Näyttää siltä, että Fourmaux ei pysty keräämään kuin korkeintaan muutaman jämäpisteen Powerilta.Niin, ero Evansiin voi kasvaa ehkä jopa 35-40 pisteeseen, jos Fourmaux ei huomenna kerää pisteitä ja Evans pysyy tiellä ja kerää hyvät pisteet.
Mahdoton ero ottaa kiinni 12 kisan aikana.
Renkaiden ja säätöjen kanssa ollut ongelmia niin ei varmaan pysty puskemaan ihan täysillä.Mikä lie Kallella, mutta on tuo kaukana sellaisesta lennosta, mitä odotin. Jotenkin kädenlämpöistä tekemistä.
Mutta Taka, nyt! Toivon ihan hillittömästi, että nyt nappaa!
Monia saattaa hieman hämätä, kun Kalle ei aja kuten viime vuonna. Ajoi joka kisassaan vain voitosta, kuten itsekin useasti mainitsi. Taisi olla 7 kertaa lähtöviivalla, joista 4 voittoa ja 3 keskeytystä. Lisäksi sai aina optimaalisen lähtöpaikan, kun aloitti vasta Ruotsista.Renkaiden ja säätöjen kanssa ollut ongelmia niin ei varmaan pysty puskemaan ihan täysillä.
Fiksua ajamista ja ottaa ne pisteet mitkä on otettavissa.
Tuossa on jo selitettykin asiaa, ja Kallehan selitti jo itse kisan alla ja Artic Lapland Rallyn aikana, että nämä Hankookin renkaat ja lyhyemmät nastat ei oikein sovi hänen ajotyylilleen. Kallen ajotyyli on aggressiivinen ja vaatii pitoa, mitä ei nyt ole samalla tavalla kuin ennen, joten se tuo vähän epävarmuutta. Myös hybridin poistuminen on vienyt häneltä yhden työkalun, jota hän osasi käyttää ehkä vähän paremmin kuin muut.Mikä lie Kallella, mutta on tuo kaukana sellaisesta lennosta, mitä odotin. Jotenkin kädenlämpöistä tekemistä.
Pitää ottaa huomioon, että Kalle ajoi tunturissa hankookeilla joissa on 7 mm piikit ja kansallisen sarjan kuskit ajoi 9 mm piikeillä. Siinä on älytön ero pidon suhteen.Eka kisa Montessa siviilinastalla oli torjuntavoitto ja Ruotsi näyttäisi menevän rallinastan kanssa samalla taktiikalla. Ne Tunturin ajat jo mielestäni kertoivat suuntaa, että ihan mukavuusalueella ei nyt olla. Ketään muita väheksymättä, Kalle on kuitenkin eri tason kuski, kun muut Tunturiin osallistuneet. Ja ottaen vielä sen huomioon, että ajoi aivan eri tason autolla kuin muut.
Joo, ei kannata tehdä mitään vertailua tuon Artic Laplandin perusteella, koska ajat ei ole tuosta rengaserosta johtuen millään tavalla vertailukelpoisia. Auton tehoetua ja muita etuja ei pääse oikein hyödyntämään jos ei ole pitoa, ja noissa renkaissa oli siinä suhteessa aika iso ero. Mutta sen verran se kisa antoi osviittaa mahdollisista vaikeuksista, että Kalle koko kisan ajan toisteli sitä, että ei löydä oikein luottoa autoon eikä renkaisiin, ja ne ei tunnu sopivan yhtään hänen ajotyylilleen.Pitää ottaa huomioon, että Kalle ajoi tunturissa hankookeilla joissa on 7 mm piikit ja kansallisen sarjan kuskit ajoi 9 mm piikeillä. Siinä on älytön ero pidon suhteen.
Kyllä, ja ottaa ison etumatkan MM-taistossa, mikäli ei hölmöile Powerilla.Nyt on sitten Evansilla todellinen hyökkäys päällä ja etu on kääntymässä vahvasti walesilaiselle ennen poweria.
Kalle taisi todetakin, että yritti alussa mutta kun huomasi, että ei pysty hyökkäämään tarpeeksi, niin ei enää tullut ihan täydellä yrityksellä loppua. Ero Tänakiin kuitenkin oli jo yli 10 sekuntia joten turha lähteä hulluttelemaan jos itselläkin on tunne, ettei pysty niin paljon vauhtia lisää löytämään.Kyllä, ja ottaa ison etumatkan MM-taistossa, mikäli ei hölmöile Powerilla.
Samilta ja Kallelta jotenkin vaisu suoritus pitkän pätkän loppuosan pienellä tiellä. Uraa ei ollut tai se oli sekava, mutta odotin kyllä enemmän kummaltakin heidän omiin vastustajiin verrattuna. Molemmat lyötiin kanveesiin todella isolla erolla.
Kyllähän se Evansille sitten kääntyi. Ihan ei japanilaisella riittänyt vielä tälläkään kertaa voittoon, koska pääasia oli varmasti tuoda auto ehjänä maaliin, eikä sortua yliyrittämiseen ja pilata kisaa kokonaan niin kuin monesti aiemmin. Katsutan vauhti on kuitenkin hyvin lähellä Evansia tällä hetkellä. Toivottavasti uran ensimmäinen voitto tulee jo muutaman seuraavan rallin aikana.Nyt on sitten Evansilla todellinen hyökkäys päällä ja etu on kääntymässä vahvasti walesilaiselle ennen poweria.
Eiköhän tuo Evans höpläytä jossain rallissa Toyotansa metsähallituksen puolelle ja siinä vaiheessa saadaan tuo loppuporukka mukaan tuohon yhteen kasaan. Jännä kausi tulossa.Evans otti sitten jo tuollaisen 28 pisteen eron mm-sarjassa Ogieriin, joka muuten on edelleen toisena pisteissä. Sitten kolmikko Kalle, Thierry ja Ott tulevat muutaman pisteen välein.
Tuo on jo ihan mukava piste-ero parin kisan jälkeen. Saa muut alkaa tosissaan ajamaan, vaikka onhan tuo kausi pitkä.
Eiköhän tuo Evans höpläytä jossain rallissa Toyotansa metsähallituksen puolelle ja siinä vaiheessa saadaan tuo loppuporukka mukaan tuohon yhteen kasaan. Jännä kausi tulossa.
Pitäisin edellisten Safarien jäljiltä Kallea suurimpana ennakkosuosikkina Keniaan. Katsuta ollut kanssa aina hyvä, joten on ehdottomasti yksi ennakkosuosikeista.Kenia kyllä siitä mielenkiintoinen että se yleensä ollut Katsutan vahvin kisa. Lähteekö jopa ennakkosuosikkina Keniaan?
Pitäisin edellisten Safarien jäljiltä Kallea suurimpana ennakkosuosikkina Keniaan. Katsuta ollut kanssa aina hyvä, joten on ehdottomasti yksi ennakkosuosikeista.
Ogier itse puhui Monten jälkeen pitkästä tauosta, joka antaisi ymmärtää, että Safari jäisi väliin ja kenties Kanarian rallikin. No aika näyttää, pianhan nuo Safarin ilmoittautumiset tulevat julki.Ogieria ei voine tässä listauksessa jättää huomioitta, sikälimikäli kun ajaa Safarin.
Safari on ollut aikamoista Toyotan dominointia viime vuodet, Hyundailla tiukka paikka saada tämä putki nyt poikki jotta merkkimestaruuskin pysyy tasaisena.