Mainos

Ralliketju

  • 1 848 008
  • 14 893

Waluigi

Jäsen
Ensimmäisen päivän kaksi erikoiskoetta ei tietysti kerro vielä mitään, mutta Evansille todella hyvä startti. Huyndailla ongelmia ja Ogier tuntuu olevan ulapalla. Mielenkiintoinen viikonloppu edessä!

Toki koko WRC:n tilanteesta kertoo paljon, että haasteiden kanssakin voi olla kärkitaistossa rallin alkutaipaleella. Kolmossuharit ja Ford ajelevat lähinnä terveisiä.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Nyt, kun Kalle ja Jonne eivät ole ajamassa kaikissa kisoissa, niin onhan Jonne kyllä aivan päällikkö asiantuntijana. Aktiivi MM-kartturilta tulee koko ajan sellaista tietoa, faktaa, yksityiskohtia ja paljastuksiakin, mihin kukaan muu asiantuntija ei pysty.
Ogier tuntuu olevan ulapalla.
Likaa ja mutaa nousee edellä ajavilta sen verran tielle, että se tekee ajamisesta hankalaa, jopa mestarille.
 

Heretic

Jäsen
Suosikkijoukkue
1948
Yritin jälleen lähteä uuteen rallikauteen mukaan heti alusta lähtien, mutta ei se vaan meinaa/taida tänäkään vuonna onnistua.
Se on tuo henk.koht. tasolla hermojani liki liitutaulun kynsimiseen verrattavasti riipivä Juho Kokko.
Kaverissa on vaan niin suunnattoman teennäinen muka-innostuminen ikään kuin täysillä päällä koko ajan, etten vaan kertakaikkisesti pysty kuuntelemaan.
(Enkä kyllä katsomaankaan, ovat nuo "viikset" sen verran surkuhupaisat (ja tiedän - ei pitäisi puuttua ulkonäköasioihin, mutku...))

Muistan hyvin, kun 'kotikylän poika' Kokko ensimmäisen kerran muutama vuosi sitten materialisoitui Kisapuiston selostamoon kouhotuksellaan pilaamaan SaiPan Cmore-pelejä (ja joo, taas tiedän, ennen koiranleukoja, että nykyään SaiPa tekee sen ihan itse), joten välillämme vallitseva antipatia on ollut sysisyvää heti alusta asti.
Selostajakunta Suomessa on enimmäkseen tasokasta, ja ne huonommatkin ovat itselleni siedettäviä, mutta Kokko on ihan omassa kastissaan. Näin se vaan menee, ja artisti (that's me!) maksaa, kuten aina.

Harmittaahan tämä.
Aika kovinkin.

Tulipahan avauduttua.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nyt, kun Kalle ja Jonne eivät ole ajamassa kaikissa kisoissa, niin onhan Jonne kyllä aivan päällikkö asiantuntijana. Aktiivi MM-kartturilta tulee koko ajan sellaista tietoa, faktaa, yksityiskohtia ja paljastuksiakin, mihin kukaan muu asiantuntija ei pysty.
Voidaanko ottaa mikä tahansa laji vertailuun lajin sisäisesti, ja Jonne Halttunen on listan sijalla #1 aktiivikommentaattoreista!?!

Kyllä voidaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensimmäisen päivän kaksi erikoiskoetta ei tietysti kerro vielä mitään, mutta Evansille todella hyvä startti. Huyndailla ongelmia ja Ogier tuntuu olevan ulapalla. Mielenkiintoinen viikonloppu edessä!

Karuahan tämä myös siltä osin että vaikka Evans melko todennäköisesti rallin voittaa niin lauantai ja sunnuntai kun vedetään toisessa järjestyksessä niin siellä todennäköisesti sitten muut kaverit voittaa sunnuntain ja piste-johto taas ei kovin iso tule olemaan. Mikkelsen vaikka startti oli heikko saattaa sitten olla todella hyvä tuolta lähtöpaikalta sitten lauantaina.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei näköjään ala ruusuisesti tämä Tänakin ja Hyundain toinenkaan yhteistyö. Vähän vaikeuksia on ollut.

Evansin ja Neuvillen välille voi tulla vielä ihan hyvä taistelu. Sitten katsotaan vaan kumman pää kestää paremmin.

EDIT: Ja Katsuta myös ulos. Aika heikko aloitus tähän kauteen häneltäkin, kun nyt piti olla se todellinen näytönpaikka.
 

Huapala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei näköjään ala ruusuisesti tämä Tänakin ja Hyundain toinenkaan yhteistyö. Vähän vaikeuksia on ollut.

Evansin ja Neuvillen välille voi tulla vielä ihan hyvä taistelu. Sitten katsotaan vaan kumman pää kestää paremmin.

EDIT: Ja Katsuta myös ulos. Aika heikko aloitus tähän kauteen häneltäkin, kun nyt piti olla se todellinen näytönpaikka.
Vaikka harmittaa Katsutan puolesta, niin oli hauska kattoa miten parivaljakko ja varsinkin Katsuta yritti ohjeistaa rallifaneja työnnössä :D
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ja Munster myös pihalle. Alkoi kato käymään ihan kunnolla.

EDIT: Pystyi tosin jatkamaan, mutta yli minuutti turpaan hänellekin.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten mua kyllä tässä Maikkarin lähetyksessä häiritsee että nytkin ajetaan aika lähekkäin erikoiskokeet niin tuolla pyörii vain jotain futispätkää, eikö voisi olla jotain ralliin liittyvää vaikka sitten vain eilisen koosteita jos studiota saada pystyyn kun 5 minuuttia ennen erikoiskoetta. Noh eihän tästä makseta kun yli 40e.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten mua kyllä tässä Maikkarin lähetyksessä häiritsee että nytkin ajetaan aika lähekkäin erikoiskokeet niin tuolla pyörii vain jotain futispätkää, eikö voisi olla jotain ralliin liittyvää vaikka sitten vain eilisen koosteita jos studiota saada pystyyn kun 5 minuuttia ennen erikoiskoetta. Noh eihän tästä makseta kun yli 40e.
Siksi katsonkin RallyTV:a...
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä uusi pistelaskusysteemi ei kyllä ole mistään kotoisin.. Katsuta menettänyt periaatteessa kaikki mahdollisuudet pärjätä yleiskilpailussa, mutta nyt voi alella terveisiä pari päivää ja sitten vielä kuitenkin hyvät mahdollisuudet kunnon pisteille sunnuntaina, kun alkaa "uusi" kilpailu ja poweri vielä sihen päälle..

Sunnuntaina vain 3 pätkää. Eli periaatteessa ajamalla "rallia vain 3/17 pätkistä" voi saada 12 pistettä..
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä uusi pistelaskusysteemi ei kyllä ole mistään kotoisin.. Katsuta menettänyt periaatteessa kaikki mahdollisuudet pärjätä yleiskilpailussa, mutta nyt voi alella terveisiä pari päivää ja sitten vielä kuitenkin hyvät mahdollisuudet kunnon pisteille sunnuntaina, kun alkaa "uusi" kilpailu ja poweri vielä sihen päälle..

Sunnuntaina vain 3 pätkää. Eli periaatteessa ajamalla "rallia vain 3/17 pätkistä" voi saada 12 pistettä..
Jep. Ja nyt voi kruisailla kovilla renkailla ja säästää parhaat pehmeät sunnuntaille... Kun muut joutuvat tuhlaamaan niitä kokoajan...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo. Nyt ei kruisalla enää pelkkää sunnuntaita vaan keskinkertaisen alun jälkeen perjantai ja lauantai. Hieno uudistus kyllä, 10 pistettä Fialle.

Vähän mietin että olisikohan vähän samaa myös Mikkelsenin kohdalla että otetaan nyt varmanpäälle ja varmat pisteet vain ja ehkä vähän sitten sunnuntaina koitetaan painaa lisää kaasua jos vauhti riittäisikin kun renkaita säästelty ja lähtöpaikka parempi.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän mietin että olisikohan vähän samaa myös Mikkelsenin kohdalla että otetaan nyt varmanpäälle ja varmat pisteet vain ja ehkä vähän sitten sunnuntaina koitetaan painaa lisää kaasua jos vauhti riittäisikin kun renkaita säästelty ja lähtöpaikka parempi.
Se pitää myös muistaa, että lauantain pisteet saa vain, jos ajaa sunnuntain ja näin ollen koko kisan maaliin.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Nyt, kun Kalle ja Jonne eivät ole ajamassa kaikissa kisoissa, niin onhan Jonne kyllä aivan päällikkö asiantuntijana. Aktiivi MM-kartturilta tulee koko ajan sellaista tietoa, faktaa, yksityiskohtia ja paljastuksiakin, mihin kukaan muu asiantuntija ei pysty.
Eilen ja tänään kun kuunnellut Jonnen kommentointia, niin kyllä on ilo kuunnella kommentointia. Ehdottomasti aivan kärkiukkoja tässäkin rallin saralla.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Joo. Nyt ei kruisalla enää pelkkää sunnuntaita vaan keskinkertaisen alun jälkeen perjantai ja lauantai. Hieno uudistus kyllä, 10 pistettä Fialle.
Joskus olen kuullut sellaisen sanonnan että insinööri voi ratkaista minkä tahansa ongelman, mutta luo samalla jonkin uuden ongelman, ja täytyy vain pyrkiä siihen ettei luotu ongelma ole ratkaistua suurempi. Nyt jos ja kun koko lainauksen kaltaista meininkiä on luvassa koko kausi, voisi Fian lämpimässä officessa miettiä oliko ratkaistu ongelma todella luotua pahempi. Toivoa tosin antanee, että aikanaan esimerkiksi vajaat kymmenen vuotta sitten formuloiden puolella luovuttiin vähin äänin kahden viikonlopun jälkeen kuningasideasta, jossa tiputettiin aika-ajoissa 2(?) Minuutin välein viimeisellä mukana olevalla sijalla oleva kuljettaja.

Muistaakseni tuolla haluttiin jotenkin edesauttaa sitä, että radalla olisi kuhinaa koko ajan, mutta se ei sitten ihan toiminut odotetulla tavalla. Kenties Fia siis voisi perääntyä tälläkin kertaa, jos ja todennäköisesti kun huomaavat, että tällä uudistuksella taktikointi vain lisääntyy
 

Sambody

Jäsen
Tulihan siitä kilpailu vielä, kun Ogier ei eilen hävinnyt niin paljoa ja Neuville täräytti hirveät pohjat tämän päivän ensimmäiselle. Mikkelsenillä ei helppo ralli ole ollut. Aika paljon pitää vauhtia tulla lisää tuleviin assukilpailuihin, jotta stintti Rally1:iin yhtä kautta pidempänä jatkuu. Nyt on jäänyt ihan Fourmaux jalkoihin ja tänään on Munsterkin tullut jo ohi, mutta se tilanne voi vielä kääntyä toisinkin päin.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Evansilla ollut tänään vissiinkin jotain hybridiongelmaa, mutta tuntuu nyt olevan muutenkin ihan kuutamolla. Jos ei löydä ratkaisua, niin tästä tulee Neuvillen ja Ogierin välinen kaksintaistelu.

Munster ulkoilee taas ja tällä kertaa niin pahasti että kisa jää kesken.
 

Sambody

Jäsen
Nytkö se rallin voittaja sitten ratkesi. Outo tunne onnitella Neuvillea rallin voitosta lauantain päätteeksi. Paitsi että pitäähän sen vielä päästä maaliin huomenna... En tiedä mutta ei tämä uudistus nyt vielä ihan varauksetonta kannatusta tältä näppikseltä vielä saa.
 

MMallikas

Jäsen
Ei ratkennut. Huomisen jälkeen johdossa oleva kuski on myös kisan voittaja, mutta siitä ei saa vaan enää mitään pisteitä. Nyt Neuville sai kiinnityksen 18 pisteeseen ja huomisen nopein saa 7 pistettä. Tällä pistelaskulla Ogier todennäköisesti voittaa rallin, sillä hänen ajaessa vain osan kaudesta ei hänellä ole niin paljon menetettävää pisteiden puolesta. Todennäköisin skenaario huomiselle on se, että Neuville ajaa perusvarmaa ajoa keräten kohtalaiset pisteet myös huomiselta + mahdollisesti myös Powerilta. Ogier voi kuitenkin hyökätä rohkeammin ja voittaa todennäköisesti koko rallin. Tästä mielessä tämä on huono juttu, sillä vielä viime kaudella nyt olemassa oleva tilanne olisi ollut todella herkullinen ja jännittävä kärkitaiston osalta. Nyt kuitenkin Neuvillen kannattaa mieluummin ajaa varman päälle kuin ajaa voitosta reikäpäänä Ogieria vastaan, sillä perusajolla ilman ylimääräisiä riskejä Neuville on huomenna todennäköisesti ainakin 3. tai 4. ja kun piste ero on kuitenkin vain piste/sija on se järkevämpää kuin alkaa ajamaan Ogieria vastaan riskillä voitosta.
 

Sambody

Jäsen
Huomisen jälkeen johdossa oleva kuski on myös kisan voittaja, mutta siitä ei saa vaan enää mitään pisteitä.
Hassua vain, että huomenna vain keskeyttämiset voi muuttaa rallin maaliintulo järjestystä tästä eteenpäin. En ajatellut aiemmin, että sillä mitään väliä olisi, mutta kyllä se vähän nyt vastaan hankaa. Tietenkin Montessa olisi ollut tarjolla vielä huomiselle sekunttikamppailuja pääluokassa ja myös wrc2 kärkikolmikko oli vielä 7 sekunnin sisällä.

Evansin ehdotus kuulostaa edelleen helvetisti paremmalta.

EDIT: Ei kun siis onko rallin voittaja nyt siis edelleen se, joka on huomisen jälkeen koko roskan nopein yhteisajassa vaikka suurimmat pisteet jaettiinkin tämän päivän päätöksen perusteella? Ei jumalauta, jos tälläinen rallia hyvinkin tarkasti seuraava katsoja ei tuota ymmärtänyt niin edelleen alleviiva pistelasku-järjestelmän sekavuutta.
 
Viimeksi muokattu:

MMallikas

Jäsen
EDIT: Ei kun siis onko rallin voittaja nyt siis edelleen se, joka on huomisen jälkeen koko roskan nopein yhteisajassa vaikka suurimmat pisteet jaettiinkin tämän päivän päätöksen perusteella? Ei jumalauta, jos tälläinen rallia hyvinkin tarkasti seuraava katsoja ei tuota ymmärtänyt niin edelleen alleviiva pistelasku-järjestelmän sekavuutta.
Juuri näin, että kenellä on sunnuntain jälkeen paras yhteisaika on voittaja. Nyt rallin voitto ei käytännössä merkitse mitään. Lisäksi "voiton" merkitys on pienentynyt, sillä maksimipisteet ovat yhä 30 (18+7+5). Kakkoselle se on kuitenkin 25 (15+6+4) vs. entinen 22 (18+4). Mielessäni järjestämästä saisi selkeämmän, että lauantai pisteet annettaisiin koko rallin voittajalle ja olisi vielä erikseen "supersunnuntai" ja Power mistä jaettaisiin erilliset pisteet. Sunnuntaissa korostaisin vielä voiton merkitystä esimerkiksi näin 7+5+3+2+1. Tämä lisäisi myös panosta ajaa myös kilpaa oikeasti sunnuntaina. Itse olen myös joskus pohtinut lähtöjärjestyksen vaihtoa eli perjantaina käännetty mm-järjestys ja lauantaina johdossa oleva ensimmäisenä liikkeellä. Sunnuntaina taas käännetty järjestys.

EDIT: Supersunnuntain myötä myös Powerin voitosta voisi palkita enemmän ja pisteitä vain kolmelle parhaalle esim. näin 5–3–1. Lisäksi vielä esimerkiksi ehto siihen, että jos haluaa Powerin pisteitä pitää saada pisteitä myös supersunnuntailta. Lisäksi on ollut myös pohdintoja renkaiden säästöstä sunnuntaille, joten siihenkin olisi mielessäni ratkaisu se, että olisi renkaat perjantaille ja lauantaille sekä erikseen sunnuntaille. Eli ei voisi lauantaina käyttää vain kovia ja säästää pehmeät sunnuntaille, jos on esimerkiksi perjantaina joutunut keskeyttämään tai toisin päin rallista ja kelistä riippuen jne.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös