Kalle ois painanut kärkeen ilman rengasrikkoa, nyt jäi Power Stagelle 9,2 s etumatkaa Ogierille.
Niin ja kun lasketaan pisteet pelkästään niistä kisoista missä Ogier on ajanut niin Rovanperä on kolme pistettä edellä niissäkin.On kyl ihme kommentteja tullu Ogieriltä koko viikonlopun. Jotenki sellanen fiilis, että ei pysty myöntämään ettei enää olekaan se suvereeni mestari, kuka dominoi ja kontrolloi miten haluaa. Joo toki on hän sitäkin vielä, mutta hän ajaa vain valikoidut mielikisansa ja kaikenlisäksi vielä hyvältä lähtöpaikalta perjantaisin. En usko että koko kauden mitassa pystyisi enää Rovanperää lyömään.
Ogierilla on ollut melkoista kitinää jo viimeisinä aktiivivuosinaan. Sinänsä vähän harmi, että sarjan kaksi kovinta kuskia ajaa niin erilaisista lähtökohdista. Kalle ajaa maailmanmestaruudesta ja Ogier yksittäisten rallien voitosta ja lisäksi Kalle lähtee joka perjantai takamatkalta auraamaan. Lisäksi vielä ajavat samassa tallissa, joten vaikka Toyotalta ei suoria tallimääräyksiä tulekkaan, niin tuskin siellä ihan viimeistä puristusta on jos taistelu on pelkästään tallin jäsentenvälinen.On kyl ihme kommentteja tullu Ogieriltä koko viikonlopun.
Joo, kyllähän tuo vaatisi melko taidokasta sössimistä Rovanperältä ja Toyotalta jos mestaruutta ei tällä kaudella tulisi.Oli melkoisen mestarillinen suoritus taas Rovanperällä ja mm-tilanne näyttää taas suhteellisen hyvältä.
Ainakin joissakin ralleissa, kuten Keniassa, tuo väliin jäävistä erikoiskokeista tuleva sakko saisi olla suurempi. Jossakin Jyväskylässä tai Virossa tuo 10 minuutin sakko tietää sitä, että pisteille ei ole mitään asiaa vaikka väliin jäisi vain yksi pätkä. Mutta Keniassa voit hävitä 30 minuuttia ja olla silti vielä lopuksi pisteillä.Mielestäni olisi reilua että keskeyttäneet eivät saisi enään MM-pisteitä itselleen kun palaavat ralliin.. Nyt Neuville sai Poweriltakin pinnat...
Olipa tiukka kisa Tieryllä, sija 8, vajaat 25 min voittajalle jääneenä
Ainakin joissakin ralleissa, kuten Keniassa, tuo väliin jäävistä erikoiskokeista tuleva sakko saisi olla suurempi. Jossakin Jyväskylässä tai Virossa tuo 10 minuutin sakko tietää sitä, että pisteille ei ole mitään asiaa vaikka väliin jäisi vain yksi pätkä. Mutta Keniassa voit hävitä 30 minuuttia ja olla silti vielä lopuksi pisteillä.
Minä en ole koskaan ollut tämän superralli-säännön suuri ystävä, mutta ymmärrän toki sen että pääluokan autoja halutaan viivalle niin paljon kuin niitä vaan ehjänä sattuu olemaan.
WRC
www.wrc.com
Neuvillelle hylkäys
Kolmas auto reitillä perjantaina, ei nyt ihan paras iskun paikka mutta parempi tietysti kuin auraajan rooli.Tänäkin iskunpaikka voisi nyt Virossa olla kun pääsee hyvältä lähtöpaikalta, jos tuossa ei voittoa (tai edes Rovanperää enemmän pisteitä) tule niin alkaa olemaan ulkona taistelusta.