Puolivälierät 2013: JYP-HPK

  • 83 617
  • 378

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tai sen verran voisin ihmetellä, että eikö kukaan ole vielä tarttunut Tuomas Tarkkiin? Miehestä on jäänyt sellainen kuva, että yleisesti ottaen sitä pidetään aika yliarvostettuna kassarina, mutta menneitä meriittejä on paha kiistää(2x Urpo Ylönen -palkinto, 2 mestaruutta ja kaksi valintaa liigan tähdistöön, kaikki peräkkäisillä kausilla), eikä tämäkään kausi kovin huonosti ole tilastojen valossa mennyt. Pleijarimenestys on se mikä Tarkin kohdalla pistää silmään. Jos kykenee hilaamaan Matti Alatalon valmentaman joukkueen finaaleihin saakka, ei kyseessä voi kovin huono pelaaja olla.

Pidän itse Tarkkia nimenomaan voittavana maalivahtina. Nyt oli runkosarjassakin hyvä ja kyllähän nuo mestaruudet Kärppien veskana oli vakuuttavia, vaikkakin pelasi erinomaisen joukkueen takana. Jos Kerholla olisi Jalosen aikana ollut parempi maalivahti kuin muuan HJ, olisi mahdollisesti meilläkin kirkkaampia mitaleita enemmän.

Järvistä ei kai ole vielä kunnolla kovissa paikoissa testattu, mutta en jaksa uskoa, että maalivahteihin kaatuu tämä sarja oikeastaan kummallakaan. Koko joukkueen pelaaminen molempiin suuntiin on se ratkaiseva. Paikat avautuu lähinnä virheistä ja näistä pitäisi sitten viimeistellä tappavan tehokkaasti. Uskoisin, että aika moni peli ratkeaa maksimissaan 2 maalin erolla.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
HPK:lla on ehdottomasti omat saumansa mutta se vaatii yhtä onnistunutta vieraskiekkoa kuin syksyllä Jyväskylässä. JYP on toki noista ajoista parantanut selvästi mutta periaatteet toimivat edelleen. Se mikä JYPin voittoa voimakkaasti puoltaa on kuitenkin HPK:n identiteetin hukkuminen viime aikoina, kun JYP taas osaa unissaankin Ahon pelikirjan.

Toisaalta, nyt Kerho otti ison voiton Hartwall Areenalta ja olen lähes satavarma, että pelkästään se matsi kantaa pari ottelua tässäkin sarjassa. JYP taasen sai näpäytyksen samaiselta narrilaumalta tässä taannoin, ja jopa Kärpät jätti sen nollille.

HPK:n ase tulee olemaan korkea pelinopeus ja kiekon pitäminen liikkeessä ja isolla jäällä. Kamppailupelaamiseen mentäessä JYP pyyhkii pölyjä sekä Hippoksella, että Rinkelinmäellä.

Kokenut JYP on siltikin vahvoilla, se muistuttaa New Jersey Devilsiä siinä mielessä, että taannoin juuri Devils aina vaan pärjäsi playoffeissa, pitkälti sen ansiosta, että heillä oli niin syvälle juurtunut pelikirja.
 

XO-konu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Radio Rockilla Vesa Rantanen kehui kyseisen sarjan olevan puolivälierin tasaisin ja viihdyttävin. Eli fyysistä peliä ja kunnon jääkiekkoa kiitos!
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ettei kyseessä olisi vaan Sunny Car Centerin mainos, joka tuntuu pyörivän joka liigahallissa? Hienoa mainostaa sellaista, joka on edelleen mutaista joutomaata ja sellaiseksi taitaa jäädäkin. Melkoinen hauiksennäyttö tosiaan.

Ei ole, vaan ihan kunnon Hämeenlinnan hehkutus mainos, joka kestää varmaan jotain pari minuuttia :) Tulee ennen peliä ja erätauoilla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ei ole, vaan ihan kunnon Hämeenlinnan hehkutus mainos, joka kestää varmaan jotain pari minuuttia :) Tulee ennen peliä ja erätauoilla.

Kyllä tässä nyt tarkoitetaan sitä Sunny Car Centeriä, joka valmistuu Hämeenlinnaan. En ainakaan itse ole hallilla mitään muuta Hämeenlinnaan liittyvää nähnyt.
 

Ralph

Jäsen
Ei ole, vaan ihan kunnon Hämeenlinnan hehkutus mainos, joka kestää varmaan jotain pari minuuttia :) Tulee ennen peliä ja erätauoilla.

Siinä kerrotaan Hämeenlinnasta, menikö se nyt niin, että "Suomen keskipiste". Homman idea on kuitenkin se Sunny Car Center joka sinne valmistuu, sen mainos se on. Samaa olen nähnyt tällä kaudella Jyväskylän lisäksi Hämeenlinnassa, Lahdessa, Porissa, Tampereella ja Turussa, kaikkialla missä tällä kaudella olen jääkiekkoa käynyt katsomassa.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinä kerrotaan Hämeenlinnasta, menikö se nyt niin, että "Suomen keskipiste". Homman idea on kuitenkin se Sunny Car Center joka sinne valmistuu, sen mainos se on. Samaa olen nähnyt tällä kaudella Jyväskylän lisäksi Hämeenlinnassa, Lahdessa, Porissa, Tampereella ja Turussa, kaikkialla missä tällä kaudella olen jääkiekkoa käynyt katsomassa.

Okei, mun moka. Jostain syystä en ole katsonut mainosta ajatuksen kanssa :)
 

Handyy

Jäsen
Laatua on näköjään tämä ketju täyteen saatu - puolin ja toisin. No, jääköön ketju jatkossa seuraamatta. Käydään tarkemmat spekulaatiot muilla foorumeilla.
Jumalauta, tämähän on loistava ketju! Kerrankin jotain tunnetta, eikä mitään helvetillistä pelikirja-analyysiä joka on 99% naurettavaa paskanjauhantaa, vastustajan yltiöpäistä kunnioitusta "teillä on kyllä älyttömän hyvä joukkue" ja ylipäätään nykyistä SM-Liigameininkiä. Lisää vittuilua kehiin vaan!

Ja kyllähän se kuulkaas niin on, että HPK ja JYP ovat aikalailla sijoilla 13-14 valtakunnallisesti jos katsotaan tuota kiinnostavuutta. Tulee aivan saletisti saamaan vähiten otsikkoja kaikista ottelupareista, jos ei mitään ylilyöntejä tapahdu. Mutta aivan sama, ollaan HMV-joukkueita jotka keulivat pisimmällä playoff-ketjulla!
 

lennu1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Rinkelinmäki tänään?

Oliko Jyp mahdollisesti jättänyt kaikki liigamiehistön pelaajat kotiin nukkumaan, kun tulivat tänne A- nuorten Sm-liigaa häviämään? Luulisin, että Jyp oli parhaalla mahdollisella joukkueella liikkeellä. Vaastausta en tiedä. Joku jyväskyläläinen voisi valottaa miksi Kerho vei pleijarit 3-0.

Lennu
 

Royal-E

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa, JJK, HJK +/- HPK
Oliko Jyp mahdollisesti jättänyt kaikki liigamiehistön pelaajat kotiin nukkumaan, kun tulivat tänne A- nuorten Sm-liigaa häviämään? Luulisin, että Jyp oli parhaalla mahdollisella joukkueella liikkeellä. Vaastausta en tiedä. Joku jyväskyläläinen voisi valottaa miksi Kerho vei pleijarit 3-0.

Lennu

No eikös HPK voittanut A-junnujen runkosarjan ?
Oletusarvoisesti kain pitikin olla selkeästi vahvempi tästä otteluparista... Ja liittyy miten tähän ottelupariin miestin SM-liigan puolivälierissä?
 

Burton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Odotusarvoltaan tämä on todella tasainen pari. Perinteisestihän rinkelinmäki on ollut Jypille vaikea paikka pelata,joten veikkaisin että kotietu ratkaisee lopulta tämän sarjan.

Tämä ketju laittoi miettimään että mikähän on palstaveljien keski-ikä? Juttujen taso vaikuttaa lähinnä ala-aste ikäisten lasten kiistelyltä kummalla parempi mikäkin tms. :)
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jumalauta, tämähän on loistava ketju!

Näin on. Sopivasti kieli poskessa ja pelko perseessä puolin ja toisin. Jatketaan samaan malliin. Ja pliis, ei aloiteta sitä rumpuryhmäkeskustelua. Se tukkii koko hyvin virtaavan keskustelun.
 

Ralph

Jäsen
Ja pliis, ei aloiteta sitä rumpuryhmäkeskustelua.

Sinä aloitit, minä lopetan. Olen kerran ollut Jyväskylässä pelissä, tällä kaudella sattumoisin, ja olin vieläpä hyvin lähellä JYP:n fanikatsomoa vai millä nimellä kutsutaankin. Mielestäni rummut oli hyvä asia, lisäsivät tunnelmaa ja arvostan todella, että niitä jaksetaan paukutella Jyväskylässä. Tässä ei ole yhtään sarkasmia, rummut ovat onnistunut veto Jypinkylältä.

JYP:n fanimatka maksaa lippuineen Hämeenlinnaan 35e ja toisinpäin HPK:n matka maksaa lippuineen Jyväskylään myös 35e. Totta kai sama hinta, mutta toisaalta joillain joukkueella nuo hinnat on ihan kauheita. JYP:n miehet voisivat muuten saapua Rinkelinmäen Ritarihalliin B-katsomoon. Jos se ei häiritse muita B-katsomon ihmisiä, siinä voi huoletta seistä, tai ainakin moni on niin tehnyt. Paikka on kaksi erää HPK:n maalin takana.
 

timop

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Jumalauta, tämähän on loistava ketju! Kerrankin jotain tunnetta, eikä mitään helvetillistä pelikirja-analyysiä joka on 99% naurettavaa paskanjauhantaa, vastustajan yltiöpäistä kunnioitusta "teillä on kyllä älyttömän hyvä joukkue" ja ylipäätään nykyistä SM-Liigameininkiä. Lisää vittuilua kehiin vaan!

Tämä on pakko allekirjoittaa. En ymmärrä että mikä itseruoskimisen tarve porukalla aina on kun puhutaan urheilusta. Kannatustouhujen kuuluukin olla tunteita nostattavaa nyt kun tylsä runkosarja on ohi ja tosipelit alkaa!

Siis jos nyt oletetaan että oikeasti kannatetaan jotain joukkuetta niin viimeistään nyt kannattaa viskoa ne pelikirjat helv*ttiin ja keskittyä siihen kannatustouhuun. Mikään viiltäväkään pelikirja-analyysi ei paranna sitä mielipahaa mitä tippuneen joukkueen faneilla on sarjan jälkeen ja käänteisiä fiiliksiä vastustajajoukkueen fanien keskuudessa...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Se mikä on huomattava, HPK on asettanut rajoituksen JYPin kannattajille. Vain yksi rumpu per peli saa olla mukana.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Täällähän on jengillä jo vauhti päällä. Lehmänkellot, Jukka Jalosen hiustyyli ja virtuaalipippelimiekkailu mainittu. Tämä ei voi kuin parantua mitä pidemmälle mennään.

HMV sitä ja HMV tätä. Helvetti mua kiinnosta pennin vertaa mitä jotkut sambaryhmäläiset ajattelee mun Kerhosta. Eiköhän tästä sarjasta jotain tunnetta saada aikaan jyppiläisleirissäkin. Onko se sillon enää HMV?

Joka tapauksessa parempi voittakoon, ja olkoon se Kerho voitoin 2-4. Itseäni vituttaa suunnattomasti etten pysty seuraamaan ollenkaan kahta ensimmäistä kohtaamista koska olen etelänaapurissa reissussa. Jaksaisikohan hotellin wifi pyörittää Urhoa iPadilla...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joka tapauksessa parempi voittakoon, ja olkoon se Kerho voitoin 2-4. Itseäni vituttaa suunnattomasti etten pysty seuraamaan ollenkaan kahta ensimmäistä kohtaamista koska olen etelänaapurissa reissussa. Jaksaisikohan hotellin wifi pyörittää Urhoa iPadilla...
Jos maa vaihtuu, niin eipä toimi enää Urho. Toki VPN auttaa tässä, jos siitä on valmis maksamaan (tai tietää jonkun ilmaisen VPN-palvelun).
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Jos maa vaihtuu, niin eipä toimi enää Urho. Toki VPN auttaa tässä, jos siitä on valmis maksamaan (tai tietää jonkun ilmaisen VPN-palvelun).

Itse kuulin että ulkomailla pystyy näitä nettilähetyksiä katsomaan. Kuulemma suht uusi uudistus, tälle kaudelle ilmeisesti saatiin näin. Vai olenko saanut virheellistä tietoa?

Edit. Google auttaa: Urhotv:n tiedote
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sopivasti kieli poskessa ja pelko perseessä puolin ja toisin.
Onneksi sentään noin päin.

Ja rummut nyt yksinkertaisesti kuuluvat JYPin kannatuskulttuuriin. Omat tykkää ja haters gonna hate, niinhän sen kuuluukin mennä. Ei oman joukkueen kannattamisen ensisijainen pyrkimys ole miellyttää vastustajan faneja. Kysykää vaikka Jokereiden soihduttajilta.

Mikä siinä muuten on kun Ritari-areena on ekaankin matsiin vielä melkein yhtä tyhjä kuin Sunny Car Centerin tontti? Eivätkö puolivälierät kiinnosta vai onko usko loppunut jo ennen kuin pelit ovat alkaneetkaan? Itse kävin ostamassa liput kahteen ekaan matsiin hallilta heti to-aamuna ja olihan sinne nyt jonkinlaista jonoa saatu aikaan, mutta melko vaisua kuitenkin. Toisaalta ei pitäisi valittaa kun Jyväskylän halliin tekee tiukkaa saada istumapaikkoja runkosarjamatseihinkin. Kapasiteettieroa on ilmeisesti noin 1000 Hämeenlinnan hyväksi.

Toivotaan, että lipunmyynti tästä vielä reipastuu ja saadaan täydet hallit & tunnelmaa.
 
Viimeksi muokattu:

Wallin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho & Pittsburgh Penguins
Mikä siinä muuten on kun Ritari-areena on ekaankin matsiin vielä melkein yhtä tyhjä kuin Sunny Car Centerin tontti? Eivätkö puolivälierät kiinnosta vai onko usko loppunut jo ennen kuin pelit ovat alkaneetkaan? Itse kävin ostamassa liput kahteen ekaan matsiin hallilta heti to-aamuna ja olihan sinne nyt jonkinlaista jonoa saatu aikaan, mutta melko vaisua kuitenkin. Toisaalta ei pitäisi valittaa kun Jyväskylän halliin tekee tiukkaa saada istumapaikkoja runkosarjamatseihinkin. Kapasiteettieroa on ilmeisesti noin 1000 Hämeenlinnan hyväksi.

Toivotaan, että lipunmyynti tästä vielä reipastuu ja saadaan täydet hallit & tunnelmaa.


Kyllä se siitä täyttyy kun lähemmäksi pelipäiviä mennään. Hitailla Hämäläisillä on tapana ollut lähteä lippuluukuille vasta sitten kun on pelko persiissä, ettei kerkiä paikkaa saamaan.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Ja rummut nyt yksinkertaisesti kuuluvat JYPin kannatuskulttuuriin. Omat tykkää ja haters gonna hate, niinhän sen kuuluukin mennä.
Niinpä, mutta miksi Jyväskylässä luovuttiin siitä heleästä naisäänestä kuuluttajana. Piiikkasen ärsyttävä oli muinoin!

Pelikirjoista siis ei saa keskustella, mutta otetaan pienellä riskillä kuitenkin sen verran, että HPK on kuljettanut Jyppiä viime vuosina juuri oman pään puolustamisen kautta. HPK pelaa omalla alueella yhdistettyä miestä ja aluetta, kun taas JYP nojaa aika pitkällä miesvartiointiin, jossa pakit seuraavat omaa miestään vaikka maailman tappiin. Tästä syystä Kerho on saanut kiekon siirtelyllä ja pelaajien paikan vaihdoilla tilaa ja 2vs1-tilanteita Jypin päätyyn. Eiköhän Aho ole kuitenkin läksynsä tehnyt ja JYP osaa tähän varautua. Noin muuten en käsitä tässä ketjussa tuota "tunne on tärkein" "pelikirjat roskiin" sekoilua, pelitaktisesti on hemmetin kiinnostava sarja luvassa, niin kyllä tänne mahtuu mielestäni rumpu-, HMV- ja kannattajien ikäarvuuttelukeskustelun väliin myös muutama sana itse pelistä ja taktiikasta.

En anna vielä tuomiotani sarjan etenemisestä tai lopputuloksesta, sen saa Tuomas Heikkilä sitten joskus kertoa kolumnissaan. Siinä vasta lupsakka keskisuomalainen! Taanoinhan Heikkilä syytti yhdessä Jyrki Ahon kanssa HPK:ta kahvaamisesta, hakkaamisesta ja roikkumisesta. Kutsuivat Kerhon pelityyliä puolirikolliseksi. Joku voisi kutsua Heikkilää puolueelliseksi puusilmäksi, itse väitän rautaiseksi ammattilaiseksi, sellainen Pekka Jalosmainen ote paistaa kauas.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Ja rummut nyt yksinkertaisesti kuuluvat JYPin kannatuskulttuuriin. Omat tykkää ja haters gonna hate, niinhän sen kuuluukin mennä. Ei oman joukkueen kannattamisen ensisijainen pyrkimys ole miellyttää vastustajan faneja. Kysykää vaikka Jokereiden soihduttajilta.

Yhdellä rummulla saa kyllä lyötyä kivasti tahtia, mutta Jyppimaisen kellariorkesterin raahaaminen jääkiekko-otteluun ei varsinaisesti liity kannustamiseen mitenkään.

Jos haluan kuunnella livemusiikkia, menen Meskuun.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Yhdellä rummulla saa kyllä lyötyä kivasti tahtia, mutta Jyppimaisen kellariorkesterin raahaaminen jääkiekko-otteluun ei varsinaisesti liity kannustamiseen mitenkään.
Sehän toki oma mielipiteesi... Ja tosiaan näköjään myös HPK:n tämä uuden rajoituksen valossa. Aika erikoista, että rajoitetaan tapoja kannustaa. JYPin pitäisi vissiin kieltää ylipainoiset ihmiset HPK-paidoissa tässä sarjassa...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Sehän toki oma mielipiteesi... Ja tosiaan näköjään myös HPK:n tämä uuden rajoituksen valossa. Aika erikoista, että rajoitetaan tapoja kannustaa..

Ei siinä mitään erikoista ole, kun RitariAreenan vieraskatsomo ei ole kauhean tilava. Ihan looginen ja ymmärrettävä ratkaisu HPK:ltä, että tilaa varataan katsojille eikä rummuille.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samahan pätee kannustuslauluihin. Jos haluaisin sellaisia kuunnella menisin jalkapallo otteluihin joista nämä laulut ovat 99% pöllitty. Tai konserttiin kuuntelemaan laulua. Kyllähän rummut antavat omasta mielestäni hyvän tunnelman ja rytmiä kannustukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös