Ei kai noissa nyt käytössä ole kauheen paljon eroa, toimivia kamppeita kumpikin, makuasioita sanoi mäyräkoira kun... Mä ottaisin ennemmin Sramin, toki mä oon Campagnolo-hörhö eikä mulla ole kokemusta Sramin tai Shimanon sähköisistä vehkeistä, mekaanisilla S-kaksikon kamoilla olen ajanut ja Sramin kahvat istuu paremmin mun käteen.Koska keski-ikä alkaa olemaan lähellä niin pitää alkaa keksimään uusia harrastuksia.. Olen polkenut tähän mennessä ns markettipyörillä ja nyt olen tässä miettinyt maantiepyörän hankkimista, koska yritys päätti ottaa polkupyöräedun käyttöön. Olen tullut siihen tulokseen, että sähköiset vaihteet otan ehdottamasti. Onko iso ero Sramin Rivalin eTap ja Shimanon Ultegran Di2 vaihteistolla?
Tehomittari on muutamissa pyörissä valmiina, mutta kannattaako tästä ominaisuudesta maksaa "muutama" satanen vai löytyykö tähän joku muu vaihtoehto? Vai riittääkö pelkkä km/h ja syketiedot polkiessa?
Jos saat tehonmittauksen muutamalla satasella niin ota ihmeessä, tehopolkimet ei nimittäin ole halpoja jälkeenpäin ostettuna. Ilmankin tietty pärjää, mutta jos hurahdat kunnolla treenaamiseen niin tehon perusteella treenien suunnittelu on huomattavasti parempi tapa kuin sykkeen mukaan. Keskinopeuksiin ei kannata keskittyä, ne on mitä on, kelillä ja maastolla on niin suuri merkitys, huvikseen ajellessa tai treenatessa nopeus on toissijainen juttu.
Viimeksi muokattu: