Edelliseen vielä leikisti vittuillen: vaikeakos sitä on loppuun myydä, kun on toistasataa ihmistä vieraslistalla...
No juu, eilen tuli taas käytyä Tavastialla. Jos tässä ketjussa on keskusteltu niinkin epäpunkista musiikista kuin Damn Seagullsista, niin varmaankaan kukaan ei pahoita mieltää, jos keskustellaan The (International) Noise Conspiracystä.
Hiukan ristiriitaisin tuntein tuonne keikalle lähdin, kun uusinta levyään en ole kuullut kertaakaan, mutta olen kuullut siitä lähes yksinomaan pahaa. Toisaalta taas tykkäsin bändin aiemmista levyistä kovasti. Tuollainen keskitemporokki on usein vaikeaa livemusiikkia, kun se ei oikein innostu muunlaiseen osallistumiseen kuin rokkipoliisimaiseen myhäilyyn ja korkeintaan tahdin hakkaamiseen jalalla.
No, keikkahan oli hyvä. Dennis Lyxzén on karismaattinen esiintyjä, minkä kyllä tiesinkin, kun olen kertaalleen nähnyt Refusedin hajoamisen jälkeen tämän soolokeikalla kotikentällään Uumajassa. Muukin bändi esiintyi energisesti, eikä uusiin, kieltämättä ei-niin-hyviin kappaleisiin painottuminenkaan haitannut hirveästi, kun kuitenkin tuli muutama vanha suosikkiviisu ja väleissä sopivasti palopuheita.
Kovasti myös pahoittelivat, että ensimmäiseen vierailuun Heltsingissä meni niinkin pitkään ja lupailivat yrittää päästä takaisin hiukan pikaisemmin. Lähtisin toistekin, jopa voisin itse maksaa lipusta, jos ei sattuisi joululahjana saamaan, niin kuin tällä kertaa.