Mainos

Quo vadis – mihin menet HPK?

  • 492 155
  • 2 365
L

luigitar

Itse nostaisin apuvalmentajaksi myös seuraavia nimiä:

Janne Tuunanen
Marko Tuomainen
Pekka Kangasalusta
 

OPEX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Omassa fantasiamanageroinnissa antaisin Pikelle vuoden jatkon ja toisin ensi kaudelle Maso Lehtosen kolmen vuoden diilillå, joista eka vuosi Piken apuna ja siitä loput pääkoutsina.
Maistuu myös minulle. Erinomainen vaihtoehto, mutta taitaa olla edelleen epätyypillistä suomessa. Tarkoitan siis sitä, että vanha valmentaja haluaa kaiketi usein valita itse valmennustiiminsä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Hämeenlinna on valitettavasti pieni kaupunki suurten välissä, josta taas nuoret aikuiset suuntaavat töiden ja opintojen perässä akselille Helsinki, Tampere, Turku. Muuttoliike sisään on pääasiassa sitä porukkaa joka ei ensinmäisenä suuntaa Pohjantähti Areenalle.
Menee jo aluepolitiikan puolelle, mutta muutama asia vaikuttaa tähän:
- mahdollinen yliopistokoulutuksen palauttaminen Hämeenlinnaan. Tähän on pyrkimystä. HAMK vähän luulee, että se olisi heille kilpailua, mutta tämä on päinvastoin. Runsas opiskelutarjonta hyödyttää kaikkia kouluja ja koko kaupunkia. Kylmät numerot kertovat, että ne kaupungit, joissa on yliopistokoulutusta, houkuttelevat nuorempaa polvea myös jäämään töihin ja yrittämään kaupunkiin koulutuksen jälkeen
- kaavoitus ja asuminen, tällä hetkellä pulaa ainakin isoista perheasunnoista. Pendelöijien muuttaminen
- rata-asiat. Oikorata kettuun Suomesta ja päärata kuntoon, lisäraide --> Hämeenlinna voittaa
- kaikkien koulujen ja varhaiskasvatuksen hyvinvointi

Ja Pikkarainen ansaitsee pari vuotta lisää.
 

PursuerJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Florida Panthers
Jaa-a. Kuinkakohan helppoa olisi napata Maso valmentajaksi? Veikkaan että on aika kuumaa kamaa sitten kun kokee itse olevansa valmis liigaan.

Toki jos Mika "The King" Toivola saisi myytyä HPK:n apuvalmentajan roolin täydellisenä kehitysaskeleena uralle niin voisi toimia.
 
L

luigitar

Toki jos Mika "The King" Toivola saisi myytyä HPK:n apuvalmentajan roolin täydellisenä kehitysaskeleena uralle niin voisi toimia.

Isoilta seuroilta tämä voisikin onnistua, mutta en usko meidän osalta tähän yhtälöön.
Masoa voisi hyvinkin kiinnostaa Kiekko-Espoo ja Jokerit, jotka havittelevat mestiksen kautta liigaan.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tuota junnukatoa ihmettelin jo 7 vuotta sitten. Itse työskennellyt paljon kouluissa ja päiväkodeissa niin todettakoon että siis oikeasti näkee todella paljon lapsilla HPK:n pipoja, huiveja, paitoja yms. krääsää päällään. Lapset puhuvat paljon Kerhosta ja lempipelaajistaan. Vanhempien kanssa tulee myös paljon juteltua HPK:sta. HPK on oikeastaan läsnä päivittäin arjessa. Valitettavan usein vaan kuulee, että pelit katellaan kotona telkasta ja hallille suunnataan oikeastaan pari kertaa kaudessa.
Karu fakta on että televisio on liian houkutteleva vaihtoehto. Tähän tosiaan lisätään koronatraumat ja sodan aiheuttamat laajat hintojen nousut, niin kynnys lähteä hallille lasten kanssa on aika korkea.
Hämeenlinna on valitettavasti pieni kaupunki suurten välissä, josta taas nuoret aikuiset suuntaavat töiden ja opintojen perässä akselille Helsinki, Tampere, Turku. Muuttoliike sisään on pääasiassa sitä porukkaa joka ei ensinmäisenä suuntaa Pohjantähti Areenalle.
Paljon saa tehdä tosiaan toimisto hommia että jatkumoa hallilla käynnille alkaa syntymään. Joku fiksumpi voisi kertoa että vieläkö HPK juniorit pääsee lisenssikortilla ilmaseksi sisään?
Positiivista ollut kuitenkin huomata, että paljon lapsia ja nuoria on tuntunut löytäneen Kannattajakulmaan. Isot liput, rumpu ja laulut puree lapsiin. Ehkä tässä voisi toimistolle olla pientä porttia markkinoida HPK:ta nuorelle väelle ja miksei myös vanhemmallekkin. Todella hienoa ollut tänä keväänä muutenkin nähdä kuinka nuoret ovat Kulmassa nousseet ennakkoluulottomasti esiin ja tarttuneet megafooniin sekä rumpukapuloihin ja alkaneet vetään törkeen hyvin hommaa eteenpäin.

Yllä on hienosti tuotu esiin kaksi HPK:n suurta markkinoinnillista haastetta:

1. Etäkannattajat. HPK:lla lienee liigan suurimmasta päästä niiden kannattajien osuus, jotka eivät asu talousalueella. Iso osa näistä on juuri nuoria aikuisia, jotka opiskelevat tai aloittelevat työuraansa muualla. Tällä asialla toisaalta on myös "kultareunus": toisin, kuin suurella osalla muista pienten kaupunkien seuroista, meidän etäkannattajat asuvat keskimääräisesti lähellä, koska etäisyys Suomen suurille kaupunkiseuduille on pienin. Jopa iltareissut arkipeleihin ovat täysin "tehtävissä". Millä tavoin pidetään HPK näitä kannattajia lähellä ja millä tavoin heitä olisi mahdollisuus saada mahdollisimman usein matseihin paikan päälle? Matsilippudiili VR:n tai bussifirmojen kanssa? Ajoittain järjestetyt kuljetukset? Kimppakyytipörssi?

Aikanaan itse opiskelijana tuli kyllä käytyä kotikaupungissa viikonloppua viettämässä joka toinen viikko tai vähintään kerran kolmessa viikossa ja siihen kytkettiin kyllä aina Kerhon matseja. Ehkä näin on monilla edelleenkin. Kysymys onkin, että voisiko löytyä ratkaisuja siihen, että Tampere-Helsinki -akselilla asuvia Kerho-kannattajia saisi myös arkipeleihin suuremmissa määrin ja useammin?

2. Perheet. Olen samaa mieltä, että lapsilla näkee Hämeenlinnassa erittäin usein seuran sälää päällä. Semmoinen fiilis on, että Kerho näkyy enemmän esimerkiksi lasten ja nuorten pukeutumisessa, kuin muut seurat omilla paikkakunnillaan. Kerho on siis kyllä kova juttu, mutta mainituista syistä (TV:n helppous / mukavuus, koronan jälkiseuraamukset, taloudellinen taantuma) se realisoituu entistä huonommin yleisömäärissä.

Perheiden matsikäynnit ovat sikakalliita lippuineen ja matsieväineen - alennuksista huolimatta. Eikä niitä perhelippuja tietenkään voi ilmaiseksikaan antaa. Kerholla markkinoinnillisena haasteena on siis sen viestiminen, että paikan päällä seuraamisen viihdearvo on korkeampi kuin CMorelta katselemisen (tai vaikkapa samanaikaisesti tulevan Champions League matsin seuraaminen). Lapsia vetää esimerkiksi juuri kannattajakatsomo, mikä on todella hieno juttu. Mutta matsikokemuksesta pitäisi saada myös niille vanhemmille parempi, jotka kenties eivät ole aivan niin fanaattisia. Yksi asia, mikä itselleni tulee heti mieleen, ovat matsisapuskat: mulle henkilökohtaisesti voi riittää se, että hallilta saa hotsin ja oluen - koska peli itselleni on niin keskeinen ettei muulla ole niin väliä - mutta joitakin perheenisiä ja -äitejä ei välttämättä ne ainaiset eineslihikset nakilla houkuta. Jos hallilta saisi parempilaatuista streetfoodia hieman mukavammassa ympäristössä, voisi se nostaa matsin houkuttavuutta joidenkin kohdalla ratkaisevasti. Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä. Niin kauan, kuin vanhentuvalla Rinkelinmäellä pelataan, ovat mahdollisuudet matsikokemuksen parantamiseen tietenkin rajallisemmat, mutta kyllä niitä mahdollisuuksia kuitenkin on.
 
Viimeksi muokattu:

HyttyOfficial

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerhon Pallo, Detroit Red Wings, Real Madrid
Yllä on hienosti tuotu esiin kaksi HPK:n suurta markkinoinnillista haastetta:

1. Etäkannattajat. HPK:lla lienee liigan suurimmasta päästä niiden kannattajien osuus, jotka eivät asu talousalueella. Iso osa näistä on juuri nuoria aikuisia, jotka opiskelevat tai aloittelevat työuraansa muualla. Tällä asialla toisaalta on myös "kultareunus": toisin, kuin suurella osalla muista pienten kaupunkien seuroista, meidän etäkannattajat asuvat keskimääräisesti lähellä, koska etäisyys Suomen suurille kaupunkiseuduille on pienin. Jopa iltareissut arkipeleihin ovat täysin "tehtävissä". Millä tavoin pidetään HPK näitä kannattajia lähellä ja millä tavoin heitä olisi mahdollisuus saada mahdollisimman usein matseihin paikan päälle? Matsilippudiili VR:n tai bussifirmojen kanssa? Ajoittain järjestetyt kuljetukset? Kimppakyytipörssi?

Aikanaan itse opiskelijana tuli kyllä käytyä kotikaupungissa viikonloppua viettämässä joka toinen viikko tai vähintään kerran kolmessa viikossa ja siihen kytkettiin kyllä aina Kerhon matseja. Ehkä näin on monilla edelleenkin. Kysymys onkin, että voisiko löytyä ratkaisuja siihen, että Tampere-Helsinki -akselilla asuvia Kerho-kannattajia saisi myös arkipeleihin suuremmissa määrin ja useammin?

2. Perheet. Olen samaa mieltä, että lapsilla näkee Hämeenlinnassa erittäin usein seuran sälää päällä. Semmoinen fiilis on, että Kerho näkyy enemmän esimerkiksi lasten ja nuorten pukeutumisessa, kuin muut seurat omilla paikkakunnillaan. Kerho on siis kyllä kova juttu, mutta mainituista syistä (TV:n helppous / mukavuus, koronan jälkiseuraamukset, taloudellinen taantuma) se realisoituu entistä huonommin yleisömäärissä.

Perheiden matsikäynnit ovat sikakalliita lippuineen ja matsieväineen - alennuksista huolimatta. Eikä niitä perhelippuja tietenkään voi ilmaiseksikaan antaa. Kerholla markkinoinnillisena haasteena on siis sen viestiminen, että paikan päällä seuraamisen viihdearvo on korkeampi kuin CMorelta katselemisen (tai vaikkapa samanaikaisesti tulevan Champions League matsin seuraaminen). Lapsia vetää esimerkiksi juuri kannattajakatsomo, mikä on todella hieno juttu. Mutta matsikokemuksesta pitäisi saada myös niille vanhemmille parempi, jotka kenties eivät ole aivan niin fanaattisia. Yksi asia, mikä itselleni tulee heti mieleen, ovat matsisapuskat: mulle henkilökohtaisesti voi riittää se, että hallilta saa hotsin ja oluen - koska peli itselleni on niin keskeinen ettei muulla ole niin väliä - mutta joitakin perheenisiä ja -äitejä ei välttämättä ne ainaiset eineslihikset nakilla houkuta. Jos hallilta saisi parempilaatuista streetfoodia hieman mukavammassa ympäristössä, voisi se nostaa matsin houkuttavuutta joidenkin kohdalla ratkaisevasti. Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä. Niin kauan, kuin vanhentuvalla Rinkelinmäellä pelataan, ovat mahdollisuudet matsikokemuksen parantamiseen tietenkin rajallisemmat, mutta kyllä niitä mahdollisuuksia kuitenkin on.
Allekirjoitan kaikki pointit näin Tampereella jo kahdeksan vuotta asustaneena.

Jäähallille ei ole helpointa tulla logistisesti esim. rautatieasemalta, jos autoa ei ole käytettävissä. Muutenkin Hämeenlinnan surkea julkinen liikenne saattaa vaikuttaa ottelukävijöiden määrään.

Bussilla peliin tullessa voi myös nautiskella vapaammin anniskelualueesta.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Itse etäkannattajana mietin jotakin "etäkannattajan kausikorttia". Kuukausimaksulla jotain sälää, nimmareita yms. ja jos sattuu peliin pääsemään niin vaikka alennusta lipusta.

En ole mikään markkinointinero mutta voisihan tuosta jotain jalostaa.

Mielestäni aivan loistava ajatus:

+ Pitää etäkannattajan seuran "lähellä"
+ Kannustaa käymään matsissa, kun lipun hinnasta saa (reilusti) alennusta

Ja tietysti euroja seuran kassaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Oli kyllä todella helppo käydä Tampereella junalla pelissä. Tampereellahan ei parkkipaikkoja hallissa juurikaan ole, mutta siellä on ratkottu ongelmaa siten, että ottelulippu käy matkalippuna julkisen liikenteen kulkuneuvoihin muistaakseni kolme tuntia ennen peliä ja viisi tuntia pelin jälkeen. Saisi vastaava systeemiä kokeilla Hämeenlinnassakin edes junilla ja busseilla saapuville etäkannattajille, mutta miksei kaikille muillekin. Tosin pitäisi ensin saada muutamia bussivuoroja kulkemaan edes lähelle hallia ennen ja jälkeen pelin.

Hallihanke taitaa olla todella utopiaa, mutta kyllä se joskus tänne rakennettava halli pitäisi saada hyvien kulkuyhteyksien varteen esimerkiksi Hätilään siihen vanhan kaupungin varikon (vai mikä se on?) paikalle eli ihan rautatieaseman viereen. Sinne kulkisi bussit ja junilla pääsee etä- ja vieraskannattajat helposti paikalle. Mutta tää ajatus taisi lipsahtaa jo liian pitkälle tulevaisuuteen.

Kerho!
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Oli kyllä todella helppo käydä Tampereella junalla pelissä. Tampereellahan ei parkkipaikkoja hallissa juurikaan ole, mutta siellä on ratkottu ongelmaa siten, että ottelulippu käy matkalippuna julkisen liikenteen kulkuneuvoihin muistaakseni kolme tuntia ennen peliä ja viisi tuntia pelin jälkeen. Saisi vastaava systeemiä kokeilla Hämeenlinnassakin edes junilla ja busseilla saapuville etäkannattajille, mutta miksei kaikille muillekin. Tosin pitäisi ensin saada muutamia bussivuoroja kulkemaan edes lähelle hallia ennen ja jälkeen pelin.

Hallihanke taitaa olla todella utopiaa, mutta kyllä se joskus tänne rakennettava halli pitäisi saada hyvien kulkuyhteyksien varteen esimerkiksi Hätilään siihen vanhan kaupungin varikon (vai mikä se on?) paikalle eli ihan rautatieaseman viereen. Sinne kulkisi bussit ja junilla pääsee etä- ja vieraskannattajat helposti paikalle. Mutta tää ajatus taisi lipsahtaa jo liian pitkälle tulevaisuuteen.

Kerho!

No siitä olen samaa mieltä, että tässä kaupungissa julkisessa liikenteessä olisi kehitettävää. Esimerkki: Tampereelta saapuu R-juna päivittäin klo 17:21, 18:21... Arvatkaas moneltako bussi lähtee rautatieasemalta? Jep, 21 yli, perävalot näkyy, näitä ei saada synkkaan.

Kerho kuitenkin tarjoaa lätkäbussit, 5 € menopaluu halli - rautatieasema.

 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Jäähallille ei ole helpointa tulla logistisesti esim. rautatieasemalta, jos autoa ei ole käytettävissä. Muutenkin Hämeenlinnan surkea julkinen liikenne saattaa vaikuttaa ottelukävijöiden määrään.

Viittikkö vähän tarkentaa tuota? Miten se on niin surkeaa? Missä vika?

E: Vai tuliko vastaus juuri tuossa ylempänä?
E2: No ei tullut, kun bussit ei lähde rautatieasemalta 21 yli...kun kattelee aikatauluja, niin sieltä tulee useampia hallin lähelle...

Että silleen...
 
Viimeksi muokattu:

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Hallihanke taitaa olla todella utopiaa, mutta kyllä se joskus tänne rakennettava halli pitäisi saada hyvien kulkuyhteyksien varteen esimerkiksi Hätilään siihen vanhan kaupungin varikon (vai mikä se on?) paikalle eli ihan rautatieaseman viereen. Sinne kulkisi bussit ja junilla pääsee etä- ja vieraskannattajat helposti paikalle. Mutta tää ajatus taisi lipsahtaa jo liian pitkälle tulevaisuuteen.
Tai kun jäähallikansirakentamista on jo Tampereella kokeiltu, paikka voisi olla myös Hilpi Kummilan tien ja Harvialantien välissä, kun sairaalakin meni Ahvenistolle. Silloin ehkä tarvittaisiin toinen siltakin hieman etelämmäksi, jotta saataisiin sujuva syöttö Paasikiventielle.
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Viittikkö vähän tarkentaa tuota? Miten se on niin surkeaa? Missä vika?

E: Vai tuliko vastaus juuri tuossa ylempänä?
E2: No ei tullut, kun bussit ei lähde rautatieasemalta 21 yli...kun kattelee aikatauluja, niin sieltä tulee useampia hallin lähelle...

Että silleen...
No mikäs tässä nyt on epäselvää, olenko odotellut bussia väärällä rautatieasemalla? Liite.
 

Liitteet

  • Bussit lähtee 21 yli.JPG
    Bussit lähtee 21 yli.JPG
    44 KB · kertaa luettu: 123

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No mikäs tässä nyt on epäselvää, olenko odotellut bussia väärällä rautatieasemalla? Liite.
Tampereella asuvalle tuossa tulee työpäivän jälkeen kiire, mikäli haluaa peliin. Viideltä jos pääsee töistä ei edes ehdi. Neljältäkin pääsevän pitää ehtiä junaan, joka lähtee tyylin puolelta(?).

Toki jos tulee Pendolinolla, niin sitten ehtii, mutta se onkin kalliimpaa hupia se. Kaksi kertaa kalliimpi R junaan verrattuna.
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Tampereella asuvalle tuossa tulee työpäivän jälkeen kiire, mikäli haluaa peliin. Viideltä jos pääsee töistä ei edes ehdi. Neljältäkin pääsevän pitää ehtiä junaan, joka lähtee tyylin puolelta(?).

Toki jos tulee Pendolinolla, niin sitten ehtii, mutta se onkin kalliimpaa hupia se. Kaksi kertaa kalliimpi R junaan verrattuna.
Jep. Itse "pendelöin" Tampereelle ja ihmettelin alussa tuota, että paluujunasta kukaan ei siirry bussipysäkille. Muut ovat sen verran kokeneita, että turha sinne pysäkille on mennä hytisemään vartiksi. Liityntäparkki maksaa (Hyvinkäällä ja Riihimäellä ilmaista). Käytän firman tarjoamat matkaetuudet ja sitten siirryn taas oman auton käyttöön.

Pikaisella vilkaisulla tuo Kerhon lätkäbussikaan ei osu kyllä kovin hyvin lauantaipeleihin. Kävellen olisit jo hallilla.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
No mikäs tässä nyt on epäselvää, olenko odotellut bussia väärällä rautatieasemalla? Liite.

Tiiä häntä, että missä odotellut. Mutta toki jos kiukkuaa vain yhden tai kahden linjan perusteella surkeita mahdollisuuksia, niin...

Että silleen...
 

Liitteet

  • bussithallille.JPG
    bussithallille.JPG
    213 KB · kertaa luettu: 90

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tiiä häntä, että missä odotellut. Mutta toki jos kiukkuaa vain yhden tai kahden linjan perusteella surkeita mahdollisuuksia, niin...

Että silleen...
Kyse oli etäfaneista. Esim. Tampereelta tulevilla on aika vähän mahdollisuuksia ehtiä julkisilla peliin arkipäivisin, etenkin kun bussi lähtee samalla kun juna saapuu.

Viikonloput sitten eri asia. Silleen...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kyse oli etäfaneista. Esim. Tampereelta tulevilla on aika vähän mahdollisuuksia ehtiä julkisilla peliin arkipäivisin, etenkin kun bussi lähtee kun juna saapuu.

Viikonloput sitten eri asia. Silleen...

Tiedän kyllä, että etäältä tullaan. Oletan myös, että tuo ei ole päivittäistä, joten sen omankin aikataulun rukkaaminen voi olla mahdollista sellaisessa suureellisessa juhlatapahtumassa kuin Kerhon kotipeli. Lähinnä tuo väite, että ainoa mahdollinen bussi lähtee 21 yli aina on aivan tuulesta temmattu. Siitä tulee bussia muutaman minuutin välein hallia kohti ja jotkut niistä jopa lähemmäksi kuin tuo mainittu 21 yli lähtevä. Esimerkiksi jos ei ehdi tuohon 16.21 lähtevään, kun se juna on 16.21 asemalla, niin 16.33 lähtee seuraava, joka menee käytännössä hallin pihaan.

Että silleen...
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tiedän kyllä, että etäältä tullaan. Oletan myös, että tuo ei ole päivittäistä, joten sen omankin aikataulun rukkaaminen voi olla mahdollista sellaisessa suureellisessa juhlatapahtumassa kuin Kerhon kotipeli. Lähinnä tuo väite, että ainoa mahdollinen bussi lähtee 21 yli aina on aivan tuulesta temmattu. Siitä tulee bussia muutaman minuutin välein hallia kohti ja jotkut niistä jopa lähemmäksi kuin tuo mainittu 21 yli lähtevä. Esimerkiksi jos ei ehdi tuohon 16.21 lähtevään, kun se juna on 16.21 asemalla, niin 16.33 lähtee seuraava, joka menee käytännössä hallin pihaan.

Että silleen...
Kuka ehtii työpaikalta junaan, joka on perillä 16.21? Pitäisi lähteä töistä todella aikaisin. Etenkin jos on yleensä neljään tai viiteen töissä, eikä ole liukuvaa työaikaa. Kyllä se nyt vaan karsii mahdollisuuksia käydä otteluissa.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tiedän kyllä, että etäältä tullaan. Oletan myös, että tuo ei ole päivittäistä, joten sen omankin aikataulun rukkaaminen voi olla mahdollista sellaisessa suureellisessa juhlatapahtumassa kuin Kerhon kotipeli. Lähinnä tuo väite, että ainoa mahdollinen bussi lähtee 21 yli aina on aivan tuulesta temmattu. Siitä tulee bussia muutaman minuutin välein hallia kohti ja jotkut niistä jopa lähemmäksi kuin tuo mainittu 21 yli lähtevä. Esimerkiksi jos ei ehdi tuohon 16.21 lähtevään, kun se juna on 16.21 asemalla, niin 16.33 lähtee seuraava, joka menee käytännössä hallin pihaan.

Että silleen...
Ja vaikka minulle asiaa ei ole esitettykään, niin onhan tuollainen ehdottamasi linja nyt melko nihkeä junalla tulevalle ”etelän vetelälle” joka ei haluaisi tarpoa loskassa lähes kilometriä hallille.

Ei olisi vaikea/kallis muutos julkisen liikenteen aikatauluihin jos järjestäisi HPK:n kanssa yhden VR:n lipulla toimivan erikoislinjan asemalta hallille kun junat Helsingistä ja Tampereelta sinne saapuvat. En väittäisi niiden tietenkään täysiä olevan, mutta ainakin se houkuttelisi enemmän ja antaisi mahdollisuuden tällaiselle etelässä asuvalle lähteä otteluun kun olisi kyyditys kunnossa.

Tämä muuten ehkäpä väärä ketju keskustella näistä asioista eli voidaan jatkaa kyllä tätä toisaalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös