Mainos

Ralliketju

  • 1 846 286
  • 14 888

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hyvinkin uskonnollinen kokemus kun töistä kotiin ajaessani Vaajakosken Motarilla ilmestyi takapuskuriini Lancia Delta S4.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Ylipäätänsä itseä ihmetyttää miksei nykytekniikalla pysty ralleja seuramaan livenä joka erikoiskokeelta ja saisi itse valita kenen kyytiin hyppää, joku tv kanava voi sitten valikoiden hypätä jonkun kyytiin kuten taisi jossain eurosportin lähetyksissä on ollut ainakin joistakin monte carlon kisoista.

Se kuvasignaali täytyy saada sieltä autosta ulos, jos livenä meinaa katsella. Tässä taas toimii linkkinä helikopteri, eikä niitä ole varaa hirveän montaa heittää sinne taivaalle pörräämään.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Se kuvasignaali täytyy saada sieltä autosta ulos, jos livenä meinaa katsella. Tässä taas toimii linkkinä helikopteri, eikä niitä ole varaa hirveän montaa heittää sinne taivaalle pörräämään.
Ja vaikka olisi, niin noita livelähetyksiä katsoneet tietävät, ettei tarvita kovin montaa puuta eteen, niin kuva rupeaa katkeilemaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se kuvasignaali täytyy saada sieltä autosta ulos, jos livenä meinaa katsella. Tässä taas toimii linkkinä helikopteri, eikä niitä ole varaa hirveän montaa heittää sinne taivaalle pörräämään.

Voitaisiinhan ne vaikka erikoiskokeen aikana nauhoittaa VHS kasetille ja siitä sitten siirtää heti erikoiskokeen maalissa koneelle, jossa voisi siis käytännössä aloittaa erikoiskokeen seuraamisen heti ensimmäisen auton tultua maaliin :)

No oli miten oli niin sinällään ihmetyttää ettei nykypäivänä saada rallista lähetyksiä tehtyä, olkoon sitten budjetit mitä tahansa niin paljonko edes yhden toimittajan palkka voi viikonlopun aikana olla :)
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se kuvasignaali täytyy saada sieltä autosta ulos, jos livenä meinaa katsella. Tässä taas toimii linkkinä helikopteri, eikä niitä ole varaa hirveän montaa heittää sinne taivaalle pörräämään.

Itse asiassa ainakin muutama vuosi sitten siellä jossain taivaalla (käytännössä rallikatsojan katseen tavoittamattomissa) pyöri ihan lentokone. Ja pyörii varmaan tanakin vuonna ja sen voi bongata Tikkakosken lentoasemalta kun ralli ei ole käynnissä. Helikopterit lentää niin matalalla, ettei ne mitään signaalia pysty suoraan välittämään vaan kuvaavat autoja ja lähettävät signaalin tuonne lentokoneeseen, josta se sitten lähtee maailmalle.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tuo lentokone välittää mm. autojen paikannussignaalia kilpailunjohtoon ja toimii reaaliaikaisen ajanoton tehtävissä.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Itse asiassa ainakin muutama vuosi sitten siellä jossain taivaalla (käytännössä rallikatsojan katseen tavoittamattomissa) pyöri ihan lentokone. Ja pyörii varmaan tanakin vuonna ja sen voi bongata Tikkakosken lentoasemalta kun ralli ei ole käynnissä. Helikopterit lentää niin matalalla, ettei ne mitään signaalia pysty suoraan välittämään vaan kuvaavat autoja ja lähettävät signaalin tuonne lentokoneeseen, josta se sitten lähtee maailmalle.

Jaa se meneekin noin. Jostain oli helikopteri jäänyt mieleen. No kumminkin, hankalaa ja kallista on. Rallin liveseuraaminen on noin muutenkin vähän niin ja näin. Kestää koko päivän, katsojia on aika vähän, tekninen toteutus kallista ja vaikeaa. Ei oikein kuulosta voittavalta yhdistelmältä. Taitaa koosteet olla ainoa järkevä ratkaisu tv:n kannalta. Livetiming + ralliradio taas on ihan toimiva yhdistelmä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa se meneekin noin. Jostain oli helikopteri jäänyt mieleen. No kumminkin, hankalaa ja kallista on. Rallin liveseuraaminen on noin muutenkin vähän niin ja näin. Kestää koko päivän, katsojia on aika vähän, tekninen toteutus kallista ja vaikeaa. Ei oikein kuulosta voittavalta yhdistelmältä. Taitaa koosteet olla ainoa järkevä ratkaisu tv:n kannalta. Livetiming + ralliradio taas on ihan toimiva yhdistelmä.

Toki näinkin, mutta vuosi vuodelta vähän tuntuu että se koostelähetyksetkin supistuu ja siihen saatava materiaali, nelonen taitaa olla täysin sen armoilla mitä kuvamateriaalia ne saa haltuun kun omaa tuotantoa ei ole. Toki tuo ei suoraan nelosen vika. Joskin muutama tonni olisi voinut pistää siihen kiini että niitä toimittajia edes paikalle ja muutama lähetys lisää rallista ulos. Kallistahan tuo taitaa olla ja muistelisin että maikkarilta jokunen vuosi sitten tuli jotain erikoiskoetta suorana niiden lähettämänä, laatukin oli sitten jotain sitä tasoa. Ehkä se livekuva ei ehkä niin pointti olekaan, ehkä vain nykypäivänä jo odottaisi jotain ralliradion kaltaista lähetystä kuvamuodossa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jarmo Mahonen kertoi Autosportille, että rengasmonopoli ei tee paluuta ainakaan ensi kauden MM-ralleihin. Viimeksi rengasmonopoli oli käytössä vuonna 2010, jolloin Pirelli toimitti renkaat. Nykyisistä rengasvalmistajista (tämä poimittu U-Sanomista) Michelin ja DMACK olivat rengasmonopolia vastaan, sen sijaan Pirellille sen paluu olisi sopinut.

Minusta oikea ratkaisu FIA:n porukoilta. Rengaskilpailu tuo kuitenkin oman lisämausteensa ralleihin ja kun kerran kaksi kolmesta nykytoimittajasta (+talleista ainakin VW) haluaa rengaskilpailua, niin jatketaan näillä.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/125466/wrc-abandons-2017-control-tyre-plan
Linkki Autosportin uutiseen monopolin hylkäämisestä.

Mitä useampi rengastoimittaja niin sen parempi. Tuleepahan ainakin kilpailua ja renkaiden kehittämistä valmistajien kesken. Renkaiden merkitys on "suurempi" kun kaikilla ei ole samat nakit alla.
Käsittääkseni asfalttiralleissa renkaita ei saa enään "leikata" kuten joskus muinoin tehtiin ?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Latvala hävisi rallin jo ensimmäisellä pätkällä. Ja huomenna kutsuu metsähallitus, kun yritys menee yli... Tänak, Ogier ja Mikkelsen, näistä kolmesta leivotaan tämän vuoden voittaja ja toivottavasti ralli saisi uuden voittajan tilastoihin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi tätä toivot?

Kyllähän se tekisi rallille hyvää jos Suomessakin on eri voittaja, sen verran paljon eri voittajia jo tähän asti sarjassa. Tänäkin voitto esimerkiksi olisi varmaan parasta promoa sarjalle. toki suomalaisittain toivoo Latvalan menestykseen, mutta eihän tuo parin sekunnin ero heti alkuun hyvältä näytä, toivotaan että saa hyvän ja tasaisen vauhdin huomenna päälle ettei mene yliyrittämiseksi..
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jyväskylän MM-ralliviikonlopun paras anti pyörähtää toden teolla käyntiin Yle Suomen Jyväskylän taajuudella aivan hetken päästä. Ei ole Bensaa Suonissa-lähetystä parempaa viihdettä. Tänään ehkä vielä kesympää, mutta eiköhän huomenna illalla jo läppä ala lentää.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jyväskylän MM-ralliviikonlopun paras anti pyörähtää toden teolla käyntiin Yle Suomen Jyväskylän taajuudella aivan hetken päästä. Ei ole Bensaa Suonissa-lähetystä parempaa viihdettä. Tänään ehkä vielä kesympää, mutta eiköhän huomenna illalla jo läppä ala lentää.
Tuo on kyllä kesän parasta viihdettä! Kymmeneen asti kuuntelin tänään lähetyksen alusta, ja hauskaa oli meno jo nyt kuten aina. Hakkaa mielestäni kaikki Aamulypsyn pissakakka-jutut aivan täysin.

Latvala Latvala..... Voi hitsi. Koska saadaan edes Suninen noiden kovimpien WRC-autojen rattiin? Onhan tuo aika tylsää kun kovimmassa ryhmässä yksi ainoa suomalainen, ja sekin joku itkupilli nörtti jolle Suomen rallin voitto on maailmanmestaruuden tasoinen suoritus. Voi sitä aikaa kun kovimmista kuskeista joka toinen oli suomalainen. Tänäänkin Harjulla tuntui että koko illan kohokohta oli se 10 sek kun Latvalan auto pölähti ohi. Oikeastaan ainoat hetket kun yleisö piti edes vähän ääntä. Noh, huomenna Harjulla uusiksi ja jospa perjantai ja viikonloppujuomat saisivat porukalta vähän ääntä auki.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Latvala hävisi rallin jo ensimmäisellä pätkällä. Ja huomenna kutsuu metsähallitus, kun yritys menee yli...
Lyhyt on ihmisen muisti. Aivan sama juttu ollut kahtena edellisenäkin kertaa Neste Rallissa. Torstain Harjulla Latvala on keulaa 2 sekuntia jäljessä. Perjantainyt Harjulla sekunnin. Ja silti juhlii voittoa.

Latvala Latvala..... Voi hitsi. Koska saadaan edes Suninen noiden kovimpien WRC-autojen rattiin? Onhan tuo aika tylsää kun kovimmassa ryhmässä yksi ainoa suomalainen, ja sekin joku itkupilli nörtti jolle Suomen rallin voitto on maailmanmestaruuden tasoinen suoritus. Voi sitä aikaa kun kovimmista kuskeista joka toinen oli suomalainen. Tänäänkin Harjulla tuntui että koko illan kohokohta oli se 10 sek kun Latvalan auto pölähti ohi. Oikeastaan ainoat hetket kun yleisö piti edes vähän ääntä. Noh, huomenna Harjulla uusiksi ja jospa perjantai ja viikonloppujuomat saisivat porukalta vähän ääntä auki.
Itkupilli nörtti..? Nyt on joku päässyt ihon alle ja pahasti. Suomalaiset on menestyshullua, ei urheiluhullua kansaa. Mikään ei oikein riitä.

Nyt on kovasti ennakkoon hehkutettu tasaisuutta ja kuinka monella kuskilla on nyt mahdollisuus voittoon. Silti jotenkin vaikea uskoa että voittaja tulisi Latvalan tai Ogierin ulkopuolelta. Niin käsittämättömän kovaa molemmat menivät Neste rallissa viime vuonna. Muilla ei ollut mitään palaa. Ja keli ei ilmeisesti ole nyt niin paha Ogierille aura-autona kun ensi yönä tulee vettä. Mielelläni olen väärässä ja Mikkelsen, Tänak, Meeke ja Paddon taistelevat ihan tosissaan voitosta. Mökkiperä antaa jo suuntaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itkupilli nörtti..? Nyt on joku päässyt ihon alle ja pahasti. Suomalaiset on menestyshullua, ei urheiluhullua kansaa. Mikään ei oikein riitä.
Neva föget: Jari Matti Latvalla accident - YouTube

Siinä missä itse muistan junnuna Mäkisten ja Kankkusten huutaneen vittusaatanaperkelettä ulosajon jälkeen, on JML:n reaktio aika hauska. No okei, myönnän että Latvala ei ole ikinä kuulunut meikäläisen suosikkeihin. Ei silloin kun suomalaisia kuskeja oli pilvin pimein, eikä oikein nyttenkään muuten kuin olosuhteiden pakosta. Kyllä tässä odotan sukupolven vaihtumista kuin kuuta nousevaa.

No okei, oli vähän ilkeästi sanottu Jari-Matista. Kyllähän mä oikeasti toivon sen voittoa ja sinivalkoisia juhlia. Toivotaan että JML piristyy huomenna, eikä kaikki vauhti ole vielä kadonnut Maisa Torpan hameen alle.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Latvala Latvala..... Voi hitsi. Koska saadaan edes Suninen noiden kovimpien WRC-autojen rattiin? Onhan tuo aika tylsää kun kovimmassa ryhmässä yksi ainoa suomalainen, ja sekin joku itkupilli nörtti jolle Suomen rallin voitto on maailmanmestaruuden tasoinen suoritus. Voi sitä aikaa kun kovimmista kuskeista joka toinen oli suomalainen. Tänäänkin Harjulla tuntui että koko illan kohokohta oli se 10 sek kun Latvalan auto pölähti ohi. Oikeastaan ainoat hetket kun yleisö piti edes vähän ääntä. Noh, huomenna Harjulla uusiksi ja jospa perjantai ja viikonloppujuomat saisivat porukalta vähän ääntä auki.

Radiosta kuultuna, oli kai aika lähellä, että ralli ei loppunut 3s mutkaan ? Siinähän se sitten olisikin ollut rallikansan fiilis kohdillaan...
Autonhan piti kuulemma ? olla ihan iskussa. Toivottavasti legendaarinen Mökkiperä ei koidu kohtaloksi, ainakin 2 kertaa on siellä kaveri kyntänyt kunnolla ?

Tässä vuoden 2008 "suoritus". Täysin oma moka kun oikoi talon pihapiirissä ja löysi piilokiven. Säästi oikaisussa ehtä 0,001 sek jonka lopputulos on sitten nähtävissä videon lopussa....
Nyt Mökkiperä on toisin päin joten tota kiveä ei varmaan löydä ?


Niin kyllähän takavuosina se tilanne oli se että suomalaiset pyyhki muita turpaan urakalla täällä. 10 sakissa saattoi olla se 5-6 kaveria "helposti". Ja pystyivät antamaan oikein kunnolla vastusta MM-sarjan huipuille. Pikku hiljaa niitä siitä kyllä sitten tippui osin ulosajojen vuoksi.
Hyvin on jäänyt "muistiin" mm. Sebastian Lindholmin suoritus isolla jellonalla (307), kaveri oli testikuski ja keikkui vielä toisena ajopäivänä ihan top 3 sijoituksen huudeilla kunnes Legendaarisessa Ouninpohjassa ns helppo oikea alamäkeen (4-5 km alusta tjsp) valahti vähän leveäksi ja auto tipahti ojaan. Ei ihan noussut sieltä

Video

LInkit juuuuuuutuuuuuuuppiiiiin
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nyt kun Nipa yläpuolella johdatti meikäläisen Youtubeen, niin laitetaan jakoon vielä yksi JML:n huutonaurua aiheuttanut pätkä. Tällä kertaa syy ei ole Latvalassa, vaan yleisössä:

Finland 2007: Latvala Spins on SS02 - YouTube (tilanne ajassa 4:10 jos haluaa skipata)

Ei uskoisi että pätkä on kuvattu Suomessa. Onko noi yleisön äijät jotain kisaturisteja? Yleensähän porukkaa juoksee aivan vitusti kun joku päästää ojaan, ja kaikki ovat yli-innokkaita työntämään että pääsee koskemaan autoon. Nyt meno on täysin päinvastoin, vaikka kyseessä on vieläpä suomalainen kuski. Pari isäntää kävelee tyynesti auton eteen ottamaan valokuvia samalla kun loput alkavat työntämään Focusta syvemmälle ojaan. Nauroin, myönnän sen.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Niin siis suomalaisten "menestymättömyys" on viimeiseen 15 vuoteen aika suhteellista. Jos mittariksi asetetaan maailmanmestaruus, niin silloin ei ole menestytty. Toki silloin voi mainita nimet Loeb ja Ogier, joiden jälkeen muut ovat paskoja. Grönholm, Hirvonen ja Latvala ovat olleet ranskisten pahimpia kilpailijoita kuitenkin.

Latvala on helppo maalitaulu. Kieltämättä aika herkkä ja erikoinen luonne, ei aja traktoria ja hölötä ihme kaskuja rallienglannilla timotei huulessa. Latvalan ajotyyli on kieltämättä riskialtis ja tulee aina olemaan. Ja en usko että tuolla tyylillä tulee MM-sarjaa voittamaan. Mutta ainakin on kaikki pelissä.

Eipä ne Mäkinen, Kankkunen ja Hirvonenkaan mitään varsinaisia James Huntteja olleet viihdyttävyyden suhteen. En tiedä kuinka monta Neste rallia Latvalan pitää voittaa, että ne iänikuiset mökkiperät etc. unohtuu. Hirvonen voitti yhden Neste rallin ja keskeytti kaiteeseen Killerillä (!). Lisäksi mikä tahtoo helposti unohtua, Latvala on kohtuu nopea jokaisella alustalla. Sitä ei voi todella sanoa jokaisesta entisestä Suomen ralliässästä.

Kilpailu on koventunut. 80 ja 90-luvuilta tuttu finskien dominointi ei ole enää mahdollista. Lisäksi vasta tämä uusi sukupolvi (Lappi/Suninen) on alkanut ymmärtämään, miten näitä nykyisiä autoja pitää ajaa, että kello tykkää. Se autojen mutkiin viskominen ja vastaheitot on historiaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin siis suomalaisten "menestymättömyys" on viimeiseen 15 vuoteen aika suhteellista. Jos mittariksi asetetaan maailmanmestaruus, niin silloin ei ole menestytty. Toki silloin voi mainita nimet Loeb ja Ogier, joiden jälkeen muut ovat paskoja. Grönholm, Hirvonen ja Latvala ovat olleet ranskisten pahimpia kilpailijoita kuitenkin.

Latvala on helppo maalitaulu. Kieltämättä aika herkkä ja erikoinen luonne, ei aja traktoria ja hölötä ihme kaskuja rallienglannilla timotei huulessa. Latvalan ajotyyli on kieltämättä riskialtis ja tulee aina olemaan. Ja en usko että tuolla tyylillä tulee MM-sarjaa voittamaan. Mutta ainakin on kaikki pelissä.

Eipä ne Mäkinen, Kankkunen ja Hirvonenkaan mitään varsinaisia James Huntteja olleet viihdyttävyyden suhteen. En tiedä kuinka monta Neste rallia Latvalan pitää voittaa, että ne iänikuiset mökkiperät etc. unohtuu. Hirvonen voitti yhden Neste rallin ja keskeytti kaiteeseen Killerillä (!). Lisäksi mikä tahtoo helposti unohtua, Latvala on kohtuu nopea jokaisella alustalla. Sitä ei voi todella sanoa jokaisesta entisestä Suomen ralliässästä.

Kilpailu on koventunut. 80 ja 90-luvuilta tuttu finskien dominointi ei ole enää mahdollista. Lisäksi vasta tämä uusi sukupolvi (Lappi/Suninen) on alkanut ymmärtämään, miten näitä nykyisiä autoja pitää ajaa, että kello tykkää. Se autojen mutkiin viskominen ja vastaheitot on historiaa.

Mestarit ja mestaruuksien määrät ovat ne jotka tullaan jatkossa(kin) muistamaan. Tilastonikkarit tietävät "heti" kuka voitti mestaruuden 1984 tai 1993... Ei ne yksittäiset voitot "riitä". Voit olla vaikka kuinka nopea, mutta se ei ns. hyödytä jos et ole koko kauden ajan nopea ja luotettava. On totta, että Grönholm, Hirvonen ja Latvala pystyivät/pystyvät haastamaan ranskikset, mutta nykyään alkaa olemaan jo tukku muitakin jotka pystyvät haastamaan jopa paremmin Ogierin.... Grönholm pystyi siihen parhaiten, todella niukat tappiot loppupisteissä Loebille parina vuonna. MIkko oli oikeastaan vähän "sunnuntaikuski". Vauhtia oli aika ajoin, mutta ei sitten tarpeeksi. Sai ajaa useamman vuoden huippukalustolla, mutta se "jokin" puuttui suorituksesta ? Urrian raju ulosajo tappoi vauhdin lopullisesti. Sen jälkeen Mikosta ei ollut taistelemaan mestaruudesta.

Itsekkin mollaan aika hyvin Latvalaa, ehkä aiheesta, ehkä en. Kaveri on ajanut MM-sarjaa jo sen verran kauan, että sen maailmanmestaruuden puuttuminen on "häväistys". Mies on vuosia ajanut MM-sarjan huipulla, huippukalustolla, mutta se tasaisuus.... Jos kauden aikana ajetaan 12-14 rallia, ei riitä että voitat pari kisaa jos 7:ssä vedät mettään ja huolella... Näitä metsään ajoja ja sulamisia on tälle kaverille kertynyt "kymmeniä" vuosien saatossa. Ei enään tässä vaiheessa saisi sattua ? Okei, eihän rallia voiteta jos siellä pelätään... Mutta vauhdin lisäksi, pitää henkisen puolen olla kunnossa. Se että onko vai ei voi jokainen itse päätellä. (tiedätte varmaan mitä tarkoitin ?)
Tästä videosta voi katsoa kun joku on tehnyt "Tributen" JM:n ulosajoista pitkältä ajalta. Hyvn moni johtuu aivan liian kovasta tilannevauhdista ko. paikkaan nähden. Alku ajoilta sen voi antaa anteeski, ei enään 2015.... Linkki youtube

Mäkinen ja Kankkunen taisivat olla vähän niitä "perus suomalaisia", ei puhu kun pakon edessä ja hymyä ei irtoa kuin väkisin vääntämällä. Kaikki kunnia tosin Mäkiselle ja Kankkuselle. Kumpikin voitti 4 mestaruutta aikakausilla jolloin sarjassa ajoi n. 10 jantteria jolla oli oikeasti mahdollisuus voittaa kisoja ja mestaruuksia. Tommin 4 mestaruuden putken nostan todella korkealle tasolle. Uskomaton saavutus, Mitsu ei ollut kuitenkaan "samalla" tasolla kuin muut silloiset kilpailijat, kuskeja voittotaisteluun oli useita kuten sanoin. Itse pidän sitä jopa suurempana saavutuksena kuin Loebin. Loeb ajoi sarjan ylivoimaisesti parhaimmalla kalustolla. Sitä ei voi kukaan kiistää ? Eikä niitä voittojen ja mestaruuksien määriäkään. Loeb silti voitti "pitkälti" auton ansiosta. Ja saattoihan sillä olla myös merkitystä, että on ranskalainen ja ranskalaisessa tallissa, FIA "katsoi varmasti" Citroenin tekemisiä läpi sormien ja niillä oli ihan omat säännöt ?

Niin ja Mikko veti killerillä Subarulla sinne kaiteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ja yksi "ulosajo" lisää tuohon Latvalasta tehtyyn videopätkään.

Meeke on aika hyvässä vauhdissa, mutta hänen kohtalokseen todennäköisesti koituu poistuminen metsähalituksen puolelle jossain vaiheessa kisaa, Latvalan tavoin.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
No nytkö se masentelu jo alkoi? Hyvin vetää Meeke ja Tänak. Koko top 10 vielä aika hyvin nipussa. Pikkuluokassa Lappi on vetänyt jo 10s eroa, Suninen toisena. Sieltä niitä tulevaisuuden toivoja pikkuhiljaa kypsyy.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mäkinen ja Kankkunen taisivat olla vähän niitä "perus suomalaisia", ei puhu kun pakon edessä ja hymyä ei irtoa kuin väkisin vääntämällä. Kaikki kunnia tosin Mäkiselle ja Kankkuselle.

Huomaa ettet rallia hirveän pitkään ole seurannut kun laitat Kankkusen Juhan tuppisuiden mököttäjien joukkoon. Juhan mestaruuksissa on huomioitava että hän voitti ne käytännössä kolmella eri merkillä(Toyota, Lancia Peugeot), vain Walter Röhrl kykeni mestaruuteen useammalla merkillä(Fiat, Opel)
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sai ajaa useamman vuoden huippukalustolla, mutta se "jokin" puuttui suorituksesta ? Urrian raju ulosajo tappoi vauhdin lopullisesti. Sen jälkeen Mikosta ei ollut taistelemaan mestaruudesta.
Nyt tuli nuottivirhe, sillä Hirvonen kyllä taisteli mestaruudesta vielä Urrian kaadon (joka siis tapahtui 2010) jälkeenkin. Kaudella 2011 Mikko näet kamppaili ihan viimeiseen kisaan asti mestaruudesta ollen Walesiin lähdettäessä kahdeksan pistettä Loebiä perässä, mikä ei todellakaan ollut mahdottoman iso ero.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, ei kyllä Mäkisen Tommia ja Kankkusen Juhaa voi "tuppisuiksi mököttäjiksi" kutsua oikein mitenkään, viimeisen päälle huumorimiehiä molemmat ja haastatteluissakin irtosi hyvin juttua. Minullakin kyllä Kankkunen löytyy sieltä listan kärjestä vaikka Loeb kaikki ennätykset omalla urallaan murskasikin. Mutta minä kyllä arvostan tuota että mestaruuksia ja voittoja tuli useammassa eri tallissa. Ja tuohon aikaan kun Kankkunen oli huipulla oli muutenkin vähän kovempi kilpailu kärkipäässä. Loeb on kyllä tekijämies, en väheksy hänen suorituksiaan yhtään, mutta silti tilanne oli niin erilainen kun käytännössä koko talli oli rakennettu hänen ympärilleen ja pahimmillaan Citroen oli täysin ylivoimainen ja veti aika massiivisella budjetilla ja resursseilla kilpailijoihin verrattuna. Että se ehkä vähän "vääristää" noita tilastoja ja saa Loebin näyttämään ylivoimaisemmalta kuin mitä hän oikeasti oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös