Tuo Radio Rockin kaupallisuus toimii välillä aika jännästi. Ymmärrän, että oman konsernin juttuja - tv-ohjelmia, festareita, keikkoja yms. - voidaan hehkuttaa täysin avoimesti. Ymmärtääkseni muiden yhteistyökuvioiden osalta pitäisi olla joku systeemi miten hahmottaa kyseessä olevan kaupallinen yhteistyö eikä ns. radiojournalistinen juttu.
Pari viikkoa sitten (kun Moisio oli lomalla) oli parikin "juttua", joista paistoi kaupallinen yhteistyö pahasti. Ensimmäisessä puhuttiin suomalaisten suosikkipizzatäytteistä (täysin paska ja kulunut aihe), jonka yhteydessä ihan vahingossa pari kolme kertaa mainittiin Kotipizzan pizzat. Näillähän on ollut Kotipizzan kanssa aiemminkin kampanjaluonteisesti yhteistyötä mutta nyt se ikään kuin uitettiin juttuun sisälle. Toisessa taas Kuronen alkoi puhumaan siitä miten suomalaisten pitäisi vaihtaa tyynyjään useammin. Siinä sitten sekä Tytti että Sainio alkoivat puhumaan omista Unikulman tyynyistään mainiten ne ainakin pariin kertaan firman nimellä. Molemmillahan on ollut sen Jaksa paremmin -mainosohjelman kautta yhteistyökuvio Unikulman kanssa mutta sekin on ollut selkeästi oma proggis - ei juttuun viety mainos. Veikkaan että Mainonnan eettisellä neuvostolla voisi olla jotain sanomista noihin mainoksiin.