Näen jo sieluni silmillä, kuinka tuulitakkinen Porttila seisoo syksyn hämärässä tihkusateessa Summasen rivitaloasunnon piha-alueella katsoen kameraan spanielin tavoin:
"Tämän oven takana viettää iltansa Suomen kohutuin mies, kenties kautta aikojen, Raimo Summanen. Hän on monien kysymysmerkkien mies, joka johti Leijonat uransa suurimpaan saavutukseen äskettäin World Cupissa. Mutta toisaalta hän on särmikäs ja pahasanainen pelaajien karkottaja. Me yritimme kysyä Summaselta itseltään asiallista kommenttia tähän raporttiin, jonka olen muuten itse kuvannut, äänittänyt, spiikannut ja tuottanut ja korvannut turhat pelaajahaastattelutkin sillä, että haastattelen itseäni pelikamoissa edustaen näin 150%:a pelaajista. Hyvät katsojat, tätä on Raimo Summanen..." Ja siitä lähtee 45 minuuttinen dokkari.
Näyttämättä jää se pätkä, missä Porttila yritti haastattelua:
-Rami hei, mä oon sun kaveri ja tukija oon aina ollut! Tehdään nyt selväks koko Suomen kansalle, että sulla ja mulla on ollut suuri suunnitelma koko ajan, mulla on sun elämäkertakin valmiiks kirjotettuna, tule ja nauretaan kaikille muille tässä haastattelussa!
-Ikinä en oo antanut sulle haastatteluja, enkä anna nytkään.
(kops)
-Auuu, onneks on noi silmäpussit niin ei musta silmä näy, ihme psykopaatti!