Ralliketju

  • 1 687 287
  • 13 413

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olikohan nuo tämän päivän "yhteysongelmat " vain sitä että isolla yleisölle ei haluttu näyttää tuota yleisön perseilyä, muuten olisi pitänyt koko päivä perua.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mikä lie syynä, että Jyväskylässä ei monesti nähdä näitä osan kaudesta ajavia kuskeja. Nyt Kreikassa on taas Serderidis, Sordo ja Ogier.
Vaikea ralli kovan keskinopeuden takia, siinä syy. Nähtiinhän se tänä vuonna kun neljä vakiokuskia ajoi autonsa paskaksi heti ensimmäisenä päivänä.

Keikkakuskille vielä vaikeampi tilanne, kun pitäisi mennä lujaa metsäpätkillä, jossa puut ovat kokoajan tien vieressä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kalle ja Seb rupes hyökkäämään heti aamusta, ei pysy Neuville vauhdissa ainakaan aamun ekalla.
 

Altec

Jäsen
Neuville ilmoitti ajaneensa ihan hyvä pätkän. Toyotat meni vaan toistakymmentä sekuntia kovempaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kaikella kunnioituksella tulkaahan osoittamaan mulle joku muu laji missä ns.”eläkeläinen” tulee aina silloin tällöin kuin huvittaa takaisin kisaamaan ja vielä yleensä voittaa tullessaan.

Pitääkö joku tämänhetkistä rallin MM-sarjaa huippu-urheiluna jossa käytännössä 3-4 kilpailijaa kisaa voitosta ja sekin jää saamatta siinä tapauksessa jos Ogier vaivautuu paikalle?
 
Kaikella kunnioituksella tulkaahan osoittamaan mulle joku muu laji missä ns.”eläkeläinen” tulee aina silloin tällöin kuin huvittaa takaisin kisaamaan ja vielä yleensä voittaa tullessaan.

Pitääkö joku tämänhetkistä rallin MM-sarjaa huippu-urheiluna jossa käytännössä 3-4 kilpailijaa kisaa voitosta ja sekin jää saamatta siinä tapauksessa jos Ogier vaivautuu paikalle?
Ei rallista varmaan muiden maiden mediassa paljon puhutakaan paitsi Suomen ja ehkä Viron. Nytkin top 10:ssä 2 alemman luokan autoa ja heillekin mm-sarjaan pisteitä? Ihan ihme touhua, antaisivat vaikka top viidelle pisteitä, että pisteiden eteen joutuisi taistelemaan WRC-autollakin. Toisaalta Formuloissakin vain 1 tyyppi ajaa voitosta, jos ei tule teknisiä ongelmia. Tylsää on moottoriurheilun saralla tällä hetkellä. Sitä ei Rovanperän menestys muuksi muuta.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Lappi: "Ei oo motia ajaa enää". Rengasrikko vielä kaiken muun päälle, ni ottaahan se koville.
 

Altec

Jäsen
Vähän vaikuttaisi, että Rovanperä on säätöjen osalta lyönyt vähän liikaa sen varaan, että on mutaa jne.

Aina kovassa vauhdissa, kun keli vaihtelee, mutta heti balanssi hukassa täysin kuivalla.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Lappi: "Ei oo motia ajaa enää". Rengasrikko vielä kaiken muun päälle, ni ottaahan se koville.
Ottaa varmasti. Ja yleisesti nautin Lapin suorista ja värikkäistä kommenteista. Mutta tuollaiset on ehkä vähän lapsellisia kiukutteluita, kun varmasti tietää tasan tarkkaan tv-kuvan olevan päällä pätkän lopussa.

Jännä miten isoja eroja Ogierin, Neuvillen ja Kallen välillä on perättäisillä erikoiskokeilla. Toki pätkän luonne muuttui, joten liekö autojen säädöissä noin isoja eroja? Vai sitten ne renkaat?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olosuhteet vaihtelevat reilustikin eri pätkien välillä ja myös ihan EK:n sisälläkin. Tarkoittaa sitä, että ei ole yhtä ainoaa oikeaa balanssia eikä oikeaa rengassarjaa olemassakaan, vaan normaalia suuremmalla kompromissilla kaikki joutuvat ajamaan.

Kilpailun kannalta tietysti hyvä asia, että monella on mahdollisuus aina voittoon asti. Noin 90 ek-kilometriä vielä ajamatta tämän päivän osalta. Kun vielä muistetaan, että rengasrikko saattaa yllättää kenet vaan, paljon voi vielä tapahtua.
 

Outsider

Jäsen
Pitääkö joku tämänhetkistä rallin MM-sarjaa huippu-urheiluna jossa käytännössä 3-4 kilpailijaa kisaa voitosta ja sekin jää saamatta siinä tapauksessa jos Ogier vaivautuu paikalle?

Ei sillä etteikö lisäautot olisi hyvä asia, mutta missä lajeissa voitosta kisaa säännöllisesti merkittävästi isompi porukka?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaikella kunnioituksella tulkaahan osoittamaan mulle joku muu laji missä ns.”eläkeläinen” tulee aina silloin tällöin kuin huvittaa takaisin kisaamaan ja vielä yleensä voittaa tullessaan.

Pitääkö joku tämänhetkistä rallin MM-sarjaa huippu-urheiluna jossa käytännössä 3-4 kilpailijaa kisaa voitosta ja sekin jää saamatta siinä tapauksessa jos Ogier vaivautuu paikalle?
Tokihan Ogier hyötyy aika valtavasti siitä että ns. valitsee rusinat pullasta eli itselleen sopivat rallit, tämän ansiosta saa sitten myös parempia lähtöpaikkoja niihin ajamiinsa kisoihin verrattuna nyt vaikkapa Rovanperään.
 
Ei sillä etteikö lisäautot olisi hyvä asia, mutta missä lajeissa voitosta kisaa säännöllisesti merkittävästi isompi porukka?
Totta, mutta toisin kuin monissa muissa lajeissa rallissa pääsee todella hyville sijoille kunhan vain ajaa maaliin asti, vaikka keskeytyksiä ei edes tulisi paljon. Ei pitäisi olla niin, että top 10 voi päästä yli 10 minuutin erolla.
 

Altec

Jäsen
Pitääkö joku tämänhetkistä rallin MM-sarjaa huippu-urheiluna jossa käytännössä 3-4 kilpailijaa kisaa voitosta ja sekin jää saamatta siinä tapauksessa jos Ogier vaivautuu paikalle?
Aika monessa lajissa ei juuri enempää.

Miesten seiväshypyssä esim. tasan yksi.
 
Aika monessa lajissa ei juuri enempää.

Miesten seiväshypyssä esim. tasan yksi
No siis aina tulee supertähtiä lajiin kuin lajiin, mutta harvassa lajissa pääsee kakkostason kalustolla top kymppiin, kuten rallissa. Sama, kun joku hyppisi top 10 sijoituksia puuseipäillä. Ja siis top 10 on rallissa kova suoritus kerran siitä jaetaan pisteitä, vaikka autoja on hädin tuskin 10.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Kallella kevyt veto aamupäivän viimeiselle pätkälle. 15,1 sekunnin pohjat ennen kuin Ogier ja Neuville on ajanut, ja Ogierkin vikalla splitillä 10 sekuntia jäljessä.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
No siis aina tulee supertähtiä lajiin kuin lajiin, mutta harvassa lajissa pääsee kakkostason kalustolla top kymppiin, kuten rallissa. Sama, kun joku hyppisi top 10 sijoituksia puuseipäillä. Ja siis top 10 on rallissa kova suoritus kerran siitä jaetaan pisteitä, vaikka autoja on hädin tuskin 10.
No olipa surkea analogia, missä muussa lajissa edes on "kakkostason kalusto" samassa tuloslistassa kuin rallissa? Minusta se on osa rallin historiasta kumpuavaa "kotikutoisuutta", että olipa sinulla mikä työväline vaan käytössä niin teoriassa voit voittaa koko paskan.

Minusta on hyvä tietyllä tapaa, että auton limitillä ajaneet ja maaliin ehjänä tulleet voivat saada pisteitä, olipa sitten WRC, WRC2 tai mummon kauppakassi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös