Puolivälierä Suomi-Usa

  • 9 717
  • 113

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Viestin lähetti laatokka
mutta en voi ymmärtää sellaista Kanadan kiekon ihannointia, joka vie isänmaallisuudenkin edelle. Harmittaako, kun et syntynyt kanadalaiseksi?
Jääkiekko-ottelulla ei mitata yhtään kenenkään isänmaallisuutta.Huomattavasti parempi mittari on vaikkapa verojen maksaminen.Välillä suorastaan oksettaa nämä kommentit,joissa ihmetellään jonkun kehtaavan kannattavan arvokisoissa jotain muuta maata,kuin Suomea.Suosikin valitseminen tapahtuu lajissa kuin lajissa aika pitkälle tunnesyistä,eikä kenenkään tarvitse tuntea itseään maanpetturiksi,jos lauantaina huomaisi hurraavansa Ruotsin maalille.Itse olen joskus kannattanut ja ihannoinut jääkiekossa ja jalkapallossa Neuvostoliittoa mutta en siitä huolimatta ole koskaan äänestänyt kommunisteja.Ihmeellinen on maailma...

Eilisestä ottelusta onnittelen Suomea voitosta ja torstaina (ehkä) jännitetään uudestaan.Muuta en kertakaikkiaan edes yritä sanoa,koska olen saanut tälle kaudelle jo tarpeeksi jääkiekkoa.
Montaa kertaa en näistä kisoista ole jaksanut innostua,en yhtään.Eilinen puolivälierä taisi olla ensimmäinen peli,josta sai jotain irtikin.Muut Suomen ottelut ovat olleet verrattavissa keskiverto Hockey Night-peliin,jossa oma suosikki ei pelaa.(Tosin Venäjä- ja Ruotsi-pelit jäivät suuremmalti osin näkemättä).Syy välillä aika totaaliseen kyllästymiseen kiekon suhteen ei ole niinkään Suomen joukkueessa tai itse kisoissa,vaan jossain muualla.Yksi syy on kannattamani seurajoukkueen kaudessa tai okeastaan sen joukkueen kanssa vietettyyn viimeiseen puoleentoista vuoteen.On näitä laskukausia ollut ennenkin,ei siinä mitäään,mutta nyt vain haluaa saada kauden päätöksen kaudelle muunkin kiekon osalta.

Sanotaan se vielä,että nyt ollaan viidennen kerran peräkkäin mm-kisoissa neljän parhaan joukossa eli Suomelle (ja Aravirralle) on tarjolla jälleen yksi mahdollisuus mennä loppuun asti.Kaikki muu on pettymystä,sinänsä kelpo suorituksia,mutta eivät yhtään enempää.Arvostan muuten hopeita ja pronsseja mutta nyt vallitsevassa tilanteessa pelkästään kulta liikuttaa tätä miestä.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotain vastauksentynkää JHagille, kun kerran lupasinkin.

"Minusta on hauskaa tavata tunteitaan näyttävä tepsin kannattaja. Muutenhan olette HMV -porukkaa eli samannäköisiä kuin pelaamanne jääkiekko. "

En edes kysy, mitä tarkoitat HMV:llä. Hameväki on ainoa, joka tulee tuosta ivallisena heittona mieleen, mutta nehän vasta tunteitaan osoittaakin. Tunteiden hallitseminen on ollut osa sivistystä jo Turun aatelisaikaisesta perimästä asti. Jos vaikutti siltä, että olisin erityisesti menettänyt malttini, niin se oli vain silmänlumetta. Ei se kuulu eurooppalaiseen sivistykseen. Siperian perintö on taas se, että aina pitää reuhoa, kun paikka on - se pitää lämpimänä. Kyllä minä teitä ymmärrän, kun kerran täällä joudun itsekin nykyään asumaan.

"Minulle on maajoukkueen suhteen ihan sama, mistä joukkueista miehet siellä ovat. Kunhan pärjäävät. Turkkulaisista olisin nähnyt mielelläni Alatalon ja Bergin, jos mahdollista. Samoin Tony Virta on minua miellyttävä pelaaja. "

Tuossa ei ollut itse asiassa yhtään Turusta kotoisin olevaa. Hmm. Raisio on toisaalta lähellä. Kelpaisiko Koivu? Se on Nättinummesta(Turun lähiö).

"Olen nähnyt lukuisia kertoja liigamatseissa (HIFK-TPS), kuinka Rintsi vajoaa uneliaaksi surffailijaksi kahden-kolmen PUHTAAN taklauksen jälkeen. "

Minä olen nähnyt "lukuisissa" TPS-IFK -matseissa kun vastaanottajana ollut IFK:n pelaaja yhden puhtaan taklauksen jälkeen repii pelihousunsa ja menettää peliotteen. Nyky SM-liigassa kovia puhtaita taklauksia tulee keskimäärin koko pelin aikana juuri se kaksi-kolme. Enkä nyt tarkoita juuri Tepsin pelejä, joten älä vaivaudu kommentoimaan siitä. Jos ne kaikki sattuisi osumaan yhteen pelaajaan, niin sittenhän se Rintsi olisi SM-Liigassa turha pelaaja. Siitä ei tainnut kuitenkaan olla kyse.

Onhan se totta, että pienessä kaukalossa, sallivassa tuomarilinjassa ja erittäin fyysisessä pelissä Rintanen ei pääse oikeuksiinsa. Ihan näppärästi hän näissäkin kisoissa on silti tilaa löytänyt. Omasta mielestäni Rintasessa viihdyttävintä on hänen luistelunsa ja ennenkaikkea liuku. (ei taaskaan mitään ruotsalaisheittoja, pliis) Idea ei olekaan päästä rynnimään pelaajien läpi, vaan kauniisti pujotella koko puolustuksen välistä. Yllättävän hyvin tämä näissäkin peleissä on onnistunut. Laukausmäärä on Rintasella ollut keskitasoa enemmän, joten kyllä hän paikkoihin on päässyt. Jos sinua tuo tyyli ei miellytä, niin voi voi. Turha silti jauhaa paskaa siitä, että Rintanen olisi täysin käyttökelvoton koko joukkueessa. Perustelut ainakin voisivat olla parempia, kuin viittaukset slerbaan.

Se, että joukkueessa on pikakiitureita, rynnijöitä, luovijoita ja saksanseisojia antaa joukkueelle paljon mahdollisuuksia tehdä peliä. Vastustaja ei voi rakentaa puolustuskuviotaan vain yhtä tyyliä varten. Pelissä on ylivoimaa, alivoimaa, tasavoimaa ja rankkareita. Rankkareissa Rintanen on yleensä ollut erinomainen, vaikka eilen epäonnistuikin. Saattoi se nolla maalisarakkeessa vaikuttaa.

"Me HIFK-miehethän emme kaikki halua vain möyhivää ja ördäävää laumaa, joka lusii jäähyllä koko ajan. Jos, niin olisimme olleet varsin tyytyväisiä kuluneen kauden miehistöön. Olet varmaan huomannut, että emme ole olleet tyytyväisiä. "

Kertokaa Matikaiselle, että hommaa Marion, Teemun. Foppanin ja pari muuta isoa ja taitavaa kaveria. Ymmärrän kyllä, että esimerkiksi Caloun oli teillä vain täytemiehenä kun Jagr ei päässyt. Tiedän kyllä, että ei ollut viime vuonna.

"Minusta muuten jääkiekon MM-kisat eivät ole kovin kummoinen tapahtuma. En elä niissä niin tunteella mukana kuin esimerkiksi sinä tunnut elävän. Eilen jätin ottelusta puolet katsomatta, koska minulla oli muuta tekemistä - punttisalilla Vaikka Suomi pelasikin ns. "kuoleman ottelua". "

Se on hienoa, että silti pysyt analysoimaan pelaajien suorituksia niinkin hyvin. Eipä nuo kisat itseänikään erityisesti lämmitä. Tänä vuonna kolmanneksi merkittävin pytty, joka on jaossa. Jos Koivu voittaa Stanley Cupin, niin sitten mömmöm on neljänneksi merkittävin kisa. Toisaalta Nummelinin vuoksi voisi toivoa hänelle toista kertaa.

Off topic - jos toisaalta ajatellaan, että miksi ihmeessä SM-liiga sitten on niin mielenkiintoinen, vaikka yhdelläkään joukkueella ei ole parasta omaa kokoonpanoaan. Pelaajat huinivat ties missä. Samalla kaavalla maajoukkuekin voisi kerätä pelaajia muista maista, jos pätäkkää riittäisi. Suomen ykkönen voisi olla Jagr - Forsberg - Bure. Kelpaisi minulle.

"Jos haluat, että provosoidun oikeasti, niin tule HIFK-ketjuun mollaamaan HIFKiä. Tai minä tulen TPS-ketjuun mollaamaan Tepsiä? En käy kovin usein TPS-ketjuissa, koska TPS ei kiinnosta minua juuri lainkaan. Ei edes niin paljon, että vihaisin sitä. "

Kyllä nyt saatiin jo riittävä adrenaliinitaso.


Sitten yhtä huonoa takaisinpäin:

"-Olen 100% varma, että olen pelannut jääkiekkoa enemmän kuin sinä "
Hyvin todennäköistä

"-Olen 100% varma, että minun isäni voittaisi sinun isäsi ja sen lisäksi minä voittaisin pikkuveljesi ja minäkin asun Espoossa (aika huono lopetus, myönnetään) "

Isisitä en sano mitään, mutta pikkuveljeni leikkii vain naisten(vaimo) kanssa. Isosiskon varmaan voittaisit.

"-Kimmo Rintanen on jääkiekkoilijan irvikuva. Pystyyn nostettu veltto kyrpä
Kielikuva ei täysin aukea, koska minulla ei ole kokemusta moisesta. Tarvitaanko siihen apuvälineitä, pumppua tms.
"jolle on kuitenkin annettu uskomattomat kädet ja jumalainen pelisilmä (perkele, kehuin osittain) "
Älä unohda sitä liukua.

"-Hannu Jortikka on liian hyvä valmentaja TPS:n mummolaorganisaatioon. Haluaisin hänet HIFKin valmentajaksi. Tämä on vakiotoivomukseni, löytyy lähes kaikista ketjuista "

Mummolaorganisaatioon? Siellä käydään vierailemassa muutaman kertaa vuodessa ja aina tulee selkään?

"-Petteri Nummelin on luistelukone, joka osaa käsitellä kiekkoa ja jonka pelikäsitys muutenkin on äärimmäisen hyvä. Mutta hän on yhtä heikko kuin mummoni (RIP), joten miksi hän haluaa pelata pakkina? "

Mietipä sitä.

"-Norrena on ehdoton suosikkiveskarini suomalaisista Pasi Nurmisen ohella, koska hän on niin epäturkulainen "
Hänhän sopisi ainakin nimensä puolesta IFK:hon. En tiedä kuuluuko muuhun vähemmistöön.

"-Saku Koivun taidot, fysiikka ja toipuminen eivät ole tältä planeetalta. Hänhän onkin EX-turkulainen "

Eikö Turku ole tällä planeetalla? Viittaatko yli-ihmisten asuinsijaan?

"-Jere Karalahti on mielestäni kaikkien aikojen kolmen parhaan suomalaisen pakin joukossa, vaikkei iso kaukalo hänelle sopiva olekaan. Jeressä on karismaa. Karisma ei kuulu turkulaiseen kiekkoilusanastoon. "

Oletko käyttänyt samoja aineitakin? Määrittelemme karisman ilmeisesti eri tavoin. Kiekkosanastoon karisma ei varmaan kuulukaan.

"-Turku on Suomen suurin valaistu hautausmaa...ai niin, sinähän asut Espoossa "

En keksi enää yhtä huonoa vastinetta, mutta Helsingin kaupunginjohtaja vertasi pääkaupunkiseutua sairaalaan. Lääkärit on Espoossa, sairaanhoitajat Vantaalla ja potilaat Helsingissä. Nordenskiöldinkadulla on ilmeisesti suljettu osasto ja Ilmalassa saattohoito.

"-ööö, Jasmin....Ressu....ei saatana, nyt tulee vain näitä ihan perusjuttuja... "

Matti ja Teppo unohtuivat.

L-Mies
 
Viimeksi muokattu:

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pientä kommentointia

Suomi ei ole pelannut turnauksessa yhtään kunnon ottelua tähän mennessä. Kukaan ei luultavasti tosissaan kuitenkaan loppujen lopuksi uskonut että USA olisi Farmi- ja Yliopistopelaajista koodulla joukkueella olisi pystynyt tosissaan Suomea uhkaamaan. Vaikka Suomi oli unessa avauserän, en epäillyt hetkeäkään etteikö se menisi jatkoon. Ainoastaan Ruotsi- pelissä oli kunnon pelin ainekset ja takkiin tuli.

Suomen paras osa turnauksessa on ollut puolustus. Puolustuksen parhaat ovat olleet Nummelin ja Karalahti ( vaikkakin miehellä tulee niitä Jeremäisiä nukahduksia joista on tullut myös maaleja vastustajille ). Timonen on puolestaan ollut suuri pettymys. Mitä tällä äijälle on NHL:ssä tapahtunut ? HIFK:ssa ollessaan mies oli dominoiva, hyvä puolustuspäässä ja hirmukudin omaava pakki. Nyt äijä ei osaa enää laukoa, on välillä isoissa vaikeuksissa omassa päässä ja on muutenkin ollut näkymätön. Niinimaa on ollut myös varma mutta jotenkin näkymätön.

Jussi Markkanen on pelannut tähän mennessä hyvin, mutta sen minä sanon, että tällä maalivahdilla Suomi ei mestaruutta voita. Markkanen ei yksinkertaisesti ole niin hyvä kuin esim. Tommy Salo. Se nähtiin jo Sunnuntaina.

Hyökkäys on ollut näyttävä mutta tehoton. Kallio, Rintanen, Lind ja kumppanit kyllä pörräävät hyvin, mutta kun kiekko pitäisi laittaa häkkiin niin kädet jäätyvät. HIFK:n Niklas Hagman on ollut Suomen paras hyökkääjä. Pörräämisen lisäksi hän osaa tehdä ne maalit. Rintasesta vielä sen verran, että mies on saanut jonkin verran, niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, röyhkeyttä lisää Sveitsissä ja on ollut mielestäni hyvä. Pärssinen on ollut tehopisteiden valossa hyvä, mutta maalinsa hän on tehnyt niinkin kovaa vastusta kuin Puolaa vastaan.

Täytyy sanoa että on kyllä kohisten laskenut ainakin minussa turnauken arvostus sekä Suomen kannatus. Tämä johtuu suurimmaksi osaksi Helvetillisestä hehkuttamisesta johon ovat syyllistyneet ennenkaikkea Suominen ja Mertaranta. Mertaranta on loistava selostaja, joka tulee esille kun hän selostaa jotakin muuta kuin Suomen matsia. Kun mies selostaa Suomen matsia niin monta kertaa ainakin meikäläisen sympatiat ovat menneet vastustajan puolelle, johtuen Mertsin itkemisestä, Hehkuttamisesta ja vastustajan ivailemisesta.

Mutta ilmeisesti Suomestakin löytyy niitä hölmöjä juntteja, joiden mielestä Mertsi luo Suomen matseissa oikean isänmaallisen tunnelman ja pitävät hänen tyyliään oikeana. Jokainen näkee että Mertsi ainakin osittain kosiskelee yleisöä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
L-mies, tsekkaa yv:si.

Minä alan tästä lähtien taitokiekon kannattajaksi. Muistakaa kaikki, että jäähyboksista ei otteluita voiteta! Se on tie, totuus ja elämä.

Timonen pelaa paljon Predatorsissa ja hänen koko pelikäsityksensä on nykyään täysin sorvautunut pieniin kaukaloihin ja NHL-kiekkoon. Ei syytä huoleen, Hai, vaikka jotain näyttää kadonneen. Nashvillessa Kime on varsin pidetty fanien keskuudessa ja pelaa hyvin.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Täällä kun on väännetty tällä taitavat vs. fyysiset pelaajat niin on pakko mainita eräs yhdistelmä: turkulaislähtöinen Saku Koivu ajeli puun takaa vastapalloon Carolinan 190 ja rapiat pitkän Josef Vasicekin sarjan toisessa pelissä ja samassa pelissä vielä täräytti pisteet 1+1. Tätä miestä, jos ketä, Suomen joukkue olisi tarvinnut olympialaisissa ja miksei MM-kisoissakin. Mutta Stanley Cup menee MM-kisojen edelle.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Re: Pientä kommentointia

Viestin lähetti Hai

HIFK:n Niklas Hagman on ollut Suomen paras hyökkääjä.

Kas vain, todella yllättävä valinta Niklakselta, eikö Florida tarjonnut jatkopahvia?

Onko tiedossasi muita yhtä kovia NHL-paluumuuttajia? Mikä on tietolähteesi?

:D x 100

op777
 

Mr_T

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Pientä kommentointia

Viestin lähetti Hai
Kukaan ei luultavasti tosissaan kuitenkaan loppujen lopuksi uskonut että USA olisi Farmi- ja Yliopistopelaajista koodulla joukkueella olisi pystynyt tosissaan Suomea uhkaamaan.

Mistähän tulee tämä varsin yleinen muiden joukkueiden aliarvostus? Suomi on ihan perseestä, mutta sen silti pitäisi voittaa ylivoimaisella pelillä kaikki, koska muut on ihan käsittämättömän perseestä.

Ja mistä tulee tämä tieto farmi & yliopisto USA:sta? Eikös joukkueessa ollut kuitenkin 14 NHL-pelaajaa... Ei ne Suomenkaan ollijokiset ja niklashagmanit mitään nhl-staroja ole, puhumattakaan timopärssisistä taikkavaikka kimmorintasista.

Mutta Suomihan on ihan kuningas, paitsi että se on ihan perseestä.

Ettei oma mielipiteeni jäisi hämärään, totean, että mielestäni MM-kisoissa on varsin monta kovaa joukkuetta, ja ne joukkueet ottavat nämä kisat aivan tosissaan. Välieräjoukkueista kaikki ovat varsin motivoituneita, eikä taitotasossakaan ole juuri valittamista.

Suomen peli on niin minun kuin kansainvälisen lehdistönkin mielestä ollut parasta useaan vuoteen. Pelitaso toki heittelee kovin, mutta kovalla liikkeellä ja nopealla pelin nostamisella vastustaja on jäänyt useimmiten jalkoihin viimeistään kolmannessa erässä.
 

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Venäjä on jo jokinlainen mittari.

Totuus on se että näitä mm- Kisoja pelaa tosissaan 4 maata.

Suomi ( Kuten aina )

Ruotsi ( Kotikisat )

Venäjä ( Nuori ja tuntematon joukkue jolla on halua näyttää )

Slovakia ( Hyvitys Olympia- pettymykselle )

Tsekki oli jo liian kylläinen kolmen peräkkäisen maalimanmestaruuden jälkeen. Joukkueessa ei ollut edellisvuoisen draivia, mikä näkyi olemattomana takaa- ajona Venäjä pelissä. Ei kiinnostanut Tsekkiä pelata.

Kanada ja USA olivat olympialaisten finaalissa, mikä näkyi nimettömänä joukkueena esim. viime mm- kisoihin verrattuna.

En ole missään vaiheessa väittänyt että Suomi on perseestä. Opettele hyvä mies lukemaan, vai oletko vielä ala-asteella ?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti laatokka
Luin äskettäin jostain forumista, jonkun ilmeisesti nuorehkon suomalaisen "niskalippaisen" kommentin. jossa hän mahdollisessa Suomi-Kanada-ottelussa surisi enemmän Kanadan häviämistä kuin Suomen voittoa. Onkohan tällaisia "kaveruksia" enemmänkin? Joka tapauksessa pohjoisamerikkalaiset joukkueet ovat laulukuorossa. Suomikin voitti ei läheskään huippuesityksellä USA:n. Eurooppa jyrää!

Suomella on Koivua, Selännettä ja Lehtistä vaille A-maajoukkue turnauksessa, Kanadalla ja USA:lla kehissä olivat "fun tournamenttia" sahanneet F-jengit. Ei näitä vertailuja ihan näin parane tehdä. Salt Lakessa oli kaikki paikalla ja lopputulokset myös sen mukaiset.
 

laatokka

Jäsen
Tottakai voi kannattaa muitakin joukkueita, mutta pxi:lle sen verran, että minua taas oksettaa se , että esim. Suomi-Kanada pelissä joku suomalainen suree sitä, että Kanada häviää. Voiko todella olla naurettavampaa?
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Viestin lähetti laatokka
Tottakai voi kannattaa muitakin joukkueita, mutta pxi:lle sen verran, että minua taas oksettaa se , että esim. Suomi-Kanada pelissä joku suomalainen suree sitä, että Kanada häviää. Voiko todella olla naurettavampaa?
Mikä siinä on naurettavaa,jos suree suosikkijoukkueensa häviötä?
Mä en näe siinä mitään ongelmaa,jos joku suomalainen kannattaa Suomi-Kanada pelissä Kanadaa.Olkoon vaikka kyseessä olympialaisten finaali.Sama juttu pätee maajoukkueisiin,kuin seurajoukkueisiinkin: toinen tykkää tästä,toinen tuosta.
 

laatokka

Jäsen
En tiedä, mitä oikein pelleilet, mutta on se täysin käsittämätöntä, että suomen kieltä puhuva Suomen kansalainen kannattaa ensisijaisesti Suomen sijasta jotain Kanadaa, kun pitäisi kannattaa omaa kotimaataan. Sinulla täytyy olla jokin rooli päällä. millä yrität liikkua jonkun lapsellisen Kanada-jutun mukana. Pitäisi kanttia olla ihan rehellinen suomalainen. Kai nyt suosikkijoukkue on SUOMI jokaisella suomalaisella! Jos ei Suomea kannata kaikissa tilanteissa, on kasvun paikka! Jos kannatat suomalaisena Suomi-Kanada pelissä Kanadaa, on sinulla todella iso ongelma.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Minulla on monia kavereita jotka eivät kannata Suomea jääkiekossa.He kannustavat useimmat Tsekkiä,Venäjää tai Kanadaa heidän pelityyliensä takia.Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä,jos ei Suomea kannata.

Se on vähän sama asia,kun formuloissa,että kannatetaan schumia ym.Eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Täytyy itsekin myöntää ettei harmittanut oikeastaan yhtään Suomen tappio.Minä en niinkään kisoissa kannata ketään joukkuetta enemmänkin haluan nähdä huippukiekkoa.Sellaita,kuin Ruotsi-Slovakia peli tänään oli.Mielestäni se oli jo ennakkoonkin mielenkiintoisempi näistä kahdesta välierästä.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Viestin lähetti laatokka
En tiedä, mitä oikein pelleilet, mutta on se täysin käsittämätöntä, että suomen kieltä puhuva Suomen kansalainen kannattaa ensisijaisesti Suomen sijasta jotain Kanadaa, kun pitäisi kannattaa omaa kotimaataan. Sinulla täytyy olla jokin rooli päällä. millä yrität liikkua jonkun lapsellisen Kanada-jutun mukana. Pitäisi kanttia olla ihan rehellinen suomalainen. Kai nyt suosikkijoukkue on SUOMI jokaisella suomalaisella! Jos ei Suomea kannata kaikissa tilanteissa, on kasvun paikka! Jos kannatat suomalaisena Suomi-Kanada pelissä Kanadaa, on sinulla todella iso ongelma.
En pelleile,enkä vedä mitään roolia tässä asiassa.Samoin en viitsi enää kauheasti toistaa sitä,mitä sanoin aiemmin,koska mielipiteeni ei siitä ole miksikään muuttunut.Itse kyllä kannatan Suomea maajoukkuepeleissä,mutta ei tosiaankaan häiritse,jos joku ensisijaisesti sattuisi kannattamaan jotain toista maata.En näe mitään pakottavaa tarvetta kannattaa Suomea vain sen takia,että sattuu syntymään tänne.Suosikkinsa saa mielestäni valita vapaasti myös maajoukkuepeleissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös