Ralliketju

  • 1 834 404
  • 14 798

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rallit vievät hirvittävästi aikaa ja Hussikin on panostanut lajiin paljon, mutta eihän tällä harrastuksella elä, jos et "kartturoi" ammatiksesi. Vaikea yhtälö isossa mittakaavassa. No onneksi Hussi näyttäisi kuitenkin jatkavan harrastusta rallin parissa.
Joo luin tuon, mutta jotenkin tuntuu, että ei ole ihan koko totuus.. Nuo on ollut suurinpiirtein tiedossa jo heti alussa ja vielä kesken kauden lopettaminen on omasta mielestä erikoista. Janni vielä päässyt raketin lailla tuolle tasolle ja luulisi olevan intoa täynnä ja taustat huomioiden en usko olevan rahasta kiinni
 

Hexa

Jäsen
Joo luin tuon, mutta jotenkin tuntuu, että ei ole ihan koko totuus.. Nuo on ollut suurinpiirtein tiedossa jo heti alussa ja vielä kesken kauden lopettaminen on omasta mielestä erikoista. Janni vielä päässyt raketin lailla tuolle tasolle ja luulisi olevan intoa täynnä ja taustat huomioiden en usko olevan rahasta kiinni
Hieman samaa mietin. Eihän tuo pelkkänä harrastuksena elätä. Joko Hussi aikoo siirtyä tekemään kartturin hommia vielä ammattimaisemmin johonkin toiseen tiimiin paremmalla korvauksella, tai sitten vähentää niitä ja jatkaa enää lähinnä harrastuspohjalta osallistuen eri kuskien pyynnöstä joihinkin kisoihin sieltä täältä. Vaikka nyt ei olekaan ei-ammattilaisena juuri tienannut, niin varmasti jotain tuloja on kuitenkin tullut sponsoreiden kautta ja mahdollisesti myös jotain some-näkyvyyden kautta. Ainakin kulut on varmasti korvattu pääosin.
 

Hexa

Jäsen
Neuvillen keskeytystä olisi juhlittu railakkaasti sekä haukuttu paskaksi kuskiksi.
Latvalasta puhumattakaan. Moni olisi kommentoinut eri some-alustoilla, että miten se nyt taas tuonkin kiven löysi. Usein on vaikea tai peräti mahdoton väistää tiellä olevia kiviä noissa nopeuksissa. Siinä mielessä kyse on paljolti tuuristakin ja mihin kohtaan autoa kivi osuu. Ranskalaisilla kuskeilla, lähinnä Loeb ja Ogier, on ollut hyvä kivionni ja päin vastoin ovat monesti olleet itse niitä nostattamassa tielle. Ei tietenkään tahallaan. Tuurillakin on monesti osuutensa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lauri Joona&Janni Hussi lopettaa yhteistyön. Aika erikoista.. Mitähän siellä on takana?

Äkkiseltään tulisi mieleen että ei kai siellä ole jotain "sutinaa" ollut keskenään, tai itsellä ainakin voisi olla vaikeampi pitää näppejä erossa jos hussin kaltaisen kanssa pitäisi kymmeniä tunteja viettää (toki tämä voi olla nyt vain tämmöistä liian yleistämistä, eihän mies ja nainen koskaan). Todennäköisesti jotain työkuvioon liittyvää todellisuudessa.

Mietin kun Kovalainen teki taas paluun leikkauksen jälkeen että voisiko olla yksi mahdollinen jatko jos rallin parissa jatkaa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Äkkiseltään tulisi mieleen että ei kai siellä ole jotain "sutinaa" ollut keskenään, tai itsellä ainakin voisi olla vaikeampi pitää näppejä erossa jos hussin kaltaisen kanssa pitäisi kymmeniä tunteja viettää (toki tämä voi olla nyt vain tämmöistä liian yleistämistä, eihän mies ja nainen koskaan). Todennäköisesti jotain työkuvioon liittyvää todellisuudessa.

Mietin kun Kovalainen teki taas paluun leikkauksen jälkeen että voisiko olla yksi mahdollinen jatko jos rallin parissa jatkaa.
Hussin tekeminen kartturina on sitä vaille vahvaa ja nousujohteista että en millään usko että ottaa ns. takapakkia Kovalaisen kyytiin... Lahden historic-rallissahan Janni on Latvalan kartturina joten en ihan kaukaa haettuna näkisi että jonkinlainen Toyota-kytkös olisi olemassa...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Nuo on ollut suurinpiirtein tiedossa jo heti alussa ja vielä kesken kauden lopettaminen on omasta mielestä erikoista. Janni vielä päässyt raketin lailla tuolle tasolle ja luulisi olevan intoa täynnä ja taustat huomioiden en usko olevan rahasta kiinni
Juu, kyllähän Hussi on tehnyt nopean nousun ja selvästikin intoa on ollut, mutta rallit vievät oikeasti paljon aikaa ja parivaljakko on ollut välillä kansainvälisissä ralleissa pelkästään nuotittamassakin, vaikkeivat olekaan osallistuneet itse kisaan.

Täytyy myös huomioida, lehtijutuissakin on käyty läpi Hussin elämää ja koettelemuksia, hän on saanut vastikään viisivuotiskontrollissa terveen paperit syövästä ja mukaan on mahtunut myös alkuvuodesta 2023 loppuun palaminen. Hussihan jätti radiohommat, mutta on tehnyt televisiota ja varsinkin somesisältöä, jossa hänellä on apuna palkattu työntekijä. Näistä rallijutuista ovat varmastikin saaneet näkyvyyttä ja huomiota molemmat osapuolet, Hussi kuin kuljettajatkin. Tässä joku aika sitten oli iltalehdessä Juttua Hussista ja tähänastiseen ralliuraan liittyen hän kertoi muun muussa seuraavaa, lainaus jutusta:

Aivan täysipäiväiseksi rallikartturiksi on hankalaa heittäytyä, sillä laji ei maksa laskuja.

– Eihän tämä mikään rahasampo ole ainakaan minulle tässä vaiheessa vielä. Laskut eivät tule maksettua, vaan pikemminkin päinvastoin. Joutuu vielä kukkaroa raottamaan.

Mutta Hussia siis nähdään rallin parissa jatkossakin, kuten hän itsekin sanoi, vaihtoehdot ovat lienee, jonkun kyydissä silloin tällöin tai sitten on joku isompi kuvio, veikkaan ensimmäistä?
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äkkiseltään tulisi mieleen että ei kai siellä ole jotain "sutinaa" ollut keskenään, tai itsellä ainakin voisi olla vaikeampi pitää näppejä erossa jos hussin kaltaisen kanssa pitäisi kymmeniä tunteja viettää (toki tämä voi olla nyt vain tämmöistä liian yleistämistä, eihän mies ja nainen koskaan). Todennäköisesti jotain työkuvioon liittyvää todellisuudessa.

Mietin kun Kovalainen teki taas paluun leikkauksen jälkeen että voisiko olla yksi mahdollinen jatko jos rallin parissa jatkaa.
Saattaisi kyllä itselläkin mennä keskittyminen vääriin asioihin Jannin kanssa. Mutta ehkä tästä ei ole kyse. Jos Hussi haluaa menestyä kartturina Lauri Joona ei mielestäni ole se kaveri kenen kanssa huipulle noustaan. Jännä nyt nähdä kenen kanssa lähtee ajamaan. Intoa ainakin on ja tuo mukavasti julkisuutta rallille oman somensa kautta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Juu, kyllähän Hussi on tehnyt nopean nousun ja selvästikin intoa on ollut, mutta rallit vievät oikeasti paljon aikaa ja parivaljakko on ollut välillä kansainvälisissä ralleissa pelkästään nuotittamassakin, vaikkeivat olekaan osallistuneet itse kisaan.

Veikkaan myös että Hussilla ei välttämättä aikataulut kohtaa sen suhteen mitä Joonan taustaporukat ovat suunnitelleet.

Toisaalta, ihan hatunnoston arvoinen suoritus Jannilta päästä noin nopeasti tuolle tasolle jossa kiertää WRC2-sarjaa vakituisesti.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Taloudellinen puoli on se, joka kuitenkin määrää mihin suuntaan kuljetaan. Joonan kyydissä työtä kuitenkin on riittänyt paljon, kun on ollut myös pelkkää MM-rallin nuotitusta. Ellei siitä saa tarpeeksi korvausta, jotain pitää muuttaa.

Ei kylläkään tule heti mieleen ketään, kenen kyytiin voisi mennä ja saada siitä kunnon korvaus. Nuottikieli on kuitenkin suomi, joten se rajaa kuljettajat aika pieneen määrään.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äkkiseltään tulisi mieleen että ei kai siellä ole jotain "sutinaa" ollut keskenään, tai itsellä ainakin voisi olla vaikeampi pitää näppejä erossa jos hussin kaltaisen kanssa pitäisi kymmeniä tunteja viettää (toki tämä voi olla nyt vain tämmöistä
Jolle tullut yllättäen käymään, kun katotaan videoita ja korjataan nuotteja seuraavaan päivän pätkistä hotellihuoneessa
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jolle tullut yllättäen käymään, kun katotaan videoita ja korjataan nuotteja seuraavaan päivän pätkistä hotellihuoneessa

No tämä tulee ensimmäisenä mieleen kun on mies ja naiskartturi, mutta eiköhän tässä kyse tuosta että ralli lopulta sitoo sut täysipäiväisesti ja on kokoajan jossain tienpäällä menemässä, todennäköisesti alunalkaen ajatellut että pystyy muita projekteja tekemään samalla ja sillä tienata elantoa. Nyt ei todennäköisesti rahaa ole juurikaan sitten lopulta kertynyt, mutta menoja tulee.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lahden historic-rallissahan Janni on Latvalan kartturina joten en ihan kaukaa haettuna näkisi että jonkinlainen Toyota-kytkös olisi olemassa...
Tässä voi olla oikeasti jotain Toyota kytköksiä taustalla. Janni osoittanut, että homma toimii+edustava+yli 300k ig seuraajaakaan ei ainakaan haitaksi ole. Olisko Pajarin kartturiksi Rally 1:een liian kaukaa haettu? Toivon kyllä, että
Enni Mälkönen jatkaa, hyvää duunia tehnyt hänkin.
Tai no voihan se J-M:kin vielä alkaa ajaa enemmänkin ja tarvii Jannia :D
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En kyllä näkisi Pajarin kohdalla mitään järkeä vaihtaa kartturia läpimurron kynnyksellä. Hussi vieläpä kohtuu kokematon kartturina. Ei kuulosta järkevältä toiminnalta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai no voihan se J-M:kin vielä alkaa ajaa enemmänkin ja tarvii Jannia :D

Latvalan kartturina toimiminen jatkossa enemmän voisi myös varmaan olla ihan hyvää pr hommaa jos tarkoitus kuitenkin elanto saada muualta.

Ylipäätänsä varmaan Toyotan kannattaa Latvalaa enemmän hyödyntää myös tuon Rally2 kanssa vaikka leipä tuleekin muilla tehtävillä. Tavallaan olisi jännä nähdä voisiko Latvan vauhti miten riittää ihan korkeimmallakin tasolla tuntuu että ollut niin innostunut ja aivan eri mies että voisi varmaan rentouttakin löytyä paremmin.

Lappi taas tuntuu vähän jopa menettäneen sen palon rallia kohtaan että voisi jopa olla hyvä vetää happea lajista hetken.
 

Hexa

Jäsen
Toivon kyllä, että
Enni Mälkönen jatkaa, hyvää duunia tehnyt hänkin.
Tai no voihan se J-M:kin vielä alkaa ajaa enemmänkin ja tarvii Jannia :D
No, jos Hussi Toyotan palkkalistoille menisi, niin tuo jälkimmäinen olisi jopa todennäköisempi vaihtoehto noista kahdesta. Ei Pajarilla ainakaan ole mitään syytä vaihtaa kartturia. Pajarin ja Mälkösen yhteistyö toimii sen verran hienosti. Eikä olisi mitään järkeä muutenkaan vaihtaa varsin kokemattomaan kartturiin. Noin muuten olisi kyllä hienoa, jos J-M palaisi ratin taakse useammassakin MM-tason rallissa. Vauhti on tallella edelleenkin. Tallipäällikön homma ei kuitenkaan ainakaan anna myöten laajemmalle ohjelmalle. Lyhyitä kotimaan rallikisoja toki ehtii ajelemaan silloin tällöin niin kuin nytkin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
No, jos Hussi Toyotan palkkalistoille menisi, niin tuo jälkimmäinen olisi jopa todennäköisempi vaihtoehto noista kahdesta. Ei Pajarilla ainakaan ole mitään syytä vaihtaa kartturia.

Edellisen viestini jälkeen tuli kyllä myös mieleen haettaisiinko Joonan viereen kokeneempia kartturia joka osaisi myös ns "ajattaa" kovempaa. Joonan tulokset kun tällä kaudella ovat olleet taustajoukoille ilmeisesti pettymys ja tuossa tilanteessa helpoin vaihtoehto on vaihtaa kartanlukija. Tätä taustaa vasten Hussia tuskin ollaan istuttamassa Pajarin viereen, varsinkin kun Pajarin tulokset Mälkösen kanssa ovat olleet hyvät ja Sami ei tulostensa puolesta tarvitse enää Jussin tuomaa lisäjulkisuutta(mikä valitettavasti sanoen on ollut päämotivaattori Hussin urakehitykselle, vaikkakin hän on suoriutunut toimessaan hyvin, taustat huomioonottaen)
 

Hexa

Jäsen
Edellisen viestini jälkeen tuli kyllä myös mieleen haettaisiinko Joonan viereen kokeneempia kartturia joka osaisi myös ns "ajattaa" kovempaa. Joonan tulokset kun tällä kaudella ovat olleet taustajoukoille ilmeisesti pettymys ja tuossa tilanteessa helpoin vaihtoehto on vaihtaa kartanlukija.
Tuo sama kävi itsellänikin mielessä, että olisiko sittenkin tullut Joonan taustajoukoilta sekä myös kuskilta itseltään painetta johonkin muutokseen. Nythän Joona on hieman jämähtänyt vauhdillisesti, vaikka viime rallissa hyvä tulos tulikin. Todellinen kansainvälinen läpimurto huipulle asti vaatisi kuitenkin vielä näyttävämpiä suorituksia ja tuloksia, vaikka varmuus onkin ihan hyvällä tasolla.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
En kyllä näkisi Pajarin kohdalla mitään järkeä vaihtaa kartturia läpimurron kynnyksellä. Hussi vieläpä kohtuu kokematon kartturina. Ei kuulosta järkevältä toiminnalta.
Word. Melkoinen ”reilukerhon” kokoontuminen olisi kyseessä, jos vaihtaisi vierellään usean vuoden ajan olleen ja hyviä tuloksia saavuttaneen kartturin kohtuullisen kokemattomaan kartturiin ja juuri mahdollisen läpimurron kynnyksellä.

Rallissa kuljettajan ja kartturin yhteistyö on niin tärkeä, että sitä ei kannata lähteä riskeeraamaan, mikäli kaikki toimii ok. Ja Pajarin ajosuoritusten perusteella yhteistyö Mälkösen kanssa sujuu hyvin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Latvala-Hussi kaksikko taitaa testata yhteistyön sujumista parin viikon päästä Lahden rallissa.

Voi hyvinkin olla näytönpaikka Jannille, että onko mahdollista päästä Toyotalle töihin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Latvala-Hussi kaksikko taitaa testata yhteistyön sujumista parin viikon päästä Lahden rallissa.

Voi hyvinkin olla näytönpaikka Jannille, että onko mahdollista päästä Toyotalle töihin.
Se mikä tuossa itsellä nyt tullut mieleen eli Toyotalle tekemään PR duunia ja samalla JM:lle kartturina kun tarvii. JM totesi Jyskälässä että haluja ajaa olisi enemmänkin kun taas Hänniselle alkaa jo riittää... Toki nämä nyt kaikki omia pekulaatioita ilma pienintäkään totuuden siementä tai edes huhua pohjalle...
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
olisiko sittenkin tullut Joonan taustajoukoilta sekä myös kuskilta itseltään painetta johonkin muutokseen. Nythän Joona on hieman jämähtänyt vauhdillisesti, vaikka viime rallissa hyvä tulos tulikin. Todellinen kansainvälinen läpimurto huipulle asti vaatisi kuitenkin vielä näyttävämpiä suorituksia ja tuloksia, vaikka varmuus onkin ihan hyvällä tasolla.
Hussihan kertoo tiedotteessaan tehneensä juurikin itse päätöksen jo ennen Jyväskylää, että parivaljakon tiet eroavat kilpailun jälkeen. Mitä Joonaan tulee, niin varmuutta todellakin löytyy, mutta johtunee varmastikin osin siitä, että hän näyttäisi ajavan lähes jatkuvasti ikään kuin varmistellen, enin yritys, se viimeinen rutistus puuttuu tai sitten tämä on vain Joonan maksimi vauhti. Tulisiko Joonalle jatkossa kartturiksi ennen Hussia tehtävässä toiminut Tuukka Shemeikka. Toki Shemeikalla taisi kartturin hommat jäädä vähemmälle työkiireiden vuoksi ja Hussi tuli tilalle. Mutta onpahan kartturi kuka tahansa, niin en jaksa uskoa Joonan murtautuvan missään vaiheessa rallin huipulle, hän jää niiden kuljettajien isoon joukkoon, joilla nopeus riittää SM-tasolle, mutta kansainvälisissä EM- ja MM-ralleissa tekee tiukkaa.

Hussista vielä, hän on toiminut nyt neljän eri kuljettajan kartturina ja Lahdessa hän istuu viidennen kuljettajan Latvalan kyytiin, joka on puolestaan ajanut viime vuosina kisoja Hännisen, Mälkösen ja Fermin kanssa. Luulen, että Hussista tulee ns. keikkakartturi, joka kisaa omien mahdollisuuksiensa ja kiireisten aikataulujensa mukaan. Jos joku isompi projekti tulisi rallin puolelle, niin sitten pitää saada jo palkkaa ja oma kukkaro pysyy kiinni.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Paljon tykkäämäni Päijäläkin on kärsinyt pienen inflaation kun sitä on ajettu melkeinpä 5v samaan suuntaan ilman suurempia reitinmuunnoksia.

Lueskelin tässä Kuhmoisten paikallislehteä jossa oli isompi juttu Päijälän järjestelyistä. Paikalliset puuhamiehet/naiset olivat jutussa vähän sillä tuulella että ensi vuosi jää ainakin heidän puolestaan välistä. Toki tietysti tuo ei estä jotain muuta tahoa ottamasta EK:n järjestelyjä vastuulleen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, jos Hussi Toyotan palkkalistoille menisi, niin tuo jälkimmäinen olisi jopa todennäköisempi vaihtoehto noista kahdesta. Ei Pajarilla ainakaan ole mitään syytä vaihtaa kartturia. Pajarin ja Mälkösen yhteistyö toimii sen verran hienosti. Eikä olisi mitään järkeä muutenkaan vaihtaa varsin kokemattomaan kartturiin. Noin muuten olisi kyllä hienoa, jos J-M palaisi ratin taakse useammassakin MM-tason rallissa. Vauhti on tallella edelleenkin. Tallipäällikön homma ei kuitenkaan ainakaan anna myöten laajemmalle ohjelmalle. Lyhyitä kotimaan rallikisoja toki ehtii ajelemaan silloin tällöin niin kuin nytkin.

Ainakin tämän viimevuoden Jari-Matti Latvalan sopimus katkolla – paljastaa MTV Urheilulle Toyotalta saamansa hyvin selkeän viestin uutisen perusteella tuo Latvalan sopimus on mallia "vuosi kerrallaan" ja puheli tuossa että neuvottelee vielä ensivuodesta. Eli onko välttämättä tarkoitus jatkaa edes enää tuossa pestissä? Voisiko tässä nyt suunnitelmat mennä enemmän takaisin rallin suuntaan? sopivasti vaan tuntuu ajohalut kokoajan kasvavan, Hänninen sanonut ettei jatka nuottien lukua ja Hussi sopivasti vapautui..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös