Mainos

Ralliketju

  • 1 867 742
  • 15 014

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Saa vain nähdä menettääkö Tänäk aikaa toisena autona (sadetta toki voi ainakin osalla erikoiskokeista olla).

Sadetta tuntuu olevan ympäri maakuntaa jo nyt ja se vaikuttaa osin jo mikäli pätkät eivät pääse kuivamaan kun myös torstaiksi ennustetaan sadetta.

Saa nähdä mitenkä kuskit tulevat valittelemaan vääriä säätöjä, ennakkotestit ajettiin kuitenkin melkolailla kuivemmilla teillä.
 
Viimeksi muokattu:

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Tarvisi vähän tietoa tai mutuilua Jyväskylän rallin kiertäjiltä. Tarkoitus mennä ekaa kertaa omalla autolla seuraamaan pätkää. Laukaan pätkän heti perjantai aamusta, kuinkahan nopeasti P1 täyttyy, mihin aikaan pitäisi olla paikalla? Pitäisi päästä ensimmäisen kierroksen jälkeen lähtemään pätkältä pois, jotta ehtii töihin. Käsittääkseni P1:ltä pääsee lähtemään pois missä vaiheessa tahansa?

Sen verran paljon tullut vettä(lisää tulossa), että peltoparkit voivat olla vähän hankalia joillekin autoille.
Jos itse olisin tuollaisella suunnitelmalla liikkeellä niin varmaan n. 1,5 tuntia ennen ensimmäisen auton ihanneaikaa olisin paikalla. Ilmeisesti tuo parkki on sen ison asvalttitien toisessa reunassa, joten poislähtemisen pitäisi onnistua oli aikataulu mikä tahansa. Tarkasta aikataulusta riippuen voi toki olla muutakin liikennettä tuolta kun monta pätkää kiertävät lähtevät Ruuhimäelle ennen vetomiehiä. En kyllä ole n. viiteen vuoteen ollut perjantaina reitin varressa, joten en kyllä osaa yhtään sanoa miten siellä on väkeä. Tänäkin vuonna perjantaina on vielä normaali työpäivä, joten täytyy tyytyä nauttimaan lauantaina Ouninpohjasta ja ehkä sunnuntaina Sahloinen-Moksista. Ja mitään vastuuta en ota jos siellä onkin ollut yön yli matkailuautoja täyttämässä parkin mikäli pellot ovat mutavelliä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eivätkö Briteissä enää halua järjestää MM-Rallia, vai miten Wales on jo pitkään puuttunut kalenterista, enkä oikein alan somekanavia seuraavana oikein ole löytänyt syytä asialle?
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eivätkö Briteissä enää halua järjestää MM-Rallia, vai miten Wales on jo pitkään puuttunut kalenterista, enkä oikein alan somekanavia seuraavana oikein ole löytänyt syytä asialle?
Wikipediasta löysin sen verran, että 2020 peruttiin koronan takia ja sen jälkeen Walesin aluehallinto veti tuen pois. Varmaan julkisen rahan puute estää rallin järjestämisen.
 

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
Eivätkö Briteissä enää halua järjestää MM-Rallia, vai miten Wales on jo pitkään puuttunut kalenterista, enkä oikein alan somekanavia seuraavana oikein ole löytänyt syytä asialle?
Juttelin kaksi vuotta sitten Viron mm aikaan erään Brittien kisajärjestäjän kanssa, kun hän osui samaan katselupaikkaan. Kertoi, että haluja olisi järjestää, mutta rahaa ei ole. Myös tekijöistä on pulaa, ihan jo kansallisen tason kisojen järjestämisten kanssa. Kertoi myös, että kuljettajat, jotka ajavat jotakin kansallista sarjaa saavat kerrytettyä sarjapisteitä osallistumalla kilpailujen järjestämiseen silloin kuin eivät itse ole viivalla. Tällä tavoin yritetään motivoida kaikkia osallistumaan kisojen järjestämiseen.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Jos itse olisin tuollaisella suunnitelmalla liikkeellä niin varmaan n. 1,5 tuntia ennen ensimmäisen auton ihanneaikaa olisin paikalla. Ilmeisesti tuo parkki on sen ison asvalttitien toisessa reunassa, joten poislähtemisen pitäisi onnistua oli aikataulu mikä tahansa. Tarkasta aikataulusta riippuen voi toki olla muutakin liikennettä tuolta kun monta pätkää kiertävät lähtevät Ruuhimäelle ennen vetomiehiä. En kyllä ole n. viiteen vuoteen ollut perjantaina reitin varressa, joten en kyllä osaa yhtään sanoa miten siellä on väkeä. Tänäkin vuonna perjantaina on vielä normaali työpäivä, joten täytyy tyytyä nauttimaan lauantaina Ouninpohjasta ja ehkä sunnuntaina Sahloinen-Moksista. Ja mitään vastuuta en ota jos siellä onkin ollut yön yli matkailuautoja täyttämässä parkin mikäli pellot ovat mutavelliä.
@massimo

Joo se on siinä asfalttitien varressa parkki. Viime vuonna oltiin siellä n. tunti ennen alkua, ja oli hyvin tilaa ja sai vielä ok paikat niihin peltomutkiin, lossimutka oli jo melko täynnä. Tänä vuonna kun ajetaan lenkkinä tuo Laukaan pätkä, niin osa vanhoista p-alueista on pois käytöstä/sulun sisällä, niin saattaa tuo P1 tulla melko täyteenkin. Tuo 1,5 h ennen ensimmäistä pitäisi kyllä riittää.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko porukalla tietoa, että ajaako Kalle oikeasti koko ensi kauden? Jossain haastattelussa Latvala oli kuulemma sanonut, että Kallen kanssa ei ole vielä sovittu ensi kaudesta.
 

Patamaja97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alkais jo!
Nopeana mutuna että auraus ei varmaan lopulta niin paljoa haittaa kun tien pinta on kosteaa ja saattaapi paljon sadellakkin. Huihai tulee menemään kovaa ja ovat olleet todella hyviä soralla, hiuksen jopa parempia vauhdillisesti kuin tojo mutta sitten taas Kallella kahden kisan voittoputki...
Uskon että voitosta ajavat tänä vuonna Ogier, Tänak ja Kalle.
Oma veikkaus kärkikympistä:
1. Ogier
2. Rovanperä
3. Tänak
4. Neuville
5. Lappi
6. Evans
7. Pajari
8. Katsuta
9. Fourmaux
10. Munster


Ogierin voittoa puoltaa hyvä lähtöpaikka sekä se yksinkertainen fakta että mies on yhä taistelemassa mestaruudesta vaikka ajelee vain keikkakuskina ja maitti on tämän puolesta varmasta kohdallaan jyväskylässä. Rovanperä ei vastaavasti ole ykköskorin autolla Jyväskylässä pärjännyt vaan on sortunut virheisiin kun mennyt yliyrittämiseksi joten en usko että nappaa tänäkään vuonna. Tänak ajaa varmasti kovaa mutta luulen että ei silti riitä taistelemaan Ogieria ja Kallea vastaan vaan tyytyy ajamaan paremmin kuin Neuville. Lapilla ja Evanssilla ei sitten vauhti riitäkkään taistelemaan muita vastaan ja Pajarin tehtävä on nyt vain naatiskella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Noista keskeytttää ainakin kolmasosa ja yksi kovista nimistä ajelee pöpelikköön, vähintään. Eikös viikonlopuksi ole luvattu epävakaista säätä myös Keski-Suomeen, joten se tuo varmasti omat mausteensa kilpailuun?
 

Patamaja97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noista keskeytttää ainakin kolmasosa ja yksi kovista nimistä ajelee pöpelikköön, vähintään. Eikös viikonlopuksi ole luvattu epävakaista säätä myös Keski-Suomeen, joten se tuo varmasti omat mausteensa kilpailuun?
Todennäköisesti keskeyttää ja mutuiluna ainakin Neuvillellä rupeaa painetta olemaan pääkopassa joten etenkin hänen kohdalla riski ulosajoon kasvaa. En myöskään yllättyisi jos molemmat Fordit löytää itsensä metsähallituksen puolelta ja siinä kintaalla on myös Lappi
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänä vuonna onkin Ouninpohjassa ja Ruuhimäen shakedownissa käytössä virtuaalishikaani. Shikaanissa pitää hiljentää vauhti 60 km/h ja jokaisesta ylitetystä kilometristä tulee 2 sekuntia aikasakkoa erikoiskokeen aikaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tänä vuonna onkin Ouninpohjassa ja Ruuhimäen shakedownissa käytössä virtuaalishikaani. Shikaanissa pitää hiljentää vauhti 60 km/h ja jokaisesta ylitetystä kilometristä tulee 2 sekuntia aikasakkoa erikoiskokeen aikaan.

Ehdin ekaa shakedownia katsoon, aika loppuvaiheessa jengi jarrutti. Ketomaa? hoki pariin otteeseen, että pitäisi kuulemma jarruttaa siinä alussa. Tai no hän jarruttaisi?? No, Jari... Sä oot studiossa, et ajamassa...
Sullakin taisi joskus olla mahdollisuus päästä kunnolla ammattilaiseksi? Ei riittäny taidot / rahat

Siinä on ne pienet erot


Edit. Pajarin auto ehkä tyylikkäin Tojoista
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllä minä näkisin, että Kalle on tässä kisassa itsensä pahin vastustaja ja käytännössä menee varmaan niin, että joko ajaa ulos tai voittaa. En usko, että edes Ogierilla on palaa vauhdin puolesta, mutta nuo edellisten vuosien keskeytykset voi vähän painaa. Jos pystyy vetämään Jyväskylän yhtä rennolla otteella kuin Latvian, niin lopputulos tulee olemaan yhtä selkeä.

Jyväskylässä tuppaa tulemaan keskeytyksiä joten varmistelevallakin ajolla voi päästä aika hyville pisteille. Lähteekö Evans ja Neuville edes yrittämään kärkeen? Tänak taas ei varmaan edes osaa himmailla yhtään.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehdin ekaa shakedownia katsoon, aika loppuvaiheessa jengi jarrutti. Ketomaa? hoki pariin otteeseen, että pitäisi kuulemma jarruttaa siinä alussa. Tai no hän jarruttaisi?? No, Jari... Sä oot studiossa, et ajamassa...
Sullakin taisi joskus olla mahdollisuus päästä kunnolla ammattilaiseksi? Ei riittäny taidot / rahat

Siinä on ne pienet erot


Edit. Pajarin auto ehkä tyylikkäin Tojoista
Mitä asiantuntijan pitäisi sanoa sitten, jos ei saa sanoa miten hän ajaisi kyseisen kohdan? Kyllähän sitä pitää voida puntaroida, että onko mitä eroa jarruttaako aikaisin vai myöhemmin shikaanissa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mitä asiantuntijan pitäisi sanoa sitten, jos ei saa sanoa miten hän ajaisi kyseisen kohdan? Kyllähän sitä pitää voida puntaroida, että onko mitä eroa jarruttaako aikaisin vai myöhemmin shikaanissa.

Saa tietenkin, mutta ei sitä jatkuvasti tarvii tuoda esille. Kerta pitäs riittää ?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllä minä näkisin, että Kalle on tässä kisassa itsensä pahin vastustaja ja käytännössä menee varmaan niin, että joko ajaa ulos tai voittaa. En usko, että edes Ogierilla on palaa vauhdin puolesta, mutta nuo edellisten vuosien keskeytykset voi vähän painaa. Jos pystyy vetämään Jyväskylän yhtä rennolla otteella kuin Latvian, niin lopputulos tulee olemaan yhtä selkeä.

Jyväskylässä tuppaa tulemaan keskeytyksiä joten varmistelevallakin ajolla voi päästä aika hyville pisteille. Lähteekö Evans ja Neuville edes yrittämään kärkeen? Tänak taas ei varmaan edes osaa himmailla yhtään.

Taitaa olla Tänakin ja Kallen välinen taisto? Ei taida muilla riittää..

Esuppi ihan arvoitus, pelkään, että jos ei vauhti ns. riitä, alkaa yliyrittään ja siitä ei hyvä heilu
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Tänä vuonna onkin Ouninpohjassa ja Ruuhimäen shakedownissa käytössä virtuaalishikaani.
Virtuaalishikaani oli kertaa käytössä viime kesänä SM-Itärallissa ja todettiin hyväksi järjestäjien kuin myös kuljettajienkin puolesta, vaikka ennen rallia osa kuljettajista (ei kärkikuskit) hieman epäilikin toimivuutta. Ainakin jossain EM-rallissa oli käytössä sitten tämän jälkeen ja onhan virtuaalishikaani perinteiseen nähden helpompi tehdä sekä valvoa ja shikaani pysyy muuttumattomana/ tasapuolisena kuljettajille läpi rallin.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Virtuaalishikaani oli kertaa käytössä viime kesänä SM-Itärallissa ja todettiin hyväksi järjestäjien kuin myös kuljettajienkin puolesta, vaikka ennen rallia osa kuljettajista (ei kärkikuskit) hieman epäilikin toimivuutta. Ainakin jossain EM-rallissa oli käytössä sitten tämän jälkeen ja onhan virtuaalishikaani perinteiseen nähden helpompi tehdä sekä valvoa ja shikaani pysyy muuttumattomana/ tasapuolisena kuljettajille läpi rallin.
eikä tarvitse käydä korjaamassa shikaaneja autojen välissä, niin se lisää turvallisuutta.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ogier ja Rovanperä ajavat voitosta, muut kuljettajat ajavat pisteistä. Tästä syystä Kallella on tavallista parempi mahdollisuus voittaa tämä ralli kuin aiemmin.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ogier ja Rovanperä ajavat voitosta, muut kuljettajat ajavat pisteistä. Tästä syystä Kallella on tavallista parempi mahdollisuus voittaa tämä ralli kuin aiemmin.
Epävakainen keli voisi sopia Kallelle paremmin. Lappi voi olla alussa kärkikahinoissa, mutta sitten usein kutsuu metsähallitus. Toivottavasti Lappi osaa ajaa maltilla eikä vedä hirveällä riskillä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Saa tietenkin, mutta ei sitä jatkuvasti tarvii tuoda esille. Kerta pitäs riittää ?

Lisäksi ainakin WRC-tv:ssä kerrottiin että Italian EM-kisassa missä tuota on testattu aiemmin, käytännöksi oli tullut hidastaa vasta lopuksi, varsinkin jos "shikaania" seuraa mutka.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisäksi ainakin WRC-tv:ssä kerrottiin että Italian EM-kisassa missä tuota on testattu aiemmin, käytännöksi oli tullut hidastaa vasta lopuksi, varsinkin jos "shikaania" seuraa mutka.
Noin pikaisella miettimisellä myöhemmin jarruttaminen on myös nopein. Eli koitetaan pitää mahdollisimman suuri nopeus. Jos jarrutat heti alussa hitaammasta vauhdista ja alat kiihdyttää vs. Jarrutat lopussa isommasta nopeudesta. Eroa ei ole jos jatkuu suorana ja kiihdytetään lopulta samaan nopeuteen mutta kun edessä on mutka niin huippunopeus suoralla myöhään jarrutettaessa on suurempi ->nopeampi suoritus...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös