Mainos

Ralliketju

  • 1 837 997
  • 14 820
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Mielenkiintoista:

Toyota on pantannut tietoa Rally2-autoprojektistaan pitkään. Tiimi ei ole myöntänyt eikä kieltänyt WRC2-luokkaan tulevan kilpurin rakentamista. Tallipäällikkö Jari-Matti Latvala on kertonut useaan otteeseen, että tallilla on kiinnostusta projektia kohtaan, mutta Japanin päästä lopullista vihreää valoa ei ole näytetty.

– Valitettavasti en voi mitään vahvistusta antaa. Totta kai me olemme sitä miettineet ja paljon puntaroineet. Olemme katsoneet sitä vaihtoehtoa ja meillä olisi hyvä siviiliauto sitä varten, mistä sitä voitaisiin työstää, Latvala kertoi heinäkuussa.

Ilmeisesti Toyota on rakentanut jo hyvän aikaa Rally2-luokituksen kilpuria. Tietojen mukaan auton ensimmäisellä versiolla ajettiin ensimmäinen testi viime viikon puolella. Jyväskylässä päämajaansa pitävä talli halusi pitää asian täysin salassa. Tämän vuoksi Toyota ei hyödyntänyt niin sanottuja virallisia testialueitaan, joita sillä on kaksikin kappaletta Keski-Suomessa. Toyotan Rally2-versio vietiin alueelle, jolta ylimääräiset katsojat pystyttiin pitämään paremmin poissa.

Tietojen mukaan tallin testikuljettaja Juho Hänninen ajoi ensimmäiset vedot Rally2-autolla. Tiettävästi tallin on määrä testata autoa myös tällä viikolla. Rallit.fi kysyi Toyotalta kommenttia asiaan liittyen. Tällä kertaa tiimi ei halunnut antaa minkäänlaista lausuntoa, ei edes tallipäällikkö Latvalan suulla. Toisin sanoen talli ei aio tehdä projektista vielä virallista.

Erään rallin MM-sarjan sisäpiirissä olevan lähteen mukaan Toyota on hankkinut Jyskän päämajalleen kaikki nykyiset Rally2-luokituksen autot ja purkanut ne osiin. Opiskeltuaan ensin kilpailijoiden auton rakenteen Toyota on laittanut oman autonsa rakennustyöt käyntiin. Oletettavasti Toyota on suunnannut katseensa kauteen 2024, jolloin Toyotan Rally2-auto voitaisiin ensi kertaa nähdä tositoimissa. Uuden ralliauton rakentaminen testaustöineen vaatii vähintään vuoden, mielellään puolentoista vuoden testityön.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Edellämainittuun, itseasiassa eräs kaikille rallin ystäville tuttu Lievestuoreelta päämajaansa pitävä rallipaja on ollut merkittävässä roolissa(toimittanut muun muassa nuo muut Ralli2-autot) tuon Rally2 auton kanssa ja oletettavasti alkaa ajattaa niitä kun aika on kypsä.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Edellämainittuun, itseasiassa eräs kaikille rallin ystäville tuttu Lievestuoreelta päämajaansa pitävä rallipaja on ollut merkittävässä roolissa(toimittanut muun muassa nuo muut Ralli2-autot) tuon Rally2 auton kanssa ja oletettavasti alkaa ajattaa niitä kun aika on kypsä.
Nyt puhutaan, mitä ilmeisemmin Lievestuoreelta käsin operoivasta Printsportista, joka on toiminut oman varsinaisen liiketoiminnan lisäksi aliurakoitsijana Tommi Mäkinen racingille/ Toyotalle. Mutta mitä tarkoitat tällä "toimittanut muun muassa nuo muut Rally2-autot?" Tarkoitatko heidän vuokra-autojaan Skodaa ja Poloa? Lisäksi heillä on muistaakseni myös Rally3-Fiesta. Vuokratoiminnan lisäksi tiimi pitää yllä useiden asiakkaiden omia autoja. Toni Gardemaisterin pyörittämältä TGS Worldwidella on myös samanlaista toimintaa.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Mielenkiintoista:

M-Sport tiedotti tiistaina, että Breenin uudeksi kartanlukijaksi on nimetty 30-vuotias irlantilainen James Fulton. Ehkä merkittävintä tiedotteessa oli kuitenkin vihje tulevasta rivien välissä. Breenin nykyinen kartanlukija Paul Nagle lopettaa uransa WRC-tasolla ensi viikon Katalonian rallin jälkeen. Fulton puolestaan istuu Breenin rinnalla kauden päätöskisassa Japanissa marraskuussa. Brittitalli kertoi, että Fultonin debyytti WRC-tasolla Japanissa auttaa kaksikkoa kauteen 2023 valmistautumisessa.

– Näin voimme auttaa, että hänen paineensa eivät ole niin kovat kuin jos hän olisi ollut ensi kertaa mukana Monte Carlossa huipputasolla. Nagle matkustaa Japaniin antaakseen kaiken tukensa Fultonille, jotta tämä vaihdos sujuu mahdollisimman kevyesti, brittitiimi kirjoitti.

Myös tallipomo Richard Millener antoi ymmärtää, että yhteistyö Breenin kanssa saattaa jatkua.

– Me kaikki olimme sitä mieltä, että tämän on paras ratkaisu Jamesille, jotta hän saa yhden kisan vyölleen ennen Monte Carloa ensi vuonna. Teimme saman Gusin (Greensmith) ja Jonaksen (Andersson) kanssa Monzassa viime vuonna. Se heijasteli hyvänä tuloksena Montessa, Millener sanoo.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Breen on kuitenkin M-Sportin kavereista ainoa, Loebin lisäksi, joka kykenee tuomaan huipputuloksia, jos saa pääkoppansa kuntoon ja itseluottamuksen takaisin. Ei taida paljon vaihtoehtojakaan olla, kuin Tänak ja Evans ja nämä kaverit eivät todennäköisesti ole liikkumassa. Tokihan Millenerin puheet voivat olla kauniita korulauseita. Fakta on, että Breenillä on ensi kauden soppari M-Sportin kanssa ja sopimuksen purista ei ole tiedotettu, joten ei Millener oikein muutakaan voi sanoa.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Solberg arvelee löytyisikö paikkaa Fordilta? Luulen, että jokusen kisan saattaisi ajaakin, jos omilta tukijoukoilta löytyy tarpeeksi rahaa:

Potentiaalisin vaihtoehto on Fordeja ajattava brittitiimi M-Sport, joka on entuudestaan tuttu tiimi Solbergin perheelle. Oliverin isä Petter Solberg sai ensimmäisen tehdastiimipaikan Fordilta vuonna 1999.

– Luulen, että M-Sport tarvitsee kuljettajia, mutta siitä en ole varma, onko se vaihtoehto vai ei. En luovuta koskaan. Toiveissa on, että pääsen WRC-luokan autolla Monte Carlon ralliin, Oliver Solberg viittasi kauden 2023 avauskilpailuun.

Solberg myönsi, että hän on keskustellut jo jokaisen tiimin kanssa.

– Mikä tahansa paikka olisi loistava juttu. M-Sport on loistava ja täydellinen paikka olla ja oppia nuorena kuljettajana. He tietävät, mitä silloin pitää tehdä. Malcolmilla (M-Sportin pääjohtaja Wilson) on todella paljon kokemusta työskentelystä nuorten kuljettajien kanssa. Malcolm kysyi minua jo kaksi vuotta sitten, mutta menin silloin Hyundaille.

M-Sportilla on ollut tällä kaudella vain yksi palkkaa saava kuljettaja, Craig Breen, jonka esitykset ovat jääneet vaisuiksi. Ranskalaiset Adrien Fourmaux ja Pierre-Louis Loubet sekä brittikuski Gus Greensmith tuovat puolestaan tiimille taloudellista tukea ajopaikkaa vastaan. Tästä kolmikosta yksikään ei ole toistaiseksi yltänyt palkintokorokkeelle rallin MM-sarjan pääluokassa. Solbergilla on taustallaan vahvat tukijoukot, mistä on varmasti hyötyä neuvotteluissa.

– Minulla on omat henkilökohtaiset sponsorit, joiden kanssa teen töitä tulevaisuutta varten. Käymme parhaillaan keskusteluita sitä, mitä voisimme tehdä. M-Sport voisi olla hyvä vaihtoehto, Solberg sanoi.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Solberg arvelee löytyisikö paikkaa Fordilta? Luulen, että jokusen kisan saattaisi ajaakin, jos omilta tukijoukoilta löytyy tarpeeksi rahaa:

Potentiaalisin vaihtoehto on Fordeja ajattava brittitiimi M-Sport, joka on entuudestaan tuttu tiimi Solbergin perheelle. Oliverin isä Petter Solberg sai ensimmäisen tehdastiimipaikan Fordilta vuonna 1999.

– Luulen, että M-Sport tarvitsee kuljettajia, mutta siitä en ole varma, onko se vaihtoehto vai ei. En luovuta koskaan. Toiveissa on, että pääsen WRC-luokan autolla Monte Carlon ralliin, Oliver Solberg viittasi kauden 2023 avauskilpailuun.

Solberg myönsi, että hän on keskustellut jo jokaisen tiimin kanssa.

– Mikä tahansa paikka olisi loistava juttu. M-Sport on loistava ja täydellinen paikka olla ja oppia nuorena kuljettajana. He tietävät, mitä silloin pitää tehdä. Malcolmilla (M-Sportin pääjohtaja Wilson) on todella paljon kokemusta työskentelystä nuorten kuljettajien kanssa. Malcolm kysyi minua jo kaksi vuotta sitten, mutta menin silloin Hyundaille.

M-Sportilla on ollut tällä kaudella vain yksi palkkaa saava kuljettaja, Craig Breen, jonka esitykset ovat jääneet vaisuiksi. Ranskalaiset Adrien Fourmaux ja Pierre-Louis Loubet sekä brittikuski Gus Greensmith tuovat puolestaan tiimille taloudellista tukea ajopaikkaa vastaan. Tästä kolmikosta yksikään ei ole toistaiseksi yltänyt palkintokorokkeelle rallin MM-sarjan pääluokassa. Solbergilla on taustallaan vahvat tukijoukot, mistä on varmasti hyötyä neuvotteluissa.

– Minulla on omat henkilökohtaiset sponsorit, joiden kanssa teen töitä tulevaisuutta varten. Käymme parhaillaan keskusteluita sitä, mitä voisimme tehdä. M-Sport voisi olla hyvä vaihtoehto, Solberg sanoi.
Olisin kovin ihmeissäni, jos M-Sport "palkkasi" Oliverin, vaikka toisinkin rahat muassaan. Wilsonilla on jo tarpeeksi nuoria epävarmoja maksukuskeja, jotka tuskin isommin osaavat vaikuttaa edes auton kehittämiseen.
Mitä M-Sport/Wilson nyt kipeästi tarvitsisi, on "ulkopuolelta" tuleva kokenut nopea kuski kuten Tänak, jolla on ymmärrystä ja kokemusta tarpeeksi ralliauton kehitystyöstä. Jos sellaista kaveria ei talliin saada, pahaa pelkään, että muut kaksi tallia jättävät Fordin tappelemaan korkeintaan nopeimpien R2:ten kanssa jämäsijoista, kun eka vuosi on jo harjoiteltu. Breen ei ehkä ole myöskään riittävä kehitystyötä silmällä pitäen eikä Loebilla taida enää mielenkiintoa riittää tuohon puurtamiseen ruohonjuuritasolla.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Olisin kovin ihmeissäni, jos M-Sport "palkkasi" Oliverin, vaikka toisinkin rahat muassaan. Wilsonilla on jo tarpeeksi nuoria epävarmoja maksukuskeja, jotka tuskin isommin osaavat vaikuttaa edes auton kehittämiseen.
Juu, eivät palkkaakaan (raha kulkee toisin päin), vaan korkeintaan saattavat ottaa ajamaan rahalla joitain yksittäisiä kisoja. Toki nekin ovat varmasti tiukassa?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Juu, eivät palkkaakaan (raha kulkee toisin päin), vaan korkeintaan saattavat ottaa ajamaan rahalla joitain yksittäisiä kisoja. Toki nekin ovat varmasti tiukassa?
Ehkä juurikin noin, jos haluavat mitata Oliverin mahdollista potentiaalia Puman ratissa. Mitään kehitystä, puoleen jos toiseenkaan, muutamalla keikalla tuskin saadaan aikaan, mutta jotainhan M-Sportin pitäisi keksiä nykytilanteeseen peilattuna.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Solbergin perheellä on sen verran rahaa (muistelisin että varsinkin äidin puolelta) ja kontakteja, että varmasti saavat hankittua jokusen kilpailun M-Sportilta - etenkin kun Fourmaux taitaa olla ajautunut sivuraiteelle rahoistaan huolimatta.

Oliverin kohdalla tärkeintä olisi toki saada kokemusta ja ennen kaikkea varmuutta WRC2:n kautta, aivan liian aikaisin kaveri nostettiin pääluokkaan ilman mitään syytä. Minne Hyundai pelkäsi Solbergin menevän? Jos on kaksi autotehdasta ja yksi autovuokraamo, ei vaihtoehtojakaan juuri ole.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Oliverin kohdalla tärkeintä olisi toki saada kokemusta ja ennen kaikkea varmuutta WRC2:n kautta, aivan liian aikaisin kaveri nostettiin pääluokkaan ilman mitään syytä.
Totta, Solbergin kohdalla tehtiin virhe, kun nostettiin liian aikaisin pääluokkaan. Kaveri on lahjakas, mutta jos verrataan junnuaikojen kilpakumppaniin Kalleen, niin kotonaan vieläkin asuva ruotsalaiskuljettaja on henkisellä puolella valovuoden jäljessä suomalaiskuljettajaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jos on paksu lompakko niin ostoksille.... Toivosen Monten voittoauto 86 vuodelta tulossa huutokauppaan.

Linkki is.fi
Perjantain Eurojackpottiin kuponkia vetämään - siellä olis muutama kymmenen miljoonaa tarjolla...
Ihan toinen juttu on sitten, mitä tommosella tykillä edes tekisi, kun ei oo mikään autojen keräilijä Kankkunen tyyliin - eihän sillä sais ajaakaan kuin joissakin näytöksissä. No, tietysti, mammalle kauppakassiksi...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Perjantain Eurojackpottiin kuponkia vetämään - siellä olis muutama kymmenen miljoonaa tarjolla...
Ihan toinen juttu on sitten, mitä tommosella tykillä edes tekisi, kun ei oo mikään autojen keräilijä Kankkunen tyyliin - eihän sillä sais ajaakaan kuin joissakin näytöksissä. No, tietysti, mammalle kauppakassiksi...

No kyllähän toi sopis jotkin "man caveen".
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta, Solbergin kohdalla tehtiin virhe, kun nostettiin liian aikaisin pääluokkaan. Kaveri on lahjakas, mutta jos verrataan junnuaikojen kilpakumppaniin Kalleen, niin kotonaan vieläkin asuva ruotsalaiskuljettaja on henkisellä puolella valovuoden jäljessä suomalaiskuljettajaa.

Joo ja loppupeleissä alemmista luokista ajokokemukset jäi keskeytyksien takia melko vajaaksi. Esimerkiksi Rovanperälle tuli paljon enemmän kisoja MM-sarjassa pohjalle ennen WRC uraa ja ennen kaikkea vähän keskeytyksiä niin sai ajettua kisavauhdissa erikoiskokeet läpi ja näin hyvää taustaa jatkon suhteen. Juuri noiden seikkojenkin pohjalta tämä kausi olisi pitänyt vielä olla opettelua. Isoin ihmettely itselle oli että miksi ajoi tehdaskuskina, Hyundai olisi varmasti alkukauden jälkeen saanut neljännen auton rakennettua ja sillä sitten Solbergille rauha kasvaa ilman tulostavoitteita kuten Katsuta Toyotalla tai Loubet M-Sportilla.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Liittyen tuohon Toyotan Rally2-auto (R5) projektiin, niin Toyotalla ollessaan Tänak olisi halunnut lähteä mukaan tähän projektiin yhdessä Märtinin kanssa, mutta Toyotalle se ei käynyt ja näin Tänak lähti tallista pois. Nythän Hyundain Rally2-autojen ajattamisesta ja huollosta vastaa virolainen RedGrey-tiimi, jonka omistajana ovat Tänak sekä tiimin perustaja, Tänakin asioita hoitava Märtin.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Liittyen tuohon Toyotan Rally2-auto (R5) projektiin, niin Toyotalla ollessaan Tänak olisi halunnut lähteä mukaan tähän projektiin yhdessä Märtinin kanssa, mutta Toyotalle se ei käynyt ja näin Tänak lähti tallista pois. Nythän Hyundain Rally2-autojen ajattamisesta ja huollosta vastaa virolainen RedGrey-tiimi, jonka omistajana ovat Tänak sekä tiimin perustaja, Tänakin asioita hoitava Märtin.
Tuo oli varmaankin yksi syy Tänakin lähtöön, ja ehkä hyvä niin, sillä Ogier, Tänak ja Kalle samassa tiimissä, siis Toyotalla, ei olisi jättänyt muille mitään. Siihen vielä Lappi keikkakuskiksi, kun Evans olisi tietysti Hyundailla...
Tänakista sen verran vielä, että hän on tälläkin hetkellä ainoa kuski, jolla on kapasiteettia haastaa Kallea niin yksittäisten rallien voitosta kuin maailmanmestaruudesta ensi vuonna, muut nk. ykköskorin kuskit, Neville ja Evans, eivät siihen pysty. Neville ei vain pysy vauhdissa esim. Suomen, Viron ja Uuden-Seelannin nopeilla sorateillä ja Evansin ongelmana on paineensietokyky ja siitä aiheutuvat virheet.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
ykköskorin kuskit, Neville ja Evans, eivät siihen pysty. Neville ei vain pysy vauhdissa esim. Suomen, Viron ja Uuden-Seelannin nopeilla sorateillä ja Evansin ongelmana on paineensietokyky ja siitä aiheutuvat virheet.
Neuvilleltä ei ole ikinä löytynyt tarpeeksi vauhtia kovavauhtisiin soraralleihin, mutta Evansilta sitä kuitenkin ajoittain löytyy, kuten esim. viime vuonna Suomessa, kun hän ajoi rallin voittoon. Tällä kaudella Evansilta ei kuitenkaan ole löytynyt vastaavaa vauhtia. Ja mitä ensi kauteen tulee, niin Evans ei pysty lähtökohtaisestikaan haastamaan Kallea, joka on hallitsevana maailman mestarina Toyotalla ykköskuljettajan asemassa.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ogierin mietteitä:

Sébastien Ogier vahvistaa WRC-sivustolle antamassaan haastattelussa, että hän ei aio enää palata täysipäiväiseksi kisakuljettajaksi. Kahdeksankertainen maailmanmestari on ajanut loppusuoralle kaartuneella kaudella neljä kilpailua. Ne ovat sujuneet vanhalla rutiinilla hyvin, ja Ogier on vain kerran jäänyt kärkiviisikon ulkopuolelle. Toisin kuin joissain huhuissa on esitetty, 13 kisaviikonlopun rupeama ei kuitenkaan innosta joulukuussa 39 vuotta täyttävää ranskalaista.

– Olen selittänyt sen jo moneen kertaan. Rakastan yhä tätä lajia ja rakastan olla täällä muutamia kertoja vuodessa. Se on minulle loistava tilaisuus edelleen pitää hauskaa intohimoni kanssa, Ogier sanoo.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ogierin mietteitä:

Sébastien Ogier vahvistaa WRC-sivustolle antamassaan haastattelussa, että hän ei aio enää palata täysipäiväiseksi kisakuljettajaksi. Kahdeksankertainen maailmanmestari on ajanut loppusuoralle kaartuneella kaudella neljä kilpailua. Ne ovat sujuneet vanhalla rutiinilla hyvin, ja Ogier on vain kerran jäänyt kärkiviisikon ulkopuolelle. Toisin kuin joissain huhuissa on esitetty, 13 kisaviikonlopun rupeama ei kuitenkaan innosta joulukuussa 39 vuotta täyttävää ranskalaista.

– Olen selittänyt sen jo moneen kertaan. Rakastan yhä tätä lajia ja rakastan olla täällä muutamia kertoja vuodessa. Se on minulle loistava tilaisuus edelleen pitää hauskaa intohimoni kanssa, Ogier sanoo.

Eilen sanonut haastattelussa, että täyden kauden ajaminen ei ole 100% poissuljettua.


"OGIER: FULL-TIME RETURN NOT OUT OF THE QUESTION
Sébastien Ogier is expected to repeat a similar programme of FIA World Rally Championship outings next season – but the Frenchman has still refused to completely rule out a full-time return to the series.


Toyota’s eight-time world champion has shared a GR Yaris Rally1 with Esapekka Lappi this season and will look forward to more of the same next year.

Lappi won’t be back in a Yaris until Rally Sweden in February next season, with Ogier completing the final two rounds this year before starting 2023 at Rallye Monte-Carlo in January.

“Monte was not a difficult one to decide on,” said Ogier. “But for the rest of the events and the programme, we need to decide this. I’m really happy that Toyota continues to offer me the chance to compete on a part-programme like this – it’s something which works for both sides, I think.”

Ogier will definitely be present at 2023's season-opening Rallye Monte-Carlo
On the topic of a full-time return, Ogier added: “I won’t say that 100% I will never come back and compete again [full-time], but right now you know it’s the same like I have said for a long time. I love my family and my son and I want to spend time with them.”

Ogier admitted rallying would take precedent over any racing plans next season. He added: “I think for the racing, you need to do it full [time] or not. I would love to do Le Mans again, but it’s difficult to do it part-time.

"Let’s see what is happening in the future, but right now nothing has changed for me and my love for rallying. I am looking forward to returning to some of the rallies which I enjoy.”"

 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt puhutaan, mitä ilmeisemmin Lievestuoreelta käsin operoivasta Printsportista, joka on toiminut oman varsinaisen liiketoiminnan lisäksi aliurakoitsijana Tommi Mäkinen racingille/ Toyotalle. Mutta mitä tarkoitat tällä "toimittanut muun muassa nuo muut Rally2-autot?" Tarkoitatko heidän vuokra-autojaan Skodaa ja Poloa? Lisäksi heillä on muistaakseni myös Rally3-Fiesta. Vuokratoiminnan lisäksi tiimi pitää yllä useiden asiakkaiden omia autoja. Toni Gardemaisterin pyörittämältä TGS Worldwidella on myös samanlaista toimintaa.
Eiköhän se tarkoita sitä, että Toyota on antanut toimeksiannon Printsportille hankkia kaikki erimerkkiset R2-autot.

Ne sitten puretaan atomeiksi, ja Toyota tutkii ne huolella mitä ratkaisuja on otettavissa omaan autoon. Turha keksiä pyörää uudestaan, kuten sanonta kuuluu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös