Mainos

Ralliketju

  • 1 865 002
  • 15 013

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tulee järkyttävät ruuhkat parkkien suhteen, jos peltoparkit tippuu pois? Niiden varaan on varmaan laskettu aika paljon.

Varmasti. En muista mikä vuosi se oli kun Kakaristossa ei saatu autoja kuin ihan tasamaalle, niin autoja oli parkissa tienvieressä jonossa ysitielle asti. Lisäksi kotitalon piha joka näkyy Kakaristoon, oli täynnä autoja..
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tulee järkyttävät ruuhkat parkkien suhteen, jos peltoparkit tippuu pois? Niiden varaan on varmaan laskettu aika paljon.

Eihän siellä ole mitään muita P-paikkoja kuin pellot. Hiekkatien varteen saa toki myös, mutta voi tulla aika pitkät kävelymatkat.

Ja siellä on satanut myös viikonloppuna todella paljon, joten pellot ovat jo valmiiksi pehmeitä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän siellä ole mitään muita P-paikkoja kuin pellot. Hiekkatien varteen saa toki myös, mutta voi tulla aika pitkät kävelymatkat.

Ja siellä on satanut myös viikonloppuna todella paljon, joten pellot ovat jo valmiiksi pehmeitä.

Toisaalta nyt taas luvattaisiin vain pientä ajoittaista sadetta koko viikoksi mutta miten sitten edellisten sateiden jälkeen on kuivunut asia erikseen.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kerran vain aikaisemmin ollut katsomassa ja silloin yhdellä pätkällä (oisko ollut Urria joku 10-15v sitten) jätettiin monen kilsan päähän auto hiekatien metsäpistoon. EK:lle kävellessä mietittiin, että taidettiin jättää liian kauas. Poiskävellessä mietittiin että toivottavasti se auto ei ihan heti tule vastaan kun autoja (ja busseja) oli molempiin suuntaan menossa käytännässä yksisuuntaisella tiellä ja molemmin puolin autoja parkissa. En tiedä onko vieläkään kaikki päässeet sieltä pois.

Tänä vuonna pääsee helpommalla kun Harjun EK:n jälkeen pitäisi lähteä veneellä Laukaan suuntaan ja siellä EK kävelymatkan päässä.

Mites joka vuosi paikalla kävijät. Kuinka moneen pätkään ehtii? Joka toiseen vai joka kolmanteen? Prätkällä tietenkin voi päästä.ihan kivasti, vielä jos vähän tinkii liikennesäännöistä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mites joka vuosi paikalla kävijät. Kuinka moneen pätkään ehtii? Joka toiseen vai joka kolmanteen? Prätkällä tietenkin voi päästä.ihan kivasti, vielä jos vähän tinkii liikennesäännöistä.
Oletan et meinaat päiväkohtaisesti. Perjantaina Jos aloittaa Laukaasta ja kattoo siellä 1+2 niin mitä todennäköisemmin kerkeää vielä Halttula 2:lle (ja vielä kiireettömämpi kaveri menee Harju 2:lle). Muilta pätkiltä en lähtisi kokeilemaan. Lauantaina Västilä-Päijälä-Vekkula on myös mahdollinen, kuin myös sunnuntaina Moksi-Sahloinen 1+2 + Power. Ja (endurotyyppisellä) prätkällä kiertely on huomattavasti helpompaa, etenkin jos reitti on suunniteltu hyvin ennakkoon.

Aikalailla joka kerta pitää muistaa et jos haluaa nähdä paljon pätkiä, niin se sitten taas syö katselualueitten laatua. Ysikymppiristeys on helppo paikka mennä katsomaan, mutta mitä todennäköisemmin eturivin paikat on menneet, mitä myöhemmin paikan päälle tulee.

Tuo kärkiluokan autojen perässä juoksu ei oo koskaan ollut oma juttu, enemmän kiinnostaa hyvän katselupaikan etsintä, suurten yleisömassojen välttely ja mahdolliset tiukat tilanteet (tunnetaan myös ns. runkipotentiaalisina paikkoina). Muutenkaan tänä vuonna en lähtisi riskeeraamaan mitään, ellei alla ole nelivetoautoa. (TJEU: Jyväskylän alueen sademäärä heinäkuussa 2023)
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tuo kärkiluokan autojen perässä juoksu ei oo koskaan ollut oma juttu, enemmän kiinnostaa hyvän katselupaikan etsintä, suurten yleisömassojen välttely ja mahdolliset tiukat tilanteet (tunnetaan myös ns. runkipotentiaalisina paikkoina). Muutenkaan tänä vuonna en lähtisi riskeeraamaan mitään, ellei alla ole nelivetoautoa. (TJEU: Jyväskylän alueen sademäärä heinäkuussa 2023)
Eikä pelkkä nelivetoauto ole ratkaisu, jos rakentaa reittinsä niin, että siihen kuuluu pienempiä teitä. Yksi hidas asuntoauto sinne eteen, niin siinähän olet takana jumissa ellet ojan kautta ohita. Ja jos rakentaa itselleen liian tiukan aikataulun, niin stressitaso siinä vaan nousee, kun pitää kokoajan tuijottaa kelloa, ettei vaan ole jo myöhässä.

Moottoripyörällä toki sitten ehtii ja p-paikan saa paljon helpommin läheltä sulkua, jolloin kävelyaika lyhenee merkittävästi. Hyvällä suunnittelulla näkee useamman ek:n päivässä.

Parhaat paikat eivät kuitenkaan aina ole siinä risteyksessä, johon saapuu. Kävellä pitää usein hyville paikoille. Ja kun on viime tipassa liikkeellä, tiellä kulkemisestakin tulee haastetta, kun ohjataan metsään/peltoon.

Kakaristo on varmaan rallin tunnetuin risteysalue, johon kansaa menee joka vuosi paljon. Näkeehän siinä hieman pidemmän pätkän, niin se on sinällään hyvä paikka. Vuonna 2007 Mikko Hirvonen meinasi tehdä Fordistaan romua ennen risteystä olevassa vasurissa. Jos on liukasta, paikka voi ns. toimia tänä vuonna.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Axbor Nocturne @-pasi- tainnu kyllä tosiaan tulla vettä Keski-Suomessa sen verran paljon, että ei ihan kuivu siihen kuntoon, että kestää autoja. Riippuu paljon paikoistakin. Mutta kun sinne aletaan asuntoautojakin tempoon niin kaaos on valmis?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lauantain siirtymiset on hankalia kun lenkin 3 ekaa pätkää on Jämsän "takana" noin Jyväskylästä katsoen ja Jämsä on kyllä perinteisesti ollut kyllä varsin tukkoinen sumppu rallin aikana. Eli jos meinaa esim. Päijälästä Vekkulaan niin voi olla tekemätön paikka ellei ole moottoripyörää tai helikopteria...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Captain Slow itse kyllä jättäisin Harjun väliin. Vitusti väkeä ja ei näe kunnolla "mitään"

Johkin baariin kattoon Screeniltä esim. Ei haittaa vaikka sataisi
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Myhinpäässä oli ainakin 90-luvulla Myhinpään kylään ysitiellä menevä tie aina ihan piukassa autoja, joten kaukaisimmat oli sitten ysitien varressa parkissa. Tämä matkahan on jotain 6 km:n luokkaa google mapsista tarkasteltuna. Poislähtiessä jengi sitten liftasi lähemmäs päässeisiin autoihin ja hyvin kyllä porukka otti kyytiin jos autossa oli tilaa. Nythän tuolla on joku peltoparkkikin.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Se oli muistaakseni 1983, kun tuli käytyä eka kerran katsomassa Jyväskylän MM-rallia ja kisoja ehti kertyä "vyölle" yhteensä reilut 20. Vaikka en ole enää aikoihin paikanpäällä käynytkään, niin kyllähän tässä taas innolla odottaa kisan starttia TV:n ja livelähetysten ääressä. Toivottavasti nähdään samankaltaista kisaamista ja tykitystä, mitä Viro tarjosi pari viikkoa sitten. Paikanpäällä Virossa olleet tutut kehuivat kovasti pätkiä, katselupaikkoja sekä rallin tunnelmaa, joka oli kyllä aistittavissa ihan kotisohvalle asti.

Toivottavasti sateet eivät sotke enemmälti kisaa ja kilpailun nykymuodossa isossa roolissa olevat "yleisökarsinat" sekä laajat peltoparkit ovat toivottavasti siedettävässä kunnossa. Soitin sukulaiselle, jolla on maatila Keski-Suomessa "rallialueella", niin vettä on tullut aivan pirusti ja monin paikoin pellot ovat todella märässä kunnossa ja lisäksi joissain paikoin peltotyöt ovat vielä osin keskenkin. Tulihan sitä aikoinaan itsekin viimeisinä vuosina sateessa ja liejussa matkailuautoa työnnettyä ja hinattua pelloilta pois ja myös muidenkin autoja, kun suunnilleen yksi kerrallaan sieltä pääsi pois. No olipahan keli, mikä tahansa, niin rallikansahan ei vähästä säikähdä ja toivottavasti nähdään hyvä ja tiukka kisa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eikä pelkkä nelivetoauto ole ratkaisu, jos rakentaa reittinsä niin, että siihen kuuluu pienempiä teitä. Yksi hidas asuntoauto sinne eteen, niin siinähän olet takana jumissa ellet ojan kautta ohita. Ja jos rakentaa itselleen liian tiukan aikataulun, niin stressitaso siinä vaan nousee, kun pitää kokoajan tuijottaa kelloa, ettei vaan ole jo myöhässä.

Parhaat paikat eivät kuitenkaan aina ole siinä risteyksessä, johon saapuu. Kävellä pitää usein hyville paikoille. Ja kun on viime tipassa liikkeellä, tiellä kulkemisestakin tulee haastetta, kun ohjataan metsään/peltoon.

Kakaristo on varmaan rallin tunnetuin risteysalue, johon kansaa menee joka vuosi paljon. Näkeehän siinä hieman pidemmän pätkän, niin se on sinällään hyvä paikka. Vuonna 2007 Mikko Hirvonen meinasi tehdä Fordistaan romua ennen risteystä olevassa vasurissa. Jos on liukasta, paikka voi ns. toimia tänä vuonna.
Samaan aikaan se on siunaus et on kierrellyt kyläkisoja, ja samaan aikaan riesa. Tietää vähän, mitä kaikkea voi matkan aikana tapahtua, ja mitä kikkoja voi käyttää hyödykseen, mutta miinuspuolena on "muu yleisömäärä" yms. Esim. kyläkisoissa voi olla huomattavasti lähempänä tietä, mutta toki nyt on vähän isomman volyymin tapahtumastakin kyse.

Sulkusiiman taakse auton jemmaus kyllä helpottaa siinä tapauksessa paljon jos meinaa katsoa saman pätkän kahdesti, mutta pätkien vaihtajille tätä metodia ei voi suositella.

Unohdit Kakaristosta muuten sen ilmavimman suoritteen - Breenin nokkaperät 2012.

Lauantain siirtymiset on hankalia kun lenkin 3 ekaa pätkää on Jämsän "takana" noin Jyväskylästä katsoen ja Jämsä on kyllä perinteisesti ollut kyllä varsin tukkoinen sumppu rallin aikana. Eli jos meinaa esim. Päijälästä Vekkulaan niin voi olla tekemätön paikka ellei ole moottoripyörää tai helikopteria...
Niinjoo, ois ehkä pitänyt tarkentaa, 1 veto Päijälässä ja sieltä toiselle vedolle Vekkulaan. Ei puhettakaan et samoille vedoille pääsisi. Päijälästä on aikalailla hyvä sääntö et jos vaihdat pätkiä välissä ja olet maalipäässä katsomassa, suuntaa Vekkulan lähtöön. Ja sama toisinpäin.

Posia - suunnitelmia on tehty monelle pätkälle. Negaa: Ei voi olla useemmassa paikassa yhtäaikaa, perjantai hyvänä esimerkkinä kun tekisi mieli kokea samaan aikaan Lankamaa, Myhinpää ja Halttula + Harju 2.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Myhinpäässä oli ainakin 90-luvulla Myhinpään kylään ysitiellä menevä tie aina ihan piukassa autoja, joten kaukaisimmat oli sitten ysitien varressa parkissa. Tämä matkahan on jotain 6 km:n luokkaa google mapsista tarkasteltuna. Poislähtiessä jengi sitten liftasi lähemmäs päässeisiin autoihin ja hyvin kyllä porukka otti kyytiin jos autossa oli tilaa. Nythän tuolla on joku peltoparkkikin.
Juu, muistan kanssa tuon paikan. Hyvissä ajoin kannattaa olla liikkeellä, jos tuonne on menossa perjantaiaamulla. Varmaan on yöparkkilaisiakin tuossa kylän kupeessa. Ihan ok-tason katselupaikkoja tuossa on tarjolla, mutta parempiakin Myhinpäästä löytyy.

Muistui mieleen yksi vuosi, kun eräs tuttu hyppäsi asuntoauton takana oleviin pystytikkaisiin ja matkusti siinä useamman kilometriä ysitielle asti. Jälkikäteen kyselin kun nähtiin, että joutuiko hyppäämään vauhdissa pois. Oli kuulemma käynyt tuuri, kun auto oli joutunut pysähtymään risteykseen.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Ihmettelen jos viikonloppuna edessä joku muu kuin hirveä parkkikaaos ja ruuhkat.

Viime vuonna oli jo tosi paljon jengiä, harmillisen paljon örvellystä ja nyt vielä jos käy huonosti ja parkkitiloista osakin pois käytöstä niin voi olla melkoista menoa.

Katsoo noita oppaita niin eipä siellä paljoa tienvarsiparkkeja ole merkattuna. Vinkkinä yleisesti että katsokaa järjestäjien ohjeet ja rallin aikana autossa kannattaa olla ralliradio päällä. Nopeasti muuttuvista tilanteista sieltä päivitykset.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Myhinpäässä oli ainakin 90-luvulla Myhinpään kylään ysitiellä menevä tie aina ihan piukassa autoja, joten kaukaisimmat oli sitten ysitien varressa parkissa. Tämä matkahan on jotain 6 km:n luokkaa google mapsista tarkasteltuna. Poislähtiessä jengi sitten liftasi lähemmäs päässeisiin autoihin ja hyvin kyllä porukka otti kyytiin jos autossa oli tilaa. Nythän tuolla on joku peltoparkkikin.

Tien varteen pysäköinnissä pitää muistaa jättää tilaa pelastuskalustolle. Tätä ei kaikki taida ottaa huomioon, etenkin kun on kiire pätkälle.
6 km matkan kävelee karvan yli tunnissa, kun reippaasti menee.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Tien varteen pysäköinnissä pitää muistaa jättää tilaa pelastuskalustolle. Tätä ei kaikki taida ottaa huomioon, etenkin kun on kiire pätkälle.
6 km matkan kävelee karvan yli tunnissa, kun reippaasti menee.
Ajatuksena hyvä, mutta takaisinkin pitää kävellä.

Nimimerkillä "Lankamaalla - 22 varmaan 10km kävellyt" :D
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ajatuksena hyvä, mutta takaisinkin pitää kävellä.

Nimimerkillä "Lankamaalla - 22 varmaan 10km kävellyt" :D
Tähän vielä se et yleensä pätkälle kävellessä pääsee tietä pitkin, mutta paluumatka pitää tehdä ryteikköä pitkin, etenkin jos vaihdat paikkaa pätkän ollessa käynnissä. Terveisin "Rannankylän viidakkojamboreessa muutaman kerran melkein nokkaperät vetänyt katsoja kun siellä olikin vähän pehmeää ja oksaista".

Myös parkkeerauskiellot kannattaisi pistää jo edeltävänä iltana paikalle, eikä muutama tunti ennen aamua. Nimimerkillä sama edellämainittu katsoja Rannankylässä, joka sai suht kovan ukaasin auton hinaamisesta pois paikalta kun se oli kieltoalueella. Poispäin tullessa samat autot oli siinä paikoilla mitä lähtiessäkin, eikä niitä oltu hinattu pois :D
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Noissa parnkihommissa ja muussakin toiminnassa olisi hyvä muistaa, että siellä ollaan jonkun toisen mailla. Pitäisi osata käyttäytyä kuten toivoisi katsojien käyttäytyvän sinun maillasi.
Eli ei roskata paikkoja ja tuodaan ne tölkit sieltä pois, ei heitellä metsään tai pellolle josta tehdään rehua.
Ei tee oikein hyvää lehmän suolistolle se alumiinitölkin jämät...
Annetaan ne tölkit vaikka junnuille jotka niitä kerää siellä
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Noissa parnkihommissa ja muussakin toiminnassa olisi hyvä muistaa, että siellä ollaan jonkun toisen mailla. Pitäisi osata käyttäytyä kuten toivoisi katsojien käyttäytyvän sinun maillasi.
Eli ei roskata paikkoja ja tuodaan ne tölkit sieltä pois, ei heitellä metsään tai pellolle josta tehdään rehua.
Ei tee oikein hyvää lehmän suolistolle se alumiinitölkin jämät...
Annetaan ne tölkit vaikka junnuille jotka niitä kerää siellä
Muutenkin jos roskia tulee niin jokainen kyllä osaa kerätä ne muovipussiin. Ei levittää pitkin poikin peltoja. Ehjien jätesäkillisten jättämisestä en osaa oikeen sanoa, toisaalta huomattavasti helpompi siivota kuin pitkinpoikin levinneet kaljapahvit ja makkarapahvit, mutta aiheuttaa kyllä lisätyötä kun tienvierustassa on kymmenen karavaanarin jätteet. Hyvä se olisi ainakin kysyä ennen jättämistä, saako näin tehdä. En nyt muista tarkalleen, onko jollain peltoparkilla ollut jotain isompaa roskapönttöä, mutta kuitenkin.

Toki on sanottava et mitä oon viime vuosina käynyt Suomen sisällä olevissa kisoissa, niin oon yllättynyt siitä miten hyvin väki on vienyt roskat mukanaan metsästä. Ilmeisesti jotain ollaan opittu tässä vuosikymmenten saatossa. Parhaimmillaan on kilpailunjohtajaltakin tullut kiitosta kisaajille ja katsojille mm. siitä miten hyvään kuntoon huoltoparkki on jätetty kisan jälkeen.

Tässä kohtaa viikkoa aika kuluu kyllä pirun hitaasti. Ralli-ilta tänään, jossa todennäköisesti selviää myös peltoparkkien tilanne.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Roskaamisen suhteen useissa paikoissa, joissa on paljon katsojia, löytyy myös pikkupoikia keräämässä (olut)tölkit pois luonnosta. Hyvä bisnes pojille.

Hekään eivät niitä roskia kerää, vaan jää katsojan kontolle hoitaa ne pois. Virallisissa katselupaikoissa on toki myös roskasäkkejä tarjolla, joihin on helppo pudotella jätteet.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi

Kalle Rovanperä vai Ott Tänak? Hyundai-pomo vastasi villeihin huhuihin


Olisikohan tämä merkki siitä, että Neuvillen asema Hyundain sisällä on muuttumassa kun tallin johtoa ja henkilöstöä on uusittu? Tänakin aika Hyundailla ei ollut ruusuinen, ja virheitä Tänak teki itsekin, mutta kyllä minä pitäisin häntä edelleen parhaana mahdollisena vaihtoehtona Hyundaille. Tänakia paremmat tai saman tasoiset kuljettajat (Ogier, Rovanperä) on todennäköisesti jatkossakin Hyundain saavuttamattomissa Toyotalla, ja Neuville ei vaan riitä. Ehkä uusi yritys Tänakin kanssa voisi olla Hyundaille paras ratkaisu. Tällä kertaa vaan täytyisi pitää huoli siitä, että kuljettajat olisivat aidosti samassa asemassa tallin sisällä ja Neuvillen leirille ei anneta liikaa valtaa.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Olisikohan tämä merkki siitä, että Neuvillen asema Hyundain sisällä on muuttumassa kun tallin johtoa ja henkilöstöä on uusittu?
Veikkaan, että Neuvillen asema muuttuu ensi kaudella Hyundailla, jos hän siis jatkaa siellä. Jos Tänak tai Kalle tulee tiimiin, niin Neuville joutunee väistymään tieltä, vaikka muistaakseni optio onkin. Hyundai on varmasti tällä hetkellä houkutteleva vaihtoehto Tänakille, mutta myös Kallelle, vaikka Toyotallakin on hyvä olla. Toyota ja Hyundai molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja. Yksityiskohdat ratkaisevat ja palkankin suuruus vaikuttaa omalta osaltaan päätöksiin. Kyllähän Hyundai saa pulittaa aikamoisen summan, jos meinaa saada Kallen lähtemään Toyotalta, mutta toki varmasti Kalleakin kiinnostaa kilpailla muullakin merkillä, kuin Toyotalla.

Hyundailla on selvästikin entistä parempi yhdessä tekemisen meininki, vaikka toki Neuville välillä sählääkin omiaan ja laittelee viestejä kesken rallin tiimipäällikölle. Jos Neuville ja Lappi jatkavat ensi kaudella tiimin kärkikaksikkona, niin luulenpa, että kaksikko on tasavertaisessa asemassa ja Neuvillen kukkoilut ovat ohi. Abiteboul on tuonut ryhtiä tallin toimintaan ja hänen esiintymisensä on ollut vakuuttavaa. Lämmitti sydäntä, miten hän aidosti iloitsi, että Suninen voitiin nostaa omasta porukasta pääluokkaan. Vaikkei Sordo itse kisannutkaan, niin hänet lennätettiin Viroon Sunisen avuksi. Abiteboul tuli Hyundaille formuloista, kuten käsittääkseni pari uutta inssiä, joista Lappi hehkuttikin toista F1-Mersun entistä "datainssiä" Viron rallin yhteydessä. Lisäksi talli vahvistui vielä rallin tekniikkanero Demaisonilla, niin odotettavissa on, että auto kehittyy entisestään. Lisäksi mukaan otetaan joihinkin kisoihin neljäs Rally1-auto ja rinnalla pyörii Rally2-toiminta, niin hyvältä näyttää kaikkiaan. Lindholmilta olikin hyvä peliliike siirtyä Hyundaille ja hienoa, että tiimi halusi yhden suomalaiskuljettajan lisää Hyundai-perheeseen.

Nyt kun formuloista on siirtynyt tekijöitä Hyundaille, niin saa sitten nähdä lisääntyykö pitkin alkuvuotta kiertäneet huhut Hyundain siirtymisestä formuloihin, mutta ainakin Abiteboul on kiistänyt huhut, välillä jyrkemmin, välillä lievemmin. Näin hän kommentoi asiaa tammikuussa kauden alla:

– En sano ”kyllä”, koska media kääntää sen heti varmistukseksi Hyundain lähtemisestä mukaan formula ykkösiin. Mutta selvästi Hyundai on yhtiö, jolla on pyrkimys kasvaa kansainvälisesti. Moottoriurheilutoimintamme tukee tätä bisnestä. Minun tehtäväni on nyt selvittää, mitä Hyundain bisnes tulevaisuudessa tarvitsee. Meidän on voitettava ja varmistettava, että ralli on jatkossakin paras vaihtoehto liiketoiminnallemme.

Myöhemmin huhtikuussa Abiteboul ei sulkenut siirtymistä formuloihin pois, mutta painotti keskittymisen olevan nyt rallissa.

- Yhtymä pohtii nyt monenlaisia eri ohjelmia. Olemme olleet nyt 10 vuoden ajan WRC:ssä ja peruskonsepti on se, että pysymme siellä, koska jos luot jonkun brändin, se pysyy vain, jos se on vahva. Hyundain ja WRC:n välillä on vahva perintö, joten tavoitteena on nähdä, miten laji tulee kehittymään ja sen vuoksi on järkevää on pysyä lajin parissa, missä olemme olleet jo 10 vuotta sitten, Abiteboul linjasi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös