Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

  • 1 378 367
  • 3 266

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En voi sille mitään, mutta viime päivinä on tullut sellainen tunne, että mikäli HIFK ei Summasen kanssa jatka ensi kaudella, niin tämä projeki jää vähän kesken ja se suurin palkinto Summasen vaatimustasosta ottamatta. On ollut hienoa katsoa, kun oikeasti tapahtuu kesken kauden kaksi asiaa: 1. Se kova harjoittelu ei ole ollut pelkästään puheen tasolla, kuten HIFK:ssa yleensä, vaan selvästi luistelu mennyt koko joukkueella isoin harppauksin eteenpäin. Esim. Tapparassa Rautakorven alaisuudessa jätkillä kulkee aina luistin keväällä ja sitä on vituttanut katsoa. Nyt HIFK:ssa on menty samaan suuntaan ja tässä tuskin annetaan nyt tasoitusta. 2. Pelitapa joka alkaa tulemaan selkärangasta. Alkaa näkemään siinä selkeää toistoa ja jatkumoa. Viimeksi näin KJ:n aikana. jos tästä haluaa kritisoida, niin itselleni oli pieni pettymys se, että tässä kesti näinkin kauan.

Vaihtaisinko Summasen esim. Karri Kiveen? Voin vastata suoralta kädeltä, että en. Joku Jukka Rautakorpi voisi olla sellainen nimi, jonka uskoisinpystyvän tätä projektia jatkamaan. Törmänen on kova nimi vapailla markkinoilla, mutta en hänen vahvuuksistaan tiedä, koska en ole Bernin tai Sportin pelejä nähnyt.

Ainoa huono puoli Summasessa on se, että siirtomarkkinoilla ei ole pelaaia puoleensa vetävä nimi. Tässä tulee vähän takkiin.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa huono puoli Summasessa on se, että siirtomarkkinoilla ei ole pelaaia puoleensa vetävä nimi. Tässä tulee vähän takkiin.

Näin näyttäisi olevan. Mutta olisi hyvin mielenkiintoista tietää minkälaiset tunnelmat ja fiilikset pelaajien keskuudessa tällä kaudella ovat vs. Ramin aikaisemmat pestit muuualla. Tarkoitan tällä sitä, että mahtaako ikä ja "lääkitys" (oli se sitten todellista vai ei, terapiaa tai itseterapiaa) myös vaikuttaa jollakin tapaa. Jos näin olisi, leviäisi sekin tieto pelaajien syvissä riveissä. Vanhalle maineelleen ei kukaan voi mitään, mutta luulisin etenkin nuorempien pelaajien panevan yhä vähemmän painoarvoa asialle, kun suurimmat Ramiskandaalit ovat joka vuosi taas vuoden kauempana historiassa. Mutta minä en siis tiedä mitään, kunhan spekuloin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En voi sille mitään, mutta viime päivinä on tullut sellainen tunne, että mikäli HIFK ei Summasen kanssa jatka ensi kaudella, niin tämä projeki jää vähän kesken ja se suurin palkinto Summasen vaatimustasosta ottamatta. On ollut hienoa katsoa, kun oikeasti tapahtuu kesken kauden kaksi asiaa: 1. Se kova harjoittelu ei ole ollut pelkästään puheen tasolla, kuten HIFK:ssa yleensä, vaan selvästi luistelu mennyt koko joukkueella isoin harppauksin eteenpäin. Esim. Tapparassa Rautakorven alaisuudessa jätkillä kulkee aina luistin keväällä ja sitä on vituttanut katsoa. Nyt HIFK:ssa on menty samaan suuntaan ja tässä tuskin annetaan nyt tasoitusta. 2. Pelitapa joka alkaa tulemaan selkärangasta. Alkaa näkemään siinä selkeää toistoa ja jatkumoa. Viimeksi näin KJ:n aikana. jos tästä haluaa kritisoida, niin itselleni oli pieni pettymys se, että tässä kesti näinkin kauan.

Täyttä asiaa. Täällähän moni oli jo hautaamassa Summasen kun alku ei ollutkaan ruusuilla tanssimista. Tosiasia on se, että HIFK on kärsinyt niin Summasen maineesta(pelaajamarkkinat jossain määrin) ja helvetin huonosta tsägästä(1-veska+sentteri napattiin pois jo ennen kesää). Tähän päälle heikot haut(Rami saa osansa tästä kyllä) niin eipä ihme että annettiin tasoitusta kauden alussa. Kuvitelkaa/fantasiointia: Daniel 'Fenris' Fernholm jo alkukaudesta sisään, Kuparinen ei tullutkaan mutta eipä lähtenyt McKlean itään. Jossitteluja. Mutta tosiasia on se, että edes Cacan parhaimpina peleinä ei HIFK pelannut näin kurinalaisesti vaikka silloin oli jengissä enemmän taitoa. Se nyt vaan pitää hyväksyä että Raminkauden HIFK ei näytä perinteiseltä brändiltä sen enempää kuin muutkaan jengit ennen+jälkeen kauden 10-11.

Ainoa huono puoli Summasessa on se, että siirtomarkkinoilla ei ole pelaaia puoleensa vetävä nimi. Tässä tulee vähän takkiin.

Tää on kaksipiippuinen juttu. Ramin maine on taakka mutta toisaalta; Puustinen+Pakarinen ovat ottaneet aivan älyttömiä askeleita eteenpäin äijän alaisuudessa. Lisäksi Elkins tuntuu liitävän ihan omalla tasollaan Ramin systeemissä.

En vaihtaisi Ramia karriin tai oikeastaan törmäseenkään. Tekisin Ramin kanssa jatkon 2+1 niin, että seuraava kausi olisi se mestaruuskausi jonka jälkeen pitäisi rakentaa seuraavan mestaruusvaiheen runko ja mahdollisesti yrittää sitä optiovuotena jos molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä menoon. HIFK:lla on jo tavallaan tietynlainen tuleva runko kasassa: Leinonen, Luttinen, Ikonen, Somervuori, Partanen, Nykopp ovat kavereita jotka tuskin lähtevät minnekään jos saavat asiallisen sopparin. Liigatasolle riittävä runko hyökkäyksessä. Puustinen+Pakarinen tuskin jäävät tähän maahan ja Elkinsin kanssa joudutaan kilpailemaan. Tuohon päälle uudet haut, Lennun voisi kotiuttaa jne.

Pakistoon ehdoton jatko Jokelalle, Södelle ja nyt vihdoins se Fenris kauden alusta sisään. Siihen päälle Salmi ja uudet haut. Ei enää saikkulaisia tai desantiksia.

Husso+uusi kakkonen. Mä tarjoon nakit ja sä viskit.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Jaaha, MNH alkaa selvästi tuottaa tulosta. Jopa Jokerit on jo jäänyt taulukossa alapuolelle. IFK:sta saattaa tulla tällä menolla kevään musta hevonen. Yllätyksellisyys on yksi jääkiekkopelin tehokkaimmista aseista. Yllätä vastustaja housut kintuissa! Tämä on kai myös yksi MNH:n teemoista. Summanen alkaa selvästi lunastaa nyt odotuksia.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Huvittava tilanne, kun Ramia kuvattiin IFK:n 6-1 johdossa. Vähän sellainen "hymy pyllyyn, tehän ette naura vaikka runkkaava papukaija liihottaisi ohitse". Toisaalta ilme oli sellainen "Mitä vittua täällä tapahtuu?"
Hienoa Rami, loistavaa duunia olet tehnyt.
 

murffi39

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo,oli Ramin henkilön johtamistaidot millä tasolla hyvänsä,niin on se saanut ton jengin kyl palaamaan tosi hienoa lätkää.RESPECT.
 

Time-out

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huvittava tilanne, kun Ramia kuvattiin IFK:n 6-1 johdossa. Vähän sellainen "hymy pyllyyn, tehän ette naura vaikka runkkaava papukaija liihottaisi ohitse". Toisaalta ilme oli sellainen "Mitä vittua täällä tapahtuu?"
Hienoa Rami, loistavaa duunia olet tehnyt.

Hyvät naurut sain, kiitos siitä! Samaan kiinnitin huomiota ja myös itseasiassa koko valmennus näytti helpottuneelta ja kyllä Tanskaakin hymyilytti ajottain oikein hyvin, varsinkin J.DeSantiksen maalin jälkeen.

Hienoa duunia Ramilta ja luottoa on ollut kauden alusta lähtien, jäätävää työtä mj-tauolla ja eiköhän sama jatku tulevalla viikolla..!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Huvittava tilanne, kun Ramia kuvattiin IFK:n 6-1 johdossa. Vähän sellainen "hymy pyllyyn, tehän ette naura vaikka runkkaava papukaija liihottaisi ohitse". Toisaalta ilme oli sellainen "Mitä vittua täällä tapahtuu?"
Hienoa Rami, loistavaa duunia olet tehnyt.

Jotenkin luulisin, että Ramin MNH-hockey alkaa toimia ja itse pääpiru myhäili vaan tyytyväisenä käsiensä työlle. Oliko se niin, että ensin hajotetaan ja sitten jotain muuta?? Aivan sama, mutta itse olen ainakin todella iloinen.
 

Jester79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, Toronto Maple Leafs
Olin vaipua synkkyyteen alkusyksynä, kun IFK:oon peli oli aivan kauheeta katsottavaa. Halusin antaa Ramille aikaa, mutta samalla syöttää susille.

Nyt kun katsoo IFK:ta, niin voi vaan nauttia Ramin valmentamasta IFK:sta. Totta on että Rami heittää erikoisia kommentteja ja on muutenkin kameran edessä, kuin ei tietäisi missä olisi. Mutta itse näen sen Ramin tapana käsitellä pohjasakk.. mediaa.

Eilen seurasin kahta kovanluokan ex-pelaajaa valmentajana ja näiden seurojen tilannetta.
Kalpalla on suht samanlainen tilanne kuin IFK:lla:
-Valmentajana Laukkanen (liigassa 561 peliä, 333 pistettä) ja Joukkueen Liiderinä S.Kapanen (vaikka C:tä ei olekaan rinnassa?), jolla on merkittävä ura nahilasta ja liigasta.
-IFK:lla taas Rami (liigassa 385 peliä, 462 pistettä) ja joukkueen Capo Peltonen, jolla myös merkittävä ura nahilasta ja liigasta.
Merkitys Peltosella ja Kapasella joukkueilleen on suuri ja varmasti tukee loppuun asti.

Kun IFK:lla meni alkukausi puihin, niin silti Rami jaksoi uskoa omaan tekemiseensä. Varmasti oli Peltosenkin kanssa tiukkoja keskusteluita joukkueen tilasta.
Tänään alkukauden tuskaa ei todellakaan näkynyt. Capon hymy hatun jälkeen ja Ramin myhäily 1-5 ja 1-6 maalien jälkeen kertoo paljon joukkueen tilasta tällä hetkellä, homma maistuu vitun hyvälle!

Sit kolikon toisella puolella on Kalpa jolla on mennyt alkukausi surkeasti ja sama meno jatkuu puolessa välissä kautta. Sielläkin varmasti Laukkanen on keskustellut Kapasen kanssa tiukkaan sävyyn miksi homma ei toimi.

Tästä päästään siihen kuka on oikeasti hyvä valmentaja ja kuka vain valmentaja. Tottakai Kapasen Kalpan omistajuus painaa kupissa, mutta esimerkiksi Rami tekee just niinkuin parhaakseen näkee ja sen takia IFK on siinä tilassa missä nyt tällä hetkellä on.

Kirjoitin aikasemmin Että Stögölle pahvi IFK:hon, mutta jos IFK:lla on mahdollista pitää Rami kapellimestarina, niin ykkösenä on minun valmentaja listalla.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan Raivo Suomen paras valmentaja. Ongelma on temperamentti.

Itse diggaan, mutta ymmärrän toisenkin ajattelun. Raimo on hullu, mutta mielestäni oikealla (eri asia kuin hyvä) tavalla. Hän on koko pelin ytimessä. Ehkä liikaakin ;)
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raimo on ainakin taktisessa mielessä suomen paras valmentaja. Olen pitänyt miestä jo parhaana siinä hommassa pitkään. Mun mielestä se on helvetin upeata katsoa IFK:n vaihtoaitiota tällä hetkellä, kun vertaa vaikkapa viime kauteen. Soppa se siellä seisoskeli kädet taskussa, mulkoili mediakuutiota ja saattoi muutaman kerran kaivaa nenää. Rami taas ohjeistaa jokaikisen vaihdon jälkeen pelaajia tarkkaan ja näyttää vaikka fläppitaululla, jos ei mene kaaliin. Jos sä mokaat jossain asiassa, niin sä voit olla varma että palaute tulee ihan heti. Mulle ei ainakaan tule suomalaisista koutseista ketään mieleen, joka opastaisi pelaajia tällä tavalla ihan läpi ottelun. Lisäksi se mistä diggaan myös Raimossa, on reagointi. Jos se näkee että nyt ei toimi jonkun ketjun peli, niin tulee kutsu penkinpäähän. Jos oma jengi on aivan sillassa ja menee pari häkkiä nopealla aikataululla, niin aikalisän ottaa satavarmasti. Kuten jo tappioiden aikana tuli sanottua, niin kyllä Rami tekee itse jatkuvasti oikeita asioita penkin takana ja reagoi kaikkeen.

On kyllä sangen mukavaa että nyt jengikin on alkanut pelaamaan hyvällä tasolla. Ramilla oli eilen ihan tosissaan hymyssä pitelemistä.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä pistän tähän ketjuun vielä tuohon toiseen ketjuun pari päivää sitten raapustamani, joka kuuluu paremmin tänne.

Mä painotan vielä Ramin osuutta joukkueen rakentamisen suhteen. Organisaatio on pyrkinyt diilamaan Ramin kanssa siten, että se saa hänestä parhaan irti, joten luotto hänen näkemyksiinsä on ollut kova - myös pelaajaprofiilien ja määrän suhteen. HIFK:n johto ei ole missään vaiheessa painanut synkillä hetkillä paniikkinappulaa minkäänlaisen mediaulostulon kautta ja Ramillakin on koko ajan ollut tekemisen meininki haastiksissa ilman negaa johtoa ja pelaajahankintoja kohtaan. Se on helvetti ollut Rami useassakin haastattelussa, joka on kertonut, että markkinoilta ei juuri nyt löydy sopivia pelaajia ja mennään rauhassa ja mitä etsitään. Ja tämä johtuu siitä, että hän on ollut alusta lähtien mukana lähes kaikessa. Ramilla on neuroottinen intohimo kiekkoa kohtaan ja tämä näkyy osallistumisessa moneen asiaan. Tästä syystä hän ei ole viime vuosina myöskään vienyt montaa pestiä loppuun, koska ymmärrys häne ja johdon välillä on vaikea saavuttaa. Mutta HIFK:n kohdalla uskon asian olleen tiedostetun alusta lähtien ja Rami on pidetty tyytyväisenä poislukien ehkä Gillies vs. KOFF-case. Viime joulukuussa Soppa inisi lehdille, kun yläkertaan on huudettu pelaajista, mutta mitään ei ole tapahtunut tjsp..

Joukkue on rakennettu juuri niin kuin Rami on sen halunnutkin rakentaa. Monessa muussa toimintaympäristössä Rami on astellut väärien egojen varpaille, koska on halunnut osallistua kaikkeen mahdolliseen joukkueen rakentamisen suhteen ja pestit ovat jääneet lyhyiksi. HIFK lähestyy Ramia eri tavalla ja esim. Nybondas on taatusti kasvattanut paksun nahan ja luultavasti jopa nauttii Ramin kanssa työskentelmisestä, koska ei oppi ojaan kaada. Alkukaudella lokakuun puolestavälistä alkoi pudotus eri syistä johtuen (avainpelaajien lukuisat loukkaantumiset ja mv-pelin sen hetkinen sekavuus) joka ei kuulunut kuvioihin, mutta tuosta notkahdiksesta selvittiin, vahvistuttiin, ja joukkue pelaa nyt suurinpiirtein kunnossa ollessaan ja artistin (Fernholm) sovitun saapumisen jälkeen kuten sen tuolla materiaalilla kuuluukin pelata. En tarkoita toki, että kaikki matsit voitetaan, mutta 4 parhaan joukkoon kuuluvan joukkueen otteella. Olen ollut suht tyytyväinen joukkueen rakentamisprosessiin. Monelle se näyttää kaaokselta, mutta siellä on selkeä punainen lanka ollut näkyvissä, jos on vähän yrittänyt tarkemmin tsiikailla hankintojen taakse. Esim. miksi ja mihin tod.näköiseen hintaan mm. Birch, Block, Stoukal ja Hari hankittiin jne.
 
Viimeksi muokattu:

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin luulisin, että Ramin MNH-hockey alkaa toimia ja itse pääpiru myhäili vaan tyytyväisenä käsiensä työlle. Oliko se niin, että ensin hajotetaan ja sitten jotain muuta?? Aivan sama, mutta itse olen ainakin todella iloinen.

Yksi Mother Nature Hockeyn (MNH) pääperiaatteista on se, että ensin hajotetaan, laitetaan pakka levälleen ja sen jälkeen rakennetaan uutta. Käytännössä HIFK:n tapauksessa tämä tarkoitti sitä, että haluttiin tehdä pesäero kaikella mahdollisella tavalla kauteen 2012-2013; se kun lähti jo kesäharjoittelusta alkaen väärään suuntaan. Paljon uusia pelaajia, alkukauden menestyksenkin kustannuksella pelaajien kuntopohja vaadittavalle tasolle - siinä ensimmäinen etappi MNH:ssa. Tämän jälkeen, loukkaantumiset ("luontoa ei voi ennustaa") huomioiden oikeiden ketjukoostumusten etsiminen ja luonnon monimuotoisuuteen kuuluvaa luopumista (osa pelaajista ulos). Luonto sopeuttaa ja mj-tauolla luontokappaleet lepäsivät (HIFK ei tehnyt mj-tauolla juurikaan mitään).

Eli kaiken kaikkiaan projekti on aikataulussaan - joukkue on valmennuksen ohjeistuksella tehnyt järjestelmällisesti duunia ja itseluottamus on noussut, ruokkien onnistumisia. Joukkue voi olla, hyvien peliesitysten lisäksi, luottavainen sen suhteen, että keväällä ei ainakaan kuntopohja petä.
 

Stigu

Jäsen
Olen ollut suht tyytyväinen joukkueen rakentamisprosessiin. Monelle se näyttää kaaokselta, mutta siellä on selkeä punainen lanka ollut näkyvissä, jos on vähän yrittänyt tarkemmin tsiikailla hankintojen taakse. Esim. miksi ja mihin tod.näköiseen hintaan mm. Birch, Block, Stoukal ja Hari hankittiin jne.
Mulle ei kyllä aukea, miten pelaajien ylenpalttinen kierrättäminen liittyy Mother Natureen. Tai siis kierrättäminen on ekologista, mutta pitääkö sitä noin helevetisti kierrättää?

Fata, Salmelainen, Block, Stloukal, Hari, Wargh, DeSantis: Noiden pelaajien hankinnassa punainen lanka on ollut ilmiselvästi jalat. Silti uskallan väittää, ettei kevään kahinoissa yksikään noista ole pelaavassa kokoonpanossa. Osan kanssa on ollut huono tsägä (Salmelainen, Fata) , osan kanssa skouttaus on mennyt pahasti puihin. Tuohon päälle vielä Thiessen, Birch ja Trevor, niin ei voi muuta sanoa, kuin että ovet ovat Nuurdiksen hallissa käyneet aika tiuhaan.

Itse näkisin, että Raato on saanut Karavaanarista huolimatta jengin pelaamaan voittavaa lätkää. Peltonen, Puustinen, Pakarinen, Elkins, Söde, Fernholm ja Husso: Siinä IFK:n avainpelaajat, jotka kaikki pelaavat elämänsä melkeinpä parasta lätkää. Junnupitoisista pelaajista Raato on puolestaan nostanut Partasen ja Forsbergin tasoa. Ikonen tullee samoin saamaan buustia uralleen Raadon koulutuksessa.

Eli itselle ei kyllä aukea tuo, miten pelaajien kierrättäminen on auttanut joukkuetta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itse näkisin, että Raato on saanut Karavaanarista huolimatta jengin pelaamaan voittavaa lätkää.

Minusta tässä ei voida karavaanaria syyttää. Moni noista hudeista on ihan selkeästi Ramin mandaatilla hankittuja, oli varmuuden vuoksi tryoutit ja kaikki. Selkeästi ovat valkku ja UTJ olleet samalla sivulla ja asialla, kuten kuuluukin. Minustakin vähän pienempi kierrättäminen olisi riittänyt, ja kuten olen aiemminkin sanonut, muutamasta tryoutin kautta tulleesta olisi pitänyt koejakson aikana huomata, etteivät ole tarpeeksi hyviä. Mutta ei tässä voi tehdä Ramista messiasta ja Tompasta antisankaria. Herrat ovat rakentaneet joukkuetta yhteistyössä, ja alkuvaikeuksien jälkeen alkaa pahasti näyttää, että he ovat onnistuneet siinä mainiosti, ja meillä on jalkeilla hyvin roolitettu, jopa mestaruudesta taisteleva joukkue. Ei me toki mitään ykkössuosikkeja olla vielä, mutta ihan vakavalla naamalla voi puhua HIFK:n pelaavan tällä kaudella mitaleista.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli itselle ei kyllä aukea tuo, miten pelaajien kierrättäminen on auttanut joukkuetta.

Raimo Summanen on hyväksynyt jokaisen pelaajan joukkueeseen. Kaikki pelaajat ovat fyysiseltä puolelta näyttänyt Ramille olevan ok (mm. Birch, Hari, Stloukal ja Block, lähinnä jokusen kybätonnin ammatikaukalonoviiseja, tulivat try-outin eli vielä ekstrasti coachin silmien läpi tuomaan syvyyttä rosteriin ja yrittämään vakipaikkaa/läpimurtoa - Ramille rosterin laajuus on ollut kautta aikojen tärkeä seikka) ja keskustelutkin sitoutumisesta ovat näyttäneet Ramille hyvältä. Kauden edetessä kaikki eivät kumminkaan pysty joko henksiesti tai fyysisesti pysymään Raimon kriteerien mukana. Mm. kokenut Fata oli pelaaja johon Raimo uskoi, mutta ei silti kyennyt täyttämään tonttiaan ennakkokaavailuista huolimatta. Wargh taasen oli vain täyttämässä valtavaa loukkaantumissumaa. Silloin Ramin joukkueessa käy liike ulospäin. Ja tässä on tärkeä solmukohta Ramin ja johdon välillä: anna Ramin häärätä ja tehdä koviakin ratkaisuja. Gilliesin ulostaminen on ainoa missä Ramin yli on kävelty ja tämä kyllä kuului ulospäin välittömästi. Edellisen Jokerit-pelin alla , sen aikana ja jälkeen Rami trollasi medialle ja selkeästi viestistä osa lähti Koffille ja korkeimmalle johdolle - Rami olisi halunut pitää Gilliesin. Tärkeä elementti pelaajalle joka haluaa pysyä joukkueessa on rääkin kestäminen ja siotutuminen. Hajoita ja hallitse. Tämän kauden joukkue on erittäin vahvasti valmentajan, Ramin joukkue ja mulle toi sopii hyvin, koska luotto Reimoon on vahva.
 
Viimeksi muokattu:

Time-out

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raimo Summanen on hyväksynyt jokaisen pelaajan joukkueeseen. Kaikki pelaajat ovat fyysiseltä puolelta näyttänyt Ramille olevan ok (mm. Birch, Hari, Stloukal ja Block, lähinnä jokusen kybätonnin ammatikaukalonoviiseja, tulivat try-outin eli vielä ekstrasti coachin silmien läpi tuomaan syvyyttä rosteriin ja yrittämään vakipaikkaa/läpimurtoa - Ramille rosterin laajuus on ollut kautta aikojen tärkeä seikka) ja keskustelutkin sitoutumisesta ovat näyttäneet Ramille hyvältä. Kauden edetessä kaikki eivät kumminkaan pysty joko henksiesti tai fyysisesti pysymään Raimon kriteerien mukana. Mm. kokenut Fata oli pelaaja johon Raimo uskoi, mutta ei silti kyennyt täyttämään tonttiaan ennakkokaavailuista huolimatta. Wargh taasen oli vain täyttämässä valtavaa loukkaantumissumaa. Silloin Ramin joukkueessa käy liike ulospäin. Ja tässä on tärkeä solmukohta Ramin ja johdon välillä: anna Ramin häärätä ja tehdä koviakin ratkaisuja. Gilliesin ulostaminen on ainoa missä Ramin yli on kävelty ja tämä kyllä kuului ulospäin välittömästi. Edellisen Jokerit-pelin alla , sen aikana ja jälkeen Rami trollasi medialle ja selkeästi viestistä osa lähti Koffille ja korkeimmalle johdolle - Rami olisi halunut pitää Gilliesin. Tärkeä elementti pelaajalle joka haluaa pysyä joukkueessa on rääkin kestäminen ja siotutuminen. Hajoita ja hallitse. Tämän kauden joukkue on erittäin vahvasti valmentajan, Ramin joukkue ja mulle toi sopii hyvin, koska luotto Reimoon on vahva.

Se on hyvin pitkälti juuri näin. Lisäisin vielä tuohon Gillies keissiin sen, että kun kävin ostamassa Trevorilta mailan niin kysyin tästä ulostamisesta ja miten se nyt meni ja hän kertoi hyvin avoimesti syynä olevan Koff ja lisäsi että media sai hänet huonoon valoon näillä paskajutuillaan ja niiden takia Koffin johdolle riitti.

Hän myös kertoi Ramin olleen hyvin hyvin vihanen ja tuohtunut tilanteesta, kävi kuulemma todella kuumana, kun he pitivät kahden keskeisen palaverin, jossa Trevorille ilmoitti hänen joutuvansa lähtemään ennen aikojaan. Nybari ja Rami SEKÄ Ville oli voimattomia asialle mutta hyvin vihaisia, koska olisivat halunneet pitää Trevorin joukkueessa.

Tämä kaikki miehen omasta suusta.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on hyvin pitkälti juuri näin. Lisäisin vielä tuohon Gillies keissiin sen, että kun kävin ostamassa Trevorilta mailan niin kysyin tästä ulostamisesta ja miten se nyt meni ja hän kertoi hyvin avoimesti syynä olevan Koff ja lisäsi että media sai hänet huonoon valoon näillä paskajutuillaan ja niiden takia Koffin johdolle riitti.

Hän myös kertoi Ramin olleen hyvin hyvin vihanen ja tuohtunut tilanteesta, kävi kuulemma todella kuumana, kun he pitivät kahden keskeisen palaverin, jossa Trevorille ilmoitti hänen joutuvansa lähtemään ennen aikojaan. Nybari ja Rami SEKÄ Ville oli voimattomia asialle mutta hyvin vihaisia, koska olisivat halunneet pitää Trevorin joukkueessa.

Tämä kaikki miehen omasta suusta.

Pitää paikkansa ja oli erittäin pidetty kaveri kopissa. Tämä kuultu useammankin pelaajan suusta. Mm. söde sanoi ettei ole koko uransa aikana tavannut kovinkaan montaa yhtä reilua ja pelikavereitaan tsemppaavaa jannua. Vaikka peliminuutit olivat minimaaliset. Kuulosti juurikin samalta Trevorilta joka esiintyi haastatteluissa.

Ramista vielä sen verran että juuri ennen maajoukkuetaukoa olin itsekin valmis vaihtamaan hänet, eikä usko tekemiseen meinannut millään riittää. Tällä hetkellä sorvaisin kahden vuoden jatkopahvin mottipäisellä. Perus IFK-fani siis.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Alan pikku hiljaa ymmärtämään mitä Summanen tällä MNH:lla tarkoittaa. Tuli keskityttyä väärään yksityiskohtaan eli pelitapaan. Pelitapa IFK:lla ei poikkea muista "modernin" lätkän jengeistä hirveästi.
Tämä MNH muodostuukin sitten pelin aikana.Tietysti joukkue tehnyt pelissuunnitelman ennen peliä ja pyrkii noudattamaan sitä. Sitten pelin aikana tehdään nopea taktinen muutos esimerkiksi siirrytään passiivisesta karvauksesta aktiiviseen. Näin tapahtui Kuopiossa jossa IFK aloitti karvauksensa ensimmäisen kympin ja Laukkanen oli yllätetty löysät housussa. Summanen on todella hyvä havainnoimaan vastustajan heikot kohdat. Ensin tiedustellan sitten isketään ja Summasella on tällä hetkellä jo useampaa työkalua pakissaan.

Summasen henkisistä puolista voidaan väitellä maailman tappiin asti, mutta onhan se kova juttu, että on rakentanut tosta jengistä noinkin taktisesti kypsän jengin. Muistelen kesällä/keväällä jonkun haastattelun jossa Summanen kertoi tällä kaudella olevan roolit erittäin tärkeässä asemassa. Roolit meni aivan sekaisin alkukaudesta loukkaantumisten vuoksi, mutta ihmettelen miksi Raimo ei seonnut jo syksyllä jos on niin tasapainoton kuin täällä on väitetty? Kumminkin antoi joukkueen levätä edellisen maaottelu tauon vaikka olisi luulut, että nyt harjoitellaan kunnolla. Ymmärrän kyllä hyvin pelaajia jotka ei hirveästi viihdy Summasen valmennuksessa, nämä pelaajat tosin tuppaavat olemaan sellaisia jotka ottavat eri vapauksia itselleen.

Jossain ottelussa tässä jonkun aikaa sitten Nykopp pelasi hieman löysästi niin Raimo-setä osoitti heti nurkkapaikkaa. Ja oikeastaan kerma kakun päällä on Blockin ohjaaminen suoraan pukuhuoneeseen vaikka tupin puru paikka oli vapaana. Itse kyllä pdän Raimon tyylistä vaikka välillä vähän läikkyy yli. Hyväksyisin Raimon jatkamaan sillä ehdolla, että sitoutuu pidemmäksi aikaa IFK:hon ja uskon, että tätä myös harkitaan IFK:n puolelta. Taas Summanen ei välttämättä ole valmis sitoutumaan kovinakaan pitkään projektiin keralla. On intohimoinen kaveri, mutta samalla varmasti helvetin kuluttavaa olla asioiden ytimessä koko ajan. Tiedä sitten vaikuttaako tuleva Eurooppa liiga mitenkään Summasen valintoihin.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hyväksyisin Raimon jatkamaan sillä ehdolla, että sitoutuu pidemmäksi aikaa IFK:hon ja uskon, että tätä myös harkitaan IFK:n puolelta. Taas Summanen ei välttämättä ole valmis sitoutumaan kovinakaan pitkään projektiin keralla.

IFK halunnee kuitenkin Antti Törmäsen uudeksi päävalmentajaksi. Kaipa Summasen kanssa olisi sovittu pidempi pesti jo keväällä, jos molemminpuolisia haluja jatkaa olisi ollut.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
IFK halunnee kuitenkin Antti Törmäsen uudeksi päävalmentajaksi. Kaipa Summasen kanssa olisi sovittu pidempi pesti jo keväällä, jos molemminpuolisia haluja jatkaa olisi ollut.

Sitä ei voi tietää tarjosiko IFK jopa kahden vuoden diiliä Summaselle, itse ainaikin uskon niin. Se voikin olla Summanen joka tämän torppasi.
Taas viime keväänä taikka edes alkukaudesta ei ollut mitään käryä siitä, että Törmänen olisi edes vapaana.

Toivon todella, että Summasen kanssa keskustellaan näistä asioista esim. ensi kauden osalta. Törmäsen pesti toistaiseksi huhuttu vain Urheilulehdestä jonka hit rate ei kovin korkealla ole näissä huhuilussa. Kyllä, se sama uutinen on mennyt Sveitsiin asti.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oliko Törmänen jo vapaana kun Erkka valittiin khl-narrien valmentajaksi? Olisin kuvitellut että se olisi ollut Törmäsen osoite.

Kyllä minäkin Reimon pitäisin pidempään jos vaan saisi.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Oliko Törmänen jo vapaana kun Erkka valittiin khl-narrien valmentajaksi? Olisin kuvitellut että se olisi ollut Törmäsen osoite.

Kyllä minäkin Reimon pitäisin pidempään jos vaan saisi.

Oli, mutta ongelma varmaan oli siinä kun Jokerit KHL valmentajaa alkoi kartoittamaan niin Törmänen ei ollut vapaana.

Summanen on tällä hetkellä omissa papereissa Törmäsen edellä, mutta en ole Törmäsen palkkaamista vastaan. Pidän Törmästä tulevaisuuden maajoukkue koutsina.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Törmänen ja Summanen kelpaavat minulle molemmat, kunhan sopimus on monivuotinen ja siitä pidetään kiinni vaikka alku olisi taas vähän vaikeaa. Viime vuoden pelleilyn jälkeen en kaipaa mitään enemmän kuin pitkäjänteisyyttä ja valmentajalle aikaa toteuttaa oma visionsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös