Pyysin viimeisissä kirjoituksissani, että lukekaa ajatuksen kanssa, mitä kirjoitin tekemässäni listauksessa. Kirjoitinko jossakin, että valmentajan vaihdosta ei olisi pitänyt tehdä? Jos luette tarkasti, mitä kirjoitin, niin otin siellä kantaa myös valmentajan vaihdon ajankohtaan. Ei kai suomen kieli ole niin vaikeaa vai kirjoitanko äidinkielellisesti vain niin epäselvästi? Erittelin nopeasti 15 kohtaa ja lisäksi tekstiosuudessa kerroin mihin itse petyin urheilullisesti. Lukekaa siis, mitä kirjoitin. Älkää luulko mitä luulitte minun kirjoittavan.
Kirjoituksessani annoin jopa ennusteen, joka toteutui suurin piirtein samalla hetkellä kuin painoin enteriä. Päättelin, että se mitä on tapahtunut (en voi niitä tuoda julki) viimeisen vuorokausien aikana voi johtaa siihen, että menetämme yhteistyökumppaneita. Suurin piirtein samaan aikaan - tietämättäni - tuli julkisuuteen ensimmäinen kommentti. Ja tämä päivä osoitti, että Jarmo Laukko ei taida olla yksin veneessään.
Samoin aikaisemmin syksyllä päättelin, että Vinnie-paketti ei tule saamaan tuulta alleen. Ilveksen johto esitti muutamaankin otteeseen, että paketteja on mennyt hyvin, mutta alkaneella viikolla jouduttiin myöntämään, ettei paketteja ollut juurikaan mennyt. Tuolloin, kun paketti julkaistiin Vinnien muutamat harvat ystävät julistivat, kuinka hyvästä paketista on kyse. Näin ei vain ollut muiden mielestä.
Olisin äärimmäisen mielissäni, jos olen lukenut peliä totaalisen väärin, miten tämän alueen tukijat suhtautuvat meidän voimakaksikkoon. Toivon, että pian tulee se päivä, että joku voi minulle sanoa, että olin täysin väärässä heidän suhteen. Toivonkin, että ne, jotka kokevat voimakaksikon toiminnan olevan hyvää laatua, niin avaavat tänne Jatkoaikaan Ilves-osioon oman ketjun voimakaksikon hyville aikaansaannoksille. Ehkä minäkin sitten uskon, kun toinen sivu täyttyy, että he ovat oikeasti hyväksi seurallemme.
Itse olen sitä mieltä, että
ensimmäinen Tampereen Ilveksen kannalta onnistuneen kaupan edellytys on, että voimakaksikko ei omista promillen murto-osaa Ilveksestä kaupan jälkeen. Toinen toiveeni, joka lienee utopistinen, on se, että kauppaan päädytään sen osapuolen kanssa, joka on Tampereen Ilvekselle parempi. Jos hallitus päätyy siihen, että "huhuttu Tapparahenkinen" ryhmä on Tampereen Ilvekselle parempi omistaja, niin sitten se on näin hyväksyttävä.
En ole kuullut kenenkään näin sanoneen. Mutta kuinka usein tällaisissa tilanteissa tuo osapuoli joll on saatavia on pitänyt käden alhaalla ja sanonut, että kaikki on maksettu?
En jaksa tätä enempää vatvoa. Voin vain sanoa, että kädet eivät ole pysyneet alhaalla ja en voi sille mitään, jos kädet eivät näy ja huuto ei kuulu kaikille nettipalstalaisille. Se mitä tuodaan lehtiin on eri asia. En minäkään ensimmäisenä lehtiin raha-asioitani toisi. En valehdellut tuossa 15 asian listauksessa. Maksamattomat palkat olivat
vain yksi häiriötekijä, joiden kanssa Raipe sai tai joutui valmentamaan.
Ilveksen seuraava suuri taloudellinen huoli on se, että loppukaudella ei juurikaan tule enää euroja asiakkailta. Peleihin tulevat ovat pääosin niitä, jotka ovat lippunsa jo maksaneet kausikortin muodossa tai saaneet ilmaislipun/kausikortin kaveriltaan. Voi olla, että vasta karsinnoista saadaan seuraavat normaalit liiketaloudelliset tulot. Tästä voi aiheutua nurinkurinen dilemma eli johdolla on kiire tulouttaa karsintapelien tulot ASAP, jotta loppukauden menoista selvitään. Toinen rahanlähde on sitten tämä yrityskauppa.