Kyllä tää vaan on taas lätkäfanin kulta-aikaa. Tänään, varmasti lähes täyteen Isomäkeen kannustamaan Ässät voittoon! Itse olen vähän sitä mieltä, että lähtökohtaisesti KalPa ei ole ollut niin paska, vaan Ässät on pelannut niin helvetin hyvin, että KalPa juuri tästä syystä on täysin aseeton. Ja tosiaan tuo kaksi todellista maalipaikkaa pelissä kertoo mun mielestä enemmän Ässien uskomattomasta viisikkopuolustamisesta, eikä niinkään KalPan hyökkäyksen huonoudesta. Kyllä siellä jalkoja ja maalintekijöitä riittää. Tuskin kuitenkaan paska/aseeton jengi olisi näin kovassa sarjassa sijoittunut viidenneksi.
Toisaalta, kun asiaa käsittelee eri kantilta. KalPalla saattaa tietysti vähän maila tärrätä, kun on noita viimevuosien puolivälieräkoitoksia tuoreessa muistissa. En silti asettuisi vaan tuon "KalPa sulaa keväällä"-fraasin taakse. Onhan Ässätkin "sulanut" kahtena viime vuonna puolivälierissä, joten melkotavalla samoista lähtökohdista tähän ottelusarjaan lähdettiin. Ainoana poikkeuksena Ässien huima runkosarjan loppu. Kuitenkin vaikka näitä asioita on puntaroinut monelta kantilta, ei ikinä uskoisi tilanteen ovan se, että Ässät niin helposti otti 2 ensimmäistä voittoa. Kaikki ennakkoasetelmat kuitenkin povasivat tästä erittäin tasaista sarjaa. Kentällä kuitenkin näyttää olevan vain yksi joukkue. Eniten KalPan osalta huolettanut esityksien lisäksi Miettisen ja S. Kapasen "tää on taas niin tätä"-asenne jo kahden tappion jälkeen. Luulisi noiden konkareiden uskovan omiinsa, kun ovat urallaan kaikenlaista nähneet. Tällästä turhanpäivästä tällä erää. Täytyy silti molemmin puolin muistaa että tän päivänen peli voi muuttaa kaiken, siis ihan kaiken. KalPalla tosta sarjan päälaelleen kääntämisestä negatiivista kokemusta (Blues), joten miksei se voisi toimia toisinkin päin? We'll see! Kuopiolaiset voi vaikka tykitellä Makkosen videota Suomen mm-kullasta, pointtina; Hope dies last.
Parempi voittakoon!