Mainos

Ralliketju

  • 1 839 634
  • 14 831

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jos Kalle ei onnistu voittoon kirimään, niin melkein toivoisin ohi Lapin voiton Breenille jättipottia. Sympaattinen kuski ja viime kausi lähti Monacon jälkeen todella rajuun alamäkeen. Nyt on ainakin todistanut, että vauhti uudella autolla on löytynyt heti. Toivotaan että varmuuskin. Mielenkiintoinen tulee kyllä huomisesta ja jännä nähdä lähteekö Kalle heti aamusta täydellä hyökkäyksellä liikkeelle. Luulen että lähtee.
En jaksa uskoa, että Breen pystyisi pitämään tänään kärkipaikkaa vaan ainakin Tänak tulee ohi ja mahdollisesti myös Lappikin. Breen on aina ollut "yhden päivän kuljettaja", eli on usein ajanut hyviä tuloksia rallin ensimmäisenä päivänä, kun on keikkakuskina saanut lähteä hyvältä lähtöpaikalta. Usein Breenille tulee kuitenkin se romahdus juuri rallin toisena päivänä, kun se lähtöpaikkaetu on menetetty.

Evansilla, Kallella ja Neuvillella on jo vähän vaikeampaa taistella voitosta, koska Ruotsin kaltaisessa rallissa on aika hankala ajaa puolen minuutin eroa kiinni. Mutta jos Breenille tulee tuo tyypillinen toisen päivän romahdus, ja jos Tänakille tulee jotain teknistä ongelmaa, mikä on varmaan se suurin riski Ford-kuljettajille, niin ei voittotaisteluun nousu ihan tekemätön paikka ole. Huolimatta huonosta lähtöpaikasta, Kalle oli kuitenkin eilen todella nopea ja tuo ero kärkeen tuli oikeastaan pelkästään Brattbyn EK:ltä, joka ajettiin kahteen kertaan ja joka oli ihan hirveässä kunnossa. Kalle hävisi pelkästään noilla kahdella pätkällä Breenille 33,8 sekuntia, joten muilla pätkillä hän oli lähtöpaikastaan huolimatta nopeampi.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös laskettelussa ole tällainen tasoitussysteemi käytössä, siis puikka ja suurpuikka? Ensimmäisen kierroksen paras lähtee vasta 30. radalle, jolloin rata on jo selkeästi hitaampi. Siis jos vain tällaisesta tasoittelusta puhutaan.
Kyllä. 1.kierroksella tekniikkalajeissa (puikka&suurpuikka) 1-7 cupissa olevien lähtöjärjestys arvotaan. Sijat 8-15 arvotaan myös, mutta 16-30 paikoilla olijat tulevat cup pisteiden perusteella. Loput lähtijät +30 määräytyvät sitten rankingin mukaan.
Toisella kierroksella käännetty järjestys 30-1.

Itse Ralliin. Uskoisin että Kalle pääsee tänään kunnolla vauhtiin ja nousee +-5s päähän kärjestä - ellei jopa kärkeen. Toki Tänak tullut kyllä kovaa kyytiä, vaikka renkaat sanojensa mukaan olleet loppu.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eilen hehkuttivat miten Breen joutuu tänään auraamaan.
Ei näytä siltä.

Aika kaukana on auraamisesta ja tässä päivän ekalla erot ovat pienet. Pirun nopeita nämät pätkät näyttävän olevan, keskinopeudet ovat suuria.

e. Pajarilla on heti alusta alkaen riittävästi raitista ilmaa kabiinissa, kun etusivuikkuna repsotti pois paikoiltaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sambody

Jäsen
Hauska miten huippukuskitkin on monesti aika kujalla siitä miten meni ja kuinka tie kehittyy. Nytkin aamunavauksessa Neuville valitteli ettei osu jarrutukset kohdilleen ja tie tulee paranemaan takana lähteville. Niin vain pyyhkäisi pohjat, joten kyllä ne jarrupaikat lopulta ihan hyvin taisi osua.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Näytti et neljäs auto eli Neuville oli parhaalla paikalla. Katotaan miten tilanne kehittyy.
WRC+ kuvayhteys poikki. Toimiiko C-More?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei nyt Esupilla vaan valitettavasti näytä riittävän ihan huipputasolle. Jos vauhdissa ei pärjää Breenille niin pitäisi edes tiellä pysyä.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Ei nyt Esupilla vaan valitettavasti näytä riittävän ihan huipputasolle. Jos vauhdissa ei pärjää Breenille niin pitäisi edes tiellä pysyä.
Et vissiin sen enempää tiedä asiasta? Hankala pysyä tiellä kun renkaasta lähtee koko helvetin nastapinta ilmalennolle. Sen jälkeen auto ei enää pysähdy kun oli vielä eturenkaasta kyse. Breenillä kävi sama,mutta tuurilla tapahtui suoralla eikä mutkassa niin pysyi tiellä. Breenikin hävisi monta sekuntia tuossa lopussa sen takia.

EDITtinä vielä: Lappi oli kiinni pohja-ajassa ennen tuota viimeisen mutkan rengasrikkoa. Lapilla riittäisi kyllä.
 

Altec

Jäsen
Et vissiin sen enempää tiedä asiasta? Hankala pysyä tiellä kun renkaasta lähtee koko helvetin nastapinta ilmalennolle. Sen jälkeen auto ei enää pysähdy kun oli vielä eturenkaasta kyse. Breenillä kävi sama,mutta tuurilla tapahtui suoralla eikä mutkassa niin pysyi tiellä. Breenikin hävisi monta sekuntia tuossa lopussa sen takia.
Breenin tuuri oli Lappi siellä penkassa. Jos olisi tullut normaalisti siihen mutkaan niin varmaan olisi ollut penkassa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Breenin tuuri oli Lappi siellä penkassa. Jos olisi tullut normaalisti siihen mutkaan niin varmaan olisi ollut penkassa.
Sekin, ja että oli sisäkurvin rengas josta pinta lähti. Jos olisi ollut ulkokurvin kuten Lapilla niin tiedä vaikka olisivat olleet samassa läjässä hidastamisesta huolimatta.
 

Sambody

Jäsen
Mutka ennen ulkoilua lentää pinta Lapin renkaasta. Näkyy onboardissa, kun Lappi ollut pätkällä 11:46. Sen jälkeen Lappi kyselee "mitä tapahtu" ja Ferm vastaa "ei mitään hajua". Sen jälkeen meinaa jo oikealle kääntyvässä mutkassa mennä leveäksi ennen kuin tuo seuraava ja pätkän viimeinen mutka korjaa Hyundain ojan pohjalle. Breenin tosiaan saattoi pelastaa pätkällä Lapin kohtalo. Vituttaa vähän Esupin puolesta, koska aika paljon oli nyt huonoa tuuria mukana.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Ja sit vuorostaan Tänakilta häviää pirelli alta, selviää kylläkin maaliin asti kuten Breen. Tiedä sitten onko vika renkaissa mutta jo viime kaudella mm. Ogier antoi aika rankkaa palautetta renkaiden kestävyydestä. Harmittaa Lapin puolesta kun ainut jonka kisa meni renkaan takia ja muut selvisivät säikähdyksellä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tunnu pirellit kestävän alla. Nyt Tänakilla pamahti rengas ja järjetön pohja-aika kuihtui siihen. Breenillä kävi myös tuuri rengasrikkonsa kanssa. Lapilla sitten ei ollut tuuri matkassa ja menetti aikaa minuuttitolkulla.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noin monella kun hajoaa rengas samalla tavalla niin se ei ole enää renkaan säästämisestä tai ajotyylistä kiinni. Tänakilla kauhea munkki kun selvisi omasta penkkaan ajosta ilman ongelmia. Pienestä olisi sekin ollut kiinni että olisi jäänyt penkkaan kuten Lappi... Harmittaa kyllä hitokseen Lapin kannalta...
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Mä en taas ymmärrä tätä rengashommaa... Eikös rallissa pitäisi ratkaista kellä on paras auto ja paras kuski?? Nyt siellä pitää hissutella ja varjella renkaita, miksi? Joka pätkälle uudet kumit ja lämää tiskiin... Shakki on ihan toinen urheilulaji!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös