Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

  • 1 379 232
  • 3 266

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
No eikös se mene myös juuri toistepäin? Naapurista tullaan huutelemaan, että Lämsältä uskomaton suoritus, kun tippui Lukkoa vastaan. Ei se Lämsä kuitenkaan maaleja pysty tekemään, puitteet antoi ja hyvät antoikin. Loppu on pelaajista kiinni.

Mä olen eri mieltä tästä. Lämsän Jokerit taisi päästä runkosarjassa liiankin helpolla. Voitiin mennä "ilman paineita" omaa juttua kehittäen, kun oltiin koko ajan kärjessä tai ainakin tuntumassa. Poffeissa tuli vastaan vanha kettu Dufva, joka löysi nopeasti lääkkeet Jokerien pelin tyrehdyttämiseksi. Tässä tilanteessa Lämsä oli yhtä avuton kuin Petu viime keväänä Jokereita vastaan. Totta kai Vehanenkin oli mies paikallaan, mutta suurelta osin näen tuon valmentaja ei tee maaleja jutun selittelynä. Kyllä niitä maaleja tuli niissä parissa pelissä, joissa Jokerit oli oikeasti niskan päällä, eikä vain näennäisesti. Summasen suoritus ei ollut täysi kymppi myöskään, mutta lähinnä röhönauruahan se tässä tilanteessa aiheuttaa, jos jokerileiristä tullaan aiheesta kuittailemaan. Asiallinen(kuten sinun) keskustelu onnistuu kyllä.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Poffeissa tuli vastaan vanha kettu Dufva, joka löysi nopeasti lääkkeet Jokerien pelin tyrehdyttämiseksi.

Tästä samaa mieltä, Dufvalle riitti ensimmäinen peli ja sen jälkeen laitettiin keskialue tukkoon, eikä Jokerit Lämsän johdolla löytänyt oikeita lääkkeitä siihen. Viidennessä pelissä pelattiin hiukan enemmän pystyyn ja se tuotti tulosta omalla, leveällä kotikentälle, mutta taas Raumalla se ei toiminut samalla tavalla. Variaatioita pitäisi löytyä, mutta kun pelataan tätä saatanan "meidän peliä", niin tuntuu että sillä mennään perse edellä puuhun jos on pakko. Mutta väite, että Lämsä olisi täysin flopannut Valtosen kanssa, on aika absurdi. Epäonnistui kylläkin, saa sen anteeksi.

Summasta nyt on lähes turha edes analysoida tämän kauden osalta, psyykkaamalla yritti enimmäkseen valmentaa ja saada kavereihin vähän asennetta. Pieniä juttuja paransi ja yksinkertaisti ja joitain juttuja olisi voinut parantaa, mutta se on mennyttä se.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mutta väite, että Lämsä olisi täysin flopannut Valtosen kanssa, on aika absurdi. Epäonnistui kylläkin, saa sen anteeksi.

Summasta nyt on lähes turha edes analysoida tämän kauden osalta, psyykkaamalla yritti enimmäkseen valmentaa ja saada kavereihin vähän asennetta. Pieniä juttuja paransi ja yksinkertaisti ja joitain juttuja olisi voinut parantaa, mutta se on mennyttä se.

Ei tietenkään flopannut, kokonaisuutena. Kyllähän runkosarjan voitto kertoo aika paljon siitä, että hyvää työtä tehtiin. Enemmänkin kyse on nyt siitä, että kokemattomuudesta maksettiin isot oppirahat, mutta nyt Lämsä on taas siltä osin hieman vahvempi. Ja olihan siinä huonoa tuuriakin, Kilpeläiseltä normisuoritus, niin ei nyt spekuloitaisi tätä. Tyhmintähän nyt olisi kenkiä Lämsä ulos ja tehdä joku täysremontti joukkueeseen. Ensi keväänä tuo ryhmä on varmasti valmis pelaamaan poffien alkaessa, oli runkosarja mennyt miten hyvänsä ja vastassa mikä joukkue tahansa.

Itse olisin Summaselta kaivannut vähän enemmän vakiintuneita ketjuja. Nyt oikein mikään ei tullut selkäytimestä, kun ketjukaverit vaihtuivat koko ajan. Saattoi olla ratkaiseva tekijä yv- pelissäkin, missä miehet ja kiekko ei liikkunut tarpeeksi. Toisaalta Summanen panosti ehkä pakon sanelemana tähän asenne- pelaamiseen, missä kuumat saivat koko ajan eniten vastuuta, esimerkiksi Liivik ykköskentässä ja ykkös- yv:ssa. Ensi kaudella tosiaan vasta toden teolla voi arvioida.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
BigRedCat: Ei se voittoprossataulukko mikään raamattu ole, mutta kyllä -09 kevättä ja tätä voidaan verrata erinomaisesti. Keväällä -09 HIFK sai runkosarjassa huonommin sijoittuneen TPS:n vastaan sääleissä ja putosi. Se on aina selittelemättä paska suoritus, kun putoaa alemmas sijoittuneelle jengille. Täten Nokkaa ei voida millään tavalla suojata sillä kortilla, että "tuli Penan jälkeen ja blaa blaa". Faktaa on se, että HIFK oli runkosarjassa TPS:ää parempi ja hävisi sääläreissä 2-0. Paskaa. Nyt HIFK voitti niin ikään alemmas sijoittuneen Saipan sääläreissä. Tästä sanon, kuten Stigu: Saipa kuuluikin voittaa, mutta niin kuului Tepsikin keväällä -09.

Kaikenkattava pointti tässä on se, että ihmeen paljon positiivisia signaaleja Rami jätti näin lyhyessä ajassa. Johan se olisi ihmemies, jos kaikki olisi ollut kuin leikkiä Tapparaa vastaan. Ja hyvä pointti: Maailman kriittisimmät HIFK-fanit ovat pitkästä aikaa suunnilleen yhtä mieltä siitä, että nykyisen valmentajan kanssa jatkaminen on hyvä vaihtoehto. Ja ratapihalta tullaan neuvomaan, että ei ole. Me osataan kyllä ihan itse manata oma valmentaja alimpaan helvettiin, kun on aihetta sellaiselle :D. Käyttääkseni kauden muotitermiä: Summanen on päässyt selkeästi joiden jokerien ihon alle. Mä en siis ole jokerivihaaja ja olen itsekin lievässä shokissa Kilpeläisen tötöilystä ja narritappiosta. Koska tännekin tulee valmentajaneuvoja, niin annan yhden naapuriin päin: ei mitään syytä kenkiä Lämsää & Valtosta. Ketterer sen sijaan pihalle Kilpeläisen kanssa. Vastassa oli kuitenkin kokenut ja luunkova RD ja lisäksi oma veskari petti. Mä luulen, että me ollaan kaikki onnellisia, kun Stadin jengeissä jatkaa samat koutsit.

Ai niin, siellä on vielä sarja menossa kun me Tsadilaiset luodataan jo kohti seuraavaa kautta ja mietitään mikä meni pieleen. Tässä tulee kevään todellinen paradoksi, jonka laitoin jo otteluketjuun: Kekäläinen vs. Nybondas jäi mestaruuksien suhteen lukemiin 0-1. Ettei kenellekään jäisi pätkääkään epäselvyyksiä, niin todettakoon, että vaihtaisin nanosekunnissa Nyyberin Kekäläiseen ja kävisin itse henkilökohtaisesti levittämässä punaisen maton JK:lle. HIFK-fanien kannalta tilanne on tyly. Ry:n mies istuu paikallaan kuin tatti yhden mestaruuden antamalla selkänojalla. Miälenvikasta.
 

scholl

Jäsen
Ei tietenkään flopannut, kokonaisuutena. Kyllähän runkosarjan voitto kertoo aika paljon siitä, että hyvää työtä tehtiin. Enemmänkin kyse on nyt siitä, että kokemattomuudesta maksettiin isot oppirahat

Kyllä se floppasi. Muistetaanpas kahden vuoden takaista. Silloin perusteltiin eroa sillä, että IFK:n projektissa on 3. vuosi, Jokereilla ensimmäinen. Kekäläiselle ja Westerlund & Lämsä porukalle piti antaa aikaa. Nyt heille on annettu aikaa ja ovat saaneet joukkuetta kasata aika rauhassa ilman että kesällä olisi ollut suurta virtaa KHL:ään tms.

Tämä koko kausi on ollut kuitenkin kaaosta. Jokeri-nippu ei ole ollut valmennuksen näpeissä. Ruutu, ben Amour ja muut ovat sekoilleet koko ajan ja Jokerit ovat saaneet koko lätkäyleisön heitä vastaan. Siihen päälle tuo runkosarjavoitto kyllä tuli, mutta se kertoo nähdäkseni vain muiden huonoudesta. Sarjassa pelattiin todella epätasaisesti, joukkueilla oli hyviä ja huonoja jaksoja. Kun katsoo tuota Jokereiden pelaamista niin vaikkei minulla olekaan tässä mitään tilastoja niin tulee tunne, että jos lockoutin aikaiset matsit otetaan pois niin Jokerit eivät olisikaan kovinkaan korkealla sarjataulukossa. Silloin sen täytyy olla floppi. Karlsson ja kumppanit loivat illuusion, että asiat olisivat paremmin kuin olivatkaan.

Suurin ongelma on mielestäni kuitenkin valmennus. Erkan opeilla ei voi ikuisesti vetää ja Lämsä itse vaikuttaa "waltterilta", josta ei ole ykkösvalmentajaksi ja puolalainen taas on sekopää. Ei siis ole mitään toiveita, että jatkossakaan menestyisivät. Pikemminkin voi hyvinkin käydä niin että nyt joukkue hajoaa KHL:ään ja muualle kuten kävi IFK:lle viime vuonna. Sitten se on vasta vaikeampi menestyä. Puuttuu Keklu, on huono valmennus jne. niin mistä sitten saadaan hyvä joukkue kaukaloon. On vähän sama tilanne kuin IFK:lla on ollut viimeisen vuoden ajan.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BigRedCat: Ei se voittoprossataulukko mikään raamattu ole, mutta kyllä -09 kevättä ja tätä voidaan verrata erinomaisesti. Keväällä -09 HIFK sai runkosarjassa huonommin sijoittuneen TPS:n vastaan sääleissä ja putosi. Se on aina selittelemättä paska suoritus, kun putoaa alemmas sijoittuneelle jengille. Täten Nokkaa ei voida millään tavalla suojata sillä kortilla, että "tuli Penan jälkeen ja blaa blaa". Faktaa on se, että HIFK oli runkosarjassa TPS:ää parempi ja hävisi sääläreissä 2-0. Paskaa. Nyt HIFK voitti niin ikään alemmas sijoittuneen Saipan sääläreissä. Tästä sanon, kuten Stigu: Saipa kuuluikin voittaa, mutta niin kuului Tepsikin keväällä -09.

Kaikella kunnioituksella, mutta olen tästä suurelta osin eri mieltä. Toki sääleissä putoaminen on aina paska suoritus, mutta ensinnäkään sääleissä pelaavien joukkueiden sarjasijoituksilla ei ole suurta eroa. Toisekseen paras kolmesta -sarjassa sattumalla on todella suuri rooli. Kolmanneksi valmentajan onnistuminen ei ole yhtä kuin joukkueen onnistuminen. Jääkiekkojoukkue koostuu useammasta osasesta, joiden samanaikainen onnistuminen vaaditaan menestykseen. Mitä tämä play-off voittoprosentti kertoo mielestäsi esim. Nyban ja Kekäläisen suoriutumisesta? Olen nimittäin kanssasi täysin samaa mieltä siitä, kumman toivoisin kokoavan HIFK:n joukkueen.

Vähän tuntuu, että Summas-fanina etsit nyt tilastoista omia mielipiteitäsi tukevia juttuja, vaikkei niillä mitään todistusarvoa olisikaan. Esim. syksyllä olit vertaamassa Sopan ja Pennasen voittoprosentteja, ja pidit niiden perusteella Pennasta parempana koutsina. Mm. perustelit tätä sillä, että Soppa valmensi kesän huonolla pistekeskiarvolla ja jatkoi samalla palatessaan penkin taakse. Summasellahan lopulta kävi vähän samalla tavalla pelikiellon takia. Laitoin nämä jo aiemmin tänne, mutta tässä vielä kerran penkin takana seisseiden koutsiemme pistekeskiarvot runkosarjasta:

Tanska 2,2p/o
Summanen 1,08p/o
Summasen aika 1,41p/o

Pennanen 1,88p/o
Sormunen 1,43p/o
Sormusen aika 1,51p/o

Summasen voittoprosentti ei ainakaan juuri parantunut play-offsien aikana. Ja kuten olen tuonut ilmi, uskon Summasen olevan loistava valmentaja HIFK:lle (ja ylipäätään). Minusta tuo "voittoprosenttitaulukko ei ole mikään raamattu, mutta..." ei kuitenkaan pidä tässä tapauksessa paikkaansa vaan sillä ei ole valmentajia vertaillessa nyt mitään arvoa.

edit: Samaa mieltä Ramin jättämistä positiivisista signaaleista. En tiedä näenkö minäkin niitä, koska haluan nähdä. Mutta positiivisia signaaleja olin näkevinäni Nokan ensimmäisellä kaudellakin. Sopan antamat positiiviset signaalit alkukaudella jäivät pelin muuttumiseen sysipaskasta vain paskaksi. Sekin tuntui silloin lupaavalta hetken aikaa.
 

scholl

Jäsen
BigRedCat: Ei se voittoprossataulukko mikään raamattu ole, mutta kyllä -09 kevättä ja tätä voidaan verrata erinomaisesti. Keväällä -09 HIFK sai runkosarjassa huonommin sijoittuneen TPS:n vastaan sääleissä ja putosi. Se on aina selittelemättä paska suoritus, kun putoaa alemmas sijoittuneelle jengille. Täten Nokkaa ei voida millään tavalla suojata sillä kortilla, että "tuli Penan jälkeen ja blaa blaa". Faktaa on se, että HIFK oli runkosarjassa TPS:ää parempi ja hävisi sääläreissä 2-0. Paskaa. Nyt HIFK voitti niin ikään alemmas sijoittuneen Saipan sääläreissä. Tästä sanon, kuten Stigu: Saipa kuuluikin voittaa, mutta niin kuului Tepsikin keväällä -09.

Keväällä 2009 Tepsi olisi kuulunut voittaa, koska IFK oli pisteissä lähempänä 6. sijaa kuin 8. sijaa. Sääleihin mentiin pisteillä IFK 90, Ilves 82, Pelsut ja TPS 80 ja sieltä jäätiin ulos pisteillä Lukko 78, Ässät 75, Tappara 74 eli IFK paini vähän eri sarjassa. Siinä mielessä IFK:n olisi pitänyt voittaa.

2010 oli vielä selkeämpi tilanne. HIFK oli 4. vain 7 pistettä sarjan kärjestä kun taas 5. sijoittunut HPK oli IFK:sta peräti 13 pisteen päässä. Painittiin siis aivan eri sarjassa. Ei vain silloin osattu vielä voittaa pleijaripelejä.

Molemmissa tapauksissa ne sarjat olisi pitänyt viedä. Siis ei sijoituksen takia, vaan sen takia, että oltiin oltu selkeästi edellä sarjassa. Nyt sen sijaan tänä vuonna IFK oli vain 2 pistettä SaiPaa edellä 60 ottelun runkosarjassa. Eli siis yhdestä maalista kiinni esimerkiksi tuo ero. Joku tasoittaa vikalla sekunnilla, jolloin joukkue ei saakaan 3 pistettä, vaan yhden. Se ei ole mitään, se on täysin tasaväkinen tilanne silloin, kun sarjan 8. ja 9. kohtaa. Toki IFK oli nyt vaihtanut valmentajaa ja menossa eteenpäin kun taas syksyllä sarjan kärjessä ollut SaiPa oli menossa alaspäin, mutta puhtaasti sarjataulukkoa katsoen tilanne oli täysin tasaväkinen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
BRC: Nou hätä, ei meidän tarvitsekaan olla samaa mieltä kaikesta. Isot linjat näköjään kuitenkin yhteneväiset. Schollin kanssa olen ihan samaa mieltä. Tulen aina olemaan sellainen puusilmä, jonka mielestä alemmas sijoittunut joukkue pitää voittaa. Siitä riippumatta, että sarja ratkeaa jo kahdella voitolla. Mun mielestäni se on aina hyvä tavoite keväälle: parannetaan runkosarjasijoitusta. Ellei sitten ole voitettu runkosarjaa. Joka kevät pelataan uusi sarja ja esimerkiksi Nokka nollasi nuo 2 aiempaa huonoa kevättään tyylikkäästi mestaruudella -11. Summasfani? No, olenhan minä sitäkin, mutta en mikään äärikiihkeä. Olisin ollut ihan yhtä iloinen Nokan tai Sheddenin paluusta, en mä tätä kolmikkoa osaa laittaa paremmuusjärjestykseen. Kyllä mä katson sitten reaaliajassa missä mennään ja muistelen kautta 11/12, jota ennen olin tyytyväinen valmentajasignaukseen. Reaaliajassa sitten hippasen petyin PS:ään....:/. Toivottavasti nyt ei käy näin.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En ymmärrä keskustelua, missä lasketaan Sormusen ja Summasen pelikieltojen aikana voittoprossat pelkästään Pennaselle ja Tanskalle. Kyllä se on ykkösvalmentaja, vaikka on pelikiellossa, joka pelitaktiikan määrää. Aitiossa oleva valmentaja noudattaa yhteisesti sovittua pelisuunnitelmaa. Uskotteko tosissaan, että Summanen ei olisi luonut joukkueen taktiikkaa pelikieltonsa aikana? Hän on varmasti käynyt Tanskan kanssa peluutukseen liittyen useita eri variaatioita ennen ottelua. Tanska sitten toteutti taktiikkaa ja tietysti jossain vaiheessa myös improvisoi ottelun kuluessa eri tilanteisiin. Summanen on todennäköisesti vetänyt aamutreenit ja sen jälkeisen ottelua edeltävän taktiikkapalaverin.

Miettikää eilistä, RD oli vatsataudissa. Olen aika varma, että Lukko lähti eiliseen otteluun RD tekemällä taktiikalla jota kakkosvalmentaja pyrki noudattamaan. Lasken eilisen Lukon voiton RD hyväksi.
 

scholl

Jäsen
En ymmärrä keskustelua, missä lasketaan Sormusen ja Summasen pelikieltojen aikana valmennusprossat Pennaselle ja Tanskalle. Kyllä se on ykkösvalmentaja, vaikka on pelikiellossa, joka pelitaktiikan määrää. Aitiossa oleva valmentaja noudattaa yhteisesti sovittua pelisuunnitelmaa. Uskotteko tosissaan, että Summanen ei olisi luonut joukkueen taktiikkaa pelikieltonsa aikana?

varsinkin kun Summasen tapauksessa on mukana ne maaottelutauon jälkeiset matsit, jotka hävittiin sen takia, kun oli treenattu.

Tosin Sormusesta ja Pennasesta on vaikea mennä sanomaan mitään. Sormunen oli niin pystyyn kuollut toteemi, että epäilen vaikkapa Ruben Stillerin menestyvän paremmin valmentajana kuin hän. Joten kun Sormunen joutui olemaan kauden alun poissa niin se saattoi vain auttaa joukkuetta, kun otteluissa häntä ei tarvinnut katsoa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Täällä paljon pauhataan miten Rami on huono valmentaja ja monesta diilistä saanut potkut. Aika yksioikoinen näkökulma tämä saanut monesti potkut = huono valmentaja, pitää myös ottaa huomioon urheilulliset saavutukset ennen potkuja, nämä ovat useasti olleet hyviä ellei loistavia. Persoonana Rami on haastava, mutta saadessaan käyttöön palikoita, valtaa tehdä joukkueen ja oikealla suhtautumisella Rami viihtyy varmasti IFK:ssa ja saa tulosta aikaan. Ja tämä saa ottaa talteen.

Summanen on SM-liigan TOP-3 valmentajia, sitä ei voi kiistää. Edes räiskyvä ja hankala persoona ei vie hänen osaamistaan, ei vaikka miten joku Ramia inhoaisi. IFK-fanina olisin aivan helvetin tyytyväinen kun tällainen osaaja saadaan joukkueeseen joka tietää mitä voittaminen vaatii ja miten se saavutetaan. Käsittämätöntä myös vertailu Soppaan, joka ei oikeastaan liigavalmentaja ole vielä. Sopan alaisuudessa ja ilman Ramin tuomaa pelillistä ryhtiliikettä olisitte voineet hyvinkin jäädä SaiPan jalkoihin.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Sopan johdolla IFK olisi päätynyt runkosarjassa Bluesin taakse sijalle 12., eikä mitään pudotuspelejä olisi käyty.

Olen samaa mieltä. Voitteko muuten kuvitella, että Sormunen valmentaisi maajoukkuetta tai vaihtoehtoisesti jonkun KHL-seuran olevan Sopan perässä nyt? Summanen on kiekkovalmentaja vahvuuksineen ja puutteineen, mutta silti olen tyytyväinen, että mies jatkaa meillä. Vaihtoehdot ovat aika vähissä kuitenkin. Nyt Raimolle vain urheilullinen joukkue ja siihen pari laadukasta sentteriä, pari aitoa pelotetta fyysisesti ja sarjan top 3 maalivahti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistava esitys tämän kauden säälittävän rämpisen jälkeen. Rami takoi luusereista melkein mitalijoukkueen muutamassa viikossa.

Minulla ei ainakaan ole pienintäkään epäilystä siitä, että HIFK on voittava, nälkäinen ja aivan vitun ilkeä jengi ensi kevään mitalipeleissä. Eiköhän pelkkä track record sen kerro jo aukottomasti.

P.s. Ja minulle käy mainiosti tämä hämmentävä kaveri, joka poikkeaa normi-sdp-liigavalmentajasta kuin herkkutatti eurorouskusta.

Minä pidän.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kahta ilman kolmatta.

Olisi kyllä hauskaa, jos jengi kasattaisiin Summasen halujen mukaan ja toisaalta menetettäisiin joitain pelaajia(Makke?), koska Summanen valmentaa meillä ja sitten Summanen lähtisikin yht'äkkiä Venäjälle. Olisi hauska tilanne.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkaa..

..taas IFK vaikuttamaan isolta vitsiltä koko maan kiekkogenressä. Ehtisikö vielä Kiveä anelemaan valmentajaksi Ässistä, vai joko sekin meni.

Niin ja vitsillä viittaan nyt samalla kaikkeen tähän, kuinka puolet maailman kiekkoilijoista on taas siirtymässä IFK:hon ensi kaudella, mutta lopputulema on se, että Erikson saa 100k palkankorotuksen että jää nelosen sentteriksi, ja muihin kenttiin niitä ei edes hommata, koska ne voidaan hoitaa rotaatiolla.

Jos nyt oikeasti -kuten JHag tuolla joukkue -14 ketjussa tiesi jo kertoa- ei pikkuhakkiin olla edes yhteydessä oltu, niin ei hyvin ala tämäkään keissi sitten.

Vaan koska olen vannottanut itseäni kaikin voimin yrittämään pysyä positiivisena, niin todetaan nyt lopuksi, että IFK:lla on varmasti halvin ja kovin tähtösiä (viidakon) vilisevä joukkue ensikaudella ja se voittaa kaikki ottelut, eikä päästä yhtään maalia koko kauden aikana, mutta vastaavasti tekee vähintäänkin viisi jokaisessa pelissä, joista Erikson tekee aina vähintään kaksi! :-D

Ai niin, ja valkkuna ilman muuta on Summanen, koska se ei lähe kesken sopimuksen poijes, tai ainakin IFK perinteen mukaisesti saa vähintäänkin miljoonien korvauksen jos kaikesta huolimatta Rami lähtisikin. :-D
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Toisaalta joku, esimerkiksi osa pelaajista, voisi sanoa että Summasen lähtö olisi parasta mitä HIFKlle voisi tapahtua. Kohta varmaan eräs totuuden torvi tulee kertomaan meille ettei Summasella ole ikinä ollut mitään hankauksia pelaajien kanssa HIFKssa, mutta silti jostain syystä pikkulinnut taas visertävät että aikamoista touhua on taas vaihtoaitiossa ja pukukopissa nähty.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosta kun Raimo huikkaa, että se on morjes, niin ollaan täysin kusessa. Nopealla tsiigauksella varteenotettavat valmentajat ovat tässä:

Ei sopimusta:
Kari Heikkilä
Kari Jalonen
Hannu Jortikka
Juha Pajuoja
Pekka Rautakallio
Harri Rindell
Rauli Urama

Oikeastaan ei noi viisi viimeistä ole varteenotettavia, mutta pakko siihen oli jotain laittaa. Nokka ei ole tulossa se tiedetään, joten jos oikeasti kävisi niin paskasesti, että Rami lähtisi, olisi Heikkilä ainut vakavasti otettava vaihtoehto.

Uskotaan nyt kuitenkin siihen että Rami ei mihinkään lähde.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Toisaalta joku, esimerkiksi osa pelaajista, voisi sanoa että Summasen lähtö olisi parasta mitä HIFKlle voisi tapahtua. Kohta varmaan eräs totuuden torvi tulee kertomaan meille ettei Summasella ole ikinä ollut mitään hankauksia pelaajien kanssa HIFKssa, mutta silti jostain syystä pikkulinnut taas visertävät että aikamoista touhua on taas vaihtoaitiossa ja pukukopissa nähty.

Kyllä minun tietojeni mukaan wanha-kunnon-Raimo löytyi heti esiin, kun otti vastaan HIFK:n päävalmentajan työt. Pari pelaajaa sai lähtöpasseja harjoituksista jne. Nimiä en kirjoita esiin, vaikka ne kuulinkin.

Onneksi meillä ei ole valmennusta kaudeksi 13/14 tyyliin Sormunen/Pennanen tai Ilmalan Lämsä/Valtonen, joista ei vielä tiedä, että saako ne ikinä yhtään aikuisten joukkuetta menestymään sm-liigan playoffeissa vai ei. Kun ajattelee Jokerien valmennustilannetta ja tietää, että meillä on sentään Summanen päävalmentajana, niin HIFK:n liigajoukkueen asiat ovat Stadin/Helsingin sisäisesti valmennuksen osalta enemmän kuin hyvin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei sopimusta:
Kari Heikkilä
Kari Jalonen
Hannu Jortikka
Juha Pajuoja
Pekka Rautakallio
Harri Rindell
Rauli Urama

Ottaisin listasta välittömästi pois Kari Heikkilän, Juha Pajuojan, Harri Rindellin ja Rauli Uraman. Ei mitään käyttöä. Kari Heikkilä voi tulla yllätyksenä listalle, mutta minulla on tähän syyni. Pajuojasta, Rindellistä, Uramasta ja. Voittamisesta. Ei voida puhu samassa lauseessa.

Näitä mielummin ottaisin Karri Kiven ja Jarno Pikkaraisen.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kivi ei kaiketi ole enää vapaana. Siirtyy nuorten leijonien päävalmentajaksi.

Tiedän joo, mutta on niitä sivutoimisia nuorten valmentajia ollut ennenkin. En usko, että olisi este. Pikkarainen puolestaan mahdollisesta sopimuksestaan huolimatta olisi varmaan saatavilla, jos halua olisi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niin kauan kun tuo ryssäliiga tossa pyörii, niin ihan jokaisen hyvän valmentajan ja pelaajan suhteen joutuu varpaillaan olemaan. Ikävä homma sm-liigan kannalta,
ja se kyllä latistaa fanien intoa lätkään aika paljonkin. Vituttaa suoraan sanoen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedän joo, mutta on niitä sivutoimisia nuorten valmentajia ollut ennenkin. En usko, että olisi este. Pikkarainen puolestaan mahdollisesta sopimuksestaan huolimatta olisi varmaan saatavilla, jos halua olisi.

Emmä tiedä tosta Kivestä. Jotenkin jäänyt ukosta vähän nössö kuva. Kuinka paljon miehellä mahtaa loppupeleissä olla tekemistä tämän Porilaisten lennon kanssa? Eikös ne Ässien pelaajat pitäneet silloin tammikuussa jonkun pelaajien keskinäisen kokoontumisen ja siitä se sitten lähti lentoon. Mä melkein väitän että olisi takuuvarma floppi IFK:ssa.

Jarno Pikkaraisen ottaisin minäkin. Itseasiassa olisi varmaan ykkösvaihtoehto, kerta Jalonen ei ole saatavilla. Valmentanut monta vuotta Mestiksessä ja tehnyt todella vakuuttavaa jälkeä joka vuosi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös