Puolivälieräsarja Tappara - Ässät

  • 104 894
  • 709

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
peruspata kirjoitti:
Kuten jo ottelun aikana sanoin, paras kuitti on siinä, että pitää huolen Laineen riittävästä toipumisajasta. Toivottavasti syksyllä ei enää pää ole kipeänä. Ja siis tähän väliin sanon, että ihan hyvä, ettei mitään vakavaa sattunut, ei kyynärpää ylhäällä kuulu taklausta ottaa vastaan (tosin video tilanteesta olisi mukava nähdä).

Olet aika huikea jamppa. Ensin tuomitset Laineen touhut pelleilyksi ja sitten toteat, että olisi mukava nähdä videolta ko. tilanne. Kuka sinua käskee hurraamaan, kun Ässät tekee maalin? Kuka kertoo, koska sinulla on pissahätä?

Saman lauseeseen tekisi mieleen kysyä, että mitenkäs Uusikartanon pää? Oliko taktinen veto saada aivotärähdys olkapäähän osuneesta tällistä? Ettei vaan ollut Uusikartanolla Bestmanin homma, johon Toivola ei päästänyt? Voidaanko sopia, että jätetään nämä ala-arvoiset kommentit pelaajien loukkaantumisista sikseen, jos kyseinen kirjoittaja ei itse ole ollut vammaa hoitava lääkäri tai edes röntgenhoitaja. (Pyydän tässä anteeksi Uusikartanon mukaanvetämistä, varmasti oli todellinen tärsky.) Kukaan ei huvikseen jätä ottelua tai ottelusarjaa sikseen, kaikkein vähiten Tappara, jolla oli tuolloin vajausta muutoinkin runkopelaajista.

Pystyin hyvin kuvittelemaan sinut ja kaltaisesi lauantain ottelua katsoessani. Kuulut varmaan siihen porilaisosaan, joka huusi aina, kun Tapparan pelaaja kosketti Ässien pelaajaa. Ensin vaaditan kovuutta omilta ja vastustajilta ja käytännössä tätä vaatimusta tehdään todeksi mölyämällä aina kun Ässä-pelaaja saa puhtaan tai epäpuhtaan taklauksen osakseen. Piirre, joka on rasittava niin Tapparan leirissä kuin missä tahansa muuallakin. Joo, on se tuomarin psyykkausta ja ties mitä. Paskapuhetta. Ihan turha mouhota täällä, että vastustajan pelaajat ovat itkeviä ämmiä, jos omat kommentit ovat aina sitä samaa ulinaa, kentällä ja sen laidalla.

Mutta ei tässä mitään. Odottelet nyt rauhassa, mitä toiset kirjoittelevat Kärpät-sarjasta ja tulet sitten perässä taas toteamaan otteluiden tapahtumista. Antoisaa kevättä!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mazza kirjoitti:
Sellainen pointti ottelusarjasta juolahti vielä mieleen, että miksiköhän heikommin runkosarjassa sijoittunut joukkue sai isännöidäkseen kaksi lauantai-kotiottelua? Noin yleensäkin siis kaikissa puolivälieräpareissa? Ottelupäivällä on kiistaton merkitys hallin tunnelmalle, jos kohta arkenakin huuma Isossamäessä olisi takuulla ollut valtaisa. Mutta miksiköhän näin?

Ihan hyvä pointti. Tähän olin itse tyytyväinen siksi, koska matkaa tulee itselleni Ässien kotiotteluun 140 kilometriä yksi suunta ja arkena tuo reissaaminen on hankalampi järjestellä. Siksipä jopa toivoinkin runkosarjan lopussa, että ei välttämättä noustaisi neljänneksi. Olisihan SM-liiga niitä pelipäiviä voinut varmaan alunperin siirrellä niin, että sijoille 1-4 olisivat myös saaneet "kaljanjuontipäivän" kotiotteluunsa, esimerkiksi niin, että ensimmäiset ja viidennet pelit olisi pelattu perjantaina. Sehän on jossain mielessä jopa lauantaita parempi pelipäivä. Nyt välierien toinen ja kolmas peli on osattu sijoittaa oikeille päiville. Siihen ei tosin jää kovin paljon palautumisaikaa toisen ja kolmannen pelin välille. Ja on vielä muutama sata kilometriä matkustettavaa.
 

Bud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän syksyllä saavutetut mestaruudet
Pystyin hyvin kuvittelemaan sinut ja kaltaisesi lauantain ottelua katsoessani. Kuulut varmaan siihen porilaisosaan, joka huusi aina, kun Tapparan pelaaja kosketti Ässien pelaajaa. Ensin vaaditan kovuutta omilta ja vastustajilta ja käytännössä tätä vaatimusta tehdään todeksi mölyämällä aina kun Ässä-pelaaja saa puhtaan tai epäpuhtaan taklauksen osakseen. Piirre, joka on rasittava niin Tapparan leirissä kuin missä tahansa muuallakin.

Tuo mölyäminen on kuitenkin eri asia, kuin Leinosen itkut. Porissa mölytään hallissa paljon muutenkin ja ehkä juuri siinä tuleekin tämä kirkon ja Isomäen tunnelman ero.
Meillä ei kukaan katso kieroon jos joku alkaa huutamaan, toisin oli Tampereella eräässä pelissä tällä kaudella. Noh, se siitä ja voisin lopetella tältä erää, alkaa nimittäin olemaan kohtuu huonoa jutustelua.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Bud kirjoitti:
Tuo mölyäminen on kuitenkin eri asia, kuin Leinosen itkut. Porissa mölytään hallissa paljon muutenkin ja ehkä juuri siinä tuleekin tämä kirkon ja Isomäen tunnelman ero.
Meillä ei kukaan katso kieroon jos joku alkaa huutamaan, toisin oli Tampereella eräässä pelissä tällä kaudella. Noh, se siitä ja voisin lopetella tältä erää, alkaa nimittäin olemaan kohtuu huonoa jutustelua.

No en pidä niitä eri asioina, ärsyttäviä molemmat. Tosin täytyy huomauttaa, että Leinosen itkut ja muut valmentaja-/johtoportaan sekoilut olen täällä ja muualla riittävästi jo tuominnut. En minä salli omilleni yhtään sen enempää hölmöilyjä kuin muillekaan.
 

Taplas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pistänpä oman korteni kekoon. Eli ensimmäiseksi onnittelut Ässille välieräpaikasta! Tämä tekee varmasti hyvää Porille, sekä kurimuksessa eläneille Ässä-faneille. Minulla on aina ollut sympatioita Ässiä kohtaan, koska onhan Ässät kuitenkin vanha perinteikäs seura.

Valitetavasti on kuitenkin pari seikkaa jotka vähentävät sympatioitani sekä kunniotustani kyseistä joukkuetta, ja etenkin sen faneja kohtaan. Ensimmäisenä tietysti se että Ässien nousu sattui nimenomaan Tapparaa vastaan... Harmittaa vieläkin. Todellinen "henki vastaan materia"-taistelu. Toinen asia joka syö kunnioitustani on Ässä fanien kommentointi ja käyttäytyminen. Se, että toivoo vastustajille vakavia loukkaantumisia (niskarankaan, kuten eräs sivistynyt pata-fani kirjoitti), ja se että riemuitaan ja tuuletellaan vastustajan loukkaantumisia ja maalivahdin päälleajoja on sekä sairasta että häiriintynytää...

No suodaan heille tämä pieni menestyksenpoikanen, sillä fakta on että sellaiseksi se jää. Kahva ja estopeliin en kommentoi millään tavalla. Kaikki tietää mitä se todellisuudessa on.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Taplas kirjoitti:
Toinen asia joka syö kunnioitustani on Ässä fanien kommentointi ja käyttäytyminen. Se, että toivoo vastustajille vakavia loukkaantumisia (niskarankaan, kuten eräs sivistynyt pata-fani kirjoitti), ja se että riemuitaan ja tuuletellaan vastustajan loukkaantumisia ja maalivahdin päälleajoja on sekä sairasta että häiriintynytää...
Samalla periaatteella minä tästälähin tuomitsen jokaisen tappara-fanin sen yhden sylkimällin vuoksi, jonka saa kuitenkin pestyä ihan ilman äidin apua?
Onhan se hienoa, että sinä laskeudut tänne tuomitsemaan Ässät ja Ässä-fanit muutaman teinibuuaajan, sekä jatkoaika-pässin vuoksi. Oletko lukenut Tappara-porukan kommentteja? Osa oli aika samaa luokkaa. Idiootteja löytyy joka porukasta
Taplas kirjoitti:
No suodaan heille tämä pieni menestyksenpoikanen, sillä fakta on että sellaiseksi se jää. Kahva ja estopeliin en kommentoi millään tavalla. Kaikki tietää mitä se todellisuudessa on.
Ah. Mr High&Mighty suo meille menestyksenpoikasen. Ensin mainitsee kyseessä olevan perinteikkään seuran ja sitten toteaa että "tämä on FAKTAA että ette te menesty enää hetkeen". Paskapuhetta, toveri. Kiitos kun soit meille tämän menestyksen, mutta se ei tarkoita sitä, että Ässät välttämättä vajoaa alas. Se ei myöskään tarkoita sitä, että "hurjassa nousukiidossa" ollut Tappara jatkaisi tätä mahtavaa virettään, eihän?
Jeesus sentään.

Ja tuosta kahvaamisesta. Joo. Kumpikin kahvasi yhtä paljon. Porissa ainakin silti Tappara otti enemmän kärkikarvaajaa mailalla pois, sekä kaatuili omia aikojaan (lue: filmasi omiaan). Tästä on tosin väännetty jo. Ei aloiteta uutta sotaa minun selvästi kierosta mielipiteestä. Suo minulle harhaoppsisuuteni?
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Näin taiston jo tauottua ja ennen seuraavan taiston alkua onnittelut voitosta ja välieräpaikasta Ässille. Onnea Ässät! En olisi kyllä ennen kauden alkua uskonut, porilaisten välieräpaikkaan, en sitten niin millään. Ässien voiton upeutta lisää se, että samalla saatiin Rautakorven antijääkiekko pois mitalipeleistä => hieno voitto paitsi Ässille niin myös koko Suomen jääkiekolle.
Vielä kerran: Onnea Ässät!
 

Montana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset.
Nyt kun viimein sain itsekin hankittua käyttäjätunnukset Jatkoaikaan, niin playoffit ovatkin Tapparan kohdalta ohi ja oma kiinnostus jääkiekkoon väliaikaisesti hukassa. No, sanotaan nyt kuitenkin, että onnea Ässät, parempi joukkue voitti. En kylläkään osaa toivoa teille menestystä jatkossa. Oma toiveeni loppujärjestykseksi on Kärpät-HIFK-HPK-Ässät.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Buccaneer kirjoitti:
Ässien voiton upeutta lisää se, että samalla saatiin Rautakorven antijääkiekko pois mitalipeleistä => hieno voitto paitsi Ässille niin myös koko Suomen jääkiekolle.
Voi kun olisit katsonut edes pelinkin tätä sarjaa, niin et päästäisi moisia aivopieruja tälle palstalle...
edit.
Mutta ei asiasta sen enempää.
 

Taplas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jurvanen.

Anteeksi yleistykseni. Mutta muutama mätä omena voi pilata koko korin... Ja otteluissa, niin Tampereella kuin Porissakin, niitä luokkantumiselle ja maalivahdin päälle ajoille hurranneita oli hieman enemmän kuin "muutama teini buuaaja". Kommenttisi jatkoaikapäässeista pitää paikkansa, ja siitä pyydän anteeksi mahdollisesti loukkaamiltani Ässä-faneilta.

Ja kyllähän minä faktaksi väitin sitä seikkaa että Ässät "palaa arkeen" tämän kauden jälkeen. Ja kyllä, olen vahvasti sitä mieltä että Tappara jatkaa nousuaan. Mikäli kuitenkin olen väärässä ja Ässät nousee "pysyvästi" ylempään keskikastiin niin sehän on vain hieno asia! Toivottavasti olen väärässä (siis nimenomaan Ässien osalta).

Eipä muuta kuin onnea välieriin, ja toivottavasti saatte väännettyä Kärpät nurin! Pienien puolta pidetään.

Enkä edelleenkään kommentoi kahva- tai estopeliä millään tavalla...

Ps. Buccaneerille pisteet! Aivan loistava ja täysin paikkansa pitävä kommentti. Todellinen asiantuntija... Alla oleva teksti sopii sinulle...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös