Jotenkin tuntuu, ettei välivuosi välttämättä tehnyt Kallelle hyvää, hän oli ajoittain joissain kisoissa välinpitämättömän oloinen, taitaa olla välivuosi osin vieläkin päällä. No kausi on vasta alussa, vielä ehtii tapahtua, vaikka ja mitä.Vaikeaa on Rovanperällä. Kipuilee selvästi eniten uusien renkaiden ja ehkä varmaan autonkin kanssa. Tai sitten henkisen puolen juttuja. Saa nähdä kuinka kausi kehittyy Rovanperän osalta.
Eikös se jo nostettu esiin jossain, olikohan iltapäivälehdissä tai maikkarilla.Kauankohan menee, että joku lehti tarttuu Kauppisen rallienglantiin? Komean kuuloista oli kyllä.
Evansin vauhti laski, kun mentiin hybrideihin ja nyt, kun niistä päästiin pois, niin vauhti on taas parempaa.Evans vaikuttaa kuin uudestisyntyneeltä kun hybridivehkeistä päästiin eroon,
Jotenkin tuntuu, ettei välivuosi välttämättä tehnyt Kallelle hyvää, hän oli ajoittain joissain kisoissa välinpitämättömän oloinen, taitaa olla välivuosi osin vieläkin päällä. No kausi on vasta alussa, vielä ehtii tapahtua, vaikka ja mitä.
En olisi vielä Kallesta huolissaan. Viime kaudella sitä vauhtia oli kaikissa kisoissa. Nyt on ehkä totuttelemista renkaisiin ja hybridittömään autoon. Kyllä se sieltä taas lähtee. Tärkeää on kuitenkin ajaa maaliin ja ottaa hyvät pisteet. Eihän se kauden 2023 aloituskaan mitään ruusuilla tanssimista ollut,mutta selkeä mestaruus sieltä tuli kuitenkin.
”Nyt on hyvä tatsi” totesi Halttunen kesken pätkän ja sitähän se kello näytti.Kalle oli hereillä aamun ekalla ja kello tykkäsi, myös Pajari aloitti hyvin.
Minä olen myös katsonut, että Kallen olemus on toisen mestaruuden jälkeen ollut MM-ralleissa vähän sellainen, että "Tämä peli on nyt pelattu läpi ja voihan tätä edelleen pelailla mutta ei ole enää ihan täysin sielu ja sydän mukana". Ihan erilainen olemus oli esim. kun työnteli Killarneyn vesisateessa sillä huimalla Starletilla ja yritti saada Molly's Gapiin pohjia. Siellä oltiin nauttimassa hommasta mutta MM-sarjaan tullaan työmaalle kun kerran palkanmaksaja käskee.Kallen kehonkieli on viimeajat ja osittain viimekaudella ollut juuri semmoinen mitä monella on tuolla ihan normaalissakin työelämässä, tultava töihin että saa palkkansa mutta olisi mielellään ihan jossain muualla. Mieli kyllä varmaan muuttuu kun voittoja alkaa tulla, mutta jotenkin ei vaikuta siltä että kauan ralli olisi ainakaan kokonaan enää kuvioissa. En yllättyisi jos ensikaudella ajelee pari lempirallia (palkkan ja tuntuman takia) mutta muuten sitten muita sarjoja. Toki tuossa myös että kun tottuu siihen ettei Hybridiä ole, uusiin renkaisiin ja pääsee paukuttaan hyvältä lähtöpaikalta niin jossain kohti voi taas käydä että Rovanperä karkaa horisonttiin, jopa tässä rallissa.
Kallen olemuksessa ja ajotyylissä WRC:n puolella on tällä hetkellä tiettyä virkamiesmäisyyttä. Se voi olla hyväkin asia koko pitkää kautta ajatellen. Jos luotto autoon ei ole täydellinen, niin ei yritä liikaa, vaan kerää ne pisteet mitä on saatavilla. Sillä tyylillä on mestaruuksia voitettu aiemminkin ja varmasti parantaa reilusti kauden edetessä, kunhan tottuu hybridittömään autoon ja Hankookin renkaisiin sekä pääsee jälleen kunnolla ajorytmiin kiinni. Eiköhän se rentouskin ajamiseen sieltä vielä löydy kauden edetessä.Minä olen myös katsonut, että Kallen olemus on toisen mestaruuden jälkeen ollut MM-ralleissa vähän sellainen, että "Tämä peli on nyt pelattu läpi ja voihan tätä edelleen pelailla mutta ei ole enää ihan täysin sielu ja sydän mukana". Ihan erilainen olemus oli esim. kun työnteli Killarneyn vesisateessa sillä huimalla Starletilla ja yritti saada Molly's Gapiin pohjia. Siellä oltiin nauttimassa hommasta mutta MM-sarjaan tullaan työmaalle kun kerran palkanmaksaja käskee.
Ihan varmasti parantaa kyllä tässä kauden mittaan kun saa taas totuteltua itsensä uuteen rytmiin, tuolla lahjakkuudella se ei tule kovin kauan viemään, mutta kyllä minäkin näkisin että Rovanperä ei välttämättä enää montaa vuotta MM-sarjaa kierrä vaan lähtee kokeilemaan uusia juttuja jotka sytyttävät taas kipinän.
NIin, kyllä tuolla lahjakkuudella ollaan aina mestaruustaistelussa mukana vaikka ei olisi minkään valtakunnan kiinnoatusta koko hommaan. Pistesysteemi tykkää tasaisesta suorittamisesta niin voi tosiaan johtaa jopa parempaan lopputulokseen kuin nuoruuden innolla painaminen.Kallen olemuksessa ja ajotyylissä WRC:n puolella on tällä hetkellä tiettyä virkamiesmäisyyttä. Se voi olla hyväkin asia koko pitkää kautta ajatellen. Jos luotto autoon ei ole täydellinen, niin ei yritä liikaa, vaan kerää ne pisteet mitä on saatavilla. Sillä tyylillä on mestaruuksia voitettu aiemminkin ja varmasti parantaa reilusti kauden edetessä, kunhan tottuu hybridittömään autoon ja Hankookin renkaisiin sekä pääsee jälleen kunnolla ajorytmiin kiinni. Eiköhän se rentouskin ajamiseen sieltä vielä löydy kauden edetessä.
Ei se Taka Sanillakaan kaukana ollut.Fourmaux sai kunnian olla ensimmäinen pääluokan kuljettaja joka pääsi heiluttamaan lumilapiota.
Fourmaux'lla ei muutenkaan ihan tämä päivä lähtenyt putkeen, kun ensin unohtui kypärästä hihna löysälle ja joutui pysähtymään kesken pätkän ja menetti parikymmentä sekuntia. Seuraavalla pätkällä tuli pohjat mutta pari kertaa kävi jo lähellä ulosajoa. Sitten heti seuraavalla pihalle.Fourmaux sai kunnian olla ensimmäinen pääluokan kuljettaja joka pääsi heiluttamaan lumilapiota.
Fourmaux'lla ei muutenkaan ihan tämä päivä lähtenyt putkeen, kun ensin unohtui kypärästä hihna löysälle ja joutui pysähtymään kesken pätkän ja menetti parikymmentä sekuntia. Seuraavalla pätkällä tuli pohjat mutta pari kertaa kävi jo lähellä ulosajoa. Sitten heti seuraavalla pihalle.
Hetken kävi jo mielessä että näinköhän ranskalainen on jopa mestaruuskamppailussa mukana kun hyvä aloitus alkukaudelle, mutta ei näköjään.