BigRedCat: Ei se voittoprossataulukko mikään raamattu ole, mutta kyllä -09 kevättä ja tätä voidaan verrata erinomaisesti. Keväällä -09 HIFK sai runkosarjassa huonommin sijoittuneen TPS:n vastaan sääleissä ja putosi. Se on aina selittelemättä paska suoritus, kun putoaa alemmas sijoittuneelle jengille. Täten Nokkaa ei voida millään tavalla suojata sillä kortilla, että "tuli Penan jälkeen ja blaa blaa". Faktaa on se, että HIFK oli runkosarjassa TPS:ää parempi ja hävisi sääläreissä 2-0. Paskaa. Nyt HIFK voitti niin ikään alemmas sijoittuneen Saipan sääläreissä. Tästä sanon, kuten Stigu: Saipa kuuluikin voittaa, mutta niin kuului Tepsikin keväällä -09.
Kaikenkattava pointti tässä on se, että ihmeen paljon positiivisia signaaleja Rami jätti näin lyhyessä ajassa. Johan se olisi ihmemies, jos kaikki olisi ollut kuin leikkiä Tapparaa vastaan. Ja hyvä pointti: Maailman kriittisimmät HIFK-fanit ovat pitkästä aikaa suunnilleen yhtä mieltä siitä, että nykyisen valmentajan kanssa jatkaminen on hyvä vaihtoehto. Ja ratapihalta tullaan neuvomaan, että ei ole. Me osataan kyllä ihan itse manata oma valmentaja alimpaan helvettiin, kun on aihetta sellaiselle :D. Käyttääkseni kauden muotitermiä: Summanen on päässyt selkeästi joiden jokerien ihon alle. Mä en siis ole jokerivihaaja ja olen itsekin lievässä shokissa Kilpeläisen tötöilystä ja narritappiosta. Koska tännekin tulee valmentajaneuvoja, niin annan yhden naapuriin päin: ei mitään syytä kenkiä Lämsää & Valtosta. Ketterer sen sijaan pihalle Kilpeläisen kanssa. Vastassa oli kuitenkin kokenut ja luunkova RD ja lisäksi oma veskari petti. Mä luulen, että me ollaan kaikki onnellisia, kun Stadin jengeissä jatkaa samat koutsit.
Ai niin, siellä on vielä sarja menossa kun me Tsadilaiset luodataan jo kohti seuraavaa kautta ja mietitään mikä meni pieleen. Tässä tulee kevään todellinen paradoksi, jonka laitoin jo otteluketjuun: Kekäläinen vs. Nybondas jäi mestaruuksien suhteen lukemiin 0-1. Ettei kenellekään jäisi pätkääkään epäselvyyksiä, niin todettakoon, että vaihtaisin nanosekunnissa Nyyberin Kekäläiseen ja kävisin itse henkilökohtaisesti levittämässä punaisen maton JK:lle. HIFK-fanien kannalta tilanne on tyly. Ry:n mies istuu paikallaan kuin tatti yhden mestaruuden antamalla selkänojalla. Miälenvikasta.