Raha-automaatit vievät mukanaan...

  • 11 195
  • 81

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
tai siis lähinnä Jokeripokeri.Tämä päivänä on tullu rahaa yhteensä varmaan n.120 euroa kyseisestä pelistä.Onko teistä kukaan muu seonnut tähän harrastukseen?
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
mulla taas on mennyt se sama :) no ei vaa mansikkaa oon kaupassa pelaillu ja voitolla olen euroaikana, kandee pistää ylös voitot ja tappiot että todellisuudessa tietää että miten on pelit menny, joskus kaverikin kerto lähes jokaviikko että taas tuli rahaa mutta todellisuudessa se jätkä pelas jonku 500/vk ja sillontällön voitti jotai :)
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eivät onneksi ole vieneet, eivätkä vie. Vihaan niin paljon häviämistä, varsinkin rahan, että jätän automaatit suosiolla muille. Kesäisin tulee sitten mentyä lintsille ja pelattua muutama kymppi koneisiin. Jälkeenpäin hatuttaa, kun mitään ei tullut.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tein viime uutenavuotena (toisen kerran) lupauksen olla pelaamatta rahapelejä muualla paitsi laivalla. Hyvin onkin lupaus pitänyt... Ekalla euroviikolla oli kylläkin ihan pakko kokeilla, kuinka automaatit toimii uusilla rahoilla. En tykännyt. :)

Kun joskus ennen pelasin, pelasin turhankin paljon. Ei siinä kuitenkaan koskaan voitolle jää.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Voitolla on käytännössä mahdoton jäädä, koneethan joka tapauksessa ottavat enemmän kuin antavat, joten pitkässä juoksussa saa takaisin sen 80% kaikista koneisiin työntämistään rahoista.

Minä olen innokas raha-automaattien pelaaja ainakin silloin kun sattuu olemaan rahaa pelattavaksi asti. Tuplapotti, Ventti, Kymppipokeri ja Tähti ovat suosikkikoneeni, muita en pelaa kuin hätätilanteessa. Myöskin Keno ja Pokeri kuuluvat suosikkeihin, mutta niitä ei tahdo olla kuin täyspoteissa ja laivalla. Koneita, joissa ei voi tuplata, en pelaa ikinä. Jännityksen vuoksihan noita pelataan ja jännitys on suurinta tuplauksessa.

Aina silloin tällöin tulee sellaisia päiviä, jolloin jokainen tuplaus onnistuu ja puhdasta voittoa tulee useita satasia. Niitä päiviä kuitenkin seuraa kymmeniä tappiopäiviä. Jos menen varta vasten pelaamaan, joko häviän tai voitan yli 20 euroa, harvemmin lopetan kun olen vähän voitolla, vähän tappiolla tai nollissa.

Olisihan niille rahoille muutakin käyttöä, mutta pelaaminen on loppujen lopuksi kivaa vaikka yleensä häviääkin. Jännitystä elämään kaipaaville suosittelen pelaamista hetken helpotukseksi, suurilla panoksilla se on melkoinen extreme-laji. Jotkut ovat tosin pilanneet elämänsä uhkapelillä, joten aivan vaaraton harrastus se ei ole.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näihin hyväntekeväisyysmyllyihin on tullut niin monta markkaa aikanaan tungettua, etten ole laskuissa pysynyt perässä. Euroajan koittaessa päätin lopullisesti, etten koskaan laita sentin senttiä mihinkään automaattiin, enkä myöskään lottoon, pitkävetoon, arpajaisiin, tai edes veteraanien arpajaisiin. Toistaiseksi on päätös pitänyt, ja pitää.

Hauskinta muuten noihin koneellisiin peleihin liittyen on se, että monet oikeasti luulee, että se kone arpoo satunnaisesti ne kortit esim. jokeripokerissa. Tai että potissa rullat pysähtyvät sattuman kautta. Tai että kone oikeasti esimerkiksi tuplauksessa arpoo sen kortin etukäteen. Kyllä se liero vaihtaa sen mieleisekseen. Oon monesti tuplannut toistakymmentä kertaa peräkkäin väärin. Se ei enää minkään matikan mukaan ole mahdollista. Erityisen hauskaa on, kun painaa vaikka kaheksan kertaa pientä, ja aina vaan tulee iso. No, menepä painamaan sitä isoa...voin lyödä sata euroa vetoa(tai ennen olisin voinut:)) lopputuloksesta. Rosvoja mitä rosvoja.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Viestin lähetti Johnny99
Hauskinta muuten noihin koneellisiin peleihin liittyen on se, että monet oikeasti luulee, että se kone arpoo satunnaisesti ne kortit esim. jokeripokerissa. Tai että potissa rullat pysähtyvät sattuman kautta. Tai että kone oikeasti esimerkiksi tuplauksessa arpoo sen kortin etukäteen. Kyllä se liero vaihtaa sen mieleisekseen. Oon monesti tuplannut toistakymmentä kertaa peräkkäin väärin. Se ei enää minkään matikan mukaan ole mahdollista. Erityisen hauskaa on, kun painaa vaikka kaheksan kertaa pientä, ja aina vaan tulee iso. No, menepä painamaan sitä isoa...voin lyödä sata euroa vetoa(tai ennen olisin voinut) lopputuloksesta. Rosvoja mitä rosvoja.

Käytännössä vittumaisin tilanne, mihin pelatessa voi joutua, on juuri tuollainen: koko ajan painat samaa mutta koko ajan tulee päinvastainen. Viiden pienen jälkeen jo tiedät, että se seuraavanakin tulee iso, mutta et uskalla painaa kun silloin tuplauksen epäonnistuessa vituttaa paljon enemmän kun menee vaihtamaan. Pelikoneen vaihto on ainakin minulla edessä, kun tuplauksessa tulee kuusi-seitsemän samaa peräkkäin.

Hauskaa on myös se, ettei silloin, kun on tuplannut yli kymmenen kertaa peräkkäin oikein, ajattele koskaan, että se olisi jotain muuta kuin taitoa. Ansio on kuitenkin vain sopivan sauman - on sattunut osumaan pelille silloin kun se työntää liiat rahat ulos. Kymmenen epäonnistuneen tuplauksen jälkeen taas tietää, ettei kone arvo sitä korttia.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanhemmissa pokeriautomaateissa tuplauksen tulos riippui käsittääkseni siitä, missä vaiheessa painoi nappulaa. Taisi olla niin, että kun painoi juuri, kun valo oli syttymässä, valinta osui oikeaan. Noista automaateista viimeisetkin on varmaan kadonneet viimeistään euron myötä, mutta kymmenisen vuotta sitten luokkaretkellä Tukholmaan meikäläinen paukautti aika monta kertaa tuplaukset loppuun asti, 96 markkaan muistaakseni, kun tuon ajoituksen opin. Voittorahoilla teetin mm. itsestäni pilakuvan, joka roikkuu tuossa seinällä suunnilleen selkäni takana. Hmmm. "R. Borek 24.4.92." Onkohan kaveri nykyään kuuluisa ja tuo teos mittaamattoman arvokas? :rolleyes:

Eipä nuo automaatit koskaan mikään ongelma ole minulle ollut. En edes muista, koska olen pelannut viimeksi. Yhden S-marketin potti oli muutama vuosi sitten aika anteliaalla päällä, kun melkein peräkkäisinä päivinä vetäisin siitä 80 mk ja pääpotin 200 mk....

No, noiden juttujen perusteella joku voisi luulla, että minulla on paljonkin pelionnea ollut, mutta hevon---piip---.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Abu

Hauskaa on myös se, ettei silloin, kun on tuplannut yli kymmenen kertaa peräkkäin oikein, ajattele koskaan, että se olisi jotain muuta kuin taitoa. Ansio on kuitenkin vain sopivan sauman - on sattunut osumaan pelille silloin kun se työntää liiat rahat ulos. Kymmenen epäonnistuneen tuplauksen jälkeen taas tietää, ettei kone arvo sitä korttia.

Juuri näin. Siinä mielessähän pelaaminen perustuu sattumaan, että voit voittaa jos osut pelaamaan peliä oikeaan saumaan. Joskus syötyään muutaman tonnin käytännössä putkeen ne voivat antaa lähes saman verran hetkessä. Aina välillähän ne raksuttaa ja laskee niitä rahojaan, jossain vaiheessa huomaa kuin taikaiskusta, että aha, nyt on taas antovaihde päällä. Se kestää aikansa, ja sitten kun se päättyy, kone syö taas sukkana korkoineen sen minkä on antanutkin.

Eli säkää on sattuminen koneelle oikeaan aikaan, sen sijaan itse pelaamisessa ei sattumalla tai taidolla ole osuutta, ne perustuvat kylmään tietokoneohjelmaan. On aivan sama tuplaako pelkällä pienellä, pelkällä isolla, vuorotellen, tai jotain siltä väliltä. Kohtalo on sinetöity jo etukäteen.

Siinä mielessä tykkään ruletista enemmän; se on ainakin puhdasta sattumaa, vaikka todennäköisyydet on siinäkin tietysti pelaajaa vastaan. Mutta kuten sanottua, ei rulettia eikä muutakaan enää minun osaltani. Pakko olla tiukkana...sen verran on pelihulluutta verissä.:rolleyes:

Edit. En mä sentään tonneja ole noihin kerralla työntänyt, vaikka tuossa tonneista puhuinkin. Aikanaan kun ajelin taksia, tuli huoltareilla pyörittyä enemmänkin, siellä oli aina tietyt äijät kaiket yöt koneita hakkaamassa. Yhdetkin turkkilaiset, kaksi äijää, joka yö Pakilan TB:llä huudattamassa muutamaa konetta samaan aikaan. "Tuhatkuusisataa minä laittoi, ei mitään tullu". Omat enkat automaattien suhteen on kyllä kolmenumeroisia. Ruletti onkin eri stoori...;)
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Moto
Vanhemmissa pokeriautomaateissa tuplauksen tulos riippui käsittääkseni siitä, missä vaiheessa painoi nappulaa. Taisi olla niin, että kun painoi juuri, kun valo oli syttymässä, valinta osui oikeaan.

Niin...

Näitä salaliittoteorioita olen minäkin kuullut lukuisia, tämä lienee yksi yleisimmistä.

Kortit tulevat koko pelin aikana, luonnollisesti myös tuplauksessa, satunnaisesti. Edellinen kortti ei vaikuta seuraavaan millään tavalla, koska pakka sekoitetaan aina ennen uutta tuplausta.

Manipuloitu arvonta on arpajaislain vastaista ja RAY ei sitä harrasta, eikä voisikaan harrastaa jäämättä kiinni.

Painotettu arvonta sen sijaan ei ole laitonta ja jostainhan RAYnkin on tuotto saatava. Esimerkiksi pokerissa RAY painottaa arvontaa sillä, että pelaaja häviää, jos tuplauksessa tulee seiska. Se on mainittu selvästi peliohjeissa. Laiton manipulointi olisi sellainen tilanne, että kone olisi arponut vaikka risti ässän ja pelaajan painaessa pientä voittoa ei tulisikaan.

Toinen yleinen teoria on koneessa oleva rahamäärä ja sen vaikutus. Jos koneesta loppuu rahat se ei suinkaan ala manipuloimaan arvontaa vaan sammuttaa itsensä.

Faktat on tarkistettu RAYltä ja Suomen Laista.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Nyt olen vierotuksessa en ole vähään aikaan (Luojan kiitos!) pelaillut meinaan sinne menee aina ne viimesetkin rahat ja mitä siitä sitten saa? No kivan vitutuksen
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
En ole varma mutta muistaakseni homma toimii seuraavanlaisesti:
Palautusprosentti, muistaakseni matalampi kuin tuo mainittu 80%, määrää voittojen määrän tiettynä syklinä.
Otetaan esimerkiksi vaikkapa viikon sykli. Koneeseen on ohjelmoitu että se antaa viikon aikana tasaisesti x prosentin rahaa syötetystä rahasta. Eli tuplaustilanteessa kone tarkistaa kuinka paljon se on antanut syklin aikana ja määrää meneekö tuplaus oikein tai väärin, riippumatta siitä painaako pelaaja A:ta vai B:tä. Tällöinhän kyseessä ei ole mikään manipulointi tms.
Kyse on puhtaasti siitä että kyseistä koneista ei voi saada enempää kuin sen 80? % takaisin tekisi mitä poppakonsteja tahansa. Jos voitat 100€ samasta koneesta niin kyseinen kone ei välttämättä enää annakaan rahaa piiitkään aikaan.
Vaikuttavia tekijöitä:
-Syklin pituus
-ovatko esim. isomman pelipaikan koneet kytketty myös toisiinsa jolloin yksittäisistä koneista voi saada yli 100% takaisin mutta kokonaisuutena 20% rahoista menee RAY:lle.


Onko tuo totta siitä en ole aivan varma koska kyseinen malli saattoi olla Vegasin koneista tms. muistini on hatara tuosta asiasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti varjo
Onko tuo totta siitä en ole aivan varma koska kyseinen malli saattoi olla Vegasin koneista tms. muistini on hatara tuosta asiasta.

Voi pyhä yläkerran ukko... Juuri kerroin sinulle miten asia on ja mistä sen tiedän, niin silti pitää kirjoittaa joku uskomaton salaliittoteoria taas kerran.

En jaksa tähän enää toistella, lue vaikka viestini uudelleen, niin sinullekin ehkä selviää, kuinka RAYn koneet toimii.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
pernaveikko:

onko lukutaidossasi jotain vikaa tms.
Minä sanoin "muistaakseni" eli näin olen jostain lukenut ja lähinnä halusin tarkemman vastauksen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huoh...

Miksi sä kirjoitat jotain hämäriä muistojasi, jos kerran jo tiesit postitukseni perusteella, että muistosi ovat väärät?

Lukutaidossani ei ole vikaa.

Siitä tässä on kyse, että 80% palautus on niin naurettavan pieni, niin tästä johtuen ihmiset häviävät isoja summia rahaa ja nämä salaliittoteoriot saavat potkua.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Miksi sä kirjoitat jotain hämäriä muistojasi, jos kerran jo tiesit postitukseni perusteella, että muistosi ovat väärät?"

Miksi sinä postitat tänne jotain hämäriä viittauksia RAY:n sivuilta tms. Luin kyllä FAQ:sta kyseisen kohdan ja tiedän sen olevan "totta" mutta eipä sinun viestisi mikään absoluuttinen vastaus ole. Käytä tarkkoja viitteitä. Aika hankalaa tuonkin vastauksen löytyminen RAY:n sivuilta oli. Ja sekin kohta jossa itse sen luin oli hyvin summittainen eikä niinkään selostus homman toimimisesta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huoh...

En tiedä onko asiasta mainintaa RAYn sivuilla. Onko ainoa tapa kommunikoida RAYn kanssa lukea niiden WWW-sivustoa?

Katso Suomen Laista arpajaislakia. Siitä on pätkiä myös RAYn saitilla.

Jos et sieltä löydä, niin sitten www.finlex.fi (Valtion Säädöstietopankki).

Ei ole mielnkiintoa tai tarvetta nyt alkaa jauhamaan sinulle "absoluuttista vastausta". Sanatarkasti en muista miten lain kohta menee, mutta kaikenlainen arvonnan manipulointi on laitonta.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle on aivan samantekevää mitä laki tästä sanoo. Eihän kukaan muu kuin RAY:n suunnittelijat tiedä tosiasiassa miten ne koneet toimii. Miten ne siitä kiinni jäisi...yleishyödyllinen yhdistys vielä. Ei ole kellään intressiä ruveta sitä vainoamaan, vaikka koneet palauttaisivat kymmenen prosenttia. Mulla on oma mielipiteeni niiden toiminnasta. Ei se mikään salaliittoteoria ole, luulenpa vaan, että ne on pikkaisen kierosti ohjelmoitu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eihän tää ole enää tosikaan...

Arpajaistoiminta on luvanvaraista. Kuka vaan ei voi Suomessa alkaa pyörittämään pelitoimintaa. RAYn satunnaislukugeneraattori on hyväksytetty viranomaisilla ja lupa on myönnetty.

Ihan pokkana väität RAYn rikkovan lakia? Suomi on maailman kärkeä ei korruptoituneiden maiden listalla.

Rikokseen tarivtaan mahdollisuus ja motiivi. Tässä tapauksessa puuttuu molemmat. Jossain määrin mahdollisuus ehkä johonkin vilppiin olisi, sillä ainahan valvonta voi pettää. Siitäkin kyllä jäisi kiinni pitemmän päälle.

Mutta entä se motiivi? 20% minkä RAY ottaa itselleen on niin iso siivu, että RAYn ei yksinkertaisesti tarvitse saada laittomin keinoin enempää tuottoa.

Mikä tässä nyt on niin vaikeata?
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Koneet on minun kokemuksieni mukaan ohjelmoitu suunnilleen niin, että koneen syötyä 500mk ja annettua niillä 100mk voittoja, seuraavalla satasella saakin sitten 400mk voittoja. Kaikki sattuvat joskus koneelle silloin kun rahaa tulee aivan helvetisti, uskovat sitten joka kerta voittavansa ja tulevat aina uudestaan pelaamaan. Juuri kun uskoo, ettei näistä koneista mitään rahaa voi saada, sattuu juuri oikeaan väliin, voittaa paljon ja jatkaa pelaamista. Kyllä ne koneet on kieroja.
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
siis hemmetti jos koneeseen on ohjelmoitu palautusprosentiksi 80% niin eikös se helvetti ole sillon manipulaatioo! ja tosiaanki siinä pelissä itsessään ei ole mitään onnea vaan juuri se että onnistuu tulemaan paikalle silloin kun se antaa rahaa, sitten vinkki että pelaa 1 euron ja ottaa voiton alas jos tulee, omasta kokemuksesta voin sanoa että ei niistä muuten ole edes mahdollista jäädä voitolle.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Viestin lähetti belenos
vinkki että pelaa 1 euron ja ottaa voiton alas jos tulee, omasta kokemuksesta voin sanoa että ei niistä muuten ole edes mahdollista jäädä voitolle.


Ei niistä ole mahdollista jäädä voitolle edes tuolla lailla. Saatat joskus osua laittamaan sen juuri silloin kun tulee 8 euron voitto, mutta vastaavasti laitat kolikkosi koneeseen yhdeksän kertaa silloin kun ei tule voittoa. Pitkässä juoksussa saat kymmenestä pelaamastasi eurosta kahdeksan takaisin.

Voitolle on mahdollista jäädä vain aivan mielettömällä tuurilla. Pitää osua juuri oikeaan väliin ja ottaa kaikki mahdolliset rahat pois eikä lopettaa kun on saanut viidellä eurolla parikymmentä euroa. Kerran, kahdesti ja jopa kolmesti se on ihan mahdollista, mutta on mahdotonta, että jatkuvasti saisi katsottua juuri sen oikean välin.
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti HIFK-mies
tai siis lähinnä Jokeripokeri.Tämä päivänä on tullu rahaa yhteensä varmaan n.120 euroa kyseisestä pelistä.Onko teistä kukaan muu seonnut tähän harrastukseen?

Sekosin aikanaan. Silloiseen Pokeriin sekä Blackjackiin.

Nyt ei olekkaan mitään hedelmä-, kortti-, rulettipeliä pelattukkaan 7 vuoteen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti belenos
siis hemmetti jos koneeseen on ohjelmoitu palautusprosentiksi 80% niin eikös se helvetti ole sillon manipulaatioo!

Ei todellakaan jaksaisi enää toistella, kun olen selvästi jo nämä asiat tänne postannut.

Lue se alkuperäinen viestini, niin huomaat sen eron. Arvontaa ei voi manipuloida, koska laki kieltää sen. Palautusprosentiksi ei ole ohjelmoitu 80%, vaan arvonta on painotettu siten, että palautusprosentiksi muodostuu 80%

Mikä tässä nyt on niin vaikeata?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös