Ralliketju

  • 1 832 810
  • 14 796

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulen kyllä että Tänakin sopimuksessa on purkupykälät jos auto ei ole sellainen millä voi taistella mestaruudesta. Eikä Hyundai ole kyllä sitä ollut pariin vuoteen katsoi millä laseilla vaan.
Rehellisesti en kyllä tuohon usko vaikka asialla kiva spekuloida onkin. Hyundain resurssit on kuitenkin aikalailla toiset kun MSportilla. Toisaalta lajin kannalta parasta olisi jos Puman ruorissa olisi myös ns. ykköskorin kuski. Ja tokihan Malcolm sen tietää ja varmasti koittaa kaikin keinoin sellaisen teamiinsa saada, jos vaan jostain sellainen on saatavilla.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Neuvillen tuossa joku mainitsi yläpuolella. Kaveri on ollut Hyundailla ikuisuuden ja mestaruutta ei ole tullut. Lähellä on kyllä käyty. Kakkossijoja taitaakin sitten olla lajin historian eniten. Välittämättä sopimustilanteesta voisikin Neuville olla se kaveri jolle maisema vaihto voisi tehdä hyvää ja kenties antaa vielä sen yhden sykäyksen taistella mestaruudesta.
 

Sambody

Jäsen
Tänakin kohdalla varmaan painaa myös jonkinverran se, että tekee Hyundain kanssa bisnestä myös RedGrey tallinsa myötä Hyndain rally2 autojen kanssa. Tuotahan aikanaan pidettiin yhtenä isona syynä miksi hyppäsi mestarina Toyotalta Hyundaille.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Nyt Tänakin lähdöstä huhuillaan jo maailmallakin.

Tässä tietysti nousee ongelmaksi mitä tapahtuu viron miesten Red&Grey-tiimille, jotenkin voisi kuvitella että Hyundailla ei ole hirveää intressiä jatkaa yhteistyötä vaikeaksi yhteistyökumppaniksi tiedetyn Märtinin kanssa jos Ott siirtyy pois ja suostuuko Malcolmkaan antamaan siivuja omista bisneksistään virolaisille. Lisäksi tuo julkinen auton bashaaminen ei muutenkaan ole ehkä sitä mitä Wilson hyväksyy kuskeiltaan.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tässä tietysti nousee ongelmaksi mitä tapahtuu viron miesten Red&Grey-tiimille, jotenkin voisi kuvitella että Hyundailla ei ole hirveää intressiä jatkaa yhteistyötä vaikeaksi yhteistyökumppaniksi tiedetyn Märtinin kanssa jos Ott siirtyy pois ja suostuuko Malcolmkaan antamaan siivuja omista bisneksistään virolaisille. Lisäksi tuo julkinen auton bashaaminen ei muutenkaan ole ehkä sitä mitä Wilson hyväksyy kuskeiltaan.

Onko sarjaan tulossa uusia tiimejä? Mietin, että mikä intressi Toyotalla on ottaa hankalan ihmisen maineessa olevaa Tänakkia takaisin, kun omasta tallista löytyy jo se tuleva maailmanmestari ja kahdesti hyvin lähelle päässyt Evans. Miksi keikuttaa venettä tässä vaiheessa tallin sisällä?

Ford on tuolloin ainoa vaihtoehto, mutta Wilson on sen verta temperamenttinen ja arvonsa tunteva kaveri, että ei kyllä kuuntele auton haukkumisia joka toisella pätkällä keneltäkään kuskilta. Onko Ott siis kohta työtön rallikuski, kunnes neljäs talli hyppää mukaan ja hakee nostoa projektilleen maailmanmestarin turvin?
 

Sambody

Jäsen
Tai sitten media pelaa taas omaa peliään ja Tänak on ja pysyy Hyundai kuskina. Evansin sopimuksen pituudesta ei tietoa. Vähän tosiaan hullulta tuntuisi Elfynin siirtyminen isojen resurssien Toyotalta takaisin M-Sportille, mutta ei kai se mahdotonta ole. Taisi siellä jonkinlainen neuvotteluyhteys olla viime vuonnakin ennen kuin pääsi sopimukseen Toyotan kanssa jatkosta. Onhan se myös mahdollista, että Toyota kasaa sellaisen läjän pääomaa Kallen eteen tulevaa sopimusta neuvoteltaessa, että on fiksumpaa ottaa Kallen tallikavereiksi halvempia vaihtoehtoja.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ryhdyin seuraamaan Jyväskylässä kansansuosiksi noussuta Hämäläistä Facebookissa, ja sieltä sivulta löyty linkki YLE arenaan pieneen minidokkariin hänestä. Laitetaan nyt linkki tähän ketjuun kun taisi joku muukin palstatoveri fanittaa Reettaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti

Nyt Tänakin lähdöstä huhuillaan jo maailmallakin.
Tänäk tuo Rallin Alonso. Ei vaan taida kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä olla riittävästi. Sarjan kannalta olisi kyllä hyvä jos M-sport saisi noin valovoimaisen tähden.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Latvalan kommentit 2023 kuljettajatilanteesta Toyotan osalta:

Mielenkiintoinen oli mielestäni myös se kommentti kokonaisbudjetista ja siitä että onko rahaa ajattaa neljää autoa. Että mitkä ovat sitten taas Toyotan pitkän tähtäimen suunnitelmat. Nykyäänhän kai aina pitää sitoutua kolmeksi kaudeksi kerrallaan sarjaan. Mutta jos nyt tulee tallimestaruutta ja henkilökohtaista mestaruutta, niin vieläkö Toyotan kannattaa markkinointimielessä jatkaa tämän kolmivuotisjakson päätteeksi eli että vieläkö saatava hyöty vastaa panostusta. Ainahan merkkejä on tullut ja mennyt. Tietysti sitten kun siirtyvät joskus täyssähköautoihin, niin on taas uusi haaste ja uusi markkinointimahdollisuus.

EDIT: Toki ihan suoraan kärjestä lopettaneita merkkejä ei tule tarkistamatta mieleen kuin Volkswagen.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
EDIT: Toki ihan suoraan kärjestä lopettaneita merkkejä ei tule tarkistamatta mieleen kuin Volkswagen.

Peugeotin voinee laskea aika samaan kastiin vuoden 2005 vetäytymisen kanssa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: TAM

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toyota vetäytyi myös kauden -99 päätteeksi keskittyäkseen formuloihin. Tuolla kaudella Toyotalla voitettiin kuitenkin rallikin, joten voinee laskea kärjestä vetäytymiseen.
 

Sambody

Jäsen
Mielenkiintoinen oli mielestäni myös se kommentti kokonaisbudjetista ja siitä että onko rahaa ajattaa neljää autoa. Että mitkä ovat sitten taas Toyotan pitkän tähtäimen suunnitelmat.
Itse luin rivien välistä tuon kommentin lähinnä niin nähdäänkö Japanissa rahallista panosta ajattaa neljää autoa järkeväksi vain jotta saadaan mahdollisimman hyvät asemat kilpailuun merkkimestaruudesta. Koko sarjan kiertäminen yhdellä ylimääräisellä autolla lienee kuitenkin ihan merkittävä lisäkustannus.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Itse luin rivien välistä tuon kommentin lähinnä niin nähdäänkö Japanissa rahallista panosta ajattaa neljää autoa järkeväksi vain jotta saadaan mahdollisimman hyvät asemat kilpailuun merkkimestaruudesta. Koko sarjan kiertäminen yhdellä ylimääräisellä autolla lienee kuitenkin ihan merkittävä lisäkustannus.
Joo, toki näin itsekin ajattelin sen tarkoittavan tulevan kauden osalta. Mutta siitä kommentista kuitenkin nousi ajatus siitä, että kyllähän siellä autotehtaan päässä lasketaan ja arvioidaan jatkuvasti sitä että millainen hyöty saadaan panokseen nähden. Ja jos voittaisi esimerkiksi vaikka neljä merkkimestaruutta putkeen, niin saako siitä viidennestä enää sitä markkinointihyötyä kuin mitä sai ensimmäisestä tai toisesta. Mutta toki tämä nyt ihan ennenaikaista spekulointia kun vielä pari vuotta (?) ainakin ovat mukana.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs Belgiassa ajellaan? Taitaa Neuville olla siellä kova? Onko Kalle jo sit asfaltilla kakkossuosikki?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs Belgiassa ajellaan? Taitaa Neuville olla siellä kova? Onko Kalle jo sit asfaltilla kakkossuosikki?
Huomenna aamulla alkaa kisa. Tänään iltapäivällä ravistelut... Növille on kova. Voitti viimevuonna. Mutta huomiseksi luvattu sadetta ja se olisi Kallelle hyvä... Jännä kisa taas tulossa...
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Joo, toki näin itsekin ajattelin sen tarkoittavan tulevan kauden osalta. Mutta siitä kommentista kuitenkin nousi ajatus siitä, että kyllähän siellä autotehtaan päässä lasketaan ja arvioidaan jatkuvasti sitä että millainen hyöty saadaan panokseen nähden. Ja jos voittaisi esimerkiksi vaikka neljä merkkimestaruutta putkeen, niin saako siitä viidennestä enää sitä markkinointihyötyä kuin mitä sai ensimmäisestä tai toisesta. Mutta toki tämä nyt ihan ennenaikaista spekulointia kun vielä pari vuotta (?) ainakin ovat mukana.
Sitten ruvetaan laskemaan joitakin all time tilastoja ja katsomaan että menee ykköseksi ja voidaan mainostaa kaikkien aikojen parhaana merkkinä tjsp. Tällä hetkellä näyttää Toyotalla olevan 7 merkkimestaruutta WRC:ssä ja Citroenillä 9.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse luin rivien välistä tuon kommentin lähinnä niin nähdäänkö Japanissa rahallista panosta ajattaa neljää autoa järkeväksi vain jotta saadaan mahdollisimman hyvät asemat kilpailuun merkkimestaruudesta. Koko sarjan kiertäminen yhdellä ylimääräisellä autolla lienee kuitenkin ihan merkittävä lisäkustannus.

Käsittääkseni tuossa isoin halu ollut saada Japanilainen kuski talliin ja rahoitusta tullut sitä kautta Toyotalta, mutta varsinkin nyt kun Katsuta on nostanut tasoaan voi varmaan herätä kysymys että palkattaisiinko katsuta jakamaan kolmosautoa Ogierin kanssa ja päästä tuosta menoerästä pois. Tietenkin jo MM-sarjan osalta toivoisi että Toyota jatkaisi samaa järjestelyä ja mieluiten myös Hyundai siirtyisi ajattamaan neljättä autoa vaikkapa Solbergin kanssa. Ei oikein sarja kestäisi sitä että yksi MM-tason kuskipaikka olisi vähemmän oli se sitten Katsuta tai Lappi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
..mutta varsinkin nyt kun Katsuta on nostanut tasoaan voi varmaan herätä kysymys että palkattaisiinko katsuta jakamaan kolmosautoa Ogierin kanssa ja päästä tuosta menoerästä pois.

Niin, Latvala sanoo tuossa jutussa että Ogier on maininnut halustaan ajaa yksi MM-ralli. Kauden avaava Monte Carlo.
 

EP34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Outis
Se olis taas ralliviikonloppu! Se tietää Kallelta dominointia ja sitä että Solberg on jossain väärinpäin. Katsotaan mitä tuleman pitää!
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kalle ainakin persraiskasi Tänakin ja Neuvillen heti kättelyssä, vaikka jälkimmäisestä odotettiin vahvaa suoritusta.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tällä ensimmäisellä ek:lla ei tainnut olla kuin yksi hyvä ajopaikka ja se oli ensimmäisenä kun pääsi puhtaalle tielle. Kalle käytti hyvin tilaisuudeen ja repäisi heti pienen eron haastajiin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Solberg starttaa seuraavaksi. Oliveroiko tämänki rallin jo ekalla pätkällä, vai selviääkö jopa lauantaihin asti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös