ja hybridittömään autoon. Kyllä se sieltä taas lähtee. Tärkeää on kuitenkin ajaa maaliin ja ottaa hyvät pisteet. Eihän se kauden 2023 aloituskaan mitään ruusuilla tanssimista ollut,mutta selkeä mestaruus sieltä tuli kuitenkin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En olisi vielä Kallesta huolissaan. Viime kaudella sitä vauhtia oli kaikissa kisoissa. Nyt on ehkä totuttelemista renkaisiin ja hybridittömään autoon. Kyllä se sieltä taas lähtee. Tärkeää on kuitenkin ajaa maaliin ja ottaa hyvät pisteet. Eihän se kauden 2023 aloituskaan mitään ruusuilla tanssimista ollut,mutta selkeä mestaruus sieltä tuli kuitenkin.

Niin ja olisiko tässä vähän nyt semmoista mestarin elkeitä kun kaikilla hakemista niin otetaan "Safe mode" päällä ne varmat pisteet, vähän kiihdytetään vauhtia sunnuntaina. Nykyinen pistejärjestelmäkin vähän semmoinen että välttämättä kannata tietein tahtoen yrittää riskillä sitä voittoa.
 

Hexa

Jäsen
Takahan vetää hyvin nyt. Toivottavasti kestää myös maaliin asti tällä kertaa. Ajaa kisan voitosta, jos vaan itseluottamus pitää loppuun asti eikä keskittyminen herpaannu. Sen myös soisi hänelle. Kärjessä on kuitenkin tiukka taistelu tällä hetkellä.
 

Sambody

Jäsen
Kalle omaksui nopeasti hybridin salat ja arvioi itsekin hyötyneensä siitä, että osasi käyttää hybridin buustia ehkä kilpakumppaneita paremmin ainakin aluksi. Vastaavasti Evansin vauhti laski eikä oikein missään vaiheessa ollut sillä tasolla millä haastettiin Ogieria oikein kunnolla mestaruustaistossa. Nyt selvästi pelikenttä on taas uusi ja Kallella ongelmia saada auto toimimaan haluamallaan tavalla eikä asiaa varsinaisesti helpota, että ensin oli Monte ja nyt uusilla renkailla liukastellaan lumella. Kausi on pitkä eikä tätäkään rallia ole vielä loppuun ajettu.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Joo, en olisi vielä mitenkään huolissani Kallen ajoista. Ajaa kuitenkin ihan eri tyylillä, kuin Evans.

Toki ei tässä aikaakaan ole tuhlattavaksi asti, joten hyvän sijoituksen saaminen edellyttää tänään lauantaina kovempaa kyytiä vastustajiin nähden. Mutta ei Kalle reikä päässä lähde hakeman voittoa, koska tänä vuonna ajetaan myös MM-mitaleista. Kaikki pisteet ovat kokonaisuuden kannalta tärkeitä.

Hienoa ylipäätään on se, että viidentenä oleva ei ole jäänyt kärkimiehelle kuin vajaat 10 sekuntia. Noin 130km kuitenkin ajettu. Kertoo toki myös siitä, että olosuhde on aika helppo, niin se pitää omalta osaltaan erot pieninä.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Miksi muuten lähtöjärjestys oli kärjen osalta Evans,Taka ja Tänak vaikka Evans johti rallia perjantain jälkeen? Kalle löytänyt hieman vauhtia säätöjen avulla ja pystyy nyt hieman luottamaan autoon, lupailee hyvää voittokamppailun kannalta joka on nyt jo mukavan tasainen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kallen kehonkieli on viimeajat ja osittain viimekaudella ollut juuri semmoinen mitä monella on tuolla ihan normaalissakin työelämässä, tultava töihin että saa palkkansa mutta olisi mielellään ihan jossain muualla. Mieli kyllä varmaan muuttuu kun voittoja alkaa tulla, mutta jotenkin ei vaikuta siltä että kauan ralli olisi ainakaan kokonaan enää kuvioissa. En yllättyisi jos ensikaudella ajelee pari lempirallia (palkkan ja tuntuman takia) mutta muuten sitten muita sarjoja. Toki tuossa myös että kun tottuu siihen ettei Hybridiä ole, uusiin renkaisiin ja pääsee paukuttaan hyvältä lähtöpaikalta niin jossain kohti voi taas käydä että Rovanperä karkaa horisonttiin, jopa tässä rallissa.
Minä olen myös katsonut, että Kallen olemus on toisen mestaruuden jälkeen ollut MM-ralleissa vähän sellainen, että "Tämä peli on nyt pelattu läpi ja voihan tätä edelleen pelailla mutta ei ole enää ihan täysin sielu ja sydän mukana". Ihan erilainen olemus oli esim. kun työnteli Killarneyn vesisateessa sillä huimalla Starletilla ja yritti saada Molly's Gapiin pohjia. Siellä oltiin nauttimassa hommasta mutta MM-sarjaan tullaan työmaalle kun kerran palkanmaksaja käskee.

Ihan varmasti parantaa kyllä tässä kauden mittaan kun saa taas totuteltua itsensä uuteen rytmiin, tuolla lahjakkuudella se ei tule kovin kauan viemään, mutta kyllä minäkin näkisin että Rovanperä ei välttämättä enää montaa vuotta MM-sarjaa kierrä vaan lähtee kokeilemaan uusia juttuja jotka sytyttävät taas kipinän.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jotain myönteistä kai se, että erikoiskokeiden pohja-aikaan on toistaiseksi pystynyt kuusi eri kuskia:
Evans, Tänak, Katsuta, Fourmaux, Neuville ja Rovanperä.
 

Hexa

Jäsen
Minä olen myös katsonut, että Kallen olemus on toisen mestaruuden jälkeen ollut MM-ralleissa vähän sellainen, että "Tämä peli on nyt pelattu läpi ja voihan tätä edelleen pelailla mutta ei ole enää ihan täysin sielu ja sydän mukana". Ihan erilainen olemus oli esim. kun työnteli Killarneyn vesisateessa sillä huimalla Starletilla ja yritti saada Molly's Gapiin pohjia. Siellä oltiin nauttimassa hommasta mutta MM-sarjaan tullaan työmaalle kun kerran palkanmaksaja käskee.

Ihan varmasti parantaa kyllä tässä kauden mittaan kun saa taas totuteltua itsensä uuteen rytmiin, tuolla lahjakkuudella se ei tule kovin kauan viemään, mutta kyllä minäkin näkisin että Rovanperä ei välttämättä enää montaa vuotta MM-sarjaa kierrä vaan lähtee kokeilemaan uusia juttuja jotka sytyttävät taas kipinän.
Kallen olemuksessa ja ajotyylissä WRC:n puolella on tällä hetkellä tiettyä virkamiesmäisyyttä. Se voi olla hyväkin asia koko pitkää kautta ajatellen. Jos luotto autoon ei ole täydellinen, niin ei yritä liikaa, vaan kerää ne pisteet mitä on saatavilla. Sillä tyylillä on mestaruuksia voitettu aiemminkin ja varmasti parantaa reilusti kauden edetessä, kunhan tottuu hybridittömään autoon ja Hankookin renkaisiin sekä pääsee jälleen kunnolla ajorytmiin kiinni. Eiköhän se rentouskin ajamiseen sieltä vielä löydy kauden edetessä.

Edit. Ja lisätään vielä, että kuten Montessa niin nyt myös Ruotsissa Kallen vauhti alkaa löytyä toisena ajopäivänä yötauolla suoritettujen säätömuutosten jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

taspmas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Örebro
Mitenkäs tuo Umeå 1 tältä illalta on muutettu ainakin wrc.comin tulospalvelun mukaan Umea sprint 3:ksi ja samalla siis lyhennetty puoleen alkuperäisestä. En äkkiseltään löytänyt syytä tälle, mutta liittynee noihin porotokkiin jotka siellä pätkän alkupäässä vielä alkuviikosta liikkuivat. Huominen poweri (Umeå 2) on ainakin toistaiseksi vielä tuolla pitkällä layoutilla.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kallen olemuksessa ja ajotyylissä WRC:n puolella on tällä hetkellä tiettyä virkamiesmäisyyttä. Se voi olla hyväkin asia koko pitkää kautta ajatellen. Jos luotto autoon ei ole täydellinen, niin ei yritä liikaa, vaan kerää ne pisteet mitä on saatavilla. Sillä tyylillä on mestaruuksia voitettu aiemminkin ja varmasti parantaa reilusti kauden edetessä, kunhan tottuu hybridittömään autoon ja Hankookin renkaisiin sekä pääsee jälleen kunnolla ajorytmiin kiinni. Eiköhän se rentouskin ajamiseen sieltä vielä löydy kauden edetessä.
NIin, kyllä tuolla lahjakkuudella ollaan aina mestaruustaistelussa mukana vaikka ei olisi minkään valtakunnan kiinnoatusta koko hommaan. Pistesysteemi tykkää tasaisesta suorittamisesta niin voi tosiaan johtaa jopa parempaan lopputulokseen kuin nuoruuden innolla painaminen.
 

Sambody

Jäsen
Kallen osalta tietenkin vielä on kysymysmerkki kuinka puhdas assu ja sora lähtee pyyhkimään nykyisillä renkailla ja voimasuhteilla. Huolissaan voi olla Kanariansaarilla ja Portugalissa lähde tutumpaa vauhtia Kallelta näkymään. Safari on niin erikoiskisa, että siellä vauhdin suhteen aika vähän tulee vastauksia.

Hieno kilpailu Ruotsissa menossa. Harmi ettei Kalle ihan siihen terävimmän kärjen matkaan eilen kerennyt, joten nyt kärkkyy hieman turhan kaukana, kun vauhtia on taas löytynyt enemmän.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Pajari ajaa hyvää lauantaita. Aamulenkillä hävisi 10sek kärjelle ja voitti Sesksiä 14sekkaa. Toinen kierros vaan samaa tahtia.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Fourmaux sai kunnian olla ensimmäinen pääluokan kuljettaja joka pääsi heiluttamaan lumilapiota.
Fourmaux'lla ei muutenkaan ihan tämä päivä lähtenyt putkeen, kun ensin unohtui kypärästä hihna löysälle ja joutui pysähtymään kesken pätkän ja menetti parikymmentä sekuntia. Seuraavalla pätkällä tuli pohjat mutta pari kertaa kävi jo lähellä ulosajoa. Sitten heti seuraavalla pihalle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Fourmaux'lla ei muutenkaan ihan tämä päivä lähtenyt putkeen, kun ensin unohtui kypärästä hihna löysälle ja joutui pysähtymään kesken pätkän ja menetti parikymmentä sekuntia. Seuraavalla pätkällä tuli pohjat mutta pari kertaa kävi jo lähellä ulosajoa. Sitten heti seuraavalla pihalle.

Tuolla suunnalla näköjään käydään vielä tiettyä kasvua läpi, yritti ottaa takaisin menetettyä aikaa ja eihän siinä hyvin sitten mennyt. Olisi kuitenkin kohtalainen tulos tullut jos olisi omaa vauhtia jatkanut ja sunnuntaina uusi päivä. Hetken kävi jo mielessä että näinköhän ranskalainen on jopa mestaruuskamppailussa mukana kun hyvä aloitus alkukaudelle, mutta ei näköjään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Hetken kävi jo mielessä että näinköhän ranskalainen on jopa mestaruuskamppailussa mukana kun hyvä aloitus alkukaudelle, mutta ei näköjään.

Niin, ero Evansiin voi kasvaa ehkä jopa 35-40 pisteeseen, jos Fourmaux ei huomenna kerää pisteitä ja Evans pysyy tiellä ja kerää hyvät pisteet.
Mahdoton ero ottaa kiinni 12 kisan aikana.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Takalta mieletön veto aamun ensimmäiselle ja Rallin kärkeen.
Kaksi pätkää jäljellä ja aika hieno tilanne rallissa.
1. Katsuta
2. Evans + 4,5
3. Neuville +8,9
4. Tänak +10,7
5. Rovanperä +22,4

Kalle hävisi sen 25sekkaa perjantaina, joka maksoi kärkisijat tässä rallissa.

sama 29km ajetaan vielä sitten power stage vajaa 9km.

Olisiko se vihdoin Katsutan vuoro.
Tänak tuli sen verran kiireella myös ensimmäisen pätkän että ajaa vielä kakkospaikasta tai miksei voitostakin.
Veikkaan että yksi auto kärkinelikosta joutuu lapiohommiin.

Pajarin aamun eka huono ja Sesks lisäsi eroa 7 sekkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös