...
Lisätään vielä sen verran, että Putouksen sketsihahmokisan idea oli kai alunperin tehdä mahdollisimman huono hahmo. Näyttelijät varmaan ovat sisäistäneet konseptin, mutta suurimmat naurut saa edelleen siitä, miten tosissaan porukka kinastelee näitten hahmojen "paremmuudesta"..
(boldaus oma)
Tjaa, minun mielestäni tuo on hyvä meriselitys kyllä, mutta tuskin ihan sataprosenttisesti totta kuitenkaan. Toki jos hahmo on oikeasti paska (terveisiä vaan mm. Rasilan hahmoille), niin helppohan se on sanoa, että tätähän tässä haettiin.
Jos mietitään etenkin Hirviniemen Putous-uraa, niin erittäin määrätietoinen brändääminen alkoi jo ensimmäisestä kaudesta ja tätä nykyä Hirviniemi onkin käytännössä Suomen tunnetuin ja suosituin koomikko(näyttelijä).
Hirviniemi on myös itse kommentoinut Putousta ja sketsihahmojaan jonkin sortin lottopottina eri medioissa, samaa ovat tehneet muutamat muutkin sarjan näyttelijöistä.
Tietysti etenkin Hirviniemen kohdalla tilanne on jo nyt sitä vasten ajateltuna toinen, ettei hänen enää tarvitse mitään uusia hyviä hahmoja keksiä, vaan hänen asemansa huipulla on liki sementoitu. Ymmärtääkseni Hirviniemi tekee tälläkin hetkellä jos sun mitä keikkaa Usko E. Luttiseksi ja Harjakaiseksi pukeutuneena, Marja Tyrniltä ilmestyi jopa tämä RAY:n kolikkopeli.
Kuvaavaa ehkä olikin, että Akun luoma "pikahahmo" Arja Laine oli hauskempi, kuin yksikään tämän kauden oikeista hahmoista, muistuttaen enemmän "wanhoja hyviä aikoja", Kallialan, Puotilan ja Peteliuksen tahallisesti kärjistettyjä hahmoja tekoviiksineen päivineen.
Ilmeisesti tuotanto tämän on tajunnut itsekin, koska Arja Laine vilahteli viime ohjelmassa jo siellä ja täällä.
Sanotaan muuten lopuksi, että minua ei kuitenkaan haittaa (toisin kuin muutamia muita kirjoittajia) , että Putouksesta on tehty tätä nykyä Hirviniemen oma show. Minun mielestäni Hirviniemi on lahjakas kaveri. Olen nähnyt hänet teatterilavalla ilman kaksimielistä perusläppäänsä ja oli silloinkin todella hauska, saaden ihmiset nauramaan.