Hienoa että vastaan tuli HPK. Ei ole mitään järkeä vääntää joka kevät samoilla pareilla. Kärpät tai Kalpa on kohdattu riittävän usein viime vuosien aikana. Osa pelaajista ei ollut edes syntynyt, kun Jyp ja HPK kohtasivat viimeksi playoffeissa. Tuon sarjan ratkaisu kaivelee kuitenkin itseäni vieläkin sen verran, että kerhon pudottaminen tuntuisi aika hienolta.
En vissiin tajua jääkiekosta ja fanittamisesta mitään, mutta mun mielestä on mahtavaa, jos pleijarisarjat ovat tasaista vääntöä. 4-0-läpihuutojutut eivät sytytä samalla tavalla. Tässä on ainekset kunnon kamppailuun.
Mun mielestä HPK ei suinkaan ole HMV, vaan inhottava vastustaja, jolle ei voi toivoa kuin tappiota. Jonkin sympaattisemman seuran(esim. Saipa) kohtaaminen olisi ollut sikälikin ikävää, että olisi ollut osittain sääli, jos Jyp olisi pudottanut porukan laulukuoroon. Kerhon kohdalla ei tällaisia tunteita pääse syntymään. Hienot pelit tulossa, toivottavasti pääsen halliinkin.
Tuo ratkaisupelaajista vääntäminen puuduttaa. Jyp on nimenomaan joukkue, eivätkä yksittäisten pelaajien teholukemat minua hirveästi tässä vaiheessa napostele. Jypin vahvuus on siinä, että Ahon aikana se on pystynyt voittamaan pelejä, vaikka vastustaja tuntuisi vievän peliä totaalisesti. Itse valmentaja käyttää tästä ilmiöstä termiä tylyys. Keväällä tuo tylyys on taas löytynyt, toivottavasti sitä nähdään myös pleijareissa. Dufvan aikana kävi yleensä toisin päin. Keväällä joukkue oli aivan lukossa, no pun intended, ratkaisuhetkillä.
Vähän tuo neljän ottelun tappioputki runkkarin loppuun latistaa fiiliksiä, mutta onneksi tässä on viikko aikaa nollata tilanne. Jyp on mielestäni hienoinen suosikki, mutta kyllähän Kerhollakin omat saumansa on.