Mainos

Ralliketju

  • 1 839 298
  • 14 830

Sambody

Jäsen
Okei kertoisiko joku mikä Hirvosen ajossa mättää noin paljon? Ei pärjää tällä hetkellä Walesissa edes Östbergille ja ottanut jo yli minuutin turpaan kisaa johtavalta Latvalalta.

Latvalalta vakuuttavaa menoa "kotikisassaan" ja ilman hölmöilyitä pitäisi voitto napsahtaa. Kakkos ja kolmos paikoista kisa käy kovana Loebin ja Solbergin välillä ja virheen sattuessa on Östberg haaskalla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hirvosen autossa ei kuulemma ole pitoa, se on hänen selityksenä hitaaseen vauhtiin. Kaikki mahdolliset osatkin on vaihdettu, paitsi kuski, mistä se suurin vika taitaa kuitenkin löytyä.

Latvala tosiaan vetää hyvin tällä hetkellä. Pari tilannetta ollut matkanvarrella, mutta se kuuluu Latvalan ajotyyliin. Hyvä johto tällä hetkellä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No nyt se on sitten nähnyt päivänvalon, nimittäin uusi Hyundai i20 wrc kuten maikkari kertoo. Ihan näppärältä näyttää vaikka parempiakin kuvia olisi voinut olla.
Eriasia on sitten, että miten on tuon kulku ja luotettavuuden suhteen. Luulisi kuitenkin nyt, että tehdas "panostaisi" sarjaan kun kerran leikkiin mukaan lähtee.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Saisko tosta vielä vähän enemmän Ford Fiaskon näköisen? Vai onko kyseessä jopa sama auto, vain merkkilogo on vaihdettu? Ihan hyvä, että tulee uutta väriä, auton ulkonäkö seikoista huolimatta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Todella hyvännäköinen vehje. Kieltämättä paljon Fiestan näköinen, mutta jotenkin omaan silmään hienompi. Toki raakilehan tuo on vielä ja ulkonäkö muuttunee hivenen yksityiskohtien vaihtaessa näköä. Toivottavasti Hyundailla on hyvä kuljettaja auton testaamiseen ja kehittämiseen. Toivottavasti saadaan uusi menestyvä talli. Potentiaaliset kaverit tähän on vähissä. Lappi esimerkiksi tykkää paljon testaamisesta, mutta hänelle toivoisin heti valmiin vehkeen.

Jokatapauksessa iso peukku Hyundain suuntaan. MM-sarja on palaamassa hyvään tilanteeseen. Nämä uudet WRC:it antavat selvästi mahdollisuuden rakentaa suht edullisesti autoja. Kun vaan Minikin vielä jatkaisi. Olisi surullista, jos jäisi uusi tuleminen flopiksi. Hieman harmittaa myös se, että Skodalla olisi myös hyvä alusta autolle. Valitettavasti vaan on osa VW:tä, eikä Skodaa tulla näkemään MM-sarjassa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onhan tuo Hyundai aika paljon Fiestan näköinen, mutta myös kopio vanhasta Pösön 206-versiosta. No, molemmat ovat nopeutensa maailmalla näyttäneet, joten siinä mielessä hyvin kopioitu. Huomatkaa muuten, että pyörät ovat aika hyvin kulmissa, se kun kertoo heti mahdollisuuksista kovaan menoon.

Suurin kysymys kulkupuoleen liittyen on se, kuka testaa auton nopeaksi. Se kun ei ole niin helppo homma kuin äkkiseltään luulisi. Maailman valiotestaajien joukko ei ole kovin iso ja heistä joku pitäisi saada Hyundai palkkalistoille töihin. Muuten auto on ehkä luokkaa Mini, jolla pärjääminen on enemmänkin toive kuin todellisuus.

Joka tapauksessa iloinen uutinen lajin kannalta. Mukana ei ole yhtään liikaa talleja ja tämä avaa taas ajopaikkoja lisää.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jaahas, Mikko ottaa sitten toisen kerran paikan ison tallin ykkösajajana. Ford-pesti ei mestaruutta tuonut, mutta miten nyt sitten kun alla on vahva Citroen.

Abu Dhabi piti välivuoden ja siirtyi sitten pahimman kilpailijan leiriin. No, tuo tarkoittaa tietysti sitä, että Red Bull jää pois Citikalta. Toivottavasti ovat kuitenkin sarjan promoottorin kautta pääyhteistyökumppanina mukana. Energiajuomajätti kun hoitaa hommansa aina kunnolla kun on mukana. Olisi lajille todella iso plussa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jatketaan vielä kolmannellakin viestillä, kun on jäänyt kommentointi hieman vähemmälle.

Jari-Matti näytti Walesissa mitä sitten tapahtuu, kun ajofiilis on kohdillaan ja auto pysyy tiellä. Citroen yritti tosissaan haastaa Latvalaa, mutta mitään ei voinut kumpikaan kuski.

Tuo oli sitä Jari-Mattia, jota tässä on odoteltu jo pidempään. Keksittynyt, ajostaan nauttiva ja ennen kaikkea rauhallinen suoritus. Toivottavasti saa tuosta lisää uskoa, ja jatkaa samalla tavalla kauden loputkin kisat. Katse pois tuloksista ja keskittyminen vain omaan tekemiseen. Siihen kun pystyy vaikuttamaan, muiden ajamisiin ei niinkään helposti.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Abu Dhabi piti välivuoden ja siirtyi sitten pahimman kilpailijan leiriin. No, tuo tarkoittaa tietysti sitä, että Red Bull jää pois Citikalta...

En usko että Red Bull jää kokonaan pois mutta varmaan vähentää Sitikan tukemista varsinkin jos ovat lähdössä MM-sarjan promoottoriksi kuten on huhuttu.

Huihaille tällä hetkellä paras suomalainen vaihtoehto mielestäni olisi Hänninen. Kokemusta auton kehittämisestä löytyy ja ikävä kyllä myös kärkitalleihin taitaa olla ovet kiinni. Auton kehittäminen riippuu rahasta. Toivottavasti Huihailla on sitä sen verran että saavat tehtyä autosta kilpailukykyisen...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai on Khalid al Qassimi Citröenin kakkoskuski ensi kaudella Mikko Hirvosen rinnalla.

Saattaa nelikymppinen Emiraattien sheikki jäädä ihan snadisti Mikon jalkoihin, mutta mikäs siinä. Varmasti osaa ajella sitä sitikkaansa sinne pienemmille pistesijoille, mutta tuleehan tuo tallin sisäinen jako olemaan vielä epätasaisempi mielestäni kuin edes Loebilla oli tallikavereidensa suhteen.

Mestarilla sentään oli kiistattomasta ykköskuskin asemasta huolimatta ihan oikeat kuskit yleensä vierellään kirittämässä, nyt tulee rahamies kärkitalliin ja rinnalla on kuitenkin Hirvosen tasoinen ukko. Mikolla kuitenkin on aivan valtava tatsi koko sarjasta mestaruustaistelua myöten, ja myös vuoden tuntuma jo nykyisestä tallistaankin.

Mielenkiintoista katsella mikä on Latvalan ensi kauden tilanne ja missä tallissa ajelee. Olisi ihan kiva, jos olisi mukana mestaruustaistelussa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Vai on Khalid al Qassimi Citröenin kakkoskuski ensi kaudella Mikko Hirvosen rinnalla.

Ei kun kolmoskuski. Mikko ajaa kaikki kisat, Loeb ajaa niissä jotka tuntuvat mukavilta ja ehkäpä Sordo ajaa sitten lopuissa Loebilta vapautuvaa kakkosautoa. Tallipisteitä keräävät siis Mikko ja Loeb/Sordo tässä meikäläisen veikkauksessa. Qassimi ajaa joka kisassa rahoituksen takia omaksi ilokseen kolmosautoa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Qassimi ajaa joka kisassa rahoituksen takia omaksi ilokseen kolmosautoa.
Okei, kuulostaa paremmalta ja aikalailla oudolta tuntui tuo ratkaisu johon luulin Citröenin päätyneen.

Kolmoskuskina menee siellä mukavasti harrastelijana muiden seassa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Poistuukohan lopulta kaikki muut kuin suomalaiset sarjasta, jotta vihdoin se mestaruus heltiäisi...? Jännä nähdä onko Loeb ajamissaan ralleissa kuitenkin vielä nopein Citikka.

Toivottavasti muistavat tehdä tuohon Hyundaihin läpinäkyvät ikkunat.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Poistuukohan lopulta kaikki muut kuin suomalaiset sarjasta, jotta vihdoin se mestaruus heltiäisi...? Jännä nähdä onko Loeb ajamissaan ralleissa kuitenkin vielä nopein Citikka.

Toivottavasti muistavat tehdä tuohon Hyundaihin läpinäkyvät ikkunat.

Vähän etukäteen haiskahtaisi ehkä mestaruudelta Suomeen, mutta saapa nähdä, aina kerkee kaikkea tapahtua. Mikolla olisi kyllä nyt jokatapauksessa tuhannen taalan paikka.

Loeb saattaa hyvinkin olla nopein citikka, todennäköisesi ajotuntuma vähän enemmän kateissa ja joutuu enemmän ottamaan riskejä joten ulosajojakin saattaa tapahtua enemmän, tosin eiköhän testikilometrejä tule silti joten ihan kylmiltään ei joudu ajamaan yksittäisiä kisoja toisin kun monet yksityistallien tiimien kuskit..
 

scholl

Jäsen
Poistuukohan lopulta kaikki muut kuin suomalaiset sarjasta, jotta vihdoin se mestaruus heltiäisi...?

Entä jos Polo on heti kilpailukykyinen ja Ogier laittaa Hirvosta neniin satanolla. Huvittava kuski toi Hirvonen. Ensin hänet laitettiin takaisin kasvamaan, kun ei ollut valmis mm-ralleihin. Sitten hän oli kakkonen Fordilla, eikä pystynyt laittamaan kampoihin Grönholmille, joten odotti siihen asti kunnes Marcus lopetti, jotta nousi ykköskuskiksi. Sitten ei pystynyt laittamaan kampoihin Loebille ja taas sama odotus. Nyt kuin taivaanlahjana Loeb lopettaa ja Hirvonen nousee taas pykälän. Ei hemmetti. Jotenkin tulee kyllä Janne Lundell mieleen tosta Hirvosesta. Tosin Lunkan juntimpi painos toki kyseessä.
 

scholl

Jäsen
Suurin kysymys kulkupuoleen liittyen on se, kuka testaa auton nopeaksi. Se kun ei ole niin helppo homma kuin äkkiseltään luulisi. Maailman valiotestaajien joukko ei ole kovin iso ja heistä joku pitäisi saada Hyundai palkkalistoille töihin. Muuten auto on ehkä luokkaa Mini, jolla pärjääminen on enemmänkin toive kuin todellisuus.

kyllä Minillä pärjääminen oli todellisuuttakin. Projektia ei ole vain Prodriven ja Bemarin riitojen takia viety kunnolla eteenpäin, mutta auto oli heti nopea asfaltilla ja sillä ajettiin ek-voittoja.

Kyllähän autojen kehittäjiä on vapaana vaikka kuinka paljon. Sainz kehittää VW:tä yhdessä Ogierin kanssa, mutta mm. Grönholm on vapaana. Alén teki aikanaan Subarusta nopean ja Lasse Lampi Mitsusta jne., joten kokenut suomalaiskuski kantsisi hankkia.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
kyllä Minillä pärjääminen oli todellisuuttakin. Projektia ei ole vain Prodriven ja Bemarin riitojen takia viety kunnolla eteenpäin, mutta auto oli heti nopea asfaltilla ja sillä ajettiin ek-voittoja.

Tuo Minin tilanne on kyllä todella traaginen, autossa oli voittajapotentiaalia mutta sitä ei varmaankaan koskaan päästä realisoimaan. Koska käytännössä Prodrive teki kaiken kehitystyön autoon, ei muilla pajoilla ole oikein realistisia mahdollisuuksia saada autoa jatkokehitettyä ilman heidän apuaan, taitaapa olla vielä niin että Prodrivellä on patentteja aika moneen asiaan jolla tuota Mini WRC:tä saisi vielä nopeammaksi, mutta niitä ei muille tietenkään nyt jaella.

Huvittava kuski toi Hirvonen. Ensin hänet laitettiin takaisin kasvamaan, kun ei ollut valmis mm-ralleihin. Sitten hän oli kakkonen Fordilla, eikä pystynyt laittamaan kampoihin Grönholmille, joten odotti siihen asti kunnes Marcus lopetti, jotta nousi ykköskuskiksi. Sitten ei pystynyt laittamaan kampoihin Loebille ja taas sama odotus. Nyt kuin taivaanlahjana Loeb lopettaa ja Hirvonen nousee taas pykälän. Ei hemmetti. Jotenkin tulee kyllä Janne Lundell mieleen tosta Hirvosesta. Tosin Lunkan juntimpi painos toki kyseessä.

Yksi rallipiireissä viime päivinä liikkunut "tieto" on se että huolimatta sitoutumisestaan rallin MM-sarjaan, PSA alkaa nyt laittaa paukkuja kohti WTCC:tä jonne Loebkin menee kurvailemaan muutamia kisoja. WRC-tiimin rahoitusta huhujen mukaan nyt leikattaisiin ja sitä muutenkin pyöritettäisiin aikalailla Al-Quassimin sponssirahoilla, kuten Fordia takavuosina. Eli se että Hirvonen on taas väärässä paikassa väärään aikaan voi valitettavasti olla realismia.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Laitetaan omat mausteet ensi kauden kuljettajasoppaan.

Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
1. Mikko Hirvonen
2. Sébastien Loeb/Thierry Neuville
3. Khalid Al-Qassimi

Ford World Rally Team
1. Petter Solberg
2. Mads Østberg
3. Ott Tänak

Volkswagen World Rally Team
1. Sébastien Ogier
2. Jari-Matti Latvala
3. Andreas Mikkelsen

Mini WRC Team
1. Dani Sordo
2. Kris Meeke
3. Armindo Araújo

WRC kisoja muissa tiimeissä:
Ken Block
Jari Ketomaa
Juho Hänninen
Chris Atkinson
Martin Prokop
Evgeny Novikov
Matthew Wilson
Paulo Nobre
Nasser Al-Attiyah

Esapekka Lappi ensi kaudella S-WRC+IRC ja 2014 sitten tehdas WRC:n rattiin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti se Latvala nyt pysyis siellä Fordilla. Luulen, että ensi kaudella on Jari-Matin vuoro voittaa. Hirvonen varamsti haastaa kovasti, mutta kun ei niin ei. Volkkarin vauhti on mielenkiintoista todeta. Jos auto on hyvä, niin Ogier on ehdottomasti mestaruustaiston musta hevonen. Mutta näin etukäteen näyttää suomalaisittain vähän liiankin hyvältä, kuten kaudella 2008 ykkösten puolella.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt tuoksuu vahvasti Lapin tuleva työnantaja Volkkarille. Skodalla lisäkisoja luvassa ja tulos tulee olemaan yhtä kovaa kun tähänkin asti.

Ihan hieno asia.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt tuoksuu vahvasti Lapin tuleva työnantaja Volkkarille. Skodalla lisäkisoja luvassa ja tulos tulee olemaan yhtä kovaa kun tähänkin asti.

Ihan hieno asia.
Juu hyvältä näyttää mutta ei ihan suoraa viivaa Volkkariin voi vielä vetää. Ja toivottavasti nuo Espanjan kisat ovat assulla. Soralla EP osaa jo ajaa...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös