Louhi on avannut tilannetta jo monta kertaa. Ilmeisesti viesti ei vaan miellyttänyt kaikkia, kun se ei ollut täysin negatiivinen.
Juu, tää on jännä juttu. Minä ymmärrän kyllä ja itsekin olen sitä mieltä, että Haapeaa ja Rajamäkeä kritisoidaan tilanteen avaamattomuudesta oman työnsä osalta. Louhi taas on hyvin avoimesti, ehkä jopa välillä liiankin avoimesti, kertonut useaan kertaan niin kerhon nettisivuilla, HäSassa ja podissa. Lisäksi nuo taloudelliset asiat on aika julkisia, tosin toki viiveellä, ettei noita nyt isommin voi edes piilotella. Itsekin olen kyllästymiseen saakka täällä palstoilla asioita korjannut, kun iltapaskojen juttujen jälkeen täällä ollaan jo konkurssiin Kerhoa huudettu.
Taloudellinen tilanne ei ole tietenkään ihanteellinen tuon megatappion jälkeen, mutta ei se vielä vielä ole mikään kriisikään. Tuossa laskeskelin, että jos Kerho tekisi tällä tilikaudella vaikka noin 400k€ tappion, niin sillä oltaisiin taseessa siinä tilanteessa, että normaalissa yrityselämässä oman pääoman ja vieraan pääoman suhteessa puhuttaisiin vielä vakavaraisesta yrityksestä (eli oma pääoma noin 40%). Tuollaisena miniminä pidetään 20% ja siihen tarvittaisiin noin 900k€ tappio. Kerrottakoot Jukureiden tilanteesta, että heillä tämä luku oli tilikauden lopussa 6,1% ja taitaa tuossa luvussa olla mukana se liigaosake, mitä Kerholla ei ole laskettuna ollenkaan omaan pääomaan.
Ja lainataan vielä Louhin kommentteja podista "
uutta omistusta on tulossa mukaan eli sieltä kautta on myös uutta omaa pääomaa tulossa". Toki myöhemminhän tuo sitten nähdään, että tuleeko ja keneltä ja paljonko, mutta en uskoisi Louhin tuosta asiasta julkisesti puhuvan, jollei asialla olisi jotain katetta.
Toki puskurista huolimatta, tarve olisi kyllä kääntää tämä laiva kaikin puolin taloudellisesti tulosta tekeväksi ja sitä auttaisi paljon se, että joukkue kaukalossa pärjäisi. Jos tuo suorittaminen ei käänny paremmaksi, niin kyllä se taloudellinen loppu tulee sieltä ei välttämättä ennemmin, mutta ainakin myöhemmin.