Mainos

Ralliketju

  • 1 864 180
  • 15 005
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Hyundai myös menetti Tänakin lauantain pisteet jolloin virtuaalisesti Toyota on voittamassa merkkimestaruuden. Jos Mikkelsen ja Neuville olisivat päivän ja powerin kaksi nopeinta tarvitsee Toyota sunnuntailta 12 tai 13 pistettä riippuen millä tasapisteissä ratkaistaan mestari. 9 pistettä tulisi jo super sunnuntain 3. ja 4. sijasta mitä ei uhkaa oikeastaan enää kuin Fourmaux. Käytännössä jos MIkkelsenin Hyundai porsii matkalle on kummatkin mestaruudet selvät.
Eihän tämä ihan näin mene. Toyota johtaa nyt eilisen jälkeen neljällä pisteellä. Jos Hyundai on sunnuntain 1. ja 2. niin tasapisteissä powerille.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Onnittelut Pajarille ja Neuvillelle mestaruuksista!

Kovalainen oli ilmeisesti ajanu Tänakin auton päälle kun Järveoja oli ollu vielä siellä, onneksi ei sattunu mitään.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hyundain pomoilla on kyllä aihetta antaa Tänakille "hiustenkuivaajakäsittelyä" motorhomessa, käytännössä hävisi tallimestaruuden tuolla mällillä.
 

Sambody

Jäsen
Eihän tämä ihan näin mene. Toyota johtaa nyt eilisen jälkeen neljällä pisteellä. Jos Hyundai on sunnuntain 1. ja 2. niin tasapisteissä powerille.
Noin sen laskin sarjan nettisivujen virtuaalipisteistä. En tiedä oliko siellä virhe pisteissä vai olinko laskenut itse väärin, koska olin päässyt täydellä pistepotilla sunnuntailta Hyundain 556 pisteeseen. Todellisuudessa täysi pistepotti olisi tarkoittanut 560 kaudelta pistettä. On muuten helvetin rasittavaa noitakin yrittää pyöritellä sen verran paljon on muuttujia.

Niin siinä sitten kävi, että Toyota otti kotikisastaan ne pytyt kotiin mitkä pystyi eli merkkimestaruuden ja wrc2 mestaruuden. Onnea Neuville, Toyota ja Pajari&Mälkönen parivaljakko. Solberg ja Pajari loppujen lopuksi aika vähän ajoi vastakkain tällä kaudella pisteistä. Vain Ruotsissa, Portugalissa, Puolassa ja Latviassa olivat samaan aikaan viivalla keräämässä pisteitä. Portugalissa kummatkin keskeyttivät. Ruotsi ja Latvia meni Solbergille ja Puola Pajarille. Vahva kausi kummaltakin ja ymmärrän Oliverin harmituksen, että mestaruus lipsahti käsistä, koska taisi olla kokonaisuudessaan sarjansa nopein kuljettaja tällä kaudella, mutta suomalaisittain tietenkin hyvä, että pyörähti näin päin.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Onnittelut Neuvillelle sekä Pajarille. Jostakin syystä tuntuu oikein hyvältä, että TN otti lopulta sen ensimmäisen maailmanmestaruuden monen vuoden yrittämisen jälkeen. Ja tekee lajille ihan hyvää, että tänä vuonna edes toinen mestaruuksista meni Toyotalta ohi.

Kovasti arvosteltu pistelaskusysteemikin osoitti vahvuutensa. Molemmat pääluokan mestaruudet ratkesivat vasta viimeisen osakilpailun viimeisenä ajopäivänä. Ja merkkimestaruus vasta viimeisellä ek:lla. Muutoinkin tämän kauden kisoja oli mukava seurata, kun sunnuntaina ajettiin kunnolla kilpaa eikä pelkästään säästelty autoa ja renkaita powerille.

Sellainen pieni muutos pistelaskun osalta kuitenkin olisi syytä tehdä, että kokonaiskilpailun voittaja saisi aina sen suurimman pistepotin. Tämä ei varmaankaan kovin suurta muutosta edes vaatisi, kokonaiskilpailun voitosta 3-5 ekstrapistettä tms.

Lopuksi veikkaus ensi kauden ajopaikoista:

H: Neuville, Tänak, Lappi/Sordo

T: Rovanperä, Evans, Katsuta, Ogier/Pajari

F: Fourmaux, Sohlberg, Sesks, Munster/Serderidis
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Lopuksi veikkaus ensi kauden ajopaikoista:

H: Neuville, Tänak, Lappi/Sordo

T: Rovanperä, Evans, Katsuta, Ogier/Pajari

F: Fourmaux, Sohlberg, Sesks, Munster/Serderidis

Eikös Sordolle ole jo tiedossa paikka Hyundain jonain tallipomona tms..(en nyt muista tarkkaan mikä se huhuttu rooli oli). Saa nähdä mikä on Huihain kokoonpano jos Fourmaux jää Fordille.

Pajarin ja Mälkösen tiet muuten eroaa tämän mestaruuden jälkeen eli ensi kaudella Pajarin vieressä istuu joku muu. Toivottavasti se ei ole Hussi.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Pajarin ja Mälkösen tiet muuten eroaa tämän mestaruuden jälkeen eli ensi kaudella Pajarin vieressä istuu joku muu. Toivottavasti se ei ole Hussi.
Lopettaako Mälkönen rallihommat vai miksi heidän tiensä eroavat? Kohtuullisen hyvin ovat yhdessä menestyneet, joten ei kai Pajari nyt lähde vaihtamaan kartturia pelkästä vaihtamisen ilosta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Lopettaako Mälkönen rallihommat vai miksi heidän tiensä eroavat? Kohtuullisen hyvin ovat yhdessä menestyneet, joten ei kai Pajari nyt lähde vaihtamaan kartturia pelkästä vaihtamisen ilosta.

No ei tuossa tiedotteessa avattu syitä sen enempää. Voihan se olla että Pajarin todennäköinen hyppäys rally1-autoon ja panostus voimakkaammin ralliuraan on sellainen asia, joka ei vaan sovi Mälkösen siviilityöhön ja muuhun elämään .

Toki tätä spekulaatiota vastaan sotii se että Mälkönen ainakin vielä keväällä puhui tavoitteesta rallin ykkösluokassa Pajarin kanssa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onnittelut Neuville ja Pajari mestaruuksista. Belgialainen teki oikeastaan "rovanperät" ajamalla mestariksi oltuaan koko kauden ensimmäinen auto reitillä perjantaisin. Arvostusta lisää vielä se, että asvalttikisoja oli aika vähän.

Samilta kyllä pieni yllätys vaihtaa kartturia. Eiköhän se Janni Hussi sitten ole, joka pääsee näyttämään taitonsa pääluokassa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olisiko Lapin vierestä kaveri siirtymässä Samin hyttiin. Tämä oletuksella ettei Lappi ajele ensi kaudella.

Ferm taisi lopettaa uransa kokonaan, Lapillakin uuden kartturin etsintä edessä jos ensi vuonna on ajohommia.

EDIT: Kartturin vaihto ollut Pajarin oma päätös, Mälkönen kertoo sen tulleen hänelle yllätyksenä ja on pettynyt ratkaisuun.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ei ole Hussi Samin uusi kartturi...
Jaahas, onko sulla niin kuin oikein tietoa kun noin salaperäisesti kirjoitat?

No jos kartturin pitää olla tosi kokenut, niin ainoa vaihtoehto on Miikka Anttila. Jos taas kelpaa sellainen "puolikokenut" tyyppi, joka on jo istunut Toyotassa, niin tulee mieleen Anssi Viinikka.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jaahas, onko sulla niin kuin oikein tietoa kun noin salaperäisesti kirjoitat?

No jos kartturin pitää olla tosi kokenut, niin ainoa vaihtoehto on Miikka Anttila. Jos taas kelpaa sellainen "puolikokenut" tyyppi, joka on jo istunut Toyotassa, niin tulee mieleen Anssi Viinikka.

Marko Salminen sopii myös tuohon jälkimmäiseen skenaarioon ja on ennestään Pajarille tuttu kartturi..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyty

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Ferm taisi lopettaa uransa kokonaan, Lapillakin uuden kartturin etsintä edessä jos ensi vuonna on ajohommia.

EDIT: Kartturin vaihto ollut Pajarin oma päätös, Mälkönen kertoo sen tulleen hänelle yllätyksenä ja on pettynyt ratkaisuun.
No sitten Ferm tuskin on uusi.

Enni sai siis kenkää. Sanottu että rally1 sopparin saamiseen on kartturin vaihduttava.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samin kartturiin sen verran että se nimi jonka olen kuullut on tässä ketjussa jo mainittu, mutta julkaiskoot itse sitten kun haluavat. Vähän kuitenkin varauksella näihin täytyy aina suhtautua vaikka melko varmana tietoa pidänkin.
 

Hexa

Jäsen
Samin kartturiin sen verran että se nimi jonka olen kuullut on tässä ketjussa jo mainittu, mutta julkaiskoot itse sitten kun haluavat. Vähän kuitenkin varauksella näihin täytyy aina suhtautua vaikka melko varmana tietoa pidänkin.
Ainoa järkevä vaihtoehto tuossa tilanteessa olisi sellainen kokenut kartturi jolla runsaasti WRC-kokemusta, eli eipä oikeastaan kotimaisista voisi olla muu kuin Ferm, joka tosin kerkesi jo mainita lopettaneensa kartturin uran. No onhan noita päätöksiä ennenkin pyörretty. Miikka Anttila ehkä pienellä varauksella, mutta ikää voi jo olla liikaa ja onko kiinnostustakaan. Siinä ei olisi mitään järkeä, että Hussi tulisi Mälkösen tilalle.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
EDIT: Kartturin vaihto ollut Pajarin oma päätös, Mälkönen kertoo sen tulleen hänelle yllätyksenä ja on pettynyt ratkaisuun.
Erikoinen ratkaisu Pajarilta mennä vaihtamaan kartturia. Mälkösen kanssa on tullut menestystä ja nyt sitten tilalle tulee joku toinen. Kartturin vaihtamista ei voi perustella ainakaan menestyksen puuttumisella. Päinvastoin.

Voittavaa jengiä ei vaihdeta ja sellaista, mikä ei ole rikki, ei kannata korjata. Nyt Pajari menee vaihtamaan rinnaltaan menestystä tuoneen ja tutun kartturin pois ja ottaa riskin uuden kartturin kanssa. Erikoinen veto kertakaikkiaan.
 

Hexa

Jäsen
Onnittelut Neuville ja Pajari mestaruuksista. Belgialainen teki oikeastaan "rovanperät" ajamalla mestariksi oltuaan koko kauden ensimmäinen auto reitillä perjantaisin. Arvostusta lisää vielä se, että asvalttikisoja oli aika vähän.
Olihan se Neuvillelle hieno ja ansaittu palkinto pitkästä urasta ja sai samalla karistettua ikuisen kakkosen viitan harteilta. Se oli vähän, että nyt tai ei koskaan. On yksi tasaisimmista huippukuskeista ja ollut monta kertaa mukana mestaruustaistelussa, mutta ihan ei ole riittänyt aiemmin eri syistä johtuen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erikoinen ratkaisu Pajarilta mennä vaihtamaan kartturia. Mälkösen kanssa on tullut menestystä ja nyt sitten tilalle tulee joku toinen. Kartturin vaihtamista ei voi perustella ainakaan menestyksen puuttumisella. Päinvastoin.

Voittavaa jengiä ei vaihdeta ja sellaista, mikä ei ole rikki, ei kannata korjata. Nyt Pajari menee vaihtamaan rinnaltaan menestystä tuoneen ja tutun kartturin pois ja ottaa riskin uuden kartturin kanssa. Erikoinen veto kertakaikkiaan.

Niin oliko tuossa sitten edes Pajarin oma valinta vai edellyttikö sopimus kartturin vaihtoa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Niin oliko tuossa sitten edes Pajarin oma valinta vai edellyttikö sopimus kartturin vaihtoa.
Myönnän, etten ole mikään ekspertti näissä rallin sopimuskuvioissa. Tämän vuoksi kysyn, että miten sopimus voi edellyttää kartturin vaihtoa? Jos Pajari ajoi Mälkösen kanssa Toyotan Rally 1-autoa jo parissa kisassa, niin miksi Mälkönen ei kelpaisi kartturiksi koko kaudelle?
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Myönnän, etten ole mikään ekspertti näissä rallin sopimuskuvioissa. Tämän vuoksi kysyn, että miten sopimus voi edellyttää kartturin vaihtoa? Jos Pajari ajoi Mälkösen kanssa Toyotan Rally 1-autoa jo parissa kisassa, niin miksi Mälkönen ei kelpaisi kartturiksi koko kaudelle?
Syitä tähän voi olla todella monta. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun tallin puolesta määrätään vaihtamaan kartturia. Tottakai tämä kausi mentiin Mälkösen kanssa, kun ei sitä kartturia mielellään lennosta vaihdeta, vaan yhteisten palavereiden ja treenien kautta.

Voihan myös olla, että Mälkösen työ ei kaikilta osilta ole riittänyt Pajarille. Kartturille kuuluu niin valtavasti vastuualueita, mitä ei pysty katsoja arvioimaan, joten pelkkä suorittaminen kisoissa ei ole ainoa mittari.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös