Viestin lähetti L4E
Jos sama rata jatkuu, niin ihmettelen syvästi millä tempulla enää pystyvät joukkueensa herättämään.
Tässä vaan on sellainen tilanne että IFK:ta ei enää tarvitse herättää. Eilen IFK heräsi ja voisiko kukaan kirjoittaa parempaa kässäriä siihen heräämiseen! Jos minä olisin saanut ennen peliä laatia toiveen illan ottelusta se olisi mennyt näin: hyvä alku IFK:lle, Lukko johtoon, vikassa erässä Lukon johto pari maalia, nousu tasoihin, jatkoajalla voitto, onnistumisia leveällä rintamalla ja Lukon isot pakit väsyneiksi.
Eilen parasta IFK:n rintamalla oli se, että onnistumisia tuli todella leveällä rintamalla. Meillä oli ekaa kertaa kolme ketjua, jotka saivat jatkuvaa painetta Lukko päädyssä. Ja kaikkein parasta oli tämä Lukon pakkeihin saatu väsymys. Jos tänään jatketaan samalla kaavalla ja saadaan pidettyä peli tasasena kolmanten erään, ollaan varmasti vahvoilla.
Ja mitä tulee Rolosonin ja Lundelin vertailuun, niin totta hemmetissä ainakin minä ottaisin Rolosonin maalille. Mutta silti luotan aivan täysin että Janne hoitaa homman loistavasti ja siihen emme kaadu. Sen tiedän että jos Janne pelaa virheettömästi, olemme vahvoilla. Jannen ei siis tarvitse olla ilmiömäinen, kuten Rolosonin.
Ja mitä tulee Topon ja Jaken vertaamiseen, voin sanoa että Topo johtaa sitä kisaa tässä sarjassa. Mutta jos verrataan pelaajia muuten, sanoisin, että totta kai Jakke on edellä valovuoden. Minä ainakin odotan Jaken paluuta vesikielellä, sillä tiedän että Pena ei käskytä Jakkea typeriin tekoihin. Nyt ekassa kahdessa pelissä en todellakaan nauttinut enää siitä mitä Jakke teki, sillä se sotki enemmän IFK:n kuin Lukon peliä.
Kelatkaa muuten mitä tapahtuu kun Kibe ja Pärä palaavat kohta omalle tasolleen. Meillä ollaantähän asti oltu ilman Kiben ja Pärän panosta sekä annettu maalivahtiosastolla tasoitusta aivan liikaa. Ne jos saadaan edes hiukan paremmalle tasolle, ollaan vahvoilla.
Ja kuten moni täällä sanoo, ei tämä ottelu tänään mitään ratkaise. Viime vuonna IFK nousi vastaavasta 1-3 tilanteesta voittoon. Jos IFK voittaa jatorstaina kotonaan, on meillä nyt kaksi mahista Raumalla. Ja itse uskoisin että tänään on aivan sika hyvät mahikset eileisen hurmoksen jäljiltä. Mutta nyt pitää vaan saada se hyöty hurmoksesta kanavoitua oikein, ei leijumisena.