Tuo lähtöpaikkajuttu on kyllä sellainen kaksipiippuinen juttu, että ei oikein tiedä miten tuo pitäisi ratkaista. Toisaalta tuo tasoittaa sarjaa, kun sarjan kärkikuski tuntuu aika monessa rallissa kärsivän todella paljon siitä, että johtaa MM-sarjaa, mutta toisaalta on vähän hullua että MM-johto tarkoittaa sitä että joissakin ralleissa sinulla ei ole pienintäkään mahdollisuutta edes yrittää taistella voitosta. Ja kuten Uuhis tuossa sanoo, niin jos kausi jatkuu näin tasaisena niin vajaan ohjelman ajava Ogier pystyy hyvinkin taktikoimaan itsensä aika korkealle MM-sarjassa tuota lähtöpaikkaansa hyödyntäen. Ei ehkä kuitenkaan ole enää tarkoituksellista, että kuljettajat alkaa taktikoimaan itselleen huonoja tuloksia tai jättävät kisoja väliin saadakseen lähtöpaikkaedun seuraavaan kisaan.
Ehkä jonkinlainen kompromissi tässä voisi olla se, että kisajärjestäjiä pyydettäisiin suunnittelemaan reitit niin, että ensimmäinen päivä olisi lyhyehkö, jolloin tuo sarjaa tasoitava tekijä pysyisi kyllä mukana, mutta kärkikuljettaja ei kärsisi kuitenkaan niin pajoa että ensimmäinen päivä pudottaisi hänet automaattisesti pois voittotaistelusta.
Ehkä jonkinlainen kompromissi tässä voisi olla se, että kisajärjestäjiä pyydettäisiin suunnittelemaan reitit niin, että ensimmäinen päivä olisi lyhyehkö, jolloin tuo sarjaa tasoitava tekijä pysyisi kyllä mukana, mutta kärkikuljettaja ei kärsisi kuitenkaan niin pajoa että ensimmäinen päivä pudottaisi hänet automaattisesti pois voittotaistelusta.