Punk-nurkka

  • 120 366
  • 771
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Viestin lähetti teroz


Eli The Clash ja The Ramones. Clashia on aivan uskomattoman monipuolinen bändi, ei mitään perus "kolme sointua ja pois" hommaa.

The Clash!! Siinä on kyl ehdoton suosikkini. Aluksi olin hieman skeptinen, kun kuulin kavereiltani bändistä, mutta kun aloin kuuntelemaan enemmän huomasin tosiaan pitäväni. Nyt olen koukussa ja stereoissa pauhaa joka paikassa Clashin levy. Minulle jokainen biisi on klassikko ja vaikka musiikki ei enää yllätyksiä tarjoakaan niin aina jaksan kuunnella sitä. En tiedä sytyttääkö muita samalla tavalla, mutta minä ainakin olen menettänyt sydämeni lopullisesti.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Tavastialla tuli käytyä. Heartburns oli kova tuuraajakitaristista ja lyhyestä, cover-painotteisesta keikasta huolimatta. Seuraavat bändit pakottivat vaihtamaan paikkaa: kun bändi soitti Tavan puolella, piti karata Semiin ja toisin päin. Hero Dishonestin keikka oli paras punkkikeikka aika pitkään aikaan.

Damn Seagulls ei sen jälkeen tuntunut enää missään, vaikka pubirokiksi kyllä onkin harvinaisen hyvää. Jos soittaa ska-klassikon, voisi sen kyllä soittaa vähemmän päin helvettiä, ärsytti.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti eh
Jos soittaa ska-klassikon, voisi sen kyllä soittaa vähemmän päin helvettiä, ärsytti.
Ikinega eehoo.

Tärkeintä että porukka diggas. Ja ne diggas. Hehkutuksia kuuli sieltä ja täältä pitkin loppuiltaa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tuomas
Tärkeintä että porukka diggas. Ja ne diggas. Hehkutuksia kuuli sieltä ja täältä pitkin loppuiltaa.

Totta, se on tärkeintä. Damn Seagullsin keikka oli aivan loistava ja yleisö oli hyvin messissä koko ajan. Keikan ja koko illan kohokohta oli kuitenkin mun mielestä tämä ska-biisi. Jätän rokkipoliisien arvioitavaksi, oliko siinä soitannollisesti jotain pielessä, siitä en osaa sanoa.

Oli positiivinen yllätys, että ilta oli loppuunmyyty.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Edelliseen vielä leikisti vittuillen: vaikeakos sitä on loppuun myydä, kun on toistasataa ihmistä vieraslistalla...

No juu, eilen tuli taas käytyä Tavastialla. Jos tässä ketjussa on keskusteltu niinkin epäpunkista musiikista kuin Damn Seagullsista, niin varmaankaan kukaan ei pahoita mieltää, jos keskustellaan The (International) Noise Conspiracystä.

Hiukan ristiriitaisin tuntein tuonne keikalle lähdin, kun uusinta levyään en ole kuullut kertaakaan, mutta olen kuullut siitä lähes yksinomaan pahaa. Toisaalta taas tykkäsin bändin aiemmista levyistä kovasti. Tuollainen keskitemporokki on usein vaikeaa livemusiikkia, kun se ei oikein innostu muunlaiseen osallistumiseen kuin rokkipoliisimaiseen myhäilyyn ja korkeintaan tahdin hakkaamiseen jalalla.

No, keikkahan oli hyvä. Dennis Lyxzén on karismaattinen esiintyjä, minkä kyllä tiesinkin, kun olen kertaalleen nähnyt Refusedin hajoamisen jälkeen tämän soolokeikalla kotikentällään Uumajassa. Muukin bändi esiintyi energisesti, eikä uusiin, kieltämättä ei-niin-hyviin kappaleisiin painottuminenkaan haitannut hirveästi, kun kuitenkin tuli muutama vanha suosikkiviisu ja väleissä sopivasti palopuheita.

Kovasti myös pahoittelivat, että ensimmäiseen vierailuun Heltsingissä meni niinkin pitkään ja lupailivat yrittää päästä takaisin hiukan pikaisemmin. Lähtisin toistekin, jopa voisin itse maksaa lipusta, jos ei sattuisi joululahjana saamaan, niin kuin tällä kertaa.
 

sweeney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli lauantaina käytyä katsastamassa Endstand Lutakossa. Ensimmäistä kertaa kyseinen yhtye tuli nähtyä ja teki vaikutuksen. Harvinaisen toimivaa hardcore punkeroa soittivat. Enää en ihmettele että menestystä on tullut keskieuroopassakin.
Soittelevat muuten Bombshell Rocksin lämppärinä näiden helsingin keikalla ensikuussa, täytynee yrittää mennä katsomaan.

Lutakon pääesiintyjäksi buukattu Zeke puolestaan oli kohtuuttoman surkea. Mitään sanomatonta meteliä, mutta joillakin näytti olevan kaikesta huolimatta hauskaa (lienee ollut helvetinmoisella alkoholi määrällä vaikutusta).

edit. korjauksia
 
Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti sweeney
Soittelevat muuten Bombshell Rocksin lämppärinä näiden helsingin keikalla ensikuussa, täytynee yrittää mennä katsomaan.

Jep, Bombshell Rocks Nosturissa 12.3. ja lämppäreinä Endstand + Wasted.

Joku täällä aiemmin kertoi, että ko. päivänä olisi Voice of a Generationin keikka Stella Starissa. Keikka on kuitenkin peruuntunut, koska VOAG on hajonnut. Ikävä homma. Lähde: http://www.burningheart.com/voice/
 

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Viestin lähetti VT
Jep, Bombshell Rocks Nosturissa 12.3. ja lämppäreinä Endstand + Wasted.

Joku täällä aiemmin kertoi, että ko. päivänä olisi Voice of a Generationin keikka Stella Starissa. Keikka on kuitenkin peruuntunut, koska VOAG on hajonnut. Ikävä homma. Lähde: http://www.burningheart.com/voice/
Kyllä tuo Bombshell Rocks täytyy taas käydä tsekkaamassa. Kyseinen tapahtuma on Tikarin järkkäämä ja lisää infoa tuolla:
http://www.tikari.com/deathjam/deathjam.html
Harmi tosiaan tuo Voice of a Generationin hajoaminen, sillä itse tykkäsin bändistä kovasti!
Hardcoren ystäville seuraava keikka on varmasti mieleen, eli 17.3. Nosturiin saapuu Amerikan pumppu Converge ja lämppärinä kyseisen musiikkityylin yksi ehdottomista Suomen kärkinimistä Hero Dishonest.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti JoeyKocur#26
Kyllä tuo Bombshell Rocks täytyy taas käydä tsekkaamassa.

Pidätkö heillekin tunnin puheen siitä, miten Joey'sta tuli punkmusiikin ystävä? Otetaanhan sitä olutta joku päivä, Master Of Masturbation mukaan myös.

Anti-Nowhere Leaguelta piti tulla uusi levy jo syksyllä, mutta "laulajalta" meni ääni, heh, tsekkailkaas www.antinowhereleague.com
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Street Dogsit painavat suht' tiukkaa settiä, laulajana Dropkickeistä tuttu Mike McColgan. Sivuilta ladattavissa mm. pari videota ja biisiä.
 

Lint

Jäsen
Ilosaaren esiintyjiä alkaa pikkuhiljaa tipahdella, ja näyttäis siltä että Agnostic Frontin papat olis tulossa heittämään pienet HC-pläjäykset Suomen suveen:
http://www.ilosaarirock.fi/2005/bandit.htm

Mukana myös itänaapurin Tarakany, joka on mulle kyllä aika vieras...
 
Viimeksi muokattu:

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Osaako kukaan kertoa mitä kappaleita löytyy Shitter Limited yhtyeen levyiltä NO MORE LIES ja NYT TAPETAAN KAIKKI? Ovatko kokoelmia vai uusia levyjä, 90-luvun alun klassikot Veriset kersat, Elukat nussii, Kemiran johtaja pitäis tappaa, Kuoleman korahduksia olisi kiva saada Cd:n muodossa..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vittu mä tapan sut Iiro Viinanen

No more lies on juurikin se kokoelma, josta löytyy nuo Shitterin hitit. Kansissa ne on vähän hämäävästi englanninkielisillä nimillä, mutta ihan alkuperäiset versiot niistä löytyypi. Biisejä on melkein kolmekymmentä, eli melkein koko levytetty tuotanto. En nyt jaksa niitä tähän listata.

Nyt tapetaan kaikki -levyä mulla ei ole, mutta Suomipunk-hakemistokirja auttaa jälleen kerran. Se on vuoden -97 DBTL:stä nauhoitettu live, jossa oikeasta kokoonpanosta ei ole messissä kuin Miettinen. 12 klassikkobiisiä silläkin on, mutten tiedä alkuunkaan millaisina versioina.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Kiitokset Evertonille, No More lies lähti tilaukseen, tuo c-kasetti alkaa olla finito..hurjia tekstejä en ihmettele että päätyi iltapäivälehtien lööppeihin aikoinaan. Elukat nussii ei turhia kiertele

KAIDETTA VASTEN NÄIN POLIISIN NUSSIVAN KOIRAA..siinä se kaikessa "kauneudessaan"..

Ja onhan tuo Kuoleman Korahduksia omalla tavallaan "kaunis ballaadi"..myös kansitaide oli omaa luokkaansa.

Myös Rytmihäiriön Saatana on Herra kiinnostaa, seuraava ostos?
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, ja suomipunklegendalta, eli Himanesilta on tullut uusi Mykkäkoulun päättäjäiset mini-cd. Oli jo aikakin pukata uutta matskua ulos :)

www.himanes.net
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Viestin lähetti Vili#16
Niin ja suomipunk legendalta, eli Himanesilta on tullut uusi Mykkäkoulun päättäjäiset mini-cd. Oli jo aikakin pukata uutta matskua ulos :)

www.himanes.net

Tuo levy oli jopa yllättävän hyvä. Himanes oli tuolloin 90-luvun puolivälissä jo lähellä nousua mestiksestä liigaan näin lätkätermein. Poikien muut bändit vaan syövät aikaa Himanesilta, kitaristi/laulaja Aki lähtee esim kohtpuolin Bad Machinen kanssa euroopan rundille ( tässä aktissa Aki soittaa rumpuja).

Kyllä tuota levyä voi suositella kaikille ramopunkin ystäville ( onhan siellä yksi ramokäännöskin..). Tosin ei tällä levyllä vielä nosta liigaan..
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
HeviKorolla

Nyt niitä saa! Siis ActionRamoHiihtoMetalPunkRock -scenen ylipapin HeviKorollan uunituoreita levyjä. Lainataan tuolta M!kan ramopunk-sivuilta juttua:

Hämeenlinnalaisen HeviKorollan 12 biisin levy on valmis. Omakustanteena julkaistavan levyn nimi on pelkästään HeviKorolla, eli ei mitään varsinaista nimeä levyllä ole. Uusi levy on ihan aito prässätty audio-cd.

Levyä voi ostaa suoraan HeviKorollalta sähköpostiosoitteesta hevikorolla@luukku.com hintaan 6 euroa. Hinta sisältää myös postikulut, joten ei voi levyä ainakaan kalliiksi haukkua! "Meininki on, että kutonen tilille ja levy postiin", toteaa Stevie Wunderbaum, joka tunnettiin Retkibanaanin rumpalina nimellä Toni Helin.

Vannoutuneita ramoilijoita Stevie Wunderbaum varottaa, että "levy sisältää myös ankaria tuplabasareita ja polvilleen vedettyjä kitara-sooloja." Varokaa siis!

Tässä yksi levyn helmistä, vähän norjalta tuoksahtava, Pikkusen parempi iskelmä.


Niin ja livenä 29.4 Hämeenlinnassa Bar Virtasessa HeviKorolla & Häiriköt
 

Skipper

Jäsen
Hyviä punk\rock pändejä?

Eli, tänne voisi laittaa itsensä mielestä hyviä punkrock pändejä, joita on tullut kuunneltua (perustelut olisi plussaa, muttei pakollisia) enemmänkin kuin sen yhden piisin verran. Itse pidän:

Rancid
Jimmy Eat The World
Sum 41

Tulipa pitkä lista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Hyviä punk\rock pändejä?

Viestin lähetti Skipper
(perustelut olisi plussaa, muttei pakollisia)

Hienoa.

Noh, itse voisin heittää Suomi-rockin puolelta nimen Problems?. Menee oikeastaan punkin ja rockin välimaastoon, mutta kuitenkin vaikutteita löytyy. Muutama perkuleen sympaattinen tekele, tyyliin Katupoikien laulu ja Maanantai. Tumppi Varonen on äijä.
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tästäkin aiheesta on olemassa ketju, mutta sana rock nyt on jäänyt unohtumaan topicista.
Punk-nurkka

edit. Too late, too late...
 

Lint

Jäsen
RIP Derrick Plourde 1971-2005

Ei ihan tuoretta tietoa, mutta itse sain vasta tänään lukea uutisen Derrick Plourden (Ataris, Lagwagon, Mad Caddies, RKL) kuolemasta. Oman käden kautta tapahtui lähtö.

Hoss soimaan muiston kunniaksi.
 

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
Virossa 10-11.6.2005 Rabarock, jossa esiintymässä legendaarinen THE EXPLOITED!!!!

Lisätietoja www.rabarock.ee
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös