Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Rakennetaanpa Ouluun uusi areena

  • 310 920
  • 1 418

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Joo Tampereella pääsee ottelulipulla kulkemaan julkisilla. Oliko niin, että 3 h ennen matsin alkua ja 2 h matsin jälkeen.

Jospa ne julkisetkin kulkisi järkevämmin uuden areenan aikana kuin nylyään. Katsoin tuossa just, että jos haluaisin huomenna kello 18 olla Raksilassa, että ehdin ottaa yhden lonkeron ennen peliä, matkaan menisi autolla 8 min, kävellen 35 min ja julkisilla 42 min...

Ratkaisu on juoda se lonkero siellä bussissa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voihan se toki olla, että suunnittelussa on käytetty muutakin kuin silmämääräistä ohiajelua…
Näin on ihan varmasti, ihmettelimpähän vain.

Tampereen hallin yhteydessä on 500parkkipaikkaa. Kummola sanoi että peliin matkustamisessa on tapahduttava asennemuutos, eli lähialueilta käytetään enemmän julkisia kuin omaa autoa. Mun mielestä ihan hyvä ajatus ja uskoisin, että adoptoidaan myös Ouluun kun se auttaa samalla päästöttömyyteen siirtymisessä jne. Tapahtuman lipulla pitäisi sitten päästä myös ilmaiseksi julkisiin täälläkin.. Kuten käsittääkseni Tampereella.
Tuossa on kyllä myös asiaa. Olen käynyt kerran Madridin Santiago Bernabeulla joka vetää 95 000 katsojaa
ja se on ihan keskellä kaupunkia. Kukaan ei tule omalla autollaan vaan käyttävät jalankulkua, joukkoliikennettä tai jättävät autonsa tuonnemmaksi. Se on asennekysymys, ei ongelma, meidän pitäisi todellakin muuttaa ajatusta "omalla autolla hallin viereen".
Silti voi olla areenan kyljessä monikerroksinen ja maanalainenkin autopaikkarakennus jossa olisivat sijainnin mukaiset parkkihinnatkin. Semmonen niittymarkettiparkkeeraus on varmasti historiaa ja kauas keskustasta ei voi Areenaa rakentaa jos kokonaisuuteen suunnitellaan hotellia, ravintoloita, kauppoja, kuntosaleja, se on nykyaikaa. Näinä aikoina tulee kysymykseen myös polttoaineen hinta ja päästökysymykset.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Jos jaksaa nyt kävellä Ouluhallilta jäähallille niin miksei jaksais kävellä sitä 300 metriä pidemmälle uuteen halliin?
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Näin on ihan varmasti, ihmettelimpähän vain.


Tuossa on kyllä myös asiaa. Olen käynyt kerran Madridin Santiago Bernabeulla joka vetää 95 000 katsojaa
ja se on ihan keskellä kaupunkia. Kukaan ei tule omalla autollaan vaan käyttävät jalankulkua, joukkoliikennettä tai jättävät autonsa tuonnemmaksi. Se on asennekysymys, ei ongelma. Silti voi olla areenan kyljessä monikerroksinen autopaikkarakennus jossa sijainnin mukaiset parkkihinnatkin. Semmonen niittymarkettiparkkeeraus on varmasti historiaa ja kauas keskustasta ei voi Areenaa rakentaa jos kokonaisuuteen suunnitellaan hotellia, ravintoloita, kauppoja, kuntosaleja, se on nykyaikaa.
Se on juuri näin. Toki rahvaat edelleen haluavat parkkeerata oman autonsa hallin oven eteen, ja kun tämä ei ole mahdollista, niin siinä on tekosyy olla menemättä peleihin. Silloin pitää mennä katsomaan vaikkapa Suomi-Sarjaa Oulunsaloon, siellä ei ole liikaa katsojia ja parkkipaikkojakin riittää.

Julkiset ovat yhä enemmän trendikkäitä juuri päästöttömyydenkin takia ja yhä harvempi omistaa edes autoa kaupunkialueella. Näenkin, että areena pitää tehdä tämä näkökulma edellä, eikä niin että se Tyrnävän Pertti saa parkkeerattua autonsa hallin eteen. Tai jos parkkipaikkoja halutaan, niin sitten areena pitää tehdä jonnekin Kaakkurin pellolle, eikä se ole edes vaihtoehto.
 

Whirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Odesan Kärpät
Tampereellahan rakennettiin jäähalli kiskojen päälle tekemällä siihen kansi. On muuten pirun hieno hallikin ja mainio sijainti. Ajankohta osui kyllä täsmälleen oikeaan ja Tampereella kyllä riittää halliin tulijoita pitkälle tulevaisuuteen. Oulu on tässä asiassa kyllä muutaman vuoden myöhässä.
Kymmenen vuotta myöhässä, ja joku voisi väittää sen olevan vielä enemmän myöhässä. Teoriassa nyt osattaisiin Ouluunkin rakentaa jotain, kerran on Tampereella ja Helsingissä käyty oppimassa. Todellisuudessa lopputulos on varmaan jotain muuta.

Tampereellahan tuo areena on aiheuttanut ongelmia, kun julkinen liikenne ei toiminutkaan sormia napsauttamalla. Ehkä se on nyt kunnossa? Yliopisto+monitoimiareena+marketit olisi aika hyvä mahdollisuus saada riittävä määrä parkkipaikkoja ja suunnitella toimiva julkinen liikenne alusta alkaen. Parkkipaikkojen tarve eivät tule katoamaan viidessä vuodessa, kuten jotkut haluaisivat uskoa.

Toivottavasti lopputuloksesta tulee Tamperetta paremman näköinen. Ei ole kummoinen se pönttö ulkoasultaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulussa pitäisi ottaa myös lähijunaliikenne käyttöön. Oispa kätevä jättää auto vaikkapa liminkaan ja siitä tulla suoraan uudelle hallille junalla.
Näinpä. Tätähän on jonkin verran selviteltykin ja viikko takaperin oli Kalevan sivuilla juttua Väyläviraston tuoreimmasta junaliikenneselvityksestä (liitteenä lähijunaliikenteelle hahmoteltu reitti ja seisakkeet). Kuvittelisin, että uusi asemakeskus ja monitoimiareena lisäisivät kiinnostusta tuollaiseen liikkumismuotoon. Eikä Ritaporttiin kaavaillusta Citymarketista ja big box -tyyppisestä myymäläkeskittymästä varmaan haittaakaan ole, se kun on niinikään tuossa junareitin varrella.

Kiinnostuksen lisäksi toki tarvittaisiin kaupunkirakenteen tiivistämistä (lisää asutusta ja työpaikkoja radan vierustoille), kuten selvityksessäkin tuodaan esiin. Jollain aikavälillä tällainen liikkumismuoto voi kuitenkin olla realismia, eikä vaadi samanlaisia panostuksia kuin niinikään selvitelty raitiovaunuliikenne Oulun seudulle.

 

Liitteet

  • Lähijunaliikenne.png
    Lähijunaliikenne.png
    125,6 KB · kertaa luettu: 185

Dalhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Washington Capitals
Oulussa pitäisi ottaa myös lähijunaliikenne käyttöön. Oispa kätevä jättää auto vaikkapa liminkaan ja siitä tulla suoraan uudelle hallille junalla.
Olisi kyllä unelma, joka kotipeliin kärppäjuna limingasta hallille asti ja kyytiin pääsee pääsylipulla ja pelin jälkeen sitten takasin.
 

Stultus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan LämyAkat
Jos jaksaa nyt kävellä Ouluhallilta jäähallille niin miksei jaksais kävellä sitä 300 metriä pidemmälle uuteen halliin?
Syytä lienee huomioida, että uudesta hallista on suunnitelmien mukaan tulossa kaksi kertaa isompi, kuin tuosta nykyisestä ladosta. Nykyinen parkkipaikkamäärä ei tule rittämään suosituimpien tapahtumien yhteydessä.

Ja uuden areenan rakennuspaikan ja nykyisen ladon välinen matka on muuten lähempänä 500 metriä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kävely sieltä Ouluhallin parkkipaikalta omalle areenaistuimelle tulee viemään terveeltä aikuiselta noin kuusi minuuttia nykyistä kauemmin. Lonkkavikaisen eläkeläisen tai lapsiperheen kohdalla tähän voi lisätä x-kertoimen.

Julkiset ovat yhä enemmän trendikkäitä juuri päästöttömyydenkin takia ja yhä harvempi omistaa edes autoa kaupunkialueella.

Nykyisellään Oulun julkinen liikenne on vitsi ja tätä on vaikea täysin korjata isoillakaan investoinneilla. Oulu on rakennettu periaatteella, jossa keskusta on pieni ja väestömäärältään mitätön, ja asuinlähiöt sijaitsevat siellä täällä ympäri peltoja ja metikköjä.

Tänään Ylen nettisivuilla oli juttua kuinka muuttoliike nielee kaupunkien reunojen lähimetsiä ja autojen kasvava tarve vaikeuttaa ilmastopäästöjen vähentämistä. Erityismaininnan sai Oulu, joka "kasvaa tällä hetkellä pitkälle metsiin, kun lähes puolet rakennuksista nousee metsien tilalle". Julkinen liikenne voi olla trendikästä ja näkyvästi esillä kaiken maailman suunnitelmissa, mutta todellisuus on se, ettei yksityisautoilu ole ainakaan merkittävästi vähenemässä Oulun seudulla lähitulevaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Erityismaininnan sai Oulu, joka "kasvaa tällä hetkellä pitkälle metsiin, kun lähes puolet rakennuksista nousee metsien tilalle".
Keskustan suuralueen väkiluku on käsittääkseni lähes tuplaantumassa lähitulevaisuudessa, joten kyllähän Oulunkin kaupunkirakenne on selkeästi tiivistymässä ja tiivistynytkin jo.

Toisaalta melkoinen vastavoima on sitten esim Hiukkavaara, jonne on syntymässä 20 000(!) asukkaan alue.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kivisydämestä uuteen halliin 650m, nykyiseen halliin Oulunhallin parkkiksilta semmoinen 450m. Eiköhän tuo lisä 200m pitäis onnistua kävellä ja plussana sula ja lämmin auto pelin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kalevan sivuilla on juttua asemakeskus- ja monitoimiareenahankkeiden etenemisestä. Luonnollisesti juttu on maksumuurin takana, joten referoin alapuolelle monitoimiareenaan liittyvää osaa.

Niinkuin tiedämme, tulevalle elämysareenalle on kaksi sijoitusvaihtoehtoa: oikeus- ja poliisitalon tontti sekä Raksilan urheilupuisto. Kaupungilla on kuitenkin vahva usko siihen, että areena nousee oikeus- ja poliisitalon tontille, sillä sille ei ole muita suunnitelmia tällä hetkellä. Yhdyskuntajohtaja Marko Kilpeläisen mukaan ensi vuoden puolella saadaan vastauksia areenakysymyksiin ja rakentaminen voidaan aloittaa viitisen vuoden kuluttua.

Elämysareenan sijaintia ja mahdollisuuksia käsittelevä selvitystyö menee Oulun kaupunginhallituksen käsittelyyn huhtikuun puolivälissä. Jos se siellä hyväksytään, seuraavana vuorossa on rahoittajien ja toteuttajien hakeminen (markkinavuoropuhelu). Lopulta kaupunki linjaa, löytyykö areenalle edellytyksiä ja millaisessa muodossa.

 

Redimor

Jäsen
Kalevan sivuilla on juttua asemakeskus- ja monitoimiareenahankkeiden etenemisestä. Luonnollisesti juttu on maksumuurin takana, joten referoin alapuolelle monitoimiareenaan liittyvää osaa.

Niinkuin tiedämme, tulevalle elämysareenalle on kaksi sijoitusvaihtoehtoa: oikeus- ja poliisitalon tontti sekä Raksilan urheilupuisto. Kaupungilla on kuitenkin vahva usko siihen, että areena nousee oikeus- ja poliisitalon tontille, sillä sille ei ole muita suunnitelmia tällä hetkellä. Yhdyskuntajohtaja Marko Kilpeläisen mukaan ensi vuoden puolella saadaan vastauksia areenakysymyksiin ja rakentaminen voidaan aloittaa viitisen vuoden kuluttua.

Elämysareenan sijaintia ja mahdollisuuksia käsittelevä selvitystyö menee Oulun kaupunginhallituksen käsittelyyn huhtikuun puolivälissä. Jos se siellä hyväksytään, seuraavana vuorossa on rahoittajien ja toteuttajien hakeminen (markkinavuoropuhelu). Lopulta kaupunki linjaa, löytyykö areenalle edellytyksiä ja millaisessa muodossa.

Ei muuta ku 25000 katsomo ja Antti-Tapani vetämään joka ilta Vegasin tyyliin keikkaa! Lisäksi Arina sponssiksi ja Lehto rakentaa ettei tuu mitään vikoja. Kärpät änäriin!
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jihuu ! Mahtava juttu että päästään uudelle areenalle 2028 !
Toki pari vuotta menee ensin linnustoselvityksiin ennenkuin voidaan alkaa suunnittelu, pesimäaika toukokuussa.
Tämän jälkeen odotellaan pari vuotta miten yliopiston sijainti asettuu, siitä tapellaan vuoteen 2028 ja valituskierrokset 2029 saakka.
"Ei mahu" sanotaan päätöksessä.Oululainen demokratia toimii ja ripeä päätöksenteko, jota kutsutaan vitsiksi. Hallitusti kiirehtien:))
Uudelle areenalle riemumielin vuonna 2035 ! Jos ollaan enää henkissä...moniko uskoo enää mihinkään ?
Minä en, makkaransyönti jatkuu Energia-Areenalla hamaan tulevaisuuteen...
 
Viimeksi muokattu:

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Jihuu ! Mahtava juttu että päästään uudelle areenalle 2028 !
Toki pari vuotta menee ensin linnustoselvityksiin ennenkuin voidaan alkaa suunnittelu, pesimäaika toukokuussa.
Tämän jälkeen odotellaan pari vuotta miten yliopiston sijainti asettuu, päätös siitä vuonna 2027 ja valituskierrokset 2028 saakka.
Oululainen demokratia toimii ja päätöksenteko, sitä kutsutaan vitsiksi. Hallitusti kiirehtien:))
Uudelle areenalle riemumielin vuonna 2032 ! Jos ollaan enää henkissä...moniko uskoo näihin satuihin ?

Oma veikkaukseni on ollut, ettei tämän vuosikymmenen puolella päästä uuteen areenaan Kärppiä katsomaan. En ole vielä muuttamassa arvaustani näillä tiedoilla.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Yhdyskuntajohtaja Marko Kilpeläisen mukaan ensi vuoden puolella saadaan vastauksia areenakysymyksiin ja rakentaminen voidaan aloittaa viitisen vuoden kuluttua
Viisi vuotta + rakentaminen, eli jotain 7-8 vuotta, että kiekko tipautetaan jäähän. En ymmärrä tämmöisistä suunnitteluprosesseista mitään, mutta on kyllä uskomattoman hidasta toimintaa. Asettaa Kärpät melkoisen kusiseen asemaan, kun tämä vain venyy ja venyy. Nykyistä hallia täytyy siis edelleen kehittää ja saneerata isolla rahalla, jotta sen saa pidettyä edes jollakin tavalla käyttökelpoisena Liiga-kiekolle.

Vai että jo ensi vuoden puolella vastauksia. Vau.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Viisi vuotta + rakentaminen, eli jotain 7-8 vuotta, että kiekko tipautetaan jäähän. En ymmärrä tämmöisistä suunnitteluprosesseista mitään, mutta on kyllä uskomattoman hidasta toimintaa. Asettaa Kärpät melkoisen kusiseen asemaan, kun tämä vain venyy ja venyy. Nykyistä hallia täytyy siis edelleen kehittää ja saneerata isolla rahalla, jotta sen saa pidettyä edes jollakin tavalla käyttökelpoisena Liiga-kiekolle.

Vai että jo ensi vuoden puolella vastauksia. Vau.
No rakennusalaa jonkin verran tuntevana tällaiset hankkeet ei ihan hetkessä nytkähdä liikkeelle. On kaavoitusprosessia, on rahoitukseen liittyvää, on suunnitteluun liittyvää ja itse rakentamiseen liittyvää aikataulua. Sitten kun tahoja on paljon jotka on mukana hankkeessa, esimerkkinä nyt vaikka VR. Tällä hankkeella on pitkän aikavälin vaikutuksia jotka pitää ottaa huomioon.

Ja sit kun näitähän ei yhtä aika voi kaikkea toteuttaa. Ilman kaavan valmistumista ja lainvoimaisuutta ei suunnitelmia kannata liiemmin tehdä. Ja jos ei ole suunnitelmia, on aika vaikea markkinoida. Ja kun ei voi markkinoida, on rahoituskuviotkin levällään jne.

Sit kun tähän kaikkeen päälle lyödään vielä joka väliin ihmisten kuulemista ja valitusoikeuksia niin onhan se pirun hidas prosessi kun nollista lähdetään liikkeelle.
 

Reissumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Mikä lienee olisi järkevin koko areenalle? Jos on esim. 13000 katsojalle ja arkipeliä Saipaa vastaan tulee katsomaan 4000 katsojaa niin hallin vuokra on melko kohtuuton lipputuloihin nähden. Montako kertaa yleensäkään saadaan Oulussa myytyä areena täyteen jääkiekkopeliin tai kotimaisia esiintyjiä varten? Kansainvälisiä esiintyjiä tuntuu olevan vaikea saada Tampereellekin joten miten niitä Ouluun saataisiin.
 

Glove

Jäsen
Mikä lienee olisi järkevin koko areenalle? Jos on esim. 13000 katsojalle ja arkipeliä Saipaa vastaan tulee katsomaan 4000 katsojaa niin hallin vuokra on melko kohtuuton lipputuloihin nähden. Montako kertaa yleensäkään saadaan Oulussa myytyä areena täyteen jääkiekkopeliin tai kotimaisia esiintyjiä varten? Kansainvälisiä esiintyjiä tuntuu olevan vaikea saada Tampereellekin joten miten niitä Ouluun saataisiin.
13000 mainittiin jossain lehtijutussa. Tehdään saman tien 14000 niin on suurin ja kaunein. Kova homma on hallin myyminen täyteen noilla kapasiteeteilla. Ilvenksellä taitaa Nokian peleissä olla ka. jotain 7500.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toisaalta kun pähkäillään sopivaa maksimikapasiteettia tulevalle monitoimiareenalle, täytyy huomioida myös se, kuinka pitkäkestoinen ratkaisu on kyseessä. Areenan elinkaari on oletettavasti pitkä, ja tämän hetkisten tietojen valossa näyttää, että sitä päästään rakentamaan aikaisintaan tämän vuosikymmenen lopussa, mahdollisesti myöhemmin. Ottaen huomioon, että tuon kokoluokan rakentamisessa kestää oma aikansa, areena on jääkiekon ja muiden tapahtumien käytössä jossain vaiheessa 2030-lukua.

Sitten kun ajatellaan, että areena on sen jälkeen vuosikymmeniä käytössä (Raksilan vanha hallikin kohta juhlii 50-vuotispäiväänsä) kaupunki sen ympärillä kerkeää tuona aikana kehittyä vielä monin tavoin. Esimerkiksi tällä hetkellä vasta erilaisissa esiselvityksissä eläneet lähijunaliikenne ja raitioliikenne saattavat joidenkin vuosikymmenien sisällä olla Oulussakin täyttä realismia, samalla kun asutusta nousee lisää näiden reittien varrelle ja Oulun seudun asukasluku jatkaa kasvamistaan. Tuollaista liikkumismuotoa silmällä pitäen poliisi- ja oikeustalon tontti olisi aivan loistava ratkaisu.

Joka tapauksessa tässä nyt suunnitellaan uutta lippulaivaa Oululle ja puolen Suomen keskeisintä tapahtumapaikkaa, paikkaa, jonne tekee mieli matkustaa vähän kauempaakin maakunnista. Se, että areenan kaavailussa on mukana kunnianhimoa, ei välttämättä ole yksinomaan huono asia. Ja kyllähän tuota kapasiteettia suunnitellessa on mukana monenlaisia työkaluja ja monenlaista dataa, joten ihan hatusta sitä ei varmastikaan tulla lyömään lukkoon.
 

Glove

Jäsen
Ei sen areenan tekemisessä mene kuin reilu vuosi jos niin halutaan. Wikipedian mukaan Jaffala tehtiin kolmessatoista kuukaudessa (03/1996-04/1997) Toivottavasti on uusi areena tämän vuosikymmenen loppupuolella pystyssä niin minäkin pääsen Kärppämatsiin ennen kuin täytän 60 v.
 
Viimeksi muokattu:

Redimor

Jäsen
No rakennusalaa jonkin verran tuntevana tällaiset hankkeet ei ihan hetkessä nytkähdä liikkeelle. On kaavoitusprosessia, on rahoitukseen liittyvää, on suunnitteluun liittyvää ja itse rakentamiseen liittyvää aikataulua. Sitten kun tahoja on paljon jotka on mukana hankkeessa, esimerkkinä nyt vaikka VR. Tällä hankkeella on pitkän aikavälin vaikutuksia jotka pitää ottaa huomioon.

Ja sit kun näitähän ei yhtä aika voi kaikkea toteuttaa. Ilman kaavan valmistumista ja lainvoimaisuutta ei suunnitelmia kannata liiemmin tehdä. Ja jos ei ole suunnitelmia, on aika vaikea markkinoida. Ja kun ei voi markkinoida, on rahoituskuviotkin levällään jne.

Sit kun tähän kaikkeen päälle lyödään vielä joka väliin ihmisten kuulemista ja valitusoikeuksia niin onhan se pirun hidas prosessi kun nollista lähdetään liikkeelle.

Ei sen areenan tekemisessä mene kuin reilu vuosi jos niin halutaan. Wikipedian mukaan Jaffala tehtiin kolmessatoista kuukaudessa (03/1996-04/1997) Toivottavasti on uusi areena tämän vuosikymmenen loppupuolella pystyssä niin minäkin pääsen Kärppämatsiin ennen kuin täytän 60 v.

Ainahan voi sanoa, että "ja Kiinassa tehtiin sairaala kymmenessä päivässä".
 

Alavaari

Jäsen
Se on asennekysymys, ei ongelma, meidän pitäisi todellakin muuttaa ajatusta "omalla autolla hallin viereen".
Joo kyllä. Itellä tietty hyvä puhua kun silloin kun paikalla käyn, ajelen fillarilla pihaan.

Mutta kauempaa tulevillehan oliskin kätevä jos olis jonkun parin kilsan säteellä olevan parkkiksen nurkassa semmoisia sykkeleitä jotka vois jollain äpillä lunastaa kymppiminsaksi kumpaankin suuntaan käyttöön. Mutta niin jo, sehän oli niin ettei niitä tarvita kun kaikilla oululaisilla on jo pyörä.

Edit: ymmärrän kyllä, että tilanteet vaihtelee eikä tämmöisen salskean (*) ja dynaamisen (*) nuoren (*) henkilön liikkumistottumukset sovi kaikille. Ilman muuta tarvitaan myös niitä lähiparkkiksia.

(*) -> ;)
 
Viimeksi muokattu:

Dalhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Washington Capitals
Mutta kauempaa tulevillehan oliskin kätevä jos olis jonkun parin kilsan säteellä olevan parkkiksen nurkassa semmoisia sykkeleitä jotka vois jollain äpillä lunastaa kymppiminsaksi kumpaankin suuntaan käyttöön. Mutta niin jo, sehän oli niin ettei niitä tarvita kun kaikilla oululaisilla on jo pyörä.
Siis itse kuljen peleissä about 50km päästä ja kyllä itseä ainakin vituttaisi ensiksi ajaa 50km parkkipaikalle joka sijaitsee 2km hallista ja sitte loskassa jollakin sykkelillä vintata hallille ja sama sitten pelin jälkeen.
Ihan fine sille kyllä olen että parkkipaikka sijaitsee vaikka 1km säteellä kun senhän kävelee hetkessä.
Ideaalisin tottakai on jättää auto kivisydämmeen ja sieltä kävellä 600m hallille
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös