Sen sijaan Hänninen.. Joko J-M on ilmiliekeissä tai sitten Hännisellä vauhti todella hukassa. On kuitenkin ollut auton kehityksessä alusta asti mukana. Ei noin paljon saa tulla tallikaveriin eroa. Siellä on kuitenkin kohtuu kova kolmoskuski odottelemassa tilausuuttaan.
Minä luulen että syy on ihan puhtaasti Juhon pään sisällä. Liian monta samanlaista epäonnistumista WRC-autolla on nostanut sellaisen gorillan Hännisen olkapäille istuskelemaan että vaatisi kyllä nyt ehdottomasti sen yhden virheettömän rallin että saisi itseluottamuksen kuntoon. Mutta se onkin toinen kysymys että tuleeko sitä rallia A) koskaan B) riittävän ajoissa ennen kuin tulee Toyotaltakin lähtö. Hänninen on osoittanut pikkuluokan autoilla, ja myös WRC:llä että on rattimies ja vauhtia löytyy, mutta jostakin syystä WRC-autolla on tullut aina jossakin vaiheessa se töppi mikä on pilannut kisan. Kun Hyundai-paikka meni alta näiden jatkuvien mokailuiden takia, ja taas tuli Montessa hyvän alun jälkeen se törmäys puuhun, niin taitaa olla nyt pää niin jumissa että hävisi samalla vauhtikin kun yritti ottaa varman päälle. Ja silti ei ollut mitään apua kun se virhe tuli siitä huolimatta.
Siellä on kuitenkin tallissa kolmosmiehenä kovan luokan lupaus (Lappi) ja vielä kovemman luokan kaveri on ilman tallipaikkaa (Mikkelsen) että en tiedä kuinka monta tällaista kisaa kärsii vielä tulla ennen kuin Tommi joutuu katselemaan uutta miestä toisen Yariksen rattiin. Pitää vaan toivoa että Hänninen saisi kasailtua itsensä ja saisi oikeasti sen yhden virheettömän rallin niin josko se homma alkaisi siitä rullaamaan.
Mutta se on kyllä pakko sanoa että minä olen aika mykistynyt tuosta Toyotan vauhdista. Kun katseli niitä alkutalven testivideoita joissa nähtiin varsin levottomasti käyttäytyvä auto, ja kuunteli Ogierin mielipiteitä siitä että "Toyotalla on paljon tekemistä jousituksen kanssa", niin odotukset ei olleet kovin korkealla kauteen lähdettäessä. Toyotan vauhti oli jo Montessa positiivinen yllätys mutta se on liukkaine ja mutkaisine teineen niin spesiaali ralli että sen perusteella ei oikein pysty päättelemään auton iskukykyä tarkkaan. Mutta näköjään se vauhti on vieläkin parempaa kun päästiin ihan "oikeille ralliteille" ja kunnon vauhtiin. Iso hatunnosto kyllä Tommille ja koko tiimille!
Lupaavalta näyttää kyllä muutenkin tämä kausi. Hyundai ehkä hitusen edellä muita mutta mitään Volkkarimaisen ylivoimaista menoa ei näyttäisi olevan kenelläkään. Ja mitään heittopussi-talliakaan ei ole kun tulokas-Toyotakin on saanut auton noin kovaan iskuun. Tänäänkin neljän sakissa neljän eri tiimin autot ja näyttäisi siltä että tällä kaudella kaikkien näiden neljän tiimin autolla on mahdollisuus ottaa voitto(ja). Tätä ralli on kaivannut!