Raimo Summasen kiirastuli

  • 93 844
  • 779
Viestin lähetti cobol
Laitetaan nyt tämä fakta: mitään fyysistä EI tapahtunut Summasen ja Niinimaan välillä. Omat lähteeni ovat nähneet osan tapahtumista ja kumpikaan lähteistä ei ole Summanen.

Näin ollen tällaiset vihjailut kysymyslauseen yms. pikkuvidduilun muodossa voi unohtaa.

Kiva että jaoit kanssamme The Totuuden. Varsinkin kun olet kuullut totuuden joltakin, joka on nähnyt _osan_ tapahtumista.

Kiitos. Olemme valaistuneita.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti mixu
Huutoa lisää niin heti alkaa mestaruuksia tulemaan.

Se ainoa mestaruuskin on tähän mennessä tullut Ruotsalaisen valmentajan alaisuudessa jonka ansioita ei huutaminen todellakaan ollut.

Kyllähän kaikki Jatkoaikaa lukevat tietävät - tai heistä ainakin ne, jotka jonkinlaisia asiantuntijoita ovat - että mestaruus 1995 tuli koska parhaat eivät olleet mukana. Huutamisen määrällä ei nimenomaan sinä vuonna ollut mitään merkitystä.

Nöyryyttäminen ei tietenkään ole oikea tapa käsitellä tähtipelaajia. Kokeilemisen arvoinen voisi olla vaikkapa isonenäisen tähtihyökkääjän psyykkaaminen pelehtimällä pukukopissa tekonenien kanssa muun joukkueen ja valmentajan voimin - hauskaa huumoria, joka varmasti sytyttää miehen kuin miehen.

edit/lisäys: pahemminhan ei sitten karskia suomalaista voikaan häpäistä kuin kyseenalaistaa tämän tavan käyttää nautintoaineita. Toivottavasti mitään niin kauheata ei liity käsiteltävänä olevaan tapaukseen.
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Maple Leaf
Löydän kyllä viesteistäni mielipiteitäni siitä, että nöyryyttämällä ja kyykyttämällä ei saada kestäviä tuloksia aikaan. Kestävillä tuloksilla tarkoitan tässä tuloksia perspektiivissä ylitse yhden pelin tai turnauksen.

Tästä olemme varmaankin samaa mieltä. Sinun kuten monen muunkin nimimerkin viesteistä tulee vain sellainen vaikutelma, että Summanen ei muuta teekään kuin nöyryyttää ja kyykyttää.

Esimerkiksi eilen oli Mika Kortelaista haastateltu jossain lehdessä, aiheena yllättäen Summanen. Flintstone tuon haastattelun täällä jossain ketjussa referoikin. Ei siitä jäänyt sellaista kuvaa, että Summanen olisi psykopaatti tjsp. Kölli kertoi, että Summaselle tulee kylläkin aika ajoin ylilyöntejä. Se on varmasti Ramin heikkous, ei kahta sanaa. Se ei kuitenkaan tee hänestä huonoa valmentajaa eikä edes sellaista, joka on välttämättä kammettava pois maajoukkueen päävalmentajan jakkaralta. Summasen on katsottava peiliin ja tehtävä jotain heikkouksilleen, jotta ne kuuluisat ylilyönnit jatkossa vähenisivät tai jäisivät kokonaan pois.

Summasella on ymmärrystä pelistä ja hän on äärimmäisen energinen ja tekee työnsä antaumuksella. Hänellä on minusta paljonkin annettavaa valmentajana.

Kisojen jälkeen järkevä keskustelu kaikkien osapuolten välillä ja sitten katsotaan, mikä on tilanne. Onko Summasella vielä pelaajien tuki vai ei, se jää nähtäväksi.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Viestin lähetti Senior
Täysi tuki vaikket edes tiedä mitä on oikeasti tapahtunut? Pyhittääkö tarkoitus kaikki keinot Sinusta?

Niin, emmehän me vielä kaikkea tiedä, mutta tuskinpa vaan mitä sen kummosempaa on tapahtunut, mitä ei olisi jo aikoinaan tapahtunut HIFK:ssä ja Jokereissa. Ja niistä ajoistahan Summanen on vain rauhoittunut...

Summanen on ristiriitainen persoona jonka kanssa varmastikin joidenkin on vaikea toimia. Mutta samalla hän on valmentaja jota moni pelaaja oikeasti myös arvostaa erittäin korkealle. Jarkko Ruutu on yksi näistä ja hänellä oli iso rooli myös siinä, että Tuomo aikoinaan siirtyi S&W:n valmennukseen.

Onneksi joukkue on nyt pois Suomesta ja samalla pois kaikenmaailman Porttiloiden ja Jalosten kynsistä ja pääsee keskittymään oleelliseen: USA:n kaatamiseen välierässä. Siihen on hyvänä päivänä kaikki mahdollisuudet.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ottamatta kantaa tähän Niinimaan tapaukseen niin kyllä Summasen kannattaisi jotain tehdä sen kanssa että ei kiivastuisi niin helposti vaan saisi käytettyä senkin energian hyödyllisesti.

Epäilen että hänellä on jonkinlainen kehityshäriö tms joka nousee välillä pinnalle.Tämä ei tarkoita mitenkään sitä että hän olisi hullu mutta jotain poikkeavaa hänessä on.

Maailmassa on paljon tapauksia että ad-hd tai aspergia lapsista on tullut jopa neroja jollain alalla vaikka jossain asioissa on kehittymättömyyttä tai he eivät pysty esimerkisi tunteitaan aina hallitsemaan.


Toisena asiana ihmetteln joidenkin ihannointia valmentajia kohtaan jotka alistavat tai nöyryyttävät pelaajia.
Mielestäni tämä on Suomalaiselle luonteenlaadulle täysin kielteinen seikka joka ei edistä asoita.
Sodassa arvostettiin näitä "Vilho Koskeloita" jotka olivat tukena ja joihin voi luottaa mutta jotka eivät joka asioista sanoneet.

Suomalaisissa nousee yleensä karvat pystyyn kun aletaan turhista asioista komentamaan vain sen takia että toinen on esimies.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti cobol
Nostin asian siksi esille, että mielestäni liian moni kirjoittajista olisi valmis uittamaan Summasen kölin alta heti.
Minun mielestäni ainoat ihmiset, jotka tätä voivat vaatia ovat pelaajat. He tietävät minkälainen henki pukuhuoneessa ja joukkueessa on, nauttiiko valmentaja pelaajien luottamusta vai, ei ketkään muut. Fanien mielipiteellä ei erottamiseen pitäisi olla mitään väliä, ei nyt, eikä muulloin (edes välttämättä vaikka joukkue pelaisikin huonosti. Minä ainakin uskon, että kaikki pelaajat haluavat voittaa ja häviäminen ilman syytä ei ole heille koskaan hyväksyttävä asiantila, vaan silloin he ovat tyytymättömiä valmentajaan mikäli syy häviämiseen on hänessä).
 
Viimeksi muokattu:

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Vakio
Tästä olemme varmaankin samaa mieltä. Sinun kuten monen muunkin nimimerkin viesteistä tulee vain sellainen vaikutelma, että Summanen ei muuta teekään kuin nöyryyttää ja kyykyttää.

Myönnän, että tällainen vaikutelma saattaa viesteistäni syntyä. Se johtuu varmasti osin siitä, että keskustelua käydään ääriesimerkein, mikä johtaa viestien mustavalkoistumiseen. Olen kuitenkin ainakin parissa viestissä (joissain näistä Summas-ketjuista) kirjoittanut myös, ettei Summasen eroaminen/erottaminen ole minulle itseisarvo, vaan kyse on siitä, millä äärimmäisyyden eväillä kaukaloon luistelevia pelaajia psyykataan. Jos Summanen käyttäytyisi pelaajiaan kohtaan hieman kunnioittavammin, olisi hän varmasti hyvä valmentaja.

Kuulostaako hölmöltä, jos kirjoitan, ettei minulla ole mitään Summasta vastaan, vaan hänen metodejaan? Joo, vähän hölmöltä tietenkin, koska valmentaja on pitkälle yhtä kuin metodinsa, mutta ymmärtänet tarkoitukseni.
 

punisher

Jäsen
Hyvä mixu. Erinomainen kirjoitus. Samaa mieltä. Minäkin ihmettelen sitä omituista ja suorastaan perverssiä huudon ja henkilökohtaisuuksiin menevät vittuilun ihannointia. Kuka haluaisi Summasen kaltaisen pomon esimiehekseen? Maajoukkueen pelaajista suurin osa on huippuammattilaisia joilla on takanaan tai edessään paljon hohdokkaampi ura NHL:ssä kuin Ramilla. Onko se ihme ettei ihan kaikkia kohtuuttomuuksia niellä ajatellen vaan siksi että se on muka joukkueen etu. Joidenkin mielestä Rami on suomen ainoa henkilö joka laittaa itsensä likoon jääkiekon puolesta ja hän on itse asiassa keksinyt koko pelin uudelleen?!? Ja tämähän tietenkin oikeuttaa hänet käyttäytymään täysin piittaamatta mistään, edes alkeellisista käyttäytymis-säännöistä. Missä muussa duunissa voisi toimia näin. Ehkä keskitysleirin vartijana?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti punisher
Minäkin ihmettelen sitä omituista ja suorastaan perverssiä huudon ja henkilökohtaisuuksiin menevät vittuilun ihannointia. Kuka haluaisi Summasen kaltaisen pomon esimiehekseen?

Ilmeisesti tiedät tarkalleen Summasen ja Niinimaan välisestä sosiaalisesta kanssakäymisestä, kun olet jo valmis teilaamaan Summasen? Kerrohan meille, mitä Rami sanoi?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti finnjewel
Kyllähän kaikki Jatkoaikaa lukevat tietävät - tai heistä ainakin ne, jotka jonkinlaisia asiantuntijoita ovat - että mestaruus 1995 tuli koska parhaat eivät olleet mukana. Huutamisen määrällä ei nimenomaan sinä vuonna ollut mitään merkitystä.'
Kaikilla ei tosiaan ollut parhaat mukana ja sen kaikki tietävät ja myöntävät. Siis myöskään Suomellakaan ei ollet kaikki parhaat mukana. Suomella oli tietenkin helvetin hyviä pelaajia kun Koivut ja kumppanit vielä pelasivat Suomessa ja kukaan ei NHL:stä vahvistuksia saanut, mutta sen takiahan että Suomella oli parhaat pelaajat jotka pelasivat hyvin yhteen joukkue nimenomaan oli hyvä. Yhtä hyvin Kanadan tämän vuoden WCH:n voittoa voitaisiin dissata, koska heillä on parhaat pelaajat. Ei hyvyys ole mitään huonommilla pelaajilla voittamista.

Saavutus oli joka tapauksessa hieno, vaikka se vaativuudeltaan Olympia-pronssin tasolle yltäisikään. Kysymys kai lieneekin, että miksi Suomi ei sillä enemmällä huutamisella mestaruuksia ole voittanut kun niitä kisoja joissa muillakaan ei ole parhaat mukana on kuitenkin pidetty 30 vuotta. Miksi tuollainen valmentaja edes valittiin jos fakta on että huutamalla pääsee parempiin tuloksiin?

Edit: Maple Leaf "Kuulostaako hölmöltä, jos kirjoitan, ettei minulla ole mitään Summasta vastaan, vaan hänen metodejaan?"

Ei kuulosta hölmölle. Minulla on Raimo Summasen käyttämä pelipaita Edmontonin ajoilta, joka ei ihan ilmainen ollut ja josta olen erittäin ylpeä tälläkin hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Prof. Puck
Nyt sinä Cobol taidat lukea Seniorin tekstiä, kuin 'piru raamattua'. Tuskinpa Senior sitä tarkoitti, ettei Summaselle anneta tuki nyt kun pelit on kesken, vaan sitä, että osalle kiihkeimmistä keskustelijoista on muodostunut selvä mielipde puolesta tai vastaan (jossa pysytään, no matter what) jo siinä vaiheessa, kun todellista tietoa asian suhteen ei ole? Näin sen ainakin itse luin.

Luit oikein.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Maple Leaf
Kuulostaako hölmöltä, jos kirjoitan, ettei minulla ole mitään Summasta vastaan, vaan hänen metodejaan?

Tässäkin varmaan tarkoitat, että hänen "tiettyjä" metodejaan. Onhan valmentaminen kokonaisuutena 99%:sti jotain muuta kuin huutamista varmaan Summasellakin. Palautteen antaminen pelaajalle on vain yksi osa valmentamista, tosin varsin tärkeä. Tämä palautteen antaminen tapahtuu Summasellakin varmasti vain hyvin pieneltä osin ei-hyväksyttävin tavoin. Enimmäkseen palaute on järkevää ja rakentavaa. Näin olen ymmärtänyt.

Ajan takaa sitä, että tämä Summasen "käytöshäiriö", josta täällä kovasti puhutaan, koskee vain hyvin pientä osaa Summasen antamasta panoksesta maajoukkueen päävalmentajana. Kirjoitin jo aikaisemmin, että Raimolla on peiliin katsomisen paikka näiden kisojen jälkeen. Hänen on syytä kiinnittää huomiota erityisesti sosiaalisen kanssakäymisen taitoihin painetilanteissa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Vakio
Kölli kertoi, että Summaselle tulee kylläkin aika ajoin ylilyöntejä.
Kölli käytti sanoja "menee liian pitkälle". Minä en tiedä mitä muilla ala-asteilla on opetettu, mutta minun mielestäni termi "liian pitkälle" tarkoittaa sitä että niin pitkälle EI pitäisi mennä. Esim vaimon lyöminen tai auton ajaminen humalassa on liian pitkälle menemistä.

edit: sana "esim" on lyhenne sanasta "esimerkiksi", joka puolestaan tarkoittaa keksittyä tilannetta joka on kuvaava tilanteen tai termin ymmärtämisen kannalta. Mitään sen laajempaa tai piilotettua merkitystä termillä ei ole.

Tuo termi "ylilyönti" on varsinkin jatkoajan HIFK-fanejen keskuudessa saanut oman, muusta elämästä poikkeavan jopa positiivisen sävynsä ja tarkoittaa lähinnä tapausta, joka jakaa mielipiteet puolesta ja vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti dana77
Tuo termi "ylilyönti" on varsinkin jatkoajan HIFK-fanejen keskuudessa saanut oman, muusta elämästä poikkeavan jopa positiivisen sävynsä ja tarkoittaa lähinnä tapausta, joka jakaa mielipiteet puolesta ja vastaan.

Minulle on yhdentekevää, minkä merkityksen ko. termi on HIFK-keskustelussa saanut. Siellä tuskin edelleenkään luodaan virallisia standardeja jääkiekkotermistölle.

Selvennykseksi kuitenkin sanon, että ylilyönnillä tarkoitin juuri liian pitkälle menemistä. Tämän nyt luulisi olevan asiayhteydestäkin selvää.

Sitä paitsi puolesta ja vastaan tuntuvat Summasenkin ylilyönnit porukan jakavan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti punisher
Joidenkin mielestä Rami on suomen ainoa henkilö joka laittaa itsensä likoon jääkiekon puolesta ja hän on itse asiassa keksinyt koko pelin uudelleen?!?

Tämä on hyvä huomio. Summasen korottaminen jalustalle "ainoana, joka antaa sydämensä lätkälle ja Suomen menestykselle 110-prosenttisesti" on itse asiassa menneitä ja nykyisiä valmentaja- ja pelaajasukupolvia väheksyvää, suorastaan halveksuvaa toimintaa. Tälläkin hetkellä esimerkiksi suomalaisen jääkiekkoilun parissa toimii SM-liigasta alaspäin aina juniorikiekkoiluun saakka satoja, ellei tuhansia valmentajia, huoltajia ja muita ihmisiä, jotka antavat lajille kaikkensa, usein jopa materiaalista kaikkeaan myöten. Ei se, että maajoukkueen päävalmentajana toimiva mies osaa myös huutaa voi merkitä sitä, että tämä "ainoana" välittää lajin tilasta Suomessa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti punisher
Minäkin ihmettelen sitä omituista ja suorastaan perverssiä huudon ja henkilökohtaisuuksiin menevät vittuilun ihannointia. Kuka haluaisi Summasen kaltaisen pomon esimiehekseen?

Summanen voisi aivan hyvin olla erinomainen esimies.

Summanen on mies joka tekee sen minkä tekee täysillä ja paneutuu työhänsä valtavalla intohimolla ja edellyttää että myös sinä pistät itsesi täysillä likoon työsi puolesta, Summanen ei anna vapaalippuja.

Vai oletko sitä mieltä että Summasen koirakouluun joutuu sattumanvaraisesti ilman että teoillasi olisi mitään merkitystä tuohon? Ja kun saat vastattua tuohon niin osaatko muuten sanoa miksi Ville Peltonen ja Jarkko Ruutu ovat Summasen luottomiehiä? Mikä näitä kahta hyvin erilaista herraa yhdistää?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti flintstone
Summanen on mies joka tekee sen minkä tekee täysillä ja paneutuu työhänsä valtavalla intohimolla ja edellyttää että myös sinä pistät itsesi täysillä likoon työsi puolesta, Summanen ei anna vapaalippuja.

Eikö tuon toteuttamiseen todellakaan ole muita keinoja, kuin järjetön huutaminen ja henkilökohtaisuuksiin menevä vittuilu. Kovan jätkän ei tarvi huutaa, kovalle jätkälle riittää katse ja rauhallinen, mutta jämäkkä puhe. Sitä kutsutaan auktoriteetiksi. Summanen ei ole kova jätkä, Summanen on narsistinen pelkuri, joka peittää auktoriteetin puutteen järjettömään pannu punaisena kiljumiseen ja asemaansa perustuvaan nöyryyttämiseen.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Viestin lähetti Maple Leaf
Tämä on hyvä huomio. Summasen korottaminen jalustalle "ainoana, joka antaa sydämensä lätkälle ja Suomen menestykselle 110-prosenttisesti" on itse asiassa menneitä ja nykyisiä valmentaja- ja pelaajasukupolvia väheksyvää, suorastaan halveksuvaa toimintaa. Tälläkin hetkellä esimerkiksi suomalaisen jääkiekkoilun parissa toimii SM-liigasta alaspäin aina juniorikiekkoiluun saakka satoja, ellei tuhansia valmentajia, huoltajia ja muita ihmisiä, jotka antavat lajille kaikkensa, usein jopa materiaalista kaikkeaan myöten. Ei se, että maajoukkueen päävalmentajana toimiva mies osaa myös huutaa voi merkitä sitä, että tämä "ainoana" välittää lajin tilasta Suomessa.

Erinomainen kommentti Maple Leaf. Huvittavaa tässä on se, että television välityksellä voi aistia merkittäviä asioita, kuten sydämensä antamista jääkiekolle. Ehkä Summasen ulosanti on vain tarpeeksi machoa ja suoraselkäistä samanaikaisesti, joka vielä kaikenlisäksi uppoaa itsevarmaan kansanosaan erityisesti.

Ai niin. Meinasi unohtua, Aravirta on ihan paska valmentaja!
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vakio
Kirjoitin jo aikaisemmin, että Raimolla on peiliin katsomisen paikka näiden kisojen jälkeen. Hänen on syytä kiinnittää huomiota erityisesti sosiaalisen kanssakäymisen taitoihin painetilanteissa.

Saattaa olla, ettei riitä edes peiliin katsominen. Mihin koira karvoistaan pääsisi eli onko tältä osin Ramin "raivohulluus" niin kiinni luonteessa, ettei sitä hionnalla korjaa?

Yksi asia unohtuu täällä mietittäessä koko keissiä. Kun itse kärhämässä ovat asianosaisina Summanen ja Niinimaa, ovat seuraavaksi lähimpänä todellisina kommentoijina ja mielipiteenvaikuttajina muut pelaajat. Tässä ryhmässä kaikki ovat ammattimiehiä ja heidän näkemys asian loppuselvittelyssä tulee ilmeisesti olemaan keskeisessä asemassa. Jos Selänteet, Koivut ja Timoset katsovat Ramin toiminnan jatkamisen mahdottomaksi, uskon sillä olevan jonkinmoisen vaikutuksen jopa Kummolan mielipiteeseen. En edelleenkään jaksa uskoa, että Niinimaan kaltainen kaveri on ottanut tällaisia nöttejä, vaikka Rami olisi karjunut kitarisat lattialla naaman edessä pelillisistä asioista. Hankala uskoa, mutta eiköhän tuohonkin selko tule kisojen jälkeen.

Toinen mitä en aina ymmärrä, on että täällä otetaan kirjoittajien kommentteihin mukaan se, että Summanen on ollut IFKin ja/tai Jokerien valmentaja. En minä ainakaan nyt tapausta miettiessäni sido sitä mitenkään aiempiin duuneihinsa. On kovin kapeakatseista koplata jokainen mielipide niihin.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin kertaan oman mielipiteen Summasesta maajoukkueen perässä. Minulle käy vallan hienosti, että siellä on vaihteeksi Araa ja Kurrea särmikkäämpi jannu peräsimessä. Jos Summasen keinoin menestystä tulee, koen siitä pelkkää mielihyvää. Taisinpa aikanaan päävalmentajaehdokkaita pohdittaessa liputtaa itse Jortikan puolesta, joten ei "suora" tyyli ujostuta. Kaikki käytettävissä oleva menestys vaan Summaselle, mutta jos taustalla on sellaisia faktoja, jotka saavat esim maajoukkueen avainpelaajat perustellusti poikkiteloin, niin Summasen paikka olkoon muualla. Luotan silti siihen, että kun on aika asian puimiselle, se tehdään tarvittavalla tavalla ja tarvittavassa laajuudessa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Isaksson
Eikö tuon toteuttamiseen todellakaan ole muita keinoja, kuin järjetön huutaminen ja henkilökohtaisuuksiin menevä vittuilu.

Sanoinko minä noin?

Minä sanoin että Summanen paneutuu tekemäänsä asiaan intohimoisesti ja pistää itsensä täysillä likoon ja edellyttää sinulta samaa sitoutumista.

Kamalaa?

Viestin lähetti Isaksson
Kovan jätkän ei tarvi huutaa, kovalle jätkälle riittää katse ja rauhallinen, mutta jämäkkä puhe. Sitä kutsutaan auktoriteetiksi. Summanen ei ole kova jätkä, Summanen on narsistinen pelkuri, joka peittää auktoriteetin puutteen järjettömään pannu punaisena kiljumiseen ja asemaansa perustuvaan nöyryyttämiseen.

Tulihan se sieltä. Helpottiko?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti flintstone
Vai oletko sitä mieltä että Summasen koirakouluun joutuu sattumanvaraisesti ilman että teoillasi olisi mitään merkitystä tuohon? Ja kun saat vastattua tuohon niin osaatko muuten sanoa miksi Ville Peltonen ja Jarkko Ruutu ovat Summasen luottomiehiä? Mikä näitä kahta hyvin erilaista herraa yhdistää?


Vahvoja persoonia, kumpikin. Ja fiksuja miehiä - tyyppejä, jotka eivät murru louskutuksen alla. Todennäköisesti porukassa on toisenlaisiakin - eikä varmasti yhtään täydellistä kaveria - joten syy kyllä aivan varmasti löytyy. Nostamalla virheet esiin nöyryyttävällä tavalla viedään pikkuhiljaa itseluottamus ja usko omiin kykyihin. Pelolla hallitseminen on muutenkin vaikea laji, siinä syntyy helposti ’Frankensteineja’ joukon sisällä, jotka alkavat sitten lyödä lyötyä siinä toivossa, että pääsevät hallitsijan suosioon. Ehkäpä joku itse aikaisemmin epäsuosiossa ollut huomaa tilaisuutensa tulleen?

Toivon kovasti, että Summanen kykenee kasvamaan ihmisenä pari (no ehkä neljä) pykälää – sen jälkeen hän voisi olla loistava valmentaja. Ihmisenäkin siedettävämpi.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Viestin lähetti Isaksson
Eikö tuon toteuttamiseen todellakaan ole muita keinoja, kuin järjetön huutaminen ja henkilökohtaisuuksiin menevä vittuilu. Kovan jätkän ei tarvi huutaa, kovalle jätkälle riittää katse ja rauhallinen, mutta jämäkkä puhe. Sitä kutsutaan auktoriteetiksi. Summanen ei ole kova jätkä, Summanen on narsistinen pelkuri, joka peittää auktoriteetin puutteen järjettömään pannu punaisena kiljumiseen ja asemaansa perustuvaan nöyryyttämiseen.

Sinulle ilmeisesti Summanen on ainakin saanut jonkun pysyvälaatuisen trauman, kun näin tiiviisti jaksat inttää samasta asiasta. Eikö sekin ole jo noin sataan kertaan todettu, että ehkä Summaseltakin löytyy muita metodeja valmentaa kuin kuin huutaminen ja vittuilu. Vai luuletko tosissasi, että hän niillä metodeilla olisi päässyt näinkin pitkälle valmentajana???

Vai oletko kenties pelannut HIFK:ssa tai Jokereissa tai jopa Suomen maajoukkueessa Summasen alaisuudessa, kun näin hyvin tunnut kaverin tuntevan? Ehkä sinun etunimesi onkin Janne. No asioita voi katsoa monesta näkökulmasta ja surullista jos iso mies on noin jumittunut yhteen näkökulmaan.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti tant gredulin
Vahvoja persoonia, kumpikin. Ja fiksuja miehiä - tyyppejä, jotka eivät murru louskutuksen alla.

Tämä tulee aika ajoin esille tämä murtuminen. Tässä tapuksessa et väitä, että Niinimaa olisi murtunut, mutta monessa viime päivien viesteissä näin annetaan ymmärtää. Niinimaa ei kestänyt, tai Niinimaa murtui tai ....
Onko tästä jotain näyttöä, ainoa fakta, minkä olen Niinimaan itse kertomana lukenut oli lause "emme puhu samaa kieltä". Se ei kerro murtumisesta, se kertoo, että arvot eivät kohtaa. Se kertoo siitä, että Niinimaa ei hyväksynyt Summasen tyyliä ja tapaa johtaa. Se ei kerro mitään mistään murtumisesta.
Itse asiassa en usko, että Niinimaa olisi mihinkään murtunut, häntä ei vaan huvittanut kuunnella toisen asemaan perustuvia solvauksia, joilla ei ollut mitään tekemistä itse pelin kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös