Jotain vastauksentynkää JHagille, kun kerran lupasinkin.
"Minusta on hauskaa tavata tunteitaan näyttävä tepsin kannattaja. Muutenhan olette HMV -porukkaa eli samannäköisiä kuin pelaamanne jääkiekko. "
En edes kysy, mitä tarkoitat HMV:llä. Hameväki on ainoa, joka tulee tuosta ivallisena heittona mieleen, mutta nehän vasta tunteitaan osoittaakin. Tunteiden hallitseminen on ollut osa sivistystä jo Turun aatelisaikaisesta perimästä asti. Jos vaikutti siltä, että olisin erityisesti menettänyt malttini, niin se oli vain silmänlumetta. Ei se kuulu eurooppalaiseen sivistykseen. Siperian perintö on taas se, että aina pitää reuhoa, kun paikka on - se pitää lämpimänä. Kyllä minä teitä ymmärrän, kun kerran täällä joudun itsekin nykyään asumaan.
"Minulle on maajoukkueen suhteen ihan sama, mistä joukkueista miehet siellä ovat. Kunhan pärjäävät. Turkkulaisista olisin nähnyt mielelläni Alatalon ja Bergin, jos mahdollista. Samoin Tony Virta on minua miellyttävä pelaaja. "
Tuossa ei ollut itse asiassa yhtään Turusta kotoisin olevaa. Hmm. Raisio on toisaalta lähellä. Kelpaisiko Koivu? Se on Nättinummesta(Turun lähiö).
"Olen nähnyt lukuisia kertoja liigamatseissa (HIFK-TPS), kuinka Rintsi vajoaa uneliaaksi surffailijaksi kahden-kolmen PUHTAAN taklauksen jälkeen. "
Minä olen nähnyt "lukuisissa" TPS-IFK -matseissa kun vastaanottajana ollut IFK:n pelaaja yhden puhtaan taklauksen jälkeen repii pelihousunsa ja menettää peliotteen. Nyky SM-liigassa kovia puhtaita taklauksia tulee keskimäärin koko pelin aikana juuri se kaksi-kolme. Enkä nyt tarkoita juuri Tepsin pelejä, joten älä vaivaudu kommentoimaan siitä. Jos ne kaikki sattuisi osumaan yhteen pelaajaan, niin sittenhän se Rintsi olisi SM-Liigassa turha pelaaja. Siitä ei tainnut kuitenkaan olla kyse.
Onhan se totta, että pienessä kaukalossa, sallivassa tuomarilinjassa ja erittäin fyysisessä pelissä Rintanen ei pääse oikeuksiinsa. Ihan näppärästi hän näissäkin kisoissa on silti tilaa löytänyt. Omasta mielestäni Rintasessa viihdyttävintä on hänen luistelunsa ja ennenkaikkea liuku. (ei taaskaan mitään ruotsalaisheittoja, pliis) Idea ei olekaan päästä rynnimään pelaajien läpi, vaan kauniisti pujotella koko puolustuksen välistä. Yllättävän hyvin tämä näissäkin peleissä on onnistunut. Laukausmäärä on Rintasella ollut keskitasoa enemmän, joten kyllä hän paikkoihin on päässyt. Jos sinua tuo tyyli ei miellytä, niin voi voi. Turha silti jauhaa paskaa siitä, että Rintanen olisi täysin käyttökelvoton koko joukkueessa. Perustelut ainakin voisivat olla parempia, kuin viittaukset slerbaan.
Se, että joukkueessa on pikakiitureita, rynnijöitä, luovijoita ja saksanseisojia antaa joukkueelle paljon mahdollisuuksia tehdä peliä. Vastustaja ei voi rakentaa puolustuskuviotaan vain yhtä tyyliä varten. Pelissä on ylivoimaa, alivoimaa, tasavoimaa ja rankkareita. Rankkareissa Rintanen on yleensä ollut erinomainen, vaikka eilen epäonnistuikin. Saattoi se nolla maalisarakkeessa vaikuttaa.
"Me HIFK-miehethän emme kaikki halua vain möyhivää ja ördäävää laumaa, joka lusii jäähyllä koko ajan. Jos, niin olisimme olleet varsin tyytyväisiä kuluneen kauden miehistöön. Olet varmaan huomannut, että emme ole olleet tyytyväisiä. "
Kertokaa Matikaiselle, että hommaa Marion, Teemun. Foppanin ja pari muuta isoa ja taitavaa kaveria. Ymmärrän kyllä, että esimerkiksi Caloun oli teillä vain täytemiehenä kun Jagr ei päässyt. Tiedän kyllä, että ei ollut viime vuonna.
"Minusta muuten jääkiekon MM-kisat eivät ole kovin kummoinen tapahtuma. En elä niissä niin tunteella mukana kuin esimerkiksi sinä tunnut elävän. Eilen jätin ottelusta puolet katsomatta, koska minulla oli muuta tekemistä - punttisalilla Vaikka Suomi pelasikin ns. "kuoleman ottelua". "
Se on hienoa, että silti pysyt analysoimaan pelaajien suorituksia niinkin hyvin. Eipä nuo kisat itseänikään erityisesti lämmitä. Tänä vuonna kolmanneksi merkittävin pytty, joka on jaossa. Jos Koivu voittaa Stanley Cupin, niin sitten mömmöm on neljänneksi merkittävin kisa. Toisaalta Nummelinin vuoksi voisi toivoa hänelle toista kertaa.
Off topic - jos toisaalta ajatellaan, että miksi ihmeessä SM-liiga sitten on niin mielenkiintoinen, vaikka yhdelläkään joukkueella ei ole parasta omaa kokoonpanoaan. Pelaajat huinivat ties missä. Samalla kaavalla maajoukkuekin voisi kerätä pelaajia muista maista, jos pätäkkää riittäisi. Suomen ykkönen voisi olla Jagr - Forsberg - Bure. Kelpaisi minulle.
"Jos haluat, että provosoidun oikeasti, niin tule HIFK-ketjuun mollaamaan HIFKiä. Tai minä tulen TPS-ketjuun mollaamaan Tepsiä? En käy kovin usein TPS-ketjuissa, koska TPS ei kiinnosta minua juuri lainkaan. Ei edes niin paljon, että vihaisin sitä. "
Kyllä nyt saatiin jo riittävä adrenaliinitaso.
Sitten yhtä huonoa takaisinpäin:
"-Olen 100% varma, että olen pelannut jääkiekkoa enemmän kuin sinä "
Hyvin todennäköistä
"-Olen 100% varma, että minun isäni voittaisi sinun isäsi ja sen lisäksi minä voittaisin pikkuveljesi ja minäkin asun Espoossa (aika huono lopetus, myönnetään) "
Isisitä en sano mitään, mutta pikkuveljeni leikkii vain naisten(vaimo) kanssa. Isosiskon varmaan voittaisit.
"-Kimmo Rintanen on jääkiekkoilijan irvikuva. Pystyyn nostettu veltto kyrpä
Kielikuva ei täysin aukea, koska minulla ei ole kokemusta moisesta. Tarvitaanko siihen apuvälineitä, pumppua tms.
"jolle on kuitenkin annettu uskomattomat kädet ja jumalainen pelisilmä (perkele, kehuin osittain) "
Älä unohda sitä liukua.
"-Hannu Jortikka on liian hyvä valmentaja TPS:n mummolaorganisaatioon. Haluaisin hänet HIFKin valmentajaksi. Tämä on vakiotoivomukseni, löytyy lähes kaikista ketjuista "
Mummolaorganisaatioon? Siellä käydään vierailemassa muutaman kertaa vuodessa ja aina tulee selkään?
"-Petteri Nummelin on luistelukone, joka osaa käsitellä kiekkoa ja jonka pelikäsitys muutenkin on äärimmäisen hyvä. Mutta hän on yhtä heikko kuin mummoni (RIP), joten miksi hän haluaa pelata pakkina? "
Mietipä sitä.
"-Norrena on ehdoton suosikkiveskarini suomalaisista Pasi Nurmisen ohella, koska hän on niin epäturkulainen "
Hänhän sopisi ainakin nimensä puolesta IFK:hon. En tiedä kuuluuko muuhun vähemmistöön.
"-Saku Koivun taidot, fysiikka ja toipuminen eivät ole tältä planeetalta. Hänhän onkin EX-turkulainen "
Eikö Turku ole tällä planeetalla? Viittaatko yli-ihmisten asuinsijaan?
"-Jere Karalahti on mielestäni kaikkien aikojen kolmen parhaan suomalaisen pakin joukossa, vaikkei iso kaukalo hänelle sopiva olekaan. Jeressä on karismaa. Karisma ei kuulu turkulaiseen kiekkoilusanastoon. "
Oletko käyttänyt samoja aineitakin? Määrittelemme karisman ilmeisesti eri tavoin. Kiekkosanastoon karisma ei varmaan kuulukaan.
"-Turku on Suomen suurin valaistu hautausmaa...ai niin, sinähän asut Espoossa "
En keksi enää yhtä huonoa vastinetta, mutta Helsingin kaupunginjohtaja vertasi pääkaupunkiseutua sairaalaan. Lääkärit on Espoossa, sairaanhoitajat Vantaalla ja potilaat Helsingissä. Nordenskiöldinkadulla on ilmeisesti suljettu osasto ja Ilmalassa saattohoito.
"-ööö, Jasmin....Ressu....ei saatana, nyt tulee vain näitä ihan perusjuttuja... "
Matti ja Teppo unohtuivat.
L-Mies