Ralliketju

  • 1 694 488
  • 13 459

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Melkosia ongelmia kuvasignaalin ja väliaikojen kanssa. Vain kolmea ekaa autoa näkyny kuvissa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Melkosia ongelmia kuvasignaalin ja väliaikojen kanssa. Vain kolmea ekaa autoa näkyny kuvissa.
Ei hirveemmin maalipäähaastiksiakaan näkynyt. Selkeesti yhteydet tuollapäin maailmaa vielä huonommat mitä Lankamaalla 2022...

Greensmith yllätti kyllä positiivisesti vetämällä pohja-ajan tauluun, vaikka kyseinen kuski ei suosikkeihini kuulukkaan. Ekat sorapohjat, uran 2. Eteenpäin on ilmeisesti menty kun Montessa tuli uran eka ek-voitto ja nyt heti perään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Alkaa muodostua melkoinen runkipaikka tuohon muutamaa mutkaa ennen maalia. Viisi autoa tullut ja pari spinniä jo samaan paikkaan.
Hyvin kyllä paikka toiminut, lähemmäs kymmenkunta autoa rypenyt tuossa, vielä se puuttuu et joku korkkaa sen nokkaperien arvoisesti.

Harmi kun Gaurav Gill ei aja tätä rallia, muuten oisin veikannut et hän viimeistään rypee auton nurin tuossa paikkaa. Tähän kuskiin on varma luotto tämän vuoden Jyväskylän perusteella, niin eri video - ja kuvamateriaalien, kuin myös omien havaintojen perusteella oli katkolla ties kuinka monessa paikkaa...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Uudenseelannin aamulenkki ajettuna, Kallen suhteen näyttää ihan hyvälle tilanne kun ottaa huomioon et ekana autona joutunut auraamaan tuota väylää. Välttänyt ainakin virheet, siinä missä esim Neuvillella ja Katsutalla on ollut tilanteenpoikasta. Myöskään ei mitään järkyttävää yliyrittämistä havaittavissa, vrt. Tänak joka lähtenyt all in - mentaliteetilla tähänkin kisaan.

Pienenä yllätyksenä sekin et 11sec sisään mahtuu kärkikuusikko, oletin et näissä olosuhteissa erot voi revetä suht isoiksi. (Tänak-Evans-Breen-Greensmith-Ogier-Kalle). Sitten Neuville ja Katsuta, joka on ollut kyllä tällä kauden jälkimmäisellä puolikkaalla harmittava pettymys, ei oo väläytellyt suuntaan tai toiseen, alkukaudesta kyllä tuntui kulkevan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri nyt näyttää aika tyhmältä vedolta se Hyundain tallimääräyksen tekemättä jättäminen kun Tänäk johtaa ja Rovanperä kuudentena. Olisi kaikki paineet Rovanperällä, mutta nyt melkeinpä vain riittäisi että rauhassa ajaa maalii ja jos vielä pari sijaa sattuisi poimimaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vanhat paikat toimii näköjään muuallakin kuin Suurajoissa. Breen pihalle samassa paikkaa missä McRae esitti kevätjuhlaliikkeitä 2002.

Alkaa tää vähän olemaan surkuhupaisaa M-Sportin kannalta, maksukuski Greensmith aika tehokkaasti edeltävissä kisoissa pyyhkinyt Breenillä lattiaa...
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tiukkaa kisaa. Neljä kuskia seitsemän sekunnin sisällä... Vähän Evans ja Ogier olisi saaneet hoitaa tonttinsa paremmin niin olisi ollut täydellinen tilanne mutta ei tuo vieläkään Kallella huono lähtöpaikka ole...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vanhat paikat toimii näköjään muuallakin kuin Suurajoissa. Breen pihalle samassa paikkaa missä McRae esitti kevätjuhlaliikkeitä 2002.

Alkaa tää vähän olemaan surkuhupaisaa M-Sportin kannalta, maksukuski Greensmith aika tehokkaasti edeltävissä kisoissa pyyhkinyt Breenillä lattiaa...

Breenin kohdalla pelti on halpaa, muistuttaa erästä nykyistä tallipäällikköä. Ihme on, jos ensi kaudella on vielä ajopaikka?
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Hyvä avauspäivä Kallelta kaikkiaan ja nyt rallista on ajettu jo yli puolet. Kalle ajoi hyvin ja hyvin oli kyllä tuuritkin kohdillaan sään suhteen, kerkesi juuri kovimman sateen alta pois tokavika pätkältä, kun monet siitä kärsivät. Ogier tuli vikapätkän takasiiven tyngällä ja se näkyi ajassa ja Kalle pääsi jo iholle. Breenin ulosajo ei ollut kummoinen, mutta nostajia oli vähän ja hekin vielä laiskoja, niin aikaa meni sen verran paljon, että Breen keskeytti rallin pätkän jälkeen.

On kyllä hyvät pätkät Uudessa-Seelannissa nypynylityksineen ja mutkien kallistuksineen. Hyvin kestävät ajaa pariin kertaan, tiet ovat hyvässä kunnossa. Harmi, ettei ralli ajeta ensi kaudella.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tiukkaa kisaa. Neljä kuskia seitsemän sekunnin sisällä... Vähän Evans ja Ogier olisi saaneet hoitaa tonttinsa paremmin niin olisi ollut täydellinen tilanne mutta ei tuo vieläkään Kallella huono lähtöpaikka ole...
Toyotalla olisi kyllä paikka parantaa Kallen lähtöpaikkaa huomiselle, kun Ogier ja Evans voisivat ottaa 10 sek myöhästymissakon. Silloin Kalle olisi toiseksi viimeinen Rally1-auto reitillä juuri ennen Tänakia.

Evansin kohdalla tuohon ei kuitenkaan mennä, koska hän on niin lähellä virolaista. Pitää olla paineenantaja, jolloin Tänakin ajovirhe saattaa tulla helpommin.

Ogierin kohdalla myöhästyminen voisi olla järkevää, joskin Toyota ei ole noita juttuja ollenkaan harrastanut, niin tuskin tapahtuu nytkään.

Näillä sijoituksilla Kalle on huomenna seitsemäs auto reitillä ja Tänak kymmenes. Toisen kautta voi olla jopa hyvä, että Kallen ja Ottin välissä on 9 minuuttia. Jos sade saapuu taas sopivasti, kuten EK6 nähtiin, Kalle hyötyy asiasta virolaiseen nähden.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toyotalla olisi kyllä paikka parantaa Kallen lähtöpaikkaa huomiselle, kun Ogier ja Evans voisivat ottaa 10 sek myöhästymissakon. Silloin Kalle olisi toiseksi viimeinen Rally1-auto reitillä juuri ennen Tänakia.
Taitaa olla säännöissä tuo portti tukittu. Lähtöjärjestys on viimeisen pätkän jälkeen ja siihen ei sen jälkeen otetut at:t vaikuta...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Taitaa olla säännöissä tuo portti tukittu. Lähtöjärjestys on viimeisen pätkän jälkeen ja siihen ei sen jälkeen otetut at:t vaikuta...
Joo, jotain tällaista on tehty sääntöihin.

Mutta jos sulla on oikeasti murheita saapua ajallaan päivän viimeiselle at:lle, saatko muka silti pitää hyvän ajopaikkasi?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, jotain tällaista on tehty sääntöihin.

Mutta jos sulla on oikeasti murheita saapua ajallaan päivän viimeiselle at:lle, saatko muka silti pitää hyvän ajopaikkasi?
Käsittääkseni kyllä. Se ei siihen enää vaikuta.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ehkä se on pienempi paha jos tahallinen kikkailu saadaan kitkettyä. On kyllä Kallella täydelliset kyttäysasemat ja ei se ensimmäinen päivä nyt niin paha ollut kuin sitä pari päivää Tuominen jaksoi rummuttaa Ylellä. Tuossa on lisäksi vahva tiimituki ympärillä ja Tänakin ohi saattaa mennä joku toinenkin tojota.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Evans ainakin lähtee varmasti hyökkäämään huomisen pätkille. Kausi on ollut pettymys vielä voittoakaan ole tullut ja mestaruus mahdollisuudet on menneet. Eli mitään menetettävää ei miehellä ole. Toki Tänak hyökkää varmasti myös, koska hänelläkään ei juuri menetettävää ole. Mestaruus vaatii voittoja ja Kallelle epäonnea, joten maksimipisteet on varmasti Tänakin kiikarissa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toyotalla olisi kyllä paikka parantaa Kallen lähtöpaikkaa huomiselle, kun Ogier ja Evans voisivat ottaa 10 sek myöhästymissakon. Silloin Kalle olisi toiseksi viimeinen Rally1-auto reitillä juuri ennen Tänakia.

Eihän tässä olisi ollut missään skenaariossa pienintäkään järkeä. Ensinnäkin, ei 7., 8. tai 9. lähtöpaikan välillä kovin dramaattista eroa ole. Jos tulee paljon vettä niin se 7. voi olla jopa parempi. Toisekseen, Evans ja Ogier kamppailevat myöskin voitosta, tällaisella liikkeellä lähinnä helpotettaisiin Tänakin ajamista voittoon.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eihän tässä olisi ollut missään skenaariossa pienintäkään järkeä. Ensinnäkin, ei 7., 8. tai 9. lähtöpaikan välillä kovin dramaattista eroa ole. Jos tulee paljon vettä niin se 7. voi olla jopa parempi. Toisekseen, Evans ja Ogier kamppailevat myöskin voitosta, tällaisella liikkeellä lähinnä helpotettaisiin Tänakin ajamista voittoon.
Kyllä vaan. Se ero siinä olisi, että Kallen aikaero Ottiin ei olisi muuttunut ja lähtöpaikat olisivat peräkkäin.

Kyllä Toyotalla on laskettua kaikkia vaihtoehtoja, mitä voivat tehdä. Mutta ainakin YR.no ennustaa sadetta tuonne huomiselle, niin se puoltaa heti sitä, että Kallen pitää ja kannattaa lähteä omalla vuorollaan liikkeelle. Yhdeksässä minuutissa tulee paljon vettä kun oikein sopivasti sattuu.

Ja kaikki jotka katsoitte lähetyksiä, huomasitte varmaan saman kuin minäkin. Toyota kulki liukkaassa kelissä suorempaa kuin Hyundai. Asetelma on Kallen kannalta hyvä, mutta tietysti hänenkin pitää onnistua ja tulla läpi ilman ajovirhettä. Perusvauhtihan oli oikeinkin hyvää, vaikka ajoi aura-autoa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Jyty Taitaa tämä Tänakin aikasakko olla nyt sellainen asia mikä vaikuttaa lähtöpaikkaan jos olen ihan kartalla... Niitä poikkeuksia jotka vahvistavat sääntöä...

E: Ja väärässähän sitä taas olin. Ei vaikuttanut Tänakin aikasakko lähtöjärjestykseen... Kalle, Ogier, Evans, Tänak on neljä viimeistä Rally1:a
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kallelle 5sek penalti samasta syystä kun Tänak ja Neuville...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös