Viestin lähetti Vakio
Kirjoitin jo aikaisemmin, että Raimolla on peiliin katsomisen paikka näiden kisojen jälkeen. Hänen on syytä kiinnittää huomiota erityisesti sosiaalisen kanssakäymisen taitoihin painetilanteissa.
Saattaa olla, ettei riitä edes peiliin katsominen. Mihin koira karvoistaan pääsisi eli onko tältä osin Ramin "raivohulluus" niin kiinni luonteessa, ettei sitä hionnalla korjaa?
Yksi asia unohtuu täällä mietittäessä koko keissiä. Kun itse kärhämässä ovat asianosaisina Summanen ja Niinimaa, ovat seuraavaksi lähimpänä todellisina kommentoijina ja mielipiteenvaikuttajina muut pelaajat. Tässä ryhmässä kaikki ovat ammattimiehiä ja heidän näkemys asian loppuselvittelyssä tulee ilmeisesti olemaan keskeisessä asemassa. Jos Selänteet, Koivut ja Timoset katsovat Ramin toiminnan jatkamisen mahdottomaksi, uskon sillä olevan jonkinmoisen vaikutuksen jopa Kummolan mielipiteeseen. En edelleenkään jaksa uskoa, että Niinimaan kaltainen kaveri on ottanut tällaisia nöttejä, vaikka Rami olisi karjunut kitarisat lattialla naaman edessä pelillisistä asioista. Hankala uskoa, mutta eiköhän tuohonkin selko tule kisojen jälkeen.
Toinen mitä en aina ymmärrä, on että täällä otetaan kirjoittajien kommentteihin mukaan se, että Summanen on ollut IFKin ja/tai Jokerien valmentaja. En minä ainakaan nyt tapausta miettiessäni sido sitä mitenkään aiempiin duuneihinsa. On kovin kapeakatseista koplata jokainen mielipide niihin.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin kertaan oman mielipiteen Summasesta maajoukkueen perässä. Minulle käy vallan hienosti, että siellä on vaihteeksi Araa ja Kurrea särmikkäämpi jannu peräsimessä. Jos Summasen keinoin menestystä tulee, koen siitä pelkkää mielihyvää. Taisinpa aikanaan päävalmentajaehdokkaita pohdittaessa liputtaa itse Jortikan puolesta, joten ei "suora" tyyli ujostuta. Kaikki käytettävissä oleva menestys vaan Summaselle, mutta jos taustalla on sellaisia faktoja, jotka saavat esim maajoukkueen avainpelaajat perustellusti poikkiteloin, niin Summasen paikka olkoon muualla. Luotan silti siihen, että kun on aika asian puimiselle, se tehdään tarvittavalla tavalla ja tarvittavassa laajuudessa.