Ralliketju

  • 1 834 404
  • 14 798

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Ajakoon vaikka miljoonaa jos on nuotitus kohdallaan ja kuskilla suoritus maksimissa. Yhtäkään virhettä tuo ei kestä mutta se ei aja joka pelkää.
Etkös sä tuota Kallen ulosajoa jälkiviisastellut, että miksi pitää ajaa niin kovaa kun on selvässä johdossa 5sek ja 2/3 rallista ajamatta. Eikös toi Evansin touhu ole ihan saatanan tyhmää siihen peilaten?
Vai onko se jälkipäin helpompi tuomita.
 

Afflicted

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Etkös sä tuota Kallen ulosajoa jälkiviisastellut, että miksi pitää ajaa niin kovaa kun on selvässä johdossa 5sek ja 2/3 rallista ajamatta. Eikös toi Evansin touhu ole ihan saatanan tyhmää siihen peilaten?
Vai onko se jälkipäin helpompi tuomita.
En viisastellut vaan tarkoitin että olisi ollut muitakin mahdollisuuksia ajaa tuo tilanne kuten antaa auton spinnata tai liukua kylki edellä pysähdyksiin tielle. Nyt oli kaasu pohjassa ja mistä se johtuu muusta kuin karmeasta yrittämisestä ja puskemisesta? Kalle nukahti siinä ja ei malttanut antaa periksi vaan puski täysillä ja siitä johtui keskeytys. Spinnaamalla tilanne olisi ollut vielä pelastettavissa ja ei olisi ollut hätää kilpailun kannalta. Joskus voi höllätä ja elää taistelemaan toisena päivänä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
En viisastellut vaan tarkoitin että olisi ollut muitakin mahdollisuuksia ajaa tuo tilanne kuten antaa auton spinnata tai liukua kylki edellä pysähdyksiin tielle. Nyt oli kaasu pohjassa ja mistä se johtuu muusta kuin karmeasta yrittämisestä ja puskemisesta? Kalle nukahti siinä ja ei malttanut antaa periksi vaan puski täysillä ja siitä johtui keskeytys. Spinnaamalla tilanne olisi ollut vielä pelastettavissa ja ei olisi ollut hätää kilpailun kannalta. Joskus voi höllätä ja elää taistelemaan toisena päivänä.
Jos ei olisi ollut kaasu pohjassa olisi se mennyt perä edellä metsään, kun ei vedollakaan saanut sitä pois se sieltä ojasta, niin tuskin olisi liukumallakaan noussut vaan mennyt jokatapauksessa metsään. Tietenkin tuuri olisi voinut olla siinä parempi, mutta jokainen ammattikuski olisi toiminut tilanteessa ihan samalla tavoin.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ei himmaile Suninen!

Mutta Katsuta painaa hienosti.
 

Afflicted

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Jos ei olisi ollut kaasu pohjassa olisi se mennyt perä edellä metsään, kun ei vedollakaan saanut sitä pois se sieltä ojasta, niin tuskin olisi liukumallakaan noussut vaan mennyt jokatapauksessa metsään. Tietenkin tuuri olisi voinut olla siinä parempi, mutta jokainen ammattikuski olisi toiminut tilanteessa ihan samalla tavoin.
Sama kun oliko 2021 suomessa törmätessään hiekkakasaan. Mutka leveäksi kaasu pohjaan ja siitä keula edellä siihen kasaan. Vois seuraavan kerran kokeilla ilman kaasua.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei himmaile Suninen!

Mutta Katsuta painaa hienosti.
Ei vaan mahda mitään. Toyotan auto taitaa vaan olla täällä inasen verran parempi ja Katsuta on ajanut hienosti koko viikonlopun sitä yhtä virhettä lukuun ottamatta.

Nähtäväksi jää, vieläkö Suninen yrittää ihan tosissaan Moksi-Sahloinen 2:lla, vai tyytyykö vaan varmistelemaan? Katsutalla on kyllä historiaa virheistä, joten ehkä kannattaisi pitää paine ihan loppuun asti. Tosin on niitä virheitä tullut Sunisellekin, ja vieläpä ihan kisan lopussa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Sama kun oliko 2021 suomessa törmätessään hiekkakasaan. Mutka leveäksi kaasu pohjaan ja siitä keula edellä siihen kasaan. Vois seuraavan kerran kokeilla ilman kaasua.
kun se auto menee leveäksi, niin se jatkaa kulkuaan sinne leveälle jos nostaa kaasun, jos taas painaa kaasua niin neljä pyörää yrittää vetää autoa tielle päin. Nostaminen leveäksi mennessä ei auta mitään näissä nopeuksissa. Jos Suninen esimerkiksi olisi nostanut äskeisellä pätkällä tuossa lopun tilanteessa olisi auto ollut katollaan ja ralli ohi.
Nyt sai kaasulla revittyä sen takaisin tielle.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Pajarikin näyttää luovuttaneen Rally2:n puolella. Näyttää menevän Solbergille tuon luokan voitto. Eikä taida enää olla muutenkaan tuossa luokassa enää mitään kunnon taisteluita käynnissä vaan erot on venähtäneet niin pitkiksi, että ilman ongelmia ei kenenkään sijoitukset enää muutu.

PS. Toivottavasti Kalle lukee tätä ketjua. Ensi vuonna tulee se voitto kun vaan ottaa hyvistä neuvoista onkeensa.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
En viisastellut vaan tarkoitin että olisi ollut muitakin mahdollisuuksia ajaa tuo tilanne kuten antaa auton spinnata tai liukua kylki edellä pysähdyksiin tielle. Nyt oli kaasu pohjassa ja mistä se johtuu muusta kuin karmeasta yrittämisestä ja puskemisesta? Kalle nukahti siinä ja ei malttanut antaa periksi vaan puski täysillä ja siitä johtui keskeytys. Spinnaamalla tilanne olisi ollut vielä pelastettavissa ja ei olisi ollut hätää kilpailun kannalta. Joskus voi höllätä ja elää taistelemaan toisena päivänä.
Nyt kun Kallen ulosajon on nähnyt, niin ainakin meikäläisen silmiin näyttää, ettei tuossa ollut kyse mistään karmeasta yrittämisestä tai puskemisesta, vaan lähinnä hetken nukahduksesta ja huolimattomuudesta reagoida muuttuneisiin olosuhteisiin, liejuiseen ja liukkaaseen tienpintaan. Auto lähtee pudottavassa oikeassa pitkään liippiin, johon Kalle ei ehdi tehdä korjausliikettä tarpeeksi ajoissa ja luisu ns. sakkaa ja oietessaan takapää osuu johonkin, ilmeisesti kiveen. Niin Kalle kuin Jonnekin sanoivat eilen tahoillaan, etteivät he olleet ajaneet vielä täysillä tai riskillä vielä missään vaiheessa, vaan hyvät ajat tulivat helposti ihan ilman puskemista.

PS. Toivottavasti Kalle lukee tätä ketjua. Ensi vuonna tulee se voitto kun vaan ottaa hyvistä neuvoista onkeensa.
Älä muuta virka, itse en lähtisi kyllä viisastelemaan tai neuvomaan, mitä Kallen olisi pitänyt tehdä toisin, mutta näkyy täällä palstalla olevan joitain viisaita "ralliammattilaisia", joilta se onnistuu. Kovimmat kuskithan ne aina löytyvät penkalta tai kotikatsomoista. ;)
Pajarikin näyttää luovuttaneen Rally2:n puolella. Näyttää menevän Solbergille tuon luokan voitto.
Taisi luovuttaa jo eilen viimeisellä pätkällä, ottaa varmat MM-pisteet luokkavoitosta, kun Solberg ei aja pisteistä.
 

Afflicted

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Nyt kun Kallen ulosajon on nähnyt, niin ainakin meikäläisen silmiin näyttää, ettei tuossa ollut kyse mistään karmeasta yrittämisestä tai puskemisesta, vaan lähinnä hetken nukahduksesta ja huolimattomuudesta reagoida muuttuneisiin olosuhteisiin, liejuiseen ja liukkaaseen tienpintaan. Auto lähtee pudottavassa oikeassa pitkään liippiin, johon Kalle ei ehdi tehdä korjausliikettä tarpeeksi ajoissa ja luisu ns. sakkaa ja oietessaan takapää osuu johonkin, ilmeisesti kiveen. Niin Kalle kuin Jonnekin sanoivat eilen tahoillaan, etteivät he olleet ajaneet vielä täysillä tai riskillä vielä missään vaiheessa, vaan hyvät ajat tulivat helposti ihan ilman puskemista.


Älä muuta virka, itse en lähtisi kyllä viisastelemaan tai neuvomaan, mitä Kallen olisi pitänyt tehdä toisin, mutta näkyy täällä palstalla olevan joitain viisaita "ralliammattilaisia", joilta se onnistuu. Kovimmat kuskithan ne aina löytyvät penkalta tai kotikatsomoista. ;)

Taisi luovuttaa jo eilen viimeisellä pätkällä, ottaa varmat MM-pisteet luokkavoitosta, kun Solberg ei aja pisteistä.
Kyllä ralleihin kuuluu aina spekulointi ja ihmettely. Se jos kertoo oman näkemyksensä tilanteesta ei tarkoita että juuri niin pitäisi tehdä. Minä tykkään pyöritellä tilanteita ja ihan rehellisesti en tiedä ralliautolla ajamisesta yhtään mitään mutta en minä ainoa ole joka täällä väittää tietävänsä. Kuskit tekee päätökset tilanteissa sekunnin murto-osissa ja toki helppo se on ihmetellä kun näkee muistakin kuvakulmista kuin pelkästään ratin takaa tilanteen.
 

Afflicted

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
kun se auto menee leveäksi, niin se jatkaa kulkuaan sinne leveälle jos nostaa kaasun, jos taas painaa kaasua niin neljä pyörää yrittää vetää autoa tielle päin. Nostaminen leveäksi mennessä ei auta mitään näissä nopeuksissa. Jos Suninen esimerkiksi olisi nostanut äskeisellä pätkällä tuossa lopun tilanteessa olisi auto ollut katollaan ja ralli ohi.
Nyt sai kaasulla revittyä sen takaisin tielle.
Entäs se perjantainen Kallen ulosajo? Ensin vasemmalle leveäksi sitten sieltä kaasulla oikealle puolelle leveäksi. Olisiko siinä voinut tehdä jotain toisin?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä ralleihin kuuluu aina spekulointi ja ihmettely. Se jos kertoo oman näkemyksensä tilanteesta ei tarkoita että juuri niin pitäisi tehdä. Minä tykkään pyöritellä tilanteita ja ihan rehellisesti en tiedä ralliautolla ajamisesta yhtään mitään mutta en minä ainoa ole joka täällä väittää tietävänsä. Kuskit tekee päätökset tilanteissa sekunnin murto-osissa ja toki helppo se on ihmetellä kun näkee muistakin kuvakulmista kuin pelkästään ratin takaa tilanteen.
On eri asia pohtia, että olisiko tuosta voinut selvitä ehjempänä ulos reagoimalla eri tavalla, kuin todeta että Kallen reaktio oli lähes varmuudella väärä ratkaisu.

Oman näkemykseni mukaan Kallen reaktio oli täsmälleen oikea, ja ainoa vaihtoehto, jolla tuosta olisi saattanut selvitä ehjänä takaisin tielle.
 

Afflicted

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
On eri asia pohtia, että olisiko tuosta voinut selvitä ehjempänä ulos reagoimalla eri tavalla, kuin todeta että Kallen reaktio oli lähes varmuudella väärä ratkaisu.

Oman näkemykseni mukaan Kallen reaktio oli täsmälleen oikea, ja ainoa vaihtoehto, jolla tuosta olisi saattanut selvitä ehjänä takaisin tielle.
Sitten olemme eri mieltä ja ei siinä mitään.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Entäs se perjantainen Kallen ulosajo? Ensin vasemmalle leveäksi sitten sieltä kaasulla oikealle puolelle leveäksi. Olisiko siinä voinut tehdä jotain toisin?
Siinä kaatoa edeltävässä oikealle kääntyvässä mutkassahan Kalle nimenomaan sai vielä pelastettua tilanteen kaasulla, josta vastaheitto seuraavaan vasuriin livahti hivenen liian syvälle ja sitten lähti jostain kiinteästä lentoon.

Olisiko voinut tehdä jotain toisin... Varmaan ennustaa sen mudan/liejun/paskan, joka oikeakätisessä vei auton liiriin ja vei siitä mutkasta pelastaneen korjausliikkeen pitkäksi. Päästämällä siinä kaasusta, olisi mennyt perä edellä syvälle metsään, siitä ei olisi siinä vauhdissa selvitty millään spinnillä. Omien sanojensa mukaan ihan nuotin mukaan tultiin.

Ihan normaali tilanne rallissa, kuten @SamSal tuossa edellä kuvasi Sunisen hetkeen verraten. Nyt vaan sattui niin epäonnisesti, että korjauksen jälkeen penkan puolella odotti kivi juuri sopivassa kohdassa.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Toivottavasti en onnistu nyt jinxaamaan mitään, mutta Evans tuntuu olevan enemmän kuin kotonaan Suomen teillä. Olisi luultavasti pitänyt myös Kallen varpaillaan ihan loppuun asti. Vaikuttaa haastatteluissa täydellisen keskittyneeltä ja viileältä, ja vaatimattomat 9/11 pätkävoittoa eilisestä alkaen.

Lyön itseäni epäisänmaallisuudesta lapiolla päähän toivoessani, että Katsuta nappaa podiumin, kuten nyt selkeästi vaikuttaa. Eilistä pikku spinniä lukuun ottamatta hienoa, siistiä ajamista pätkästä toiseen, vaikka paineita varmasti on takaraivossa.

Solbergilla mahtoi painaa parin edellisvuoden suoritukset otsalohkossa, kun ei poiminut Sectoa luokkapistekilpailuksi. Pajari näyttää ajelevan pisteet aika varman päälle.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Evans tuntuu olevan enemmän kuin kotonaan Suomen teillä. Olisi luultavasti pitänyt myös Kallen varpaillaan ihan loppuun asti. Vaikuttaa haastatteluissa täydellisen keskittyneeltä ja viileältä, ja vaatimattomat 9/11 pätkävoittoa eilisestä alkaen.
Kovassa iskussa on äijä, vetää hirmuaikoja voittoa varmistellessaan, vaikka Katsuta ja Suninen ajavat vielä kilpaa tosissaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Saatiin ihan uusi sarja nyt, kun Kallen johto on vaan 25 pinnaa enään.
Kreikasta on pakko saada hyvä sijotus+powerilta myös
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Saatiin ihan uusi sarja nyt, kun Kallen johto on vaan 25 pinnaa enään.
Kreikasta on pakko saada hyvä sijotus+powerilta myös
Tämä tekee todella hyvää sarjan kiinnostavuuden kannalta. Hienosti Evans kyllä painoi koko rallin, olisi ollut nasta nähdä miten vauhti olisi Kallea vastaan riittänyt koko rallin ajan. Uskon että ero olisi ollut reilusti pienempi kuin nyt Evansin ja Neuvillen välillä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Hyvä tulos Kreikasta on taas helpommin sanottu kuin tehty. Ei ole mikään auraajaystävällinen ralli. Sanotaanko että sitä kolmos-nelossijaa sieltä pitää hakea. Ogier myös mukana hyvältä lähtöpaikalta, eli automaattisesti ykkössuosikki.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Njoo, se oli sitten sellainen pöräys, ei liiemmin kämmenpohjat hikoilleet powerilla. Aika pannukakuksi meni perjantain tapahtumien jälkeen ja viimeistään siinä vaiheessa, kun kävi selväksi, ettei Hyundailla ole mitään eväitä Toyotaa vastaan.

Hyvä kuitenkin sarjan kannalta, että Kalle joutuu nyt tekemään ihan tosissaan hommia mestaruuden puolustamiseksi. Ihan terveisiä noista neljästä viimeisestä ei voi ajella missään.

P.S. Olenko se vain minä, vain oliko ralliradiokin huomattavasti entistä vaisumpi? Kuulolla olin lähes koko ajan, mutta ei oikein tahtonut lähteä lentoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös