Mainos

Radio Rock

• 979 037
  • 3 113

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
MJM on podcastien aatelia, mutta vähän veikkaan että olen Harrin ja Ilkan väliin iältäni osuvana ruutupaitamiehenä niin kohderyhmää, että en ole oikea ihminen arvioimaan toimisiko tuo sellaisessa aamuradiossa, joka varmaan tavoittelee vähän nuorempaakin kuuntelijaa ja ehkä jopa naisia (lääh).

Itse en toki mitenkään suuria määriä naisia tunne tehdäkseni olettamuksia heidän kuuntelutavoistaan, mutta ainakin niiden parin joiden kanssa olen aiheesta olen keskustellut eivät ole Rockia kuunnellut Tytin vuoksi eikä myöskään ainakaan Sainion verrattomien läppien takia.

Nuorisosta en tiedä. He tuskin nykyään mitään ratiota paljoa kuuntelevat. Itse sain ajokortin samana vuonna kun Rockin lähetykset alkoivat ja aika usein automatkoilla kuuntelin Korporaatiota samoin kuin muutama kaveri. Jos siellä olisi joku Sainio silloin ollut niin varmaan olisin vaihtanut kanavaa.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mielestäni Heikelä-Linnanahde-Moisio oli se ykkösjuttu. Eli kolmikkona yhdistelmä oli täyttä kultaa. Rockin Korporaation parista ensimmäisestä vuodesta siis kysymys. Moisio oli tuolloin tuottajan roolissa ja usein äänessä Sika-Harrina. Oli välillä melkoista sekoilua, mutta olihan se ihan parasta!

Asiat puhuttiin melko suoraan ja ronskisti, jota tänä päivänä tuskin enää pystyisi tekemään. Valitettavasti.
Tästä Moisio puhelikin keväällä. Sanoi suoraan, että palautteissa haikaillaan entisaikojen menon perään, mutta ei voisi kuvitellakaan että sellaista sisältöä ja kielenkäyttöä voisi tänä päivänä harkitakaan. Ajat ja arvot ovat siitä muuttuneet yleisessä ilmapiirissä, kuulijoilla ja tekijöilläkin.

Omissa silmissä sinällään varsin ristiriitaista että väki kaipailee vanhan korporaation perään ja samaan syssyyn ristiinnaulitaan Sainiota ja kaipaillaan asiallisuutta ja asiantuntemusta. Alkuaikojen korporaatiosta nämä olivat todella kaukana. Ihmetyttää myös kuinka totisena ihmiset kuuntelevat aivan puhtaasti viihteenä tehtävää ohjelmaa ja kauhistelevat kuinka Moisiota kiusataan ynnä muuta vastaavaa. Nuo noiden roolit ovat hyvinkin tarkkaan käsikirjoitettuja ja erilaisuudellaan täydentävät toisiaan. Kemiat noilla toimii hyvin niin studiossa kuin ulkopuolellakin.

ace

Jäsen
Olipa paskaa kanavan musiikkitarjonta tänään. Lupasivat että pelkkää suomalaista musaa tulee koko päivän ja ehdin jo vähän innostua että nyt saattaisi tulla jotain harvemmin kuultuakin. No, soittolistalla oli koko 10h mitä kanavaa kuuntelin:

Beast in Black
Battle Beast
Nightwish
Sonata Arctica
Stratovarius
Amorphis

Väliin biisi Hanoi Rocksia, Viikatetta tai Sentencediä ja sitten taas nuo kuusi bändiä.

Ihmettelen itseäni miksen vaihtanut kanavaa.

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Rockin päivävuoron tierna- ja kesäpojat on kyllä kanavan vuoden kohokohtia, varsinkin Rane Raitsikan vierailut. Onhan tästä tälläkin palstalla ollut aiemminkin puhetta, että kaverilta tulee kyllä timanttista tarinaa!

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love

juizzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
On muuten Judas Priestin määrä soittolistalla moninkertaistunut sen jälkeen, kun Rockfestin pääesiintyjät kerrottiin. Ei siinä mitään mutta huvittavaa miten selvästi oman konsernin jutut ovat sidoksissa soittolistaan.

Vielä siitä Moisio&hovimuusikko -kaksikosta Korporaation juontajina. Tykkäsin itsekin MUTTA välillä alkoi tuntua siltä kuin olisin kuunnellut Miehet, jotka muistavat -podcastia musiikilla ryyditettynä.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rane on selkeästi viihdyttävin kesä/tiernapoika. Mielenkiintoisia ja hyviä juttuja varsinkin Ameriikan vuosilta riittää loputtomiin ja muutenkin rennon oloinen kundi. Toinen ääripää on tänään Jonen kaverina ollut Jussi69. Hänkin varmaan tuntee isoja staroja, mutta ärsyttää se jatkuva oman egon buustaminen just tällä name droppailulla ja pätemisellä. Herra kuuluu Marcen ohella niihin RR:n toimittajiin joiden tullessa ääneen, kanava vaihtuu välittömästi.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
On muuten Judas Priestin määrä soittolistalla moninkertaistunut sen jälkeen, kun Rockfestin pääesiintyjät kerrottiin. Ei siinä mitään mutta huvittavaa miten selvästi oman konsernin jutut ovat sidoksissa soittolistaan.
Ei kai nyt sentään moninkertaistunut. Esimerkiksi tällä viikolla Judas Priestin biisi on kuulunut Radio Rockilla yhteensä seitsemän kertaa (6 x Crown of Horns & 1 x Living After Midnight). Toki Crown of Horns on ollut nyt loppuvuodesta melkoisessa tehosoitossa.

Vielä siitä Moisio&hovimuusikko -kaksikosta Korporaation juontajina. Tykkäsin itsekin MUTTA välillä alkoi tuntua siltä kuin olisin kuunnellut Miehet, jotka muistavat -podcastia musiikilla ryyditettynä.
Onko tämä jotenkin paha asia?

ace

Jäsen
Rane on selkeästi viihdyttävin kesä/tiernapoika. Mielenkiintoisia ja hyviä juttuja varsinkin Ameriikan vuosilta riittää loputtomiin ja muutenkin rennon oloinen kundi. Toinen ääripää on tänään Jonen kaverina ollut Jussi69. Hänkin varmaan tuntee isoja staroja, mutta ärsyttää se jatkuva oman egon buustaminen just tällä name droppailulla ja pätemisellä. Herra kuuluu Marcen ohella niihin RR:n toimittajiin joiden tullessa ääneen, kanava vaihtuu välittömästi.
Olen Jussista täysin eri mieltä, yksi kanavan kiinnostavimpia juontajia. Tietää ja tuntee musiikin ja taustat sekä on aina positiivinen ja hyväntuulinen. Olli Herman yltää lähelle.

Tiernapojissa Joel Hokka ja Esa Holopainen eivät sen sijaan tuo ohjelmalle mitään lisäarvoa, kun vain myötäilevät Jonea eivätkä osaa ottaa suunvuoroa. Nuo jaksot eivät eroa Jonen päivävuorosta juuri millään lailla.

Rane Raitsikasta täysin samaa mieltä.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen Jussista täysin eri mieltä, yksi kanavan kiinnostavimpia juontajia. Tietää ja tuntee musiikin ja taustat sekä on aina positiivinen ja hyväntuulinen. Olli Herman yltää lähelle.

Tiernapojissa Joel Hokka ja Esa Holopainen eivät sen sijaan tuo ohjelmalle mitään lisäarvoa, kun vain myötäilevät Jonea eivätkä osaa ottaa suunvuoroa. Nuo jaksot eivät eroa Jonen päivävuorosta juuri millään lailla.

Rane Raitsikasta täysin samaa mieltä.
Olen varmaan äreä setämies, mutta ärsytti suuresti Jussin jatkuva (teko?)ylipirteys ja itsensä ja kuuluisien ”frendiensä” esille tuominen. Varmaan moni muukin RR:n toimittaja tuntee maailmantähtiä, mutta heillä ei ole tarvetta kertoa heistä joka lähetyksessä.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itseäni ei ärsytä Jussissa mikään muu kuin kömpelö ulosanti. Hän tuntuu sössöttävän jatkuvasti ja toisaalta itse asian selostaminen kestää usein aivan liian pitkään. Ehkä siinä on joku radiofiltteri päällä, koska toisinaan hän ikään kuin unohtaa roolinsa ja sanoo nopeasti ja sujuvasti jotain sivulauseenomaista, mallia "no joo, en tiedä, mut mulle se vaikutti tosi mukavalta tyypiltä".

Sitten on hänen bändikaverinsa kilpailevalla radiokanavalla, jossa vetää Eidiis Rakshouw'ta Jete Ollisen kanssa. Se on vaivaannuttavaa kuunneltavaa se. Siihen verrattuna Jussi on aivan timanttinen juontaja.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy