Kalle taisi saada pitkällä Kedongin pätkällä ihan aitoa etua auraamisesta. Perässä tulleilla alkoi olla melkoista murkulaa tiellä, josta rengasrikotkin kaiketi johtuvat. Ogier oli huoltoparkissa ihailtavan rehellinen mainitessaan, että vaikka hybridi meni nurin, niin ei menettänyt sen vuoksi hirveästi aikaa, koska pätkä on niin kovavauhtinen.Kallelta kyllä loistava vauhti auraajana, eiköhän ota toisen Safari-voittonsa putkeen kunhan säästyy tekniikkamurheilta. Näiden riski on toki huomattava tuossa maastossa ajettaessa.
RovanperäVielä kun Suninen sit pätkii Növilleä niin avot
Jos erot ovat sunnuntaille nämä niin ainakin Ogier ja Lappi tuovat auton maaliin ilman riskejä. Kallesta ei tiedä, kun hän voi sen muiden tasoon nähden ns riskivedon ottaa ja pestä muut pystyyn ja silti mentäisiin vielä Kallen rajoissa. Ei nyt mennä asioiden edelle, kun Safaria on vielä kaksi ajopäivää takana ja on Kalle mahastaan kiinni jäänyt lentohiekkaan.ykköskuskilla saldona maksimissaan 5 pistettä powerilta mikä sekin on hyvin epätodennäköistä kun katsoo Kallen, Esupin ja Ogierin vauhtia.
Toki tässä tilanteessa Ogier hyötyy lähtöpaikastaan aika usein kun ei sarjan johdosta starttaa kisoihin. Kalle antanut tasoitusta tuon perjantain aika usein auramiehenä ja silti nytkin taistelee voitosta. Mutta varmasti olisi mielenkiintoinen taistelu, tällä hetkellä ei Kallella näytä olevan mestaruuden suhteen haastajia kun Tänakilla ei auto mahdollista kisaamista ja Neuvillekin onnistuu sössimään miten milloinkin.Vaikka suomalaismenestys pitkästä aikaa maistuu niin en voisi olla miettimättä, että millaista taistelua nähtäisiin, jos Ogier ajaisi täyden sarjan. Siinä saisi Kallekin painaa kauteen useamman Kroatia 2022 Power vedon mestaruuden eteen.
Toki tässä tilanteessa Ogier hyötyy lähtöpaikastaan aika usein kun ei sarjan johdosta starttaa kisoihin. Kalle antanut tasoitusta tuon perjantain aika usein auramiehenä ja silti nytkin taistelee voitosta. Mutta varmasti olisi mielenkiintoinen taistelu, tällä hetkellä ei Kallella näytä olevan mestaruuden suhteen haastajia kun Tänakilla ei auto mahdollista kisaamista ja Neuvillekin onnistuu sössimään miten milloinkin.
Hyvin manailtu. Lapin huihaista tekniikka kaput. Jää tienvarteen. Vittujen kevät. Olisi ollut mahdollisuus ottaa vahva niskalenkki Neuvillesta, mutta ei sitten.Rallissakin vielä pysynyt suhteellisen pienet erot safariralliksi, mutta tulisikohan tuossa vielä katoa käymään päivän viimeisellä erikoiskokeella.
Sinne jäi Lappi, mikä lienee tullut. Auto meni rikki varmaan.
Nyt Toyotalla on vain yksi järkevä vaihtoehto. Sijat 1-2 toisin päin ja autot turvallisesti maaliin.
Kaikki muu olisi typeryyttä.
Joo ei varmaankaan tule käyttämään. Hyundai tekee sitä kauden alusta lähtien, Rovanperälle vähän epäonnea loppukauteen ja sitten häviäisi mestaruuden muutamalla pisteellä. No kaukainen scenaario, mutta aika paljon Toyota jättää tuolla tavalla pisteitä lojumaan.Olishan se. Toki Toyota ei tallimääräyksiä harrasta.
Voitolla Kalle karkaisi tietenkin MM-pisteissä enemmän kuin nyt kakkos sijalla. Mutta aika hyvältähän toi tilanne näyttää silti. Isoin uhka taitaa tulla omasta tallista ja se on Ogier, varauksella?
Vaikka Neuville on tuossa ns huudeilla, en usko siihen, että hänestä on uhkaa. Neuville itse melkein tarvii apua Esupilta, että "pärjää"
Tänäk antaa autolla tasoitusta, Ford ei vaan ole "hyvä"
Evanssilla ei vauhti itsellä riitä?
Ogierin pitäisi ajaa koko kausi, yksittäiset kisat ei vaan riitä.
Eli stabiloidaan tämä tilanne ja ajetaan rauhassa maaliin. Varmat pisteet kaikille