Puolivälierä Espanja-Ranska 23.6

  • 21 508
  • 166

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Tapaus Nurmisaha herättää näemmä jälleen keskustelua näin EM-kisojen aikana. Jalkapallossahan lähes jokainen tilanne on jossain määrin tulkinnanvarainen, ja siten halutessaan voi myös valittaa lähes kaikkien tilanteiden tuomioista. Mutta sellainen on tietysti naurettavaa ja typerää. Se on vaan niin, että kun itse tälläkin kaudella sen vajaa viitisenkymmentä peliä Barcaa katseltuani erehdyin monesti tänne jatkiksen live-seurantaan lueskelemaan kommentteja, niin AINA siellä tämä kyseinen nimimerkki oli julistamassa jokaista tilannetta omalla tyylillään. Jos Barca saa vaparin, kyseessä on tuomarin virhe. Jos Barca tekee maalin, se oli tuuria. Kuulostaa uskomattomalta, mutta näin se vaan on mennyt. Onhan näitä fanilasit päässä kommentoijia, mutta tässä ollaan antifanilaseilla liikenteessä, ja se ei tuo mukanaan ollenkaan hedelmällistä keskustelua. Jos itse en pidä jostain joukkueesta, en katso sen pelejä. Mutta se onkin nähtävästi vain minä.

Siispä suokaa anteeksi, jos kaikki, varsinkaan barca-fanit, eivät jaksa kommentoida kyseisen nimimerkin kirjoituksia. Edes jos heidän logiikkaansa kyseenalaistettaisiin, hui.


Kirjoituksesi voisi olla kuin omasta päästäni ainoa vain että en osaisi kirjoittaa sitä noin "kauniisti"!
Juuri kyseisen herran takia täällä ei enää jaksa olla varsinkaan live seurannassa eikä paljon muissakaan. Jätkä trollaa niin paljon kuin kerkiää ja kun joku siitä huomauttaa niin esitetään uhria ja heittäydytään maahan itkemään että nyt minua syytetään. Itsehän sitä paskaa jauhat joten älä ihmettele.

Ja itse matsista, jos Ranska saa kokonaisen yhden vedon kohti maalia niin paha on mennä jatkoon, Espanja oli ylivoimainen. Itse pelityyliä en jaksa lähteä ruotimaan mutta kyllä se minustakin alkaa olla vähän tylsää. Del Bosque kuitenkin tietää varmasti mitä tekee ja meriitit takaavat sen että uskottavuutta löytyy pelitapaan ja tuloksia tulee.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Kirjoituksesi voisi olla kuin omasta päästäni ainoa vain että en osaisi kirjoittaa sitä noin "kauniisti"!
Juuri kyseisen herran takia täällä ei enää jaksa olla varsinkaan live seurannassa eikä paljon muissakaan. Jätkä trollaa niin paljon kuin kerkiää ja kun joku siitä huomauttaa niin esitetään uhria ja heittäydytään maahan itkemään että nyt minua syytetään. Itsehän sitä paskaa jauhat joten älä ihmettele.

Et osallistu liveseurantaan ja valitat kuinka "muut" kirjoittavat väärin? Annatko esimerkkiä niistä trollauksista? Tästäkin ketjusta löytyy muiden puolelta sellaiseksi luokiteltavia melkoinen määrä. Haluatko esimerkkejä? Ja missä kohtaa tällä kertaa olen esittänyt uhria ja heittäytynyt maahan itkemään?

Mitä "paskaa" on kertoa Espanjan filmauksista ja paidasta repimisistä? Suosikkiasi ei saa haukkua. Menikö oikein? Ihmeellinen sattuma että Barca fanit valittavat 100 kertaa enemmän kuin muut yhteensä. Koko Suomen Espanja vauhdissa.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Et osallistu liveseurantaan ja valitat kuinka "muut" kirjoittavat väärin? Annatko esimerkkiä niistä trollauksista? Tästäkin ketjusta löytyy muiden puolelta sellaiseksi luokiteltavia melkoinen määrä. Haluatko esimerkkejä? Ja missä kohtaa tällä kertaa olen esittänyt uhria ja heittäytynyt maahan itkemään?

Mitä "paskaa" on kertoa Espanjan filmauksista ja paidasta repimisistä? Suosikkiasi ei saa haukkua. Menikö oikein? Ihmeellinen sattuma että Barca fanit valittavat 100 kertaa enemmän kuin muut yhteensä. Koko Suomen Espanja vauhdissa.

Juuri sinun takia en osallistu enkä jaksa enää edes lukea live ketjua koska siinä menee matsista koko nautinto kun sinä ITKET täällä maassa kierien kuinka tuomarit on puoluellisia ja Espanjaa ja kaudella Barcaa suositaan.
Mitä ihmeellistä siinä on että Espanja / Barca fanit täällä sinusta valittavat.
Sinulla ei ole muuta tekemistä kuin suoltaa näistä kahdesta joukkueesta niin paljon paskaa kuin kykenet kirjoittamaan ja omista "suosikki jengeistä" jotka on siis AINA kyseisten joukkueiden vastustaja et löydä koskaan mitään moitittavaa ja ne kokevat aina ja vain pelkästään vääryyttä. Ne ei koskaan filmaa eikä tuomari vihellä ikinä niille yhtään suotuisaa vihellystä.
Tämä oli viimeinen kerta kun minä jaksan vastata sinun kirjoituksiisi muut jatkakoot jos vitutukseltaan viitsivät / jaksavat.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tää menee jo kohtuu naurettavaksi kun täällä syytellään vain yhtä nimimerkkiä trollauksesta. Itse voisin mainita samantien vaikka kymmenen, mutta onko se toisten leimaaminen sitten niin siistiä...

Mä taidan kuulua siihen harvalukuiseen joukkoon, jotka pitävät Nurmisahan tekstejä paitsi turhan provosoivina, niin myös toisinaan massaviestejä analyyttisempinä. Kyllä siellä paljon on tietoa lajista takana, ulosanti kuitenkin ärsyttää monia. Jankkaaminenkin on kuitenkin yleensä molemminpuoleista, ja itseasiassa muutaman kerran olen ollut aistivinani sen, että kun argumentit loppuu kesken niin lähdetään tuolle "onneksi ei tarvitse alkaa sen tarkemmin tästä jauhamaan kun tuo on jokaisen mielestä trolli".

Mitä tulee Espanjan filmaamiseen, repimiseen ja tuomarointiin Espanjan matseissa tähän mennessä näissä kisoissa, niin kyllä, mä voin myöntää että olen sitä mieltä rehellisesti sanottuna, että vähän "meillepäin" nämä vihellykset ovat pääsääntöisesti menneet. Ja koska olen Espanjan kannattaja, minua ei omasta mielestäni voi haukkua kateelliseksi tai pelkäksi provoilijaksi.

Mä olen hitusen huolissani tuosta pelaamisesta, edelleen. Siitä puuttuu pelinopeus ja määrätietoisuus. Ranska oli niin surkea, ettei siitä oikein mittaria saatu, mutta lusitaanit ovat luku erikseen. Tilastollisesti tässä kuitenkin on edetty kohtalaisen vakuuttavasti voitosta voittoon juuri silloin kun on pitänyt, joten eilisillan negailunikin tähän ketjuun olivat vähän liian yliampuvia.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Juuri sinun takia en osallistu enkä jaksa enää edes lukea live ketjua koska siinä menee matsista koko nautinto kun sinä ITKET täällä maassa kierien kuinka tuomarit on puoluellisia ja Espanjaa ja kaudella Barcaa suositaan.

Eli toisin sanottuna et kestä sitä että joku mainitsee oman suosikkijoukkueesi pelaajien (ilmeisesti kannatat myös Espanjaa) filmaavan jatkuvasti, kuten eilisessä ottelussa esim Alba teki?

Mitä ihmeellistä siinä on että Espanja / Barca fanit täällä sinusta valittavat.
Sinulla ei ole muuta tekemistä kuin suoltaa näistä kahdesta joukkueesta niin paljon paskaa kuin kykenet kirjoittamaan ja omista "suosikki jengeistä" jotka on siis AINA kyseisten joukkueiden vastustaja et löydä koskaan mitään moitittavaa ja ne kokevat aina ja vain pelkästään vääryyttä. Ne ei koskaan filmaa eikä tuomari vihellä ikinä niille yhtään suotuisaa vihellystä.
Tämä oli viimeinen kerta kun minä jaksan vastata sinun kirjoituksiisi muut jatkakoot jos vitutukseltaan viitsivät / jaksavat.

Jos katsoit eilisen ottelun, näit helposti Albalta kolme selvää filmausta omalla alueella. Myös Riberyn paidan repeämisellä saattaisi olla jotain tekemistä Espanjalaisten harrastaman tarttumisen kanssa. En pidä filmaamista (kyllä mainitsen myös muiden joukkueiden pelaajien filmeistä) harrastavista joukkueista ja eilenkin Espanjan joukkue teki juuri sitä.

Miksi lopetat keskustelun heti kun alkuun pääsit? Kannattaa lopettaa keskustelu alkuunsa (=olla aloittamatta sitä) eikä luikkia karkuun heti ensimmäisen haukkuryöpyn jälkeen.

Tää menee jo kohtuu naurettavaksi kun täällä syytellään vain yhtä nimimerkkiä trollauksesta. Itse voisin mainita samantien vaikka kymmenen, mutta onko se toisten leimaaminen sitten niin siistiä...

Itsekään en tuohon viitsi lähteä. Tästäkin ketjusta löytyy useita trollahtavia väitteitä, jotka kaipaisivat paljon perusteluita tuekseen.

Mä taidan kuulua siihen harvalukuiseen joukkoon, jotka pitävät Nurmisahan tekstejä paitsi turhan provosoivina, niin myös toisinaan massaviestejä analyyttisempinä. Kyllä siellä paljon on tietoa lajista takana, ulosanti kuitenkin ärsyttää monia. Jankkaaminenkin on kuitenkin yleensä molemminpuoleista, ja itseasiassa muutaman kerran olen ollut aistivinani sen, että kun argumentit loppuu kesken niin lähdetään tuolle "onneksi ei tarvitse alkaa sen tarkemmin tästä jauhamaan kun tuo on jokaisen mielestä trolli".

Viimeisestä lauseesta ei juuri voisi olla paremmin samaa mieltä. Ja tosiaan, jankkaamiseen tarvitaan kaksi osapuolta. Eilenkin tein hyvin selväksi mielipiteeni Espanjan saamasta rankkarista. Saa tietenkin olla eri mieltä, mutta pelkästään minun syyttäminen jankkaamisesta on täysin turhaa. Vastaamalla kirjoittajan viestiin on suuri mahdollisuus, että kirjoittaja vastaa myös ja sitten keskustelu jatkuu.

TMitä tulee Espanjan filmaamiseen, repimiseen ja tuomarointiin Espanjan matseissa tähän mennessä näissä kisoissa, niin kyllä, mä voin myöntää että olen sitä mieltä rehellisesti sanottuna, että vähän "meillepäin" nämä vihellykset ovat pääsääntöisesti menneet. Ja koska olen Espanjan kannattaja, minua ei omasta mielestäni voi haukkua kateelliseksi tai pelkäksi provoilijaksi.

Tätähän se on. Espanjan kannattajilla tuntuu olevan pakonomainen tarve vähätellä "oman suosikin" jatkuvia filmauksia. Jalkapallossa tietenkin täysin normaalia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minusta koko filmaamiskeskustelu on yhtä turhaa kuin kahvasyytökset jääkiekossa. Joka perkeleen futisjengi filmaa ja joka perkeleen lätkäjengi kahvaa.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Tää menee jo kohtuu naurettavaksi kun täällä syytellään vain yhtä nimimerkkiä trollauksesta. Itse voisin mainita samantien vaikka kymmenen, mutta onko se toisten leimaaminen sitten niin siistiä...

Mä taidan kuulua siihen harvalukuiseen joukkoon, jotka pitävät Nurmisahan tekstejä paitsi turhan provosoivina, niin myös toisinaan massaviestejä analyyttisempinä. Kyllä siellä paljon on tietoa lajista takana, ulosanti kuitenkin ärsyttää monia. Jankkaaminenkin on kuitenkin yleensä molemminpuoleista, ja itseasiassa muutaman kerran olen ollut aistivinani sen, että kun argumentit loppuu kesken niin lähdetään tuolle "onneksi ei tarvitse alkaa sen tarkemmin tästä jauhamaan kun tuo on jokaisen mielestä trolli".

Mitä tulee Espanjan filmaamiseen, repimiseen ja tuomarointiin Espanjan matseissa tähän mennessä näissä kisoissa, niin kyllä, mä voin myöntää että olen sitä mieltä rehellisesti sanottuna, että vähän "meillepäin" nämä vihellykset ovat pääsääntöisesti menneet. Ja koska olen Espanjan kannattaja, minua ei omasta mielestäni voi haukkua kateelliseksi tai pelkäksi provoilijaksi.

Mä olen hitusen huolissani tuosta pelaamisesta, edelleen. Siitä puuttuu pelinopeus ja määrätietoisuus. Ranska oli niin surkea, ettei siitä oikein mittaria saatu, mutta lusitaanit ovat luku erikseen. Tilastollisesti tässä kuitenkin on edetty kohtalaisen vakuuttavasti voitosta voittoon juuri silloin kun on pitänyt, joten eilisillan negailunikin tähän ketjuun olivat vähän liian yliampuvia.

Kyllähän herralla on tietoa paljonkin mutta kun sitä tuubaakin tulee vain niin paljon Barca ketjuun ja nyt täällä niin ei vain jaksa.

Varmasti Espanja on hyötynyt vihellyksistä mutta niin on myös vastustajakin, se meneekö tasan on siinä ja siinä. En muista olenko jossain Barca ketjun viestissä kirjoittanut mutta myönnän omalta osaltani että Busquets on melko vastenmielinen pelaaja enkä ole kovinkaan tyytyväinen kaverin pelityyliin. Onhan noita muitakin mutta kun tämän pelejä näkee useita kymmeniä vuodessa niin häiritsee aikalailla.
Mielestäni Espanja kaipaa David Villaa jos olisi huippukunnossa. Nyt mennään sahaten ylös ja sitten vedetään jarrut päälle. Enemmän suoraviivaisuutta ja päättäväisyyttä maalin tekoon. Portugalia vastaan on kuitenkin se etu että pelaajat tuntevat Ronaldon perinpohjaisesti niinkuin eilen Benzemankin ja pystyvät pitämään poissa maalintekopaikoilta. Silti veikkaan että Ronaldo pystyy tekemään maalin huonommaltakin tontilta joten itsekin pitää kyetä
maalintekoon.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Espanja ei pelaa vastustajan mukaan vaan se pelaa aina samalla omalla tavallaan luottaen lyhysyöttöpeliin, jossa tilanteet pelataan lähinnä maata pitkin keskeltä ja laidat keskityksineen jätetään hyödyntämättä. Tällä tyylillä se tulee pelaamaan, oli vastassa kuka tahansa.

Kyllähän siellä käytettiin nyt laitoja enemmän kuin aiemmin. Toki ei mitään keskityssinfonioita tullut, mutta Espanjaksi aika paljon pelattiin palloa laidoille. Kuitenkin. Jotenkin kuvasti hyvin pelin kuvaa muutamaan otteeseen ekalla puolikkaalla kun Espanja vaihtoi puolta oikeaan laitaan, jossa laitapakki oli noussut tukemaan: Ranska puolusti keskustaa viidellä ei ketään vastaan, laitapakille ois voinut laittaa keskityspaikan juoksuun, mutta keskellä ei ole ketään kelle keskittää, joten jauhaminen jatkuu. Maali tuli toki laidalta, mutta sekin syöttö tuli ikään kuin linjan taakse. Vissiin pyrkimyksenä oli houkutella Ranskan puolustusta leveämmälle ja siten saada tilaa keskelle.


Mitä tulee Ranskan puuduttamiseen niin varmasti se oli osasyyllinen, koska ei pystynyt kunnolla haastamaan Espanjaa. Vain toisella puoliajalla oli jakso, jossa se sai edes jotain aikaan. Vahvempi vastustaja olisi laittanut Espanjan tiukemmalle ja tehnyt matsista varmasti viihdyttävämmän. Niin kuin studiossa Lehtola hyvin totesi niin ei Espanjan tarvinut tänäänkään antaa kaikkeaan eikä sitä laitettu vieläkään tiukoille. Eli tältä kantilta katsottuna Espanja pelasi vastustajansa mukaaan eli se teki vain sen mitä tarvitsi, jotta välieräpaikka irtosi. Portugali toivottavasti pystyy paljon Ranskaa parempaan.

Kyllähän nyt näyttää siltä, että Portugali ja Saksa ovat ainoat maat Euroopassa, jotka pystyvät Espanjan tosipeleissä haastamaan. Italiaa seuraavat saavat kumota tämän näkemyksen, koska en ole heidän pelejä nähnyt. Perinteitä tiiviiseen puolustamiseen ja tehokkaaseen vastahyökkäämiseen ainakin löytyy. Hodgsonin Englanti yrittänee tehdä Chelseat jos Espanjaa vastaan pääsee.
 

Fordél

Jäsen
Kyllähän siellä käytettiin nyt laitoja enemmän kuin aiemmin. Toki ei mitään keskityssinfonioita tullut, mutta Espanjaksi aika paljon pelattiin palloa laidoille. Kuitenkin. Jotenkin kuvasti hyvin pelin kuvaa muutamaan otteeseen ekalla puolikkaalla kun Espanja vaihtoi puolta oikeaan laitaan, jossa laitapakki oli noussut tukemaan: Ranska puolusti keskustaa viidellä ei ketään vastaan, laitapakille ois voinut laittaa keskityspaikan juoksuun, mutta keskellä ei ole ketään kelle keskittää, joten jauhaminen jatkuu. Maali tuli toki laidalta, mutta sekin syöttö tuli ikään kuin linjan taakse. Vissiin pyrkimyksenä oli houkutella Ranskan puolustusta leveämmälle ja siten saada tilaa keskelle.

Mielestäni ei vaan laitoja käytettiin oikeastaan ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin: pallo pelattiin sinne, mutta laita ei lähtenyt pelaamaan laitaa pitkin ylöspäin vaikka tilaa olisi ollut vaan palautti pallon keskustaan. Siinä missä lähes kaikki muut jengit olisi tossa tilanteessa käyttäneet tilan hyödyksi ja lähteneet hakemaan keskitystä tai haastamaan, Espanja ei käyttänyt eilenkään tätä tilaisuutta edelleenkään juurikaan hyödyksi. Okei, ehkä enemmän oli heittoja laitoihin, mutta laitoja ei silti hyödynnetty sen enempää.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Mielestäni ei vaan laitoja käytettiin oikeastaan ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin: pallo pelattiin sinne, mutta laita ei lähtenyt pelaamaan laitaa pitkin ylöspäin vaikka tilaa olisi ollut vaan palautti pallon keskustaan. Siinä missä lähes kaikki muut jengit olisi tossa tilanteessa käyttäneet tilan hyödyksi ja lähteneet hakemaan keskitystä tai haastamaan, Espanja ei käyttänyt eilenkään tätä tilaisuutta edelleenkään juurikaan hyödyksi. Okei, ehkä enemmän oli heittoja laitoihin, mutta laitoja ei silti hyödynnetty sen enempää.

Juuri tätä tarkoitin. Tuo tajunnanvirtani oli ilmeisesti vähän epäselvää? Espanja pyrki luomaan laidoille uhkaa, mutta uhka oli vain näennäistä kun boksissa ei ollut kuin 5 kpl Ranskalaisia kun Espanja pelasi ilman varsinaista kärkimiestä.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mun mielestä kaikilla saa olla mielipiteet ja Nurmisahakin saa olla eri mieltä. Mutta mielestäni jokainen voisi kirjoittaa hiukan fiksummin. Ei ole kaikki muumit laaksossa, jos on tarve provosoida kokoajan ja haukkua tiettyä joukkuetta. Ei itsellänikään olisi kaikki kunnossa jos haukkuisin kokoajan real madridia ja sitä kuinka vihaan ronaldoa. Ei ole tarvetta. Sitä paitsi en vihaa real madridia, en ronaldoa, enkä edes pepeä nykyään.

Oma mielipiteeni on se, että mielestäni Alba ei filmannut sen kummemmin kuin kukaan muukaan. Ja katson näitä tilanteita neutraalisti, koska vihaan filmaamista. Toisaalta en ole myöskään kokoajan ilmoittamassa siitä että joku filmasi ja hui kauheeta.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Minusta koko filmaamiskeskustelu on yhtä turhaa kuin kahvasyytökset jääkiekossa. Joka perkeleen futisjengi filmaa ja joka perkeleen lätkäjengi kahvaa.

Turhaa tai ei, asia herättää hyvin laajasti keskustelua.

Mun mielestä kaikilla saa olla mielipiteet ja Nurmisahakin saa olla eri mieltä. Mutta mielestäni jokainen voisi kirjoittaa hiukan fiksummin. Ei ole kaikki muumit laaksossa, jos on tarve provosoida kokoajan ja haukkua tiettyä joukkuetta. Ei itsellänikään olisi kaikki kunnossa jos haukkuisin kokoajan real madridia ja sitä kuinka vihaan ronaldoa. Ei ole tarvetta. Sitä paitsi en vihaa real madridia, en ronaldoa, enkä edes pepeä nykyään.

Oma mielipiteeni on se, että mielestäni Alba ei filmannut sen kummemmin kuin kukaan muukaan. Ja katson näitä tilanteita neutraalisti, koska vihaan filmaamista. Toisaalta en ole myöskään kokoajan ilmoittamassa siitä että joku filmasi ja hui kauheeta.

Tässä on keskustelu osin tiivistettynä. Asia josta minua syytetään toimii myös toisin päin. Viime kaudelta en muista yhtäkään kertaa (eikä sitä tässäkään tullut) jossa Barcelonan kannattaja myöntäisi pelaajan filmanneen tai Barcelonan muuten vaan saaneen selvää etua aiheetta. Aina oli sääntöjen mukainen vihellys, oli kontakti, oli vastustajan vika tmv. Ehkä mainittuja tapauksia oli, mutta otteluseurannassa tulee viestejä todella suuri määrä, joten yksittäiset viestit hukkuvat massaan.

-

Mitä itse otteluun tulee, heikkotasoisista uutisista sai lukea kuinka Espanjan taktiikka ilman hyökkääjää toimi loistavasti. Ottelun ratkaissut maali syntyi Ranskan puolustajan vedettyä rähmälleen nurmen pintaan jonka ansiosta Espanjan vasen puolustaja pääsi keskittämään täysin vapaasti. Maalin teki Espanjan puolustava keskikenttäpelaaja jonka Ranskan puolustus unohti täysin vapaaksi kiireettömässä tilanteessa ja suurella miesylivoimalla maalin edessä. Tällä perusteella sanottiin valeysi taktiikan olleen oikea ratkaisu. Tietysti jokainen taktiikka jolla voitetaan ottelu on omalla tavallaan hyvä. Ellei taktiikka selvästi vaikuta ottelun ratkaisuun, päätelmässä ei ole tolkkua.
 

Fordél

Jäsen
Mitä itse otteluun tulee, heikkotasoisista uutisista sai lukea kuinka Espanjan taktiikka ilman hyökkääjää toimi loistavasti. Ottelun ratkaissut maali syntyi Ranskan puolustajan vedettyä rähmälleen nurmen pintaan jonka ansiosta Espanjan vasen puolustaja pääsi keskittämään täysin vapaasti. Maalin teki Espanjan puolustava keskikenttäpelaaja jonka Ranskan puolustus unohti täysin vapaaksi kiireettömässä tilanteessa ja suurella miesylivoimalla maalin edessä. Tällä perusteella sanottiin valeysi taktiikan olleen oikea ratkaisu. Tietysti jokainen taktiikka jolla voitetaan ottelu on omalla tavallaan hyvä. Ellei taktiikka selvästi vaikuta ottelun ratkaisuun, päätelmässä ei ole tolkkua.

Ensinnäkin jos ei jossain kohtaa tapahdu virhettä, ei tule maalia. Tällaiset selittelyt on siis ihan turhia.

Toiseksi, Ranskan voitto ottelussa ei ollut missään vaiheessa edes lähellä. Peliin kuuluu hyökkäämisen lisäksi myös puolustus. Kun katsotaan kokonaisuutta, voidaan todeta Espanjan taktiikan toimineen hyvin. Päätelmässä on siis todellakin tolkkua. Espanja voitti täysin ansaitusti ottelun ja eteni neljän parhan joukkoon.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyllähän Xavi laittaa joka matsissa 400 syöttöä omille, mutta kun yksikään niistä ei rakenna peliä hyökkäyssuuntaan. Tuossa suhteessa esim. Iniesta on valovuoden Xavia edellä. Kyllä nyt siffalla on jotkut merkilliset värilasit silmillään, jos pitää Xavia niin maan perusteellisen parhaana jalkapalloilijana tässä universumissa.

En yhtään ihmettele, miksi Torresilla on niin vaikeaa sopeutua Espanjan pelityyliin. Kerran pelissä hyökätään ja molari katselee Nukku-Mattia puolustuksen säestäessä kuorsauksellaan. Ihan liian hyökkäävä pelaaja on Poika tuohon palettiin. Sääliksi käy jopa hiukan tuollainen lahjakkuuden tuhlaaminen.

No mutta, meillähän on tämä parin henkilön koulukunta, jonka mukaan pelissä kuin pelissä on tarkoitus hävitä, leikkiä kaikkialla muualla paitsi siellä, missä ratkaisut tehdään ja yleisesti ottaen paeta/peruuttaa ulos koko kentältä - pelaajien ja kaiken todellisuuden ulottumattomiin asti. Eikä syitä siihen tarvitse hakea kaukaa.

Asiaan: vaikka menee toistoksi, Espanja ei kaikesta hallinnastaan huolimatta pärjäisi ilman Casillasia. Torjuntoja voi tulla tyyliin pari-kolme koko pelissä, mutta ne ovat sitten sellaisia, jotka suurin osa maailman molareista päästäisi. Ainakin jos joutuisi kuorsaamaan muun ajan matsista:).

Ja vaikka ei isommin tee mieli ajatella asiaa, Saksa pelannee nypläämisen pois finaalissa, jos siellä kohtaavat. Toki Espanja on eilisen tavoin pystynyt reagoimaan ja suoraviivaistamaan ja/tai muuten säätämään peliään tilanteen mukaan, mutta Saksaa vastaan... Kattellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
En varsinaisesti fanita mitään jalkapallojoukkuetta (FC Honkaa vähän), mutta kyllä Nurmisahan kommentit on mun silmiin melko raskasta luettavaa. Melkein tulee mieleen eräs Venäjän kannattaja, tosin sillä erolla, että se kannattaja on erään maan pelaajien fani ja Nurmisaha on eräiden joukkueiden antifani. Mutta kaikkien palstan käyttäjien on hyvä muistaa ignore-toiminto jos jonkun kirjoittajan ulosanti ei miellytä itseä.

No, se siitä ja eiliseen peliin. Espanja pääsi hieman varkain 1-0 johtoon ja se kyllä latisti tunnelmaa. Ranska pääsi toisella puoliajalla pari kertaa ihan hyvin nousemaan Espanjan maalille, mutta ratkaisupaikkoihin ei kuitenkaan. Ei kahta sanaa kumpi maa ansaitsi eilen voittonsa, vaikka peli ei mikään vuosisadan spektaakkeli ollutkaan. Espanja vain riisui Ranskan melko tehokkaasti aseista. Välierissä uskon ja toivon Portugalin antavan Espanjalle paremman vastuksen.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Ensinnäkin jos ei jossain kohtaa tapahdu virhettä, ei tule maalia. Tällaiset selittelyt on siis ihan turhia.

Toiseksi, Ranskan voitto ottelussa ei ollut missään vaiheessa edes lähellä. Peliin kuuluu hyökkäämisen lisäksi myös puolustus. Kun katsotaan kokonaisuutta, voidaan todeta Espanjan taktiikan toimineen hyvin. Päätelmässä on siis todellakin tolkkua. Espanja voitti täysin ansaitusti ottelun ja eteni neljän parhan joukkoon.

Kuten viestistäni toivottavasti kävi ilmi, pointtina oli taktiikka ilman hyökkääjää ja sen toimivuus. Ts. Fabregasin laittaminen kentälle oli parempi ratkaisu kuin Torresin laittaminen olisi ollut. Tuolle ei kenttätapahtumista tukea löytynyt.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ihmeellisesti nämä suomalaiset jalkapalloasiantuntijat jaksavat arvostella Del Bosquen valitsemaa pelityyliä ja kulloisiakin pelaajavalintoja. Parasta mahdollista tulostahan Bosque haki niinkin tärkeässä ottelussa kuin EM-kisojen välieräottelussa Ranskaa vastaan. Eikä siinä mitään, eihän Bosquen kanssa pidä ollakaan kaikkien samaa mieltä, koska näin se pitää mennäkin, että saadaan keskustelua aikaan. TV-studiossa kuitenkin Muurinen ja Lehtola olivat eilen hereillä. Muurinenkin alkoi kisojen viime hetkillä ymmärtää kollegansa Del Bosquen valitsemaa pelityyliä sekä siihen sopivien pelaajien valintoja. Muurinen, nopeiden vastaiskujen ja kahden hyökkääjän pelityylin ihannoija, kertoi jo ennen ottelua sen, miksi juuri Ranskaa vastaan Del Bosque lähti otteluun valitsemalla sinne Fabregasin eikä Torresta. Torres tuli otteluun tuoreena mukaan juuri siinä vaiheessa, kun Espanja alkoi puolustaa voittoaan. Espanja pisti kaiken peliin eilen, alusta alkaen, sanoi Lehtola studiossa sitten mitä hyvänsä. Tuo kaiken likoon pistäminen näkyi Ranskan vaatimattomassa pelissä eikä Espanjan 2-0 voitto ollut ottelutapahtumien perusteella mikään ihme. Espanjan pelityyli tähtää aina maalien tekoon ja voittoihin. Se on toiminut toistaiseksi näissäkin kisoissa erinomaisesti. Niinkuin kirjoitin, Portugalia vastaan Espanjan on hyökättävä vielä enemmän alaspäin ja sivuille ja pidettävä Cristiano Ronaldo pois pallosta. Tämän hyökkäystyylin maestrona toimii Xavi ja muut toteuttavat omilta osiltaan pallonhallintaan perustuvaa pelityyliä. Tulos tulee vääjäämättä sitten sen seurauksena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös