Ralliketju

  • 1 702 961
  • 13 507

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Grome kirjoitti:
Tänä vuonna ei sitten varmaan jaettu paljon ylinopeussakkoja rallin jälkeen, kun suurin osa poliiseista pyörii Helsingin stadionin nurkilla.

En nyt muista, kuinka paljon aikaisempina vuosina ylinopeussakoja on jaettu, mutta joka tapauksessa tällä kertaa poliisi kirjoitti niitä torstain ja sunnuntain välisenä aikana Keski-Suomessa yli 350. 65 kuljettajaa menetti ajokorttinsa ja rattijuoppoja jäi kiinni 20.

Muokkaus: Ja lähteenä Teksti-TV.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
flintstone kirjoitti:
Ja pakko sanoa näin jälkikäteen että on se Rautiainen vain aikas kova jätkä kun selkä rikkinäisenä kesti Bossen kyydissä ja taisteli itsensä hammasta purren huoltoon asti ja siellä tuo paha lihaskramppi saatiin hoidettua ajokuntoon. Ne Ylen näyttämät tv-pätkät Bossen auton sisältä oli aikas karua katsottavaa kun tuo tapaus sattui.

Selkäkivusta tuli "ihana" muisto mieleen. Kasvuiässä oli joskus aika messeviä selkäkipuja mutta yksi jäi erityisesti mieleen. Liekö ollut samaa tyyliä kuin Rautiaisella, mutta tämä iski ihan yllättäen ilman mitään itsensä telomista. Yhdessä asennossa polvillaan lattialla kykenin olemaan, selkä piti olla suorassa joten oli aika epämukava asento. Vähänkin jos liikahti, henkeä ei tahtonut saada ja kipu oli sitä luokkaa että itkua pukkasi. Ei se kestänyt kuin kymmenkunta minuuttia, sitten kramppi laukesi tai joku hermo pääsi pois puristuksesta. Voi vaan arvailla miten Rautiaiseen on sattunut siinä rytkeessä kun minulla liikahtaminen sattui.
 

Jalkakynä.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. sm-liiga
Voisiko joku kertoa.

Tietääkö kukaan vetomiesten lopputuloksia. Itse olin paikalla ja kaikkiaan seitsemän pätkää kolmeen päivään katteltiin. kivaa oli ja mahtava perint.JYSKÄ tunnelma. Harmittaa kun ei vetomiesten skabasta ole mitään tuloksia. Jos joku tietäjä vois......vaikka linkin. KIITTI.
 

scholl

Jäsen
Voisiko joku selittää lyhyesti mitä ne vetomiehet ovat? TV:n rallilähetyksessäkin sitä kisaa näytettiin lyhyesti. Siis ovatko vetomiehet miehiä, jotka ajavat rallia vanhoilla takavedon rouskuilla?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sulle jaksa mitään selittää. Ja ne "rouskut" kulkee, vanhas-ekiä lainatakseni, pahuksen kovaa.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Voisiko joku selittää lyhyesti mitä ne vetomiehet ovat? TV:n rallilähetyksessäkin sitä kisaa näytettiin lyhyesti. Siis ovatko vetomiehet miehiä, jotka ajavat rallia vanhoilla takavedon rouskuilla?

Lyhyesti sanottuna F-ryhmän autoja, eli äffäläisiä, jotka ajavat esimerkiksi Suomessa F-cuppia. Neste Rallyn yhteydessä he ajoivat oman kisansa lauantain muutamalla pätkällä. F-ryhmän autot ovat niitä, joiden luokitus on vanhentunut, eli eivät kuulu mihinkään luokkaan enää. Kaikki autot eivät ole takavetoisia, kaksivetoisia kylläkin.
 

scholl

Jäsen
Ruutuässä kirjoitti:
Lyhyesti sanottuna F-ryhmän autoja, eli äffäläisiä, jotka ajavat esimerkiksi Suomessa F-cuppia. Neste Rallyn yhteydessä he ajoivat oman kisansa lauantain muutamalla pätkällä. F-ryhmän autot ovat niitä, joiden luokitus on vanhentunut, eli eivät kuulu mihinkään luokkaan enää. Kaikki autot eivät ole takavetoisia, kaksivetoisia kylläkin.

F-ryhmän tiedän, mutta miksi nimi vetomiehet? Onko se vain Neste Rallissa tuo nimitys?
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
F-ryhmän tiedän, mutta miksi nimi vetomiehet? Onko se vain Neste Rallissa tuo nimitys?

En ainakaan muualla ole törmännyt tähän nimeen kuin Neste Rallyssa. Siitä, mistä nimi tulee, ei ole hajua, mutta tyhmä nimi se minun mielestäni on.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Vetomies on vain "tuotteen" myyntinimi Neste Rallyssa. Nimi on vähän hölmö, toisaalta tuollahan vain haettaneen statusta normi-äffäkisoihin verrattuna, joten siinä mielessä jokin kutsumanimi perusteltu.

Erittäin hyvä idea muutenkin tuo äffäläisten osuus Jyskälän yhteyteen, harmi vain, että nyt jo kahden vuoden jälkeen näyttää siltä, ettei homma nykymuodossaan käytännössä oikein toimi kuitenkaan.
 

RASSA #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool sekä Roosters.
Hohhoijaa...
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huomenna riittää jännitystä, toivottavasti Jyväskylä säilyy isäntäkaupunkina.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TM kirjoitti:
Huomenna riittää jännitystä, toivottavasti Jyväskylä säilyy isäntäkaupunkina.

Sitähän me toivomme, että ralli säilyy Jyväskylässä. Kuitenkin ainakin kakkosen urheilu-uutisissa kymmenen aikaan kerrottiin Marko Terva-Ahon juonnossa, että Lahti on suosikki.

Ja tuo päätös kerrotaan ainakin virallisesti suurelle yleisölle vasta perjantaina. Voi olla, että huomenna tihkuu jo jostain päätös.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Tänään se sitten ratkeaa. Toivon että rallista saadaan nauttia Jyväskylän ympäristössä. Mutta kyllä päätös taitaa olla toiveideni vastainen. Raha tässä tulee ratkaisemaan lopulta. Ja jos nyt rallin keskuspaikkaa ei nyt vaihdeta niin tuskin sitä tullaan tulevaisuudessakaan vaihtamaan.

Nykyään ei perinteetkään ratkaise mitään, ei millään alalla. Se on raha mikä ratkaisee...Niin tässäkin. Toivottavasti olen väärässä!
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
"AKK Sports Oy:n hallitus päätti 25.8.2005 pitämässään kokouksessa säilyttää Neste Rallin pääpaikkana Jyväskylän seuraavat kolme vuotta.

Hallituksen päätös oli lopulta yksimielinen ja yhtiö haluaakin kiittää kaupunkeja hyvinkin tasavertaisten hankesuunnitelmien toteuttamistavoista.

Hakijakaupungit olivat varsin tasaväkisiä ja vaaka kallistui lopuksi Jyväskylän eduksi."

http://www.nesteralli.com/8661.html

Näinhän sen kuului mennäkin.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Hyvä uutinen! Onneksi olin väärässä :) tuskin Lahti tai kukaan muukaan enää hakee ralleja kolmen vuoden päästä.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kiitos kaunis tästä päätöksestä.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainoa oikea päätös pitää rallit Jyväskylässä. Perinteet kunniaan ja miksi muuttaa maailman parhaana pidettyä rallitapahtumaa. Tilanne rauhoituu taas kolmeksi vuodeksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Suomen MM-ralli kuuluu Jyväskylään

Ja hienoa että AKK piti rallin sen perinteisessä paikassaan. Tämä oli ainoa oikea päätös.
 

zeizei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, TPS, Vaasan Sport
Pari rallilinkkiä:
http://www.zone.ee/wrcmasters/analyzer.php?rally=11 (Kun menet sivulle ensimmäisen kerran, paina sivun ylälaidassa olevaa linkkiä niin pääset suoraan väliaika sivulle)
Sivuilta näkee ilmaiseksi pätkien väliajat, ei siis pelkkiä tuloksia. Lisäksi sivuilla linkit mitsun ja subarun tulospalveluihin, jotka ovat kylläkin turhia koska sivun oma tulospalvelu on parempi. Lisäksi sivuilla on linkki ralliradioon, joka on myös wrc.com sivulla palautettu ilmaiseksi. Tässä linkki wrc.com sivuston ilmaiseen ralliradioon http://www.wrc.com/page/RallyRadio/0,,10111,00.html

Myös tältä sivustolta löytyy ilmaiset väliajat, mutta sivun päivitysten määrää on rajoitettu.
http://www.nuclear.pri.ee/wrc/
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ihan alkuun sanon, että Akk:n tekemä päätös oli oikea. Jyväskylä on osannut hoitaa tehtävänsä loistavasti. Jos ralli valitaan vuodesta 98 vuoteen 04 peräti Neljä kertaa maailman parhaimmaksi ralliksi, kertoo kaiken.

Sitten itse pääasiaan. Laitetaan tähän ketjuun, koska asia koskee rallia. Tosin omana otsikkona asia tulisi paremmin esille.

Eli onkos kenelläkään kokemusta Espanjan rallin seuraamisesta itse paikan päällä? Lennot ( finnairilla tietenkin ) ja auton vuokraus alkaisi oleen jo hanskassa, mutta onko kenelläkään vinkkejä majoituksen suhteen? Mistä kannattaisi etsiä? Onko tiedossa hyvää linkkisivua jossa näkyisi eri hotelleja?
Itsellä on kotikoneella Saksasta todella hyvä linkkisivu jossa on erihintatason hotelleja ympäri Saksaa, osavaltioittain. Laitan sen kunhan pääsen koneelle jos jotain kiinnostaa...

Rallihan ajetaan Barcelonasta hieman etelään, taisi olla Tarragonan ympäristössä? Majoitus voisi olla vaikka 100 km päässä itse kisapaikkakunnasta. Hintataso saisi olla kohtalainen. 2 hengen huone n. 70 €/yö voisi olla maksimi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Niinhän siinä sitten kävi samoin kuin kolme vuotta sitten, että Jyväskylä piti pintansa, vaikka Lahti uhitteli tosissaan..vai uhitteliko?

Varmasti taloudellisesti ja sponsoreiden kannalta Lahteen sijoitus olisi ollut AKK:lle kannattavampaa, mutta ilmeisesti nyt muut asiat painoivat vaakakupissa. Minulla on alusta lähtien ollut epäilyksenä se, saadaanko Lahden seudulla rallille ammattimaiset tekijät, huolimatta ensi kauden kilpailunjohtaja Tarkiaisen puheista. Itse olen tehnyt ko.hommia jo kohta 10 vuotta ja aina tuntuu oppivan uutta. Jv-kurssin olen käynyt, siinä koulutukset mitä tuota varten on tehty. Muuten hommat opittu kokemuksen kautta..
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Kävin tuossa tänään kuikistelemassa junnu-sm:ää Nummisten kupeessa, eikä siinä mitään, yksi Starletti rypi itsensä muodottomaksi silimieni edessä. Kotikonnuille palattuani poikkesin tutulla Essolla juttelemassa "hevosmiesten" kanssa ja kuulin ikävän huhun. Tottahan se näemmä on, valitettavasti. Onneksi näitä sattuu harvoin, silti tämäkin on liikaa.

Silti sanon jo etukäteen, kukkahattutädit hiuksista, niin valitettavaa kuin tämä onkin.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on ikävää että tälläistä tapahtuu. Suruvalittelut kartturin omaisille, kuskille ja tiimille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös