PyeongChang 2018 – liveseuranta (muut lajit)

  • 417 962
  • 7 114

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Otti muuten toispuoleista luistelupotkua aika montakin Marja-Liisa Hämäläinen Sarajevon olympialaisten perinteisen hiihdossa 1984. Voisi olla hylkäyksen paikka vielä näin jälkikäteenkin.
Eiköhän norjalaiset tuosta tosiaan vielä protestin jälkikäteen tee ja Johaug nousee voittajaksi kun ei näihin kisoihin päässyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jaa. Sitten ei taida olla mitään väliä, vaikka norjalainen tai ruotslainen voittaa huomisen 30 km:n matkan, mikä varmasti näkyy myös tässä ketjussa. Voidaan samalla kaikki toivoa Norjalle vähintään kahta mitalia, niin menee 40 mitalin raja rikki, kun ei sillä kilpailulla ole mitään väliä.
On kyllä hienoa nähdä miten oikein tuntuu pahalta kun suomalainen sattui (varmaan väärin) voittamaan kuninkuusmatkan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
On kyllä hienoa nähdä miten oikein tuntuu pahalta kun suomalainen sattui (varmaan väärin) voittamaan kuninkuusmatkan.

Miten niin tuntuu pahalta? Nythän oli kysymys ruotsalaisten mitalista, jota joku harmissaan tuntuu vähättelevän. Minusta tuntui hyvältä, kun Niskanen voitti. Ei ehkä sen takia, että hän on suomalainen, vaan hän vaikuttaa hienolta ja vahvalta persoonalta. Ei sillä mitalilla ole kuitenkaan minulle henkilökohtaisesti mitään väliä kuten ei ole silläkään, että Ruotsi pärjää olympialaisissa paremmin kuin Suomi. Joskus vain tekee mieli antaa muille mallia, että näinkin voi ajatella.

Olisiko Iivo Niskanen huonompi ihminen, jos olisi keskeyttänyt kisan? Ei olisi. Kuten en ole minäkään, jos en koe samanlaista kansallistunnetta yksilöurheilijan yksilökilpailun voitosta kuin jotkut tuntuvat saavan. Kannattaa katsoa Mika Poutalan julkaisema video, jonka joku tänne linkitti. Siinä on toinen hieno persoona, jolle soisin menestystä vaikka ei olisikaan suomalainen.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Olihan tämä 50km yhteislähtönä aivan paska matka suomalaisten mielestä silloin, kun Northug näistä kultamitaleita poimi.

Nyt on näköjään saanut kuninkuusmatkan arvonimen takaisin ;-)
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyllähän tuollainen itsensä korostaminen tässä oikein kielii siitä että vähän harmittaa, mutta suon sen sinulle.

Ehkä sinun on vain vaikea ymmärtää, että kaikki ei suhtaudu urheiluun yhtä intohimoisesti. Vähän aikaa sitten Ylen uutisissa oli juttua, kuinka kilpaurheilu nähdään osaltaan aiheuttaneen nuorison vähäisen liikkumisen, kun koulun liikuntatunnitkin ovat perustuneet enemmän kilpailuun kuin aitoon liikuntaan. Sallitakoon kilpailu niille, jotka siitä tykkäävät, mutta annetakoon nautinto myös niille, jotka pystyvät nauttimaan siitä ilman, että kokee kansallisuustunnetta tai jotain muuta ihmisen keksimää. Yhdenkään suomalaisen menestys tai menestyksettömyys ei määritä minun iloa tai harmitusta vain sen takia, että ovat suomalaisia. Osaan olla iloinen Iivo Niskasen puolesta, mutta olenko itse iloisempi tai surullisempi nyt kuin eilen yhden voiton takia? Enpä juuri. Väsyneempi ja köyhempi taidan kuitenkin olla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olihan tämä 50km yhteislähtönä aivan paska matka suomalaisten mielestä silloin, kun Northug näistä kultamitaleita poimi.

Nyt on näköjään saanut kuninkuusmatkan arvonimen takaisin ;-)
Ei se matkana ole koskaan ollut paska, paskana pidettiin sitä kun kaikki valitsi yhteiseksi taktiitaksi sen että hiihdettiin 49,9km yhdessä kasassa ja annettiin Nortin ottaa voitto viimeisellä sadalla metrillä.

Toki itse olen sitä mieltä että väliaikalähdöt takaisin myös pitkiin matkoihin, kyllähän tuo 15 kilometrin pertsa väliaikalähdöllä on siinä mielessä se "kuninkuusmatka" kun siinä pitää hiihtää kovaa ja ainoastaan omaa suoritusta, et voi peesailla kilpakumppaneiden kannoilla.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Jenkkien pikaluisteluasuista saatiin somekohu aikaan, mutta kukaan ei reagoi Iivon asun valkoiseen raitaan nivusissa.

Änkesi vielä kansallismielisyyttä korostavassa kilpa-asussaan maaliinkin ennen muita. Onkohan Niskasella kytköksiä Suomi Ensin-retalejengiin? Oksettavaa tuollainen etuilu ja itsekkyys, taas saa hävetä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Toki itse olen sitä mieltä että väliaikalähdöt takaisin myös pitkiin matkoihin, kyllähän tuo 15 kilometrin pertsa väliaikalähdöllä on siinä mielessä se "kuninkuusmatka" kun siinä pitää hiihtää kovaa ja ainoastaan omaa suoritusta, et voi peesailla kilpakumppaneiden kannoilla.

Tästä olen samaa mieltä. 50 kilometriä on kuitenkin niin pitkä matka, että todennäköisyys loppukirin ratkaisuun on pieni. Mielenkiintoisempaa olisi katsoa, kun hiihtäjä joutuu painamaan täysillä myös loppusuoran. Yhteislähtö sopii paremmin lyhyempiin matkoihin.

Niskasen voiton arvoa mielestäni nostaa se, että tämä oli hänen selvä ykköstavoitteensa. Arvostan tällaista päämäärätietoista juttua enemmän kuin sellaista, jossa osallistutaan useampaan matkaan tavoitteena yksi mitali täsmentämättä millä matkalla. Se, että urheilijan päätavoitteen kilpailu on ollut kellontarkuudella tiedossa jo pitkään, tekee voitosta kovan jutun, koska silloin kysymys ei ole pelkästään fysiikasta. Esimerkiksi jollain Mäkäräisellä on ollut useampi mahdollisuus, mutta pää ei ole kestänyt missään vaiheessa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ehkä sinun on vain vaikea ymmärtää, että kaikki ei suhtaudu urheiluun yhtä intohimoisesti. Vähän aikaa sitten Ylen uutisissa oli juttua, kuinka kilpaurheilu nähdään osaltaan aiheuttaneen nuorison vähäisen liikkumisen, kun koulun liikuntatunnitkin ovat perustuneet enemmän kilpailuun kuin aitoon liikuntaan. Sallitakoon kilpailu niille, jotka siitä tykkäävät, mutta annetakoon nautinto myös niille, jotka pystyvät nauttimaan siitä ilman, että kokee kansallisuustunnetta tai jotain muuta ihmisen keksimää. Yhdenkään suomalaisen menestys tai menestyksettömyys ei määritä minun iloa tai harmitusta vain sen takia, että ovat suomalaisia. Osaan olla iloinen Iivo Niskasen puolesta, mutta olenko itse iloisempi tai surullisempi nyt kuin eilen yhden voiton takia? Enpä juuri. Väsyneempi ja köyhempi taidan kuitenkin olla.
Mä en liikkunut 25 vuoteen ja varmaan suurin syy oli nimenomaan koululiikunta. Olin kouluikäisenä sellainen rääpäle, tosi pieni ja kevyt ja sitten en pärjännyt kun pallopeleleissä ja pitkänmatkan juoksussa. Tytöthän pelasi Sählyä sen 1x/vuosi, niin oli pitkään sellainen alemmuuskompleksi liikuntaa kohtaan kun luokalla oli mm kilpahiihtäjiä. Korkeushypyssä jo se aloituskorkeus oli liikaa, kun kehityin vissiin vähän hitaammin kuin muut.

Nyt kyllä tykkään esim juosta, mutta naisille on vaikea löytää edes sählyporukkaa jossa vois ihan vaan huvikseen pelailla.

Hienoa herätä tietoon, että Iivo on voittanut! En olis uskonut.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Täällä ei kovat jätkät paljon nynnyile, jaksatte painaa samalla intensiteetillä. Multa jäi se curlingin loppu näkemättä, mutta se tais lopahtaa siihen 8. pään loppuun. Jos tauti ei painaisi, niin maistuisi kyllä se nelonen nyt. Onhan tässä kisoja vielä jäljellä.
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Miten niin tuntuu pahalta? Nythän oli kysymys ruotsalaisten mitalista, jota joku harmissaan tuntuu vähättelevän. Minusta tuntui hyvältä, kun Niskanen voitti. Ei ehkä sen takia, että hän on suomalainen, vaan hän vaikuttaa hienolta ja vahvalta persoonalta. Ei sillä mitalilla ole kuitenkaan minulle henkilökohtaisesti mitään väliä kuten ei ole silläkään, että Ruotsi pärjää olympialaisissa paremmin kuin Suomi. Joskus vain tekee mieli antaa muille mallia, että näinkin voi ajatella.

Olisiko Iivo Niskanen huonompi ihminen, jos olisi keskeyttänyt kisan? Ei olisi. Kuten en ole minäkään, jos en koe samanlaista kansallistunnetta yksilöurheilijan yksilökilpailun voitosta kuin jotkut tuntuvat saavan. Kannattaa katsoa Mika Poutalan julkaisema video, jonka joku tänne linkitti. Siinä on toinen hieno persoona, jolle soisin menestystä vaikka ei olisikaan suomalainen.
Pikkasen keittiöpsykologiaa eräiden kiusaksi. ; ) Palstalla pörrää muutamakin kansalainen joiden mielestä kaikkien pitää olla kaikesta samaa mieltä, ja se sama mielipide on tietysti se heidän, muuten alkaa kiukuttelu kuin pahaisilla kakaroilla, joita he ehkä ovatkin, joten jos, niin se lapsosille sallittakoon. Asenne on tyypillinen epävarmoille aikuisille ihmisille jotka eivät tiedä oikein itsekkään mitä mieltä oikeastaan ovat asioista ennenkuin saavat vahvistusta muilta kaltaisiltaan ja siten se "tyhmyys joukossa tiivistyy", pahimmillaan. Toisenlaiset mielipiteet ja ihmiset (kansalaisuus, ihonväri, seksuaalisuus....) ovat heille epävarmoina ja epäilevinä uhkaavia josta seuraa kiukuttelu. Mutta kuten lapsiakin, heitä pitää ymmärtää. ; )
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Mahtaakohan YLE nyt näyttää edes naisten curlingin pronssimatsin alusta, vai katsotaanko vähän Iivo-dokkaria taas.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hih, katselin hetken tuota luistelua. Oon ihan kärryiltä pudonnut eikä asiaa auta yhtään taustalta kuuluva koreanhöpötys. Palaan asiaan kun luistelusta tulee (ehkä) kooste myöhemmin. Tai varmaan pyöritetään Iivoa koko loppu päivä. Nyt Curlinkiin... Areenaan.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Mahtaakohan YLE nyt näyttää edes naisten curlingin pronssimatsin alusta, vai katsotaanko vähän Iivo-dokkaria taas.
Voisi YLE näyttää loppukisat pelkkää tuota Iivo-dokkaria ja loppuratkaisuja miesten 50 km kisoista uudelleen ja uudelleen jatkuvalla syötösyö . Onhan ne paljon mielenkiintosempaa kuin mikään muu.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
No nyt saivat kakkosellakin curlingin näkyviin. Ihan suorana jopa toisin kuin sen miesten finaalin.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Olikohan vikatikki alkaa tissuttelemaan, yöllä ja heti huomenna aamulla mielenkiintoisia lajeja. No pitää herätessä koittaa väistellä tuloksia ja katsella jälkilähetyksinä..
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olikohan vikatikki alkaa tissuttelemaan, yöllä ja heti huomenna aamulla mielenkiintoisia lajeja. No pitää herätessä koittaa väistellä tuloksia ja katsella jälkilähetyksinä..
Ei täällä nyt selvinpäin voi loppukisoja vetää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös