Raimon valmennusmetodeihin on ollut koko ajan vahva luotto ja itselleni on ollut selvää, että
pelisysteemi ja erikoistilannepelaaminen tulevat olemaan hyvällä tasolla aivan varmasti, vaikka harjoituspelit meni miten meni.
Ymmärrän toki ihmisiä, jotka eivät pidä Summasen metodeista yms., mutta mulle Rami on nero huippuvalmentaja, jonka kanssa organisaation pitää osaa diilata oikein keinoin. Tämä mahdollistaa jatkuvuuden ja hyvän tuloksen. Uskon Nybarin olevan esimerkiksi juuri oikean henkilön tässä linkissä. Tämä voi tarkoittaa, että Summanen lähtee täältä aikanaan hyvässä sovussa. Nerouden kanssa käsikynkässä kulkee monesti myös hulluus ja organisaatio itse pystyy vaikuttamaan miten tämä hulluus valjastetaan, jotta neroudesta saadaan kaikki irti. Uskon organisaation tätä ajatelleen ennen Ramin palkkaamista ja tällä hetkellä vaikuttaa, että Rami on tyytyväinen saaminsa työkaluihinsa ja tuntee saavansa toteuttaa itseään haluamallaan tavalla. Raimo haluaa olla enemmän, kuin valmentaja ja uskon mm. kesän (ei löytynyt HIFK:n sivuilta, mutta
tässä lainaus JA:n sivuilta) uutiskirjeen Raimolta tulleen hänen omasta tahdostaan. Ei kukaan selväjärkinen voi Raimolle mennä ehdottamaan, että pistäpäs vähän mediahuorausta tähän väliin, kun muilta jutuilta kerkeät ;)Tuosta kirjeestä käy mulle läpi Raimon intohimo.
Itse HIFK:n pelaamiselta en odota mitään räiskyvää hyökkäyspeliä, vaan taktista ja joskus puuduttavaakin saumatonta
viisikon yhteistoimintaa sekä
kurinalaisuutta. Kaikille se ei tule maistumaan, mutta itse taas nautin pelin taktisista elementeistä ja kurinalaisuudesta erittäin paljon - ei sinänsä ihme, sillä suonissa virtaa saksalaisverta ja jalkapallossa Saksan maajoukkue sekä FC Bayern on aina ollut se ykkönen ;). Varsinkin, kun ne tuottaa tulosta intensiivisissä pudotuspeleissä.