Naukkis ehkä vaan muutamaksi peliksi hakemaan itseluottamusta jos viime kauden Naukkis löytyisi sieltä.
Naukkarisen pelistä huokuu omaan silmään eniten se, että omat odotukset on kovat ja samalla myös alkaa tulla ulkopuolelta odotuksia. Hirveä yritys ja draivi on kokoajan päällä ja se näkyy sitten myös samalla junnumaisena höntyilynä ja huolimattomuusjäähyissä.
Ja tottakai sen tiedostaa myös pelaaja itse kun paikka on kakkoskentässä, niin silloin kakkoskentässä pitää myös saada vastuun verran tulostakin.
Se on myös hyvä muistaa, että SaiPaa kohtaan kentällä tuleva vaatimustaso on myös täysin erilainen tällä kaudella. Viime kaudella riitti käytännössä, että nappasi pari maalia ekaan erään ja sitten jalkaa sai ottaakin jo kaasulta. Nyt jokainen joukkue joutuu laittamaan täyden 60min peliin ja silloin sellaiset satunnaiset kavennusmaalipisteet eivät tule enää niin halvalla.
Raipella on kyllä sinällään mahtava lähestymistapa siihen, että ketjuruletti ei pyöri joka kolmannessa ottelussa vaan annetaan reilusti sitä tilaa löytää se hyvä kierre pelaamiseen. Minä itse olisin ollut jo moneen kertaan malttamattomampi tekemään pieniä muutoksia kokoonpanoihin, etenkin silloin kun oli monta vähämaalista ottelua putkeen.