Vai onko ripustus kuitenkin.
Loeb- ja Ogiermainen suoritus. Huonolta lähtöpaikalta ajellaan kohti isoja pisteitä ja jopa podiumia. Huomataan mahkut jopa voittoon, nostetaan vauhtia ja annetaan painetta jos jotain kävisi edelläajaville. Ja nyt kävi. Toki huominen pitää vielä ajaa maaliin, mutta juuri nyt näyttää todella hyvältä Kallelle.Vähän tylsä ratkaisu kisaan, parempi olisi jos Kalle olisi noussut ajamalla voittoon. Molempien Neuvillen ja Ogierin putiamiset vielä tuollaisia epäonnisia tilanteita, että vähän tuurivoitoksi olisi luokiteltavissa Rovanperän todennäköinen voitto, vaikka olisi hyvin voinut voittaa ilman kilpailijoiden epäonneakin.
Niin, no siis Serderidishän tukee nuorta lupausta (hyvin laveasti määriteltynä, toim. huom.) Munsteria ja Munster ajaa siis Chilen rallin juurikin tuolla Serderidiksen Pumalla...
Pointin ymmärrän ja jaan kyllä, mutta pakko oli huomauttaa.
Sitten on taas kuljettajia, joilla on kyllä nopeuskin kunnossa mutta jokin kumma kyky löytää kaikki auton rikkovat kivet ja kuopat tiestä. Esim. Latvalalle sattui aina paljon näitä auton rikkoneita osumia.Kallella on kyllä mestarillinen kyky nähdä tien kaikki olosuhteet kovassakin vauhdissa. En ole rengasrikkoja laskenut mitä kuskit ovat kohdanneet vuoden aikana. Mutta näppituntumalla sanoisin Kallen kärsineen niitä selvästi vähiten.
Muutenkin hallitsevalla mestarilla on yleensä puskurit ja muut härpäkkeet paikoillaan ajaessaan pätkältä pois. Toisilla niitä palasia puuttuu useammin vähän sieltä sun täältä. Kalle peruskilpanopeus on sillä tasolla, että vain ani harva pystyy vastaamaan siihen vauhtiin ottamatta suuria riskejä.
Ollut taas joku oman elämänsä sankari, joka sulkumiesten estelystä huolimatta ajanut väkisin pätkälle koska on ollut "vain parin kilometrin matka". Ilmeisesti vielä käyttäytynyt aggressiivisesti ja uhkaillut sulkumiehiä.Jos ei Kreikan turvallisuusmenettelyt ole menneet ihan putkeen, niin Tahkolla ajetun R-rallicupin järjestäjät ovat antaneet kelpo vastineen. Kahdella eri pätkällä tullut siviiliauto vastaan ja ilmeisesti järjestelyt ovat ontuneet muutenkin oikein mallikkaasti.
Tämä Autourheilun ystävät -faceryhmästä, jossa myös videota, kuvaa ja tarkempaa selvitystä näistä pikku kommelluksista. En löytänyt näitä vielä mistään jaettavassa muodossa.
Ja sitten rengasvalinta kohti powerstagea. Voi ottaa parilla ekalla huomenna takkiin, kun starttaa powerille. Ei tämä nyt ihan huonolta näytä.Kova tilanne kyllä Kallella, kolme pätkää matkaa jäljellä ja yli kaksi minuuttia kaulaa.
Rytmi on säilytettävä, himmailu ei ole helppoa mutta ihan täysillä ei nyt ehkä kannata puristaa enää!
Näinpä olikin, joskin myös toisellakin pätkällä vastaantulijoiden kaistalle oli taltioista päätellen eksynyt toinenkin siviilibiili. Senioriosastoa lähdössä pakollisille lauantaikaffeille, epäilisin.Ollut taas joku oman elämänsä sankari, joka sulkumiesten estelystä huolimatta ajanut väkisin pätkälle koska on ollut "vain parin kilometrin matka". Ilmeisesti vielä käyttäytynyt aggressiivisesti ja uhkaillut sulkumiehiä.
Oli aamulla käsittääkseni nuotittanut tuon. Neuvillen hermot eivät ole olleet näiden vuosien aikana se vahvuus kamalan montaa kertaa.Ei tuossa ollut kyse, mistään pään pehmeydestä, vaan auton eturengas osuu monttuun/ reikään ja jotain pettää etukulmasta, näin auto ei ollut enää ohjattavissa, kun rengas vääntyy alle. Ei tuommoisille mitään voi.